Pyörään tuli nykimisilmiö, jossa kiihdyttäessä esiintyy epäröintiä ja nykimistä. Korkeammille kierroksille päästyä nykiminen vähenee. Bensankulutus on ajotietokoneen mukaan lisääntynyt 6,5l/100km -> 8,8l/100km samanlaisella, tasaisella ajolla. Happisensori vaihdettu, vika ei poistunut. Korjauksen yhteydessä löysin irtonaisen johdon ( 1 ) joka menee mötikkään ( 2 ). Mikä on tuo johto ja mötikkä?? Ja missä tuo irtojohto pitäisi olla kiinni?? Liittyykö tämä edelläkuvattuihin oireisiin??
![]()
Pikainen kurkkaus penkin alle niin kyllä tuo näyttäisi akun plus napaan menevän kiinni. Miksi on irti niin onkin toinen juttu...
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Olikos vikakoodeista tietoa?
<p>2002-2014</p>
Vikakoodeista ei ole mitään tietoa.
Mittasin mittarilla tuon johdon. +navasta näytti 12,48V ja -navasta ei tullut mitään lukemia.
Se miksi tuo johto on irti ei ole tietoa. Ostin pyörän vasta tänä keväänä, joten en ole itse vielä ehtinyt paljoa räpeltämään
Mikä se on tuo mötikkä mihin tuo johto menee??
Eiköhän siitä vain jaella virtaa eteenpäin muille laitteille eli starttiin menee suora piuha ja tuosta sitten muille. Samanlainen mötikkähän siellä on myös miinus puolella.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Toimiiko esim. radio silloin kun moottori ei käy?
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
no se ei kyllä toimi kuin vaan kun on virrat virtalukosta päällä
No ei sen ilman sitä pitäisikään toimia. Mutta anyway, tuo piuha akkuun kiinni kuitenkin, sinne se kuuluu.
Käyntihäiriöön, niin olethan tehnyt tämän kun kerran akku on ollut irti:
BMW K1200 Reset Throttle
Key Off
Key On
Turn Throttle to Wide Open
Turn throttle to full close
Turn Throttle to Wide Open
Turn throttle to full close
Turn Throttle to Wide Open
Turn throttle to full close
Key Off
Key On
Start and let the engine seek the proper idle speed without turning the throttle.
One idle is established, Key Off.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Tuo vaikuttaa myös bensan kulutukseen, jotain muutakin se siellä resetoi. Eli piuha paikkaansa + tuo resetti sen jälkeen.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Onko tuossa kuvan vasemmassa reunassa itse lisätty virran ulosotto pistoke. Toiskohan siihen virtaa.
IAJ - kun joudat, niin viitsitkö tujauttaa GS911:n kiinni LoTjaan ja ajaa sen TPS-säädön ekan vaiheen, joka näyttää miten se "palkki asettuu siihen keskelle". Eli heti testin starttaamisen jälkeen - asettuuko itsekseen "keskelle". Muuttuuko, jos käännät kaasua kiinni (sen Cruisen kanseloinnin verran).... jos ymmärsit mitä tarkoitan...
<p>2002-2014</p>
Joo eli jos kaasun kääntää aivan kiinni niin menee siihen alarajalle, mutta ei alle. Vihreää näytti palkki ja keskellä omassa kun oli tuossa tyhjäkäynti modessa.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
IAJ:lle: Vielä varmistan: Kun siis starttasit testin, niin palkki jäi siihen keskialueelle ja kun käänsit "Cruisen kiinni" niin putosi siihen hahlon alarajalle?
Omassa olen ihmetellyt talviseisokin jälkeistä korkeaa, seilaavaa tyhjäkäyntiä (ei ilmavuotoja, vaijerit ok) ja nyt kun GS:llä katoin, niin heti "Start"-nappulan jälkeen palkki nousee punaiselle, yli keskialueen - ikäänkuin kaasu olisi hieman auki. Kun taas kiertää "Cruisen veks" niin putoaa tasan keskelle hahloa. Jos koneen käydessä (sitä korkeaa tyhjäkäyntiä) kääntää kaasukahvaa tyhjäkäyntiasennosta kiinni (=Cancel Cruise), niin ei vaikuta kierroksiin niin mitään? Mulla alkaa olla tunne, että se tyhjäkäyntiä säätävä "Idle Actuator" on vaan talven aikana tullut matkansa päähän ja toimii epämääräisesti...
