Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 84:sta
  1. #1
    Piti mennä PK-torstain ajeluille mut ABS:n valot alkoivat vilkkuu *

    Mistä kannattaisi alkaa etsiä vikaa, vai onko itse mahdollista edes löytää?

    Valot vilkkuu koko ajan eri tahdissa (vilkkuvat vuoronperään) ajaessa sekä kun laittaa virrat päälle.

    En oikein tiedä miten niiden pitäisi palaa... ovat villkuneet aina eritahdissa (vuoronperään) kun on laittanut virrat päälle, ja vilkkuminen on loppunut kun on ajanut vähän matkaa.

    Mutta nyt vilkkuvat koko ajan...

    Olen omistanut pyörän kolmisen viikkoa, ja pyörähän on K 1200 RS vm.00



    WildStar rumble in skräddarskog

    ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
  2. #2
    Aikainen Joulu
    Moto Guzzi BrevaV 1100 -06

    Kawasaki zg 1300 -84
    Kawasaki Zephyr 750 -90
    Kawasaki GpZ Ninja 600 -84
    Kawasaki GpZ 550 -82
    Vespa Piaggio 125 -81
  3. #3
    Tarkista jääkö joko jarrupoljin tai jarrukahva aavistuksen kantamaan eikä mene täysin lepoasentoon. Kun laittaa virrat päälle muttei käynnistä, kuulee kun ABS:n pumppu käy (vinkuu), silloin kun joko poljin tai kahva on jäänyt kantamaan. Jarruvalokin palaa aina kun jompi kumpi mikrokytkin on sulkeutunut. Normaalissa lepotilassa ei pumppu käy eikä jarruvalo pala.

    Voi toki olla viallinen mikrokytkin myös.
    BMW R1200GSA LC
    BMW R1150GS
    ex: K1600GT, K1200GT
  4. #4
    En oikein ymmärtänyt... mun ymmärtääkseni pumppu käynnistyy vastaa kun ajaa, noin 5 km/tunnissa.

    Luin aikaisemmista ketjuista että voisi olla vika akussa... tutkin asiaa, jännitteet ei mittaamalla vissiin paljoa kerro ja hyvin toi ainakin starttaa..
    WildStar rumble in skräddarskog

    ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
  5. #5
    Nythän ne jarrut vasta oikeasti pelittää. Amatöörien puuhastelua koko ABS.
  6. #6
    Pistä yv:tä ja tule käymään, tsekataan tuolla GS-911:lla mikä siellä hälyttää.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  7. #7
    ABS jarrujen vikakoodit, eli vian syyn, voi tarkistaa itsekin.
    Tuolla on vähän ohjeita.
    http://www.matkaendurot.net/forum....art=629

    Pyörässäsi on ilmeisesti ABSII jarrut, jotka ovat suht yksinkertaiset vianhauan kannalta.
    Niissä ei ole mitään pumppua ( kuten ABS integraalijarruissa ), joka alkaisi vinkumaan jarrutettaessa.

    Soita mulle, jos haluat lisää ohjeita. Olen noita ABS jarruja korjannut muutaman kappaleen.

    Ei ABS-vika sikäli mitään ajamista haittaa, ABSit vaan ei toimi. Ainakin ABSII jarruissa.
    ABS integraalijärjestelmästä ( R1150 yms. )häviää kyllä muukin jarruteho ABS vian takia.

    Jos akku on melkein finaalissa, niin se tekee ABS vian.
    Vika kyllä korjaantuu itsestään, kun ajaa ensin kunnon matkan, sammutttaa koneen ja käynnistää sitten uudestaan, kun akku on vähän latautunut.
    ABS nimittäin tutkii käynnistyksen aikaisen jännitteen.
    Ja tuo vikakoodi nollautuu itsestään.

