Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 84:een 84:sta
  1. #61
    Jarruistahan se kii...jos pito riittää ja tarpeeksi hidastuvuutta niin kyllähän se peräpää nousee fysiikan lakien mukaan
    WildStar rumble in skräddarskog

    ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
  2. #62
    Ajamissani RS/GT malleissa on kaikissa ollut aika hitaasti toimivat abs systeemit eli on ilmeisesti ominaisuus. Varsinkin jarrutuksen loppuvaiheessa meno on aika loikkivaa eikä teho ole erityisen hyvä. Järjestelmähän on aika vanhaa perua, joten ei ole ihme että nykyisissä BMW, Suzuki tai vaikka Hondan ABS systeemissä toimintataajuus on paljon suurempi eikä siis loiki tuolla lailla.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  3. #63
    Sorry, hiukan alkuperäisen aiheen vierestä, mutta kyllä painavammankin pyörän perä voi nousta jarrutuksessa...

    2007 kesällä, kun R1150RT oli minulle vielä uusi, ajelin poikani kanssa kohti pohjoista pidennetyllä viikonloppureissulla. Sovin pojan kanssa, että kokeillaan hätäjarrutusta, jotta hän saisi tuntuman reilusta jarrutuksesta. Alustana oli kuiva, hyväpintainen asfaltti, nopeutta n. 80 km/h, alla uudehkot Metzelerin Z6:t (joissa pito hillittömän hyvä, mutta km-kesto valitettavan huono, niiden jälkeen olen käyttänyt Metzelerin Marathoneja). Jarrutuksessa perä nousi iloisesti ilmaan, ei pelottavasti, mutta varsin selkeästi. En osaa sanoa, laskeutuiko perä takaisin asfalttiin siksi että lopetin jarrutuksen vai omia aikojaan, mutta kokonaisuutena jarrutustilanne tuntui turkasen tehokkaalta.



  4. #64
    Lainaa (MattiP @ Syys. 26 2010,20:55) kirjoitti
    2007 kesällä, kun R1150RT ....
    Oliko siinä ABS Integraalit?

    Tuli mieleen se kun ajelin ilman ABSeja, niin aika tehottomilta jarrut vaikutti...esim takajarrua ei saanut lukkoon asfaltilla, ja aika paljon sai käyttää käsivoimaa etujarruissakin. Ei tullut kokeiltua kunnon hätäjarrutuksia silloin...mut epäilen että olisi saanut perää ylös. Eli tehotkaan ei riitä jarruissa?!?
    Voiko tosiaan olla ominaisuus... painaahan toi vehe kyl aika paljon. Niin ilmeisesti noi yksinkertaisemmat ABSit nytkyttää aina samaan tahtii nopeuden mukaan, mut tietysti kun nopeutta on enempi niin nykytys tiheämpää.
    WildStar rumble in skräddarskog

    ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
  5. #65
    Lainaa (-RUMBLE- @ Syys. 26 2010,21:43) kirjoitti
    Lainaa (MattiP @ Syys. 26 2010,20:55) kirjoitti
    2007 kesällä, kun R1150RT ....
    Oliko siinä ABS Integraalit?
    Kyllä, R1150RT:ssä on integroidut ABS:it.
  6. #66
    Käväsimpä Heinolla vielä koeajatuttaa pyörän, ihan kunnossa jarru on... ne vaan kuuluu olla tollaiset vähän harvakseltaankin nykyttävät. No hyvä
    WildStar rumble in skräddarskog

    ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
  7. #67
    Lainaa (efraim @ Syys. 21 2010,09:20) kirjoitti
    Lainaa (-RUMBLE- @ Syys. 20 2010,20:41) kirjoitti
    Mutta nyt ihmetyttää tällanen juttu, kun hiekalla jarruttaa niin hirveän harvakseltaa "nytkäyttää " jarrua, tuntuu että ennen olisi tiheämmin. sekä autoissakin tiheämin.
    Moro,

    Olisko systeemiin jäänyt pieni ilmakupla? Systeemissä oleva ilmakupla joustaa, jolloin jarrupaine jarrusatulassa seuraa pidemmällä viiveellä ABS-yksikön säätämään painetta, tai pahimmassa tapauksessa ei saavuta riittävää painetta lainkaan.