Ja Elmerille: Vikakoodit luetaan a) huollosssa Moditec-laitteella, b) GS911-pulikalla tai c) yleismittarilla netistä löytyviä ohjeita tulkkaamalla....
<p>2002-2014</p>
Elmerille: Pakki ei kaiketi toimi? Eli tuo irtonainen kaapeli on se pakin maa, tuosta kuvasta en saa kyllä selvää että mikä "mötikkä" siellä on.....otakko paremman kuvan mut kokeile se pakki ekaksi.
CAD:ille. Duoda, et ole tehnyt resettiä akun kytkemisen jälkeen jos tyhjäkäynti vaeltaa ja kulutus on iso ?
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Katsoppa mitä nuo Real Time Valuet näyttää:
Under the engine's Real Time Values section (pretty sure that's what it's called) there is a long list of parameters, and one of them is Throttle Position (or a similar name). With the throttle in the OFF position, it should read 0%. When you crank it wide open, it should read 100%. If it does, then TPS is not your problem. If it reads out something else (particularly if it reads higher than 0% with the throttle off) then do a TPS reset.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
1,6 astetta auki. Ajelin äsken tuota testiä useita kertoja peräkkäin ja antoi erilaisia arvoja. Välillä sanoi suoraan, että jos Actuator'in ruuvit eivät ole löysällä (eivät ole) niin on ulkona limiiteistään ja on "liable to cause idle issues".
Uskon, että tuo tyhjäkäyntiä säätelevä moottori on tiensä päässä.
Olikos muuten sinulla 0 astetta. Uskon, että ei. Kyllä se hieman auki aina käydessään on. Tuo idle actuator'han sitä kaasua avaa ja samalla kääntää tuota potikkaa.
##;##
#22.5.2013 19:03:51
#GS-911 V1211.5
#K1200LT
#Motronic MA2.4
time(ms);RPM;Battery voltage;Engine temperature;Intake air temperature;Ambient air pressure;Throttle position (TPS);Lambda sensor voltage;Ignition angle;Ignition dwell angle;Injection time;Fuel pump;Lambda closed-loop control;Fan motor (where fitted);Tank venting valve (US only)
0;1100.00;13.66;86.00;20.00;1002.82;1.60;444.00;13 .02;24.61;1.98;1;1;0;1
608;1200.00;13.74;86.00;20.00;1002.82;1.60;102.00; 13.38;27.42;1.92;1;1;0;1
1201;1150.00;13.74;86.00;20.00;1002.82;1.60;768.00 ;13.02;24.61;1.92;1;1;0;1
1794;1200.00;13.74;86.00;20.00;1002.82;1.60;78.00; 13.02;28.82;1.98;1;1;0;1
2387;1200.00;13.74;86.00;20.00;1002.82;1.60;120.00 ;13.38;27.42;1.92;1;1;0;1
2980;1200.00;13.66;86.00;20.00;1002.82;1.60;828.00 ;13.02;26.01;1.98;1;1;0;1
<p>2002-2014</p>
Pitääpä katsoa, seuraavaksi huomenna illalla pyörän vieressä.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Johto kiinnitetty akun +napaan. Käyntiin ei vaikutusta, käy ehkäpä jopa huonommin. Heti kaasua hitaasti kääntäen alkaa röpöttää ja meinaa sammua. Kaasun resetointi tehty edellä annettujen ohjeiden mukaan. Pakokaasu haiskahtaa makealle, joten seos taitaa olla rikkaalla(?)
Pakki tosiaan ei toiminut. Nyt en ole kokeillut uudestaan. Jos johto on pakin maadoitus, niin ei kai sitä sitten laiteta akun +napaan???
Tässä ehkä parempi kuva tilanteesta![]()