    Puh 050 5768 480

    Pekka
    Pekka
  8. #8
    Kyllä tuon function chartti näin väittää. Tuolta sivulta kun valkkaa K1200RS:n niin molempien ABS tyyppien kohdalla on Yes.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  9. #9
    Toi GS-911 ei taida sopia ABSII jarruille, vai sopiiko, jos ne jarrut semmoiset on.
    ABSII jarrut tuntee siitä, että jarrusatuloissa lukee "Brembo"
    Uudemmissa ABS Integraalijarrujen satuloissa lukee "BMW"

    Pekka
    Pekka
  10. #10
    Lainaa (iaj @ Elo. 19 2010,21:52) kirjoitti
    Kyllä tuon function chartti näin väittää. Tuolta sivulta kun valkkaa K1200RS:n niin molempien ABS tyyppien kohdalla on Yes.
    No niinpäs näyttää sopivan.
    Siinä on varmaan se pyöreä liitin.
    Hyvä juttu.

    PS. Meni viestit vähän ristiin, kun editoin omaani ja se hyppäsi alemmas ketjussa.

    Pekka
    Pekka
  11. #11
    Jep ABSII jarrut tossa on, ohjekirjan mukaan ja brembon satulat.

    Laitoin akun lataukseen, jos se nyt vaikka auttais... ja tossa oli 18Ah:n akku kun ohjekirjasessa sanotaan 19Ah:n. Voisko toi vaikuttaa asiaan? ei toi akku muuten kyylä tunnu finaalissa olevan.

    Kai siellä jokin "pumppu" on? ainakin ohjekirjan mukaan "kaikki toiminnot sekä pumpun käynnitymisen voi kuulla kun ajaa yli 5km/h"
    WildStar rumble in skräddarskog

    ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
  12. #12
    Joo, noita mahdollisia vikoja voidaan tässä spekuloida samalla kun odotellaan, josko iaj pääsee ne vikakoodit lukemaan.

    Siellä voipi olla ABS:in pyörintäanturi vialla (kuten itselläni oli taannoin) ja kai se matala jarrunesteen pintakin voi vihoitella noissa vanhemmissakin. Ainakin yhdessä meikäläisen luona käyneessä LT:ssä oli tuo vikana, jonka GS-911 saman tien kertoi. Omistaja epäilikin jo sitä koskapa oli saanut huollosta hakiessaan hieman välttelevän vastauksen kun tuli kysymys jarrunesteiden tarkistuksesta...ABS-valo pamahti päälle aina kun jarrua piti päällä hiukankaan pidempään.

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  13. #13
    Lainaa (-RUMBLE- @ Elo. 19 2010,22:09) kirjoitti
    Jep ABSII jarrut tossa on, ohjekirjan mukaan ja brembon satulat.

    Laitoin akun lataukseen, jos se nyt vaikka auttais... ja tossa oli 18Ah:n akku kun ohjekirjasessa sanotaan 19Ah:n. Voisko toi vaikuttaa asiaan? ei toi akku muuten kyylä tunnu finaalissa olevan.

    Kai siellä jokin "pumppu" on? *ainakin ohjekirjan mukaan "kaikki toiminnot sekä pumpun käynnitymisen voi kuulla kun ajaa yli 5km/h"
    Höh. taas joku maallikko on suomentanut käyttöohjeita.
    Ei siellä ole mitään pumppua. Olen sen yksikön itse purkanut enkä löytänyt mitään pumppua.

    Se klunk-ääni liikkeelle lähdettäessä johtuu siitä, että ABS testaa mäntien toiminnan, eli liikuttaa niitä hieman.
    Ei ne männät, jotka säätelee paineita, tee siitä pumppua.

    ABS jarruja kannattaa vetää muuten lukkoon kerran viikossa. Niin ne saavat hieman puuhaa eivätkä tahmaudu jumiin. Tuo liikkeellelähtötesti pienillä männän liikkeillä ei pidä ABS järjestelmää tarpeeksi virkeänä.
    Ja muutenkin kannattaa oikeasti opetella sitä ABSsien käyttöä "lukkoon" asti.