    Mun mopetissani (ABS-integral) pari vuotta sitten jarrunesteen vaihdon jälkeen ABS-nytkytys oli melko kulmikasta ja aloin epäilemään että systeemiin olisi päässyt ilmaa. Seuraavaan vuonna vaihdoin nesteen huolellisemmin ja mielestäni ABS-nytkytys muuttui lyhyemmäksi, nopeammaksi ja samalla jarrutus tasaisemmaksi. Jarrutusvertailujen välissä oli talvi, joten ilmiö saattaa olla mielikuvitustakin.
    Hommasin 100 rs -89:n * ja nyt olen tekemässä keväthuoltoa, johon kuuluu myös jarrunesteiden vaihto.
    Tein jo homman jarrusatuloissa olevien ilmausruuvien kautta, imemällä ilmauslaitteella.
    Ei ole aiemmin ollut ABS jarruja pyörässä, joten alkoi mietityttää, onnistuiko nesteiden vaihto, vai olisiko pitänyt lisäksi imaista ABS-yksiköistä. Niissähän on myös päällä sellaiset ilmausruuvit.
    Eli jäikö yksiköihin nyt vanhaa jarrunestettä, vai vaihtuiko koko järjestelmän nesteet em. tavalla??
    Tiedosta kiitollinen *
  8. #68
    Lainaa (vekku64 @ Maalis. 05 2011,17:27) kirjoitti
    Hommasin 100 rs -89:n * ja nyt olen tekemässä keväthuoltoa, johon kuuluu myös jarrunesteiden vaihto.
    Tein jo homman jarrusatuloissa olevien ilmausruuvien kautta, imemällä ilmauslaitteella.
    Ei ole aiemmin ollut ABS jarruja pyörässä, joten alkoi mietityttää, onnistuiko nesteiden vaihto, vai olisiko pitänyt lisäksi imaista ABS-yksiköistä. Niissähän on myös päällä sellaiset ilmausruuvit.
    Eli jäikö yksiköihin nyt vanhaa jarrunestettä, vai vaihtuiko koko järjestelmän nesteet em. tavalla??
    Tiedosta kiitollinen *
    Eiköhän noissa ABS I jarruissa homma toimi samalla tavalla kuin ABS II jarruissa.
    eli nesteet vaan ylhäältä sisään ja jarrusatuloista ulos.
    Kuva on ainakin yksinkertainen
    K100RS ABS yksikkö
    ABS yksikön nippaa tarvitaan vasta, jos koko systeemi puretaan osiin.

    Pekka
    Pekka
  9. #69
    Nojuu, eipä sinne juuri mitään voi jäädä vanhoista nesteistä. Ei ole tietoa, koska vaihdettu viimeksi, mutta ainakin nesteen vedenpitoisuus on mittarin mukaan suuri.
    Takajarru on syönyt oikeanpuoleisen palan loppuun, ja vasen lähes uudenveroinen. Voipi olla osasyynsä vasemman männän jumiin nuo vanhat nesteet...tai vähä käyttö (viimevuonna n. 700km).
    Nyt on jarrut herkistelty. Vielä uudet palat, niin saa pyörän nippuun.
    Onko kokemusta esim. All rightin myymistä "tarvikepaloista", ovatko ok, vai pitäisikö turvautua orkkiksiin?
    Autoissa käytän lähinnä Motonetin osia. Maahantuojien hinnoittelulle näytän *



  10. #70
    Lainaa (vekku64 @ Maalis. 06 2011,05:29) kirjoitti
    Onko kokemusta esim. All rightin myymistä "tarvikepaloista", ovatko ok, vai pitäisikö turvautua orkkiksiin?
    Autoissa käytän lähinnä piliteeman osia. Maahantuojien hinnoittelulle näytän *
    All Right palat on ihan OK.
    Bilteman palat suli ainakin mulla alle alta aikayksikön R1100GS pyörässä.
    En ikinä osta BMW alkuperäispaloja, hinta on hirveä.

    Pekka
    Pekka
  11. #71
    Lainaa (Pekkavee @ Maalis. 06 2011,07:45) kirjoitti
    Lainaa (vekku64 @ Maalis. 06 2011,05:29) kirjoitti
    Onko kokemusta esim. All rightin myymistä "tarvikepaloista", ovatko ok, vai pitäisikö turvautua orkkiksiin?
    Autoissa käytän lähinnä piliteeman osia. Maahantuojien hinnoittelulle näytän *
    All Right palat on ihan OK.
    Bilteman palat suli ainakin mulla alle alta aikayksikön R1100GS pyörässä.
    En ikinä osta BMW alkuperäispaloja, hinta on hirveä.