    Ei toi akun kapasiteettiero voi vaikuttaa tähän asiaan.
    Vain akun kunto vaikuttaa.

    Pekka
    Pekka
  14. #14
    Kyllä rs:ssä kuuluu abs:n ujellus pari sekuntia aina kun virrat laittaa päälle.
    Akku, takajarrusäiliön jarrunesteen vähyys, abs-tunnistimen liian suuri välys (ne mustat mötikät johdon päässä pyörän navoissa) ovat myös yleisiä vikakoodien aiheuttajia.

    Voit tehdä myös oman resetoimis-virityksen josta ohjeet löytyy englanninkielisiltä sivuilta (http://www.largiader.com/abs/absfault.html )

    Mutta ajoahan se ei haittaa vaikka vilkkuukin..

    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  15. #15
    Jaa noinko paljon noihin omistajan käsikirjoihin voi luottaa
    no on siellä ollut muutakin omituisesti kerrotua...

    Onhan noita jarruja testailtu, tapana kyllä tehdä paniikki jarrutuksia aina silloin tällöin kuten autollakin.

    Kiitos avuista Täytyy huomen jatkaa vian etsintää... ja palailla asiaan jos ei selviä, ja hakea vaikka se vikakoodi iaj:ltä.
    WildStar rumble in skräddarskog

    ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
  16. #16
    Enpä tullut aluksi tarkistaneeksi tuota ABS:n versiota. Hyvä kun tuli esille viisaampien toimesta.
    Omassa pyörässä on Integraali-ABS, joka toimii hieman eri tavoin kuin ABSII.

    Lueskelin tuon luvun ABSII:sta Clymerin korjausoppaasta ja siellä väitetään, että ABSII:n ohjausyksikkö sisältää kaksikanavaisen painesäätimen, sähkömoottorin ja mikroprosessorin. Eli tuo sähkömoottori nähtävästi pitää sen vinkunan. Ehkä sen nimittäminen pumpuksi on harhaanjohtava ilmaus.
    Ko luvun vianetsintäkappaleessa mainitaan, että kun pyörä on käynnistetty ja se saavuttaa liikkeellelähdön jälkeen 5km/h nopeuden, "pumpun" äänen pitäisi kuulua ja varoitusvalojen sammua, mikäli ABS-järjestelmä on kunnossa.
    BMW R1200GSA LC
    BMW R1150GS
    ex: K1600GT, K1200GT
  17. #17
    Lainaa (JIMJAK @ Elo. 19 2010,22:19) kirjoitti
    Kyllä rs:ssä kuuluu abs:n ujellus pari sekuntia aina kun virrat laittaa päälle.

    Ei toi ole abs:n ujellus.
    Se on bensapumppu, joka nostaa paineen käynnistystä varten.

    ABS integraalijarruissa ABS pumppu vinkuu aina, kun jarruttaa.

    Pekka
    Pekka
  18. #18
    Jep bensapumppu ujeltaa kun laitta virrat päälle, kuten autoissakin...

    ja noinhan se mulla toimi, että abs-valojen vilkkuminen loppui kun ajoi yli 5km/h:ssa. se on vähän hämärän peitossa miten niiden pitäisi vilkku vai onko silla väliä...mulla vilkkuu eri tahtiin, eli vuoron perään.

    Ja nyt vilkkuu silleen koko ajan.
    WildStar rumble in skräddarskog

    ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
  19. #19
    Clymerissa sanotaan, että kun ABS:n varoitusvalot vilkkuvat vuorotellen, ABS:ssä on vikaa ja se on poissa käytöstä.

    Yhtäaikaa vilkkuminen (kun virrat on juuri laitettu päälle) tarkoittaa, että ABS on kunnossa, mutta antureiden testiä ei ole vielä suoritettu (koska liikesignaalia ei ole).

    Kannattaa siis käydä luettamassa ne vikakoodit. Silloin selviää onko isokin vika.



    BMW R1200GSA LC
    BMW R1150GS
    ex: K1600GT, K1200GT
  20. #20
    Ne vikakoodit voi lukea ITSE.

    Ei tarvita kuin yleismittari tai sitten Biltemasta merkkivalodiodi 43043, joka maksaa 1.99 euroa.
    BMW huoltoon ei ainakaan kannata maksaa sitä 50.- euroa tai jotain, jonka ne perivät vikakoodin lukemisesta.

    Ohjeet homman tekemiseen ovat tuolla aikaisemmassa viestissäni.

    Pekka
    Pekka
  21. #21
    Joo kattelin niitä aikaisemminkin, ja aattelin etten jaksais viritellä....mut eipä toi hirveen hankala viritys olis, ainut että pitää ajaa Biilteemaan

    mut varmaan löytyis motonetistäkin, eikös se ole 12V diodi ? ja missäs pyörässä muuten on se pistoke mistä saa koodin, ja miten se muuten suoritetaan, mopo käynnissä varmaan ?



    WildStar rumble in skräddarskog

    ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
  22. #22
    Lainaa (-RUMBLE- @ Elo. 20 2010,07:18) kirjoitti
    Joo kattelin niitä aikaisemminkin, ja aattelin etten jaksais viritellä....mut eipä toi hirveen hankala viritys olis, ainut että pitää ajaa Biilteemaan

    mut varmaan löytyis motonetistäkin, eikös se ole 12V diodi ? ja missäs pyörässä muuten on se pistoke mistä saa koodin, ja miten se muuten suoritetaan, mopo käynnissä varmaan ?
    Joo 12 V valodiodi.

    Se pistoke on satulan alla. Siinä on sellainen sininen tulppa kiinni.

    Diodin punainen johto keskimmäiseen liittimeen ja toinen johto akun miinusnapaan. Virta päälle, mutta koneen ei tarvitse käydä.
    Ai niin, siinä taitaakin olla se pyöreä pistoke. Siinä se johto kai nro 2 nastaan kiinni.

    Pekka
    Pekka
  23. #23
    Itsellä oli entisessä bemarissani (K1200RS 02) sama vika aina kun oli pitkään ajamatta-esim. talven jälkeen. Lähti pois 5-20 kilometrin ajon jälkeen. Voi liittyä akun alijännitteeseeen tai sitten johonkin seisomisesta liittyvään juttuun. Ja ainakin siinä pyörässä servot tai hydraulipumput lauloi kun veti tai painoi jarrua vaikka oli pelkästään virrat päällä.

    Sain myös kerran sekaisin ne jarrut kun räpeltelin lisävaloja. Siellä tankin oikealla puolella on sellainen sähköjohtohässäkkä, sinne kytkin pari johtoa lisää niin jo alkoi ongelmat. Silloin vilkkui abs:n varoitusvalot kanssa ja siinä oli "itsemurhajarrut".. kun kahvasta veti, ei tapahtunut mitään. Kun veti lisää niin tuli täysjarrutus joka pysyi päällä vaikka kahvan löysäsi! Työntämällä pyörä ei liikkunut mihinkään. Oli hieman haasteellinen ajaa huoltoon. Lisäsivät jarrunestettä ja nollasivat vikakoodit ja toimi taas.
    Heritage Softail -97 + S&S 124" (2030 CC)
  24. #24
    Lainaa (puruskai @ Elo. 20 2010,10:19) kirjoitti
    Ja ainakin siinä pyörässä servot tai hydraulipumput lauloi kun veti tai painoi jarrua vaikka oli pelkästään virrat päällä.
    Tuossa pyörässä onkin ABS Integraalijarrut.