    Pekka
    Joo. Ei kait kukaan Puimurin orkkispaloilla ajele? EBC:n ja Ferodon (sintteripalat) on ihan jees.
    <p>2002-2014</p>
  12. #72
    Huomenna siis Alrightiin
    Korjasin tuohon edelliseen viestiini Bilteeman Motonetiksi, sieltä ne meidän perheen nelipyöräisten osat on löytyneet.
    Kiitoksia vastauksista, mukavia tällaiset foorumit *



  13. #73
    Vähän ohi aiheesta, mutta kun täällä käytiin aiheeseen liittyvää keskustelua, pari kysymystä (KVG ei avautunut).
    Onko K 1200 GT 2003, integraalijarrut vai ei ja mikä on vastauksen jarrujen jarrunesteiden vaihto tekniikka ja taktiikka.
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  14. #74
    On siinä integraalit.
    K1200GT *2003 jarrut
    K1200GT osia
    Parasta olisi kyllä käyttää paineilmakäyttöistä jarrunesteimuria.


    Niiden nestevaihto on aika hankala homma, mutta onnistuu se kyllä kotikonstein.
    Siinä on 9 ilmausnippaa, jotka pitää ilmata oikeassa järjestyksessä.
    2 nippaa etupyörässä, yksi nippa takapyörässä ja 6 nippaa ABS yksikössä.

    Tuolla on siihen hommaan ohjeet
    Jarrunesteenvaihto

    Tärkein homma on tehdä tuo erikoisavain 7 mm lenkistä.
    Mä tein sen Bilteman avaimesta numero 10484.
    Pitää vaan kuumentaa sitä avainta punaiseksi vaikka jollain butaanipolttimella niin voi vääntää sen 90 asteen kulmaan.
    Sen lenkkipään kun vääntää 90 asteen kulmaan ja toisen pään samoin, niin sitten voi 7 mm kuusiokoloavaimella vääntää sitä avainta.
    On muuten joskus aika tiukassa noi nipat.

    Pekka




    Pekka
  15. #75
    Kiitos vastauksesta, näyttähän tuo onnistuvan.
    -h
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  16. #76
    Vieläpä kysyn kun ei selvinnyt (KVG), ainakaan minulle. Minkä sukupolven ABS:t ja olikos ne tehostetut (servo) jarrut?
    Niin ja pyörähän on K 1200 GT, vm 2003.
    Nimimerkki, puristanko kahvaa turhaan. .
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  17. #77
    Lainaa (57pannu @ Elo. 04 2011,16:21) kirjoitti
    Vieläpä kysyn kun ei selvinnyt (KVG), ainakaan minulle. Minkä sukupolven ABS:t ja olikos ne tehostetut (servo) jarrut?
    Niin ja pyörähän on K 1200 GT, vm 2003.
    Nimimerkki, puristanko kahvaa turhaan. .
    Eikös siinä otsikossa lukenut
    "How do I bleed K1200RS ABS III Brakes "
    Toi on ihan suomeksi "kolmannen sukupolven ABS jarrut".

    Noi ABS III Brakes jarrut, joista löytyy 9 ilmausnippaa, ovat ihan tehostetut integraalit.
    Katso sinne satulan alle mitä sieltä löytyy.
    Pitäisi löytyä ihan samaa tavaraa kuin tuossa ohjeessa.

    Jos sulla ei ole ABS jarruja, niin homma on ihan toinen.
    En kyllä usko, että näin olisi asia.

    Pekka
    Pekka
  18. #78
    Lainaa (57pannu @ Elo. 04 2011,16:21) kirjoitti
    Vieläpä kysyn kun ei selvinnyt (KVG), ainakaan minulle. Minkä sukupolven ABS:t ja olikos ne tehostetut (servo) jarrut?
    Niin ja pyörähän on K 1200 GT, vm 2003.
    Nimimerkki, puristanko kahvaa turhaan. .
    Tuonne Maxin sivuille kun laittaa oman pyörän VIN numeron, niin pitäisi selvitä mitä siinä oikeasti on. Jarruja tai jotain muuta.
    BMW Max

    Pekka
    Pekka
  19. #79
    Saa villkkumaan kun polttaa kumioa ja pitää hiukan jarrua apuna. VFR:ssä auttoi kun väänsi virrat pois...
    President of Still Counting

    Suzuki Hayabusa GSX 1300 *R K1
    sini/hopee * *+
    Honda VFR 800 ABS K5
    ferrarin punainen
  20. #80
    Lainaa (CormaX @ Elo. 07 2011,22:47) kirjoitti
    Saa villkkumaan kun polttaa kumioa ja pitää hiukan jarrua apuna. VFR:ssä auttoi kun väänsi virrat pois...
    Jaa mikäs pitäis saada vilkkumaan *
    Perävalo vai mikä.


    Pekka
    Pekka
  21. #81
    Lainaa (Pekkavee @ Elo. 07 2011,23:26) kirjoitti
    Lainaa (CormaX @ Elo. 07 2011,22:47) kirjoitti
    Saa villkkumaan kun polttaa kumioa ja pitää hiukan jarrua apuna. VFR:ssä auttoi kun väänsi virrat pois...
    Jaa mikäs pitäis saada vilkkumaan *
    Perävalo vai mikä.


    Pekka
    ABS-merkkivalon...



    President of Still Counting

    Suzuki Hayabusa GSX 1300 *R K1
    sini/hopee * *+
    Honda VFR 800 ABS K5
    ferrarin punainen
  22. #82
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    ABS jarrujen vikakoodit, eli vian syyn, voi tarkistaa itsekin.
    Tuolla on vähän ohjeita.
    http://www.matkaendurot.net/forum....art=629

    Pyörässäsi on ilmeisesti ABSII jarrut, jotka ovat suht yksinkertaiset vianhauan kannalta.
    Niissä ei ole mitään pumppua ( kuten ABS integraalijarruissa ), joka alkaisi vinkumaan jarrutettaessa.

    Soita mulle, jos haluat lisää ohjeita. Olen noita ABS jarruja korjannut muutaman kappaleen.

    Ei ABS-vika sikäli mitään ajamista haittaa, ABSit vaan ei toimi. Ainakin ABSII jarruissa.
    ABS integraalijärjestelmästä ( R1150 yms. )häviää kyllä muukin jarruteho ABS vian takia.

    Jos akku on melkein finaalissa, niin se tekee ABS vian.
    Vika kyllä korjaantuu itsestään, kun ajaa ensin kunnon matkan, sammutttaa koneen ja käynnistää sitten uudestaan, kun akku on vähän latautunut.
    ABS nimittäin tutkii käynnistyksen aikaisen jännitteen.
    Ja tuo vikakoodi nollautuu itsestään.

    Puh 050 5768 480

    Pekka
    Tervehdys Porista, saako samoilla ohjeilla nollauta LT:n ABS vikakoodi?

    T. Pexi 184 Pori
    Porin poika
  23. #83
    Lainaa JIMJAK kirjoitti Katso viesti
    Kyllä rs:ssä kuuluu abs:n ujellus pari sekuntia aina kun virrat laittaa päälle.
    Akku, takajarrusäiliön jarrunesteen vähyys, abs-tunnistimen liian suuri välys (ne mustat mötikät johdon päässä pyörän navoissa) ovat myös yleisiä vikakoodien aiheuttajia.

    Voit tehdä myös oman resetoimis-virityksen josta ohjeet löytyy englanninkielisiltä sivuilta (http://www.largiader.com/abs/absfault.html )

    Mutta ajoahan se ei haittaa vaikka vilkkuukin..

    Suuret kiitokset JIMJAKlle resetointi linkkivinkistä!!!!

    Takapään anturijohto hälppäili kiinni takarenkaaseen ja poltti toisen johtimen poikki.
    -ei ollut takarenkaan vaihtaja tarkkana...

    Kolvattiin piuhat kiinni ja kutistesukat päälle, ettei kiusaa myöhemminkään.
    Homma kunnossa fyysisesti ja onneksi täältä löytyi linkki ABSn resetointiin.

    Ylihuomenna olis tarkoitus lähteä Normandian tourille ja paljon mukavampaa tehdä se ABSt toimivana.
    Kaikkea kannattaa kokeilla paitsi omaa siskoa ja kansantansseja
  24.  
  25. #84
    Hienoa että vinkistä oli apua ja reissu onnistui. Ne on nää nykyvehkeet vähä tollasia ihmevikasia, että vähemmästäki menee käsi päähän, mut onneksi on netti !!

    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123