    Pekka
    Pekka
  25. #25
    Olihan se jarrunesteen määrä varmasti riittävä?
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  26. #26
    Hämmästyttävä määrä spekulaatiota erilaisin tiedoin. Uskokaa nyt Pekkavee'tä. Mies tietää mitä puhuu. ABSII-jarruissa
    - ei ole mitään pumppua
    - ABSII:ssa ei ole nesteantureita säiliöissä
    - virran kytkennän jälkeen valot vilkkuvat tahdissa ja nopeuden noustessa yli 5km/h järjestelmä suorittaa testin, jonka kulee "kolahduksena". Sen onnistuessa valot sammuvat ja ABS on käyttökunnossa
    - vikakoodit pystyy lukemaan a) itse diodilla / mittarilla b)GS911:llä (kuin myös resetoimaan) tai tietty huollon moditec-kompuutterilla
    - ainoa itsestään kuittaantuva ABSII-järjestelmän vika on akun alijännitteestä johtuva. Siitä lienee kysymys tuossa talven jäljiltä vilkuttelevassa tapauksessakin. Lataa se akku ennen starttia, niin ei vilkuttele. Kaikki muut mahdolliset häiriöt pitää resetoida (akun irroittaminen ei riitä) huollossa moditec'illa, GS911:llä tai vaikka itse manuaalisesti (ohjeet löytyvät googlaamalla)

    Ja lopuksi: Käyttäkää niitä ABS'eja. ABS-jarrut aktivoiva täysjarrutus kerran pari viikossa pitää järjestelmän toimintakunnossa. Jarrunesteiden säännöllinen vaihto on myös yleisen käsityksen mukaan olennaista järjestelmän "pikeentymisen" estämiseksi.
    <p>2002-2014</p>
  27. #27
    Koodia yritetty lukea... en tiedä miten tapahtuman kuuluisi edetä mutta näin

    Sinisestä piuhasta vilahti kerran nopeesti kun laittoi virrat päälle, ja kelta/harmaasta vilahti myös kerran mutta ei niin nopeesti. Muuten ei vilkkunut, muutama paloi koko ajan ja joku ei ollenkaan.

    Onkohan se sitten se 1. Kalliskin moduuli ?

    Ja toi vuorotellen vilkkuminen, eli eri tahtii, on ollut alusta saakka noin kolmisen viikkoa kun pyörän ostin BikeWorldista. Mutta vilkkuminen on aina loppunut kun ajanut sen 5km/h.

    BikeWorldin takuu ko. juttuun ?
    WildStar rumble in skräddarskog

    ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
  28. #28
    ABS2

    ABS2 was used on K1100 from 1994 onwards, R1100RS/RT/GS/R, R1200C, and to 2000~2002 on the R1100S, R1150GS, and K12 models.* The K11 ABS2 uses the same two warning lights as ABS1: the ABS light and the bulb monitor light. On Oilheads and K12s, it has two distinct lights of its own. At key-on, the two lights will flash together and continue to do so until the self-test is complete (which doesn't happen until you start to ride away), at which time they extinguish. If the self-test fails, they will begin to flash alternately. The exact moment when the fault happens will help you know what caused it: if it happens before you start the engine it is an item that is tested at power-up. If it fails when you start the engine, it is almost certainly low battery voltage. And if it fails when you ride away, it's probably a modulator or a wheel speed sensor.

    Sometimes ABS2 will fault without showing a fault code that you can read without the diagnostic computer.

    Resetting ABS2
    •Locate the diagnostic connector under the seat. Remove it from the blanking plug.
    •Insert one end of 20 cm wire into the middle socket of this connector.
    •Ground the other end firmly to a metal bolt in the area (and keep grounded).
    •Turn on ignition. You should see the lights flash alternately.
    •Hold ABS button down for about 8 seconds. The bottom ABS light will stay on, and the top one off.
    •Release the ABS button. If you have successfully reset the ABS, both ABS lights will come on. If you have failed to count to 8, or your ground is not good, the top ABS light will stay off.
    •Turn off ignition, remove wire.

    Note: the K1200, R1200C and R1100S use the same ABS2 units as the 1150GS, but there is no ABS switch to use for the reset procedure. *If you can access pin #21 on the ABS unit, you can ground it to achieve the same effect as having the ABS button. Pin #21 will be on the large connector to the ABS unit. I've gotten confirmation from K12 and R11S owners that they were successful. Here's one description:

    "On my 2000 K1200LT the brown/blue wire was the correct wire to use on the diagnostic plug. You have to remove the large 25 pin connector from the ABS unit, remove one tie wrap and three phillips head screws on the connector (two are under the rubber that was held on by the tie wrap). After you have done this and exposed the wires and female connector plug you can see where pin 21 is numbered on the connector. I used a 14 gage wire with an aligator clip on one end with about 1/16" of copper exposed and plugged it in the pin 21 slot and reinstalled the connector without the connector housing. I then made sure it felt like I had good contact on pin 21. I then used a straight pin and another 14 gage piece of wire with an aligator clip to pin into the brown and blue wire on the maintenance connector and then aligator clipped this to the negative terminal on the battery. I then turned the key to on and then touched the aligator clip from pin 21 to the negative terminal on the battery (8 seconds is fine but mine immediately reset). The ABS lights went from alternate flashing to normal flashing simultaneously. I am adding a reset button before I reassemble the connector housing. Just have to find the right insert for that connector."

    ABS1 and ABS2 fault codes
    Info on diagnosing ABS1 and ABS2 faults is described by Brian Curry in great detail on the IBMWR K-tech pages. In a nutshell, by putting a readout light between the ABS pin and ground you can get a blink code when the bike is on. All codes except 5 seem to be persistent (needing reset by this procedure). There is also a BMW document, part 01 71 9 798 811 (5/90), that you may be able to locate which is for troubleshooting ABS.

    •1. front pressure modulator
    •2. rear pressure modulator
    •3. front wheel speed sensor
    •4. rear wheel speed sensor
    •5. battery voltage too low
    •6. ABS relay
    •7. ABS control unit
    •8. sensor gap front or rear, or other outsude influence
    •9. <unknown, but seems to exist>
    •16. reportedly "Failed plunger test" (also seems to be persistent)

    Mitä tulee abs-yksikön hintaan, niin töineen ovh on jossain parin tonnin tienoilla. Mutta ei noi virekoodit nyt välttämättä tai edes yleensä meinaa sitä, että tuo yksikkö olisi finaalissa. Vaatii vaan seuraa / resetointia - mahdollisesti putsauksen.

    Tota selitystä piisaa vielä vaikka kuinka paljon enemmänkin. Pistä YV'tä, jos haluat sähköpostissa enemmänkin tietoa.

    BTW - Jos ABSII:n toimintalogiikka ja rakenne kiinnostaa, niin oheisen linkin takaa tietoa:

    ABS-Logiikka



    <p>2002-2014</p>
  29. #29
    Niin, mitäs tässä nyt kannattaisi tehdä ?

    Pyörällä ajettu vajaa 68tkm, ei kai noin vähän ajetussa bemussa pitäisi tollasia vikoja olla... itse jos alkaa ronkkii täytyy ainakin hinnanalennusta vaatia.

    http://www.kuluttajavirasto.fi/File....sa.pdff
    WildStar rumble in skräddarskog

    ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
  30.  
  31. #30
    Ääh. Kuten sanoin, ei tuo satunnainen(?) ABS-"vika" nyt mikään iso asia ole. Noita tulee ja menee. IAJ tuossa kai jo tarjosi GS-911-laitteensa apua ongelman selvitykseen. Sillä saat myös resetoitua vikakoodin.

    Kokeilet nyt ensin resetoida vian ja jos kyse on huonosta akusta (kuten yleensä), niin vaihdat sen. Jos kyseessä on "Piston Fault" tai joku "Fail in plunger test" tmv. oikea ongelma kannattaa alkaa selata kuluttajaviraston sivuja. Sittenkin kannattaa ensin varmaan keskustella liikkeen kanssa.
    <p>2002-2014</p>
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen