Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 43:sta
  1. #1
    Pyörään tuli nykimisilmiö, jossa kiihdyttäessä esiintyy epäröintiä ja nykimistä. Korkeammille kierroksille päästyä nykiminen vähenee. Bensankulutus on ajotietokoneen mukaan lisääntynyt 6,5l/100km -> 8,8l/100km samanlaisella, tasaisella ajolla. Happisensori vaihdettu, vika ei poistunut. Korjauksen yhteydessä löysin irtonaisen johdon ( 1 ) joka menee mötikkään ( 2 ). Mikä on tuo johto ja mötikkä?? Ja missä tuo irtojohto pitäisi olla kiinni?? Liittyykö tämä edelläkuvattuihin oireisiin??

  2. #2
    Pikainen kurkkaus penkin alle niin kyllä tuo näyttäisi akun plus napaan menevän kiinni. Miksi on irti niin onkin toinen juttu...
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  3. #3
    Olikos vikakoodeista tietoa?
    <p>2002-2014</p>
  4. #4
    Vikakoodeista ei ole mitään tietoa.
    Mittasin mittarilla tuon johdon. +navasta näytti 12,48V ja -navasta ei tullut mitään lukemia.
    Se miksi tuo johto on irti ei ole tietoa. Ostin pyörän vasta tänä keväänä, joten en ole itse vielä ehtinyt paljoa räpeltämään
    Mikä se on tuo mötikkä mihin tuo johto menee??
  5. #5
    Lainaa Elmeri_66 kirjoitti Katso viesti
    Mikä se on tuo mötikkä mihin tuo johto menee??
    akku?
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  6. #6
    Lainaa Z-man kirjoitti Katso viesti
    akku?
    hehhehhehhehhe!! Se toinen mötikkä missä se johto on jo kiinni??
  7. #7
    Eiköhän siitä vain jaella virtaa eteenpäin muille laitteille eli starttiin menee suora piuha ja tuosta sitten muille. Samanlainen mötikkähän siellä on myös miinus puolella.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  8. #8
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Eiköhän siitä vain jaella virtaa eteenpäin muille laitteille eli starttiin menee suora piuha ja tuosta sitten muille. Samanlainen mötikkähän siellä on myös miinus puolella.
    Mutta kun kaikki sähkölaitteet toimii sitä käyntihäiriötä lukuunottammatta. Mikä lie on sen mötikän tarkoitus?? Se on tässä vielä jäänyt epäselväksi
  9. #9
    Toimiiko esim. radio silloin kun moottori ei käy?
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  10. #10
    no se ei kyllä toimi kuin vaan kun on virrat virtalukosta päällä
  11. #11
    No ei sen ilman sitä pitäisikään toimia. Mutta anyway, tuo piuha akkuun kiinni kuitenkin, sinne se kuuluu.

    Käyntihäiriöön, niin olethan tehnyt tämän kun kerran akku on ollut irti:

    BMW K1200 Reset Throttle

    Key Off
    Key On
    Turn Throttle to Wide Open
    Turn throttle to full close
    Turn Throttle to Wide Open
    Turn throttle to full close
    Turn Throttle to Wide Open
    Turn throttle to full close
    Key Off
    Key On
    Start and let the engine seek the proper idle speed without turning the throttle.
    One idle is established, Key Off.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  12. #12
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    No ei sen ilman sitä pitäisikään toimia. Mutta anyway, tuo piuha akkuun kiinni kuitenkin, sinne se kuuluu.

    Käyntihäiriöön, niin olethan tehnyt tämän kun kerran akku on ollut irti:
    Tyhjäkäyntiä se käy ihan ok. Ja minä en ole akkua käyttänyt irti, joten siksi tuo piuha oudoksuttaa
  13. #13
    Tuo vaikuttaa myös bensan kulutukseen, jotain muutakin se siellä resetoi. Eli piuha paikkaansa + tuo resetti sen jälkeen.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  14. #14
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Tuo vaikuttaa myös bensan kulutukseen, jotain muutakin se siellä resetoi. Eli piuha paikkaansa + tuo resetti sen jälkeen.
    pittääpä kokkeilla, minkä äjäyksen tuo antaa
  15. #15
    Onko tuossa kuvan vasemmassa reunassa itse lisätty virran ulosotto pistoke. Toiskohan siihen virtaa.
  16. #16
    Lainaa Antsu60 kirjoitti Katso viesti
    Onko tuossa kuvan vasemmassa reunassa itse lisätty virran ulosotto pistoke. Toiskohan siihen virtaa.
    Siinä on semmoinen, mutta sille menee oma johto akulle. Sen takana on se "pömpeli", johon tämä irtojohto menee
  17. #17
    IAJ - kun joudat, niin viitsitkö tujauttaa GS911:n kiinni LoTjaan ja ajaa sen TPS-säädön ekan vaiheen, joka näyttää miten se "palkki asettuu siihen keskelle". Eli heti testin starttaamisen jälkeen - asettuuko itsekseen "keskelle". Muuttuuko, jos käännät kaasua kiinni (sen Cruisen kanseloinnin verran).... jos ymmärsit mitä tarkoitan...
    <p>2002-2014</p>
  18. #18
    Joo eli jos kaasun kääntää aivan kiinni niin menee siihen alarajalle, mutta ei alle. Vihreää näytti palkki ja keskellä omassa kun oli tuossa tyhjäkäynti modessa.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  19. #19
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Olikos vikakoodeista tietoa?
    Mites -99:stä katsotaan koodit?
  20. #20
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Olikos vikakoodeista tietoa?
    Mites -99:stä katsotaan koodit?
  21. #21
    IAJ:lle: Vielä varmistan: Kun siis starttasit testin, niin palkki jäi siihen keskialueelle ja kun käänsit "Cruisen kiinni" niin putosi siihen hahlon alarajalle?

    Omassa olen ihmetellyt talviseisokin jälkeistä korkeaa, seilaavaa tyhjäkäyntiä (ei ilmavuotoja, vaijerit ok) ja nyt kun GS:llä katoin, niin heti "Start"-nappulan jälkeen palkki nousee punaiselle, yli keskialueen - ikäänkuin kaasu olisi hieman auki. Kun taas kiertää "Cruisen veks" niin putoaa tasan keskelle hahloa. Jos koneen käydessä (sitä korkeaa tyhjäkäyntiä) kääntää kaasukahvaa tyhjäkäyntiasennosta kiinni (=Cancel Cruise), niin ei vaikuta kierroksiin niin mitään? Mulla alkaa olla tunne, että se tyhjäkäyntiä säätävä "Idle Actuator" on vaan talven aikana tullut matkansa päähän ja toimii epämääräisesti...

    Ja Elmerille: Vikakoodit luetaan a) huollosssa Moditec-laitteella, b) GS911-pulikalla tai c) yleismittarilla netistä löytyviä ohjeita tulkkaamalla....
    <p>2002-2014</p>
  22. #22
    Elmerille: Pakki ei kaiketi toimi? Eli tuo irtonainen kaapeli on se pakin maa, tuosta kuvasta en saa kyllä selvää että mikä "mötikkä" siellä on.....otakko paremman kuvan mut kokeile se pakki ekaksi.

    CAD:ille. Duoda, et ole tehnyt resettiä akun kytkemisen jälkeen jos tyhjäkäynti vaeltaa ja kulutus on iso ?
  23. #23
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Elmerille: Pakki ei kaiketi toimi? Eli tuo irtonainen kaapeli on se pakin maa, tuosta kuvasta en saa kyllä selvää että mikä "mötikkä" siellä on.....otakko paremman kuvan mut kokeile se pakki ekaksi.

    CAD:ille. Duoda, et ole tehnyt resettiä akun kytkemisen jälkeen jos tyhjäkäynti vaeltaa ja kulutus on iso ?
    Reset'in olen tehnyt noin 30 kertaa ongelmaa ihmetellessäni....
    <p>2002-2014</p>
  24. #24
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    IAJ:lle: Vielä varmistan: Kun siis starttasit testin, niin palkki jäi siihen keskialueelle ja kun käänsit "Cruisen kiinni" niin putosi siihen hahlon alarajalle?
    Näin juuri tuo minulla toimi.

    Mitäs se GS-911 ilmoittaa tuon testin päätyttyä? Onhan vaijerissa löysää ettei se *vedä* koko ajan?
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  25. #25
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Näin juuri tuo minulla toimi.

    Mitäs se GS-911 ilmoittaa tuon testin päätyttyä? Onhan vaijerissa löysää ettei se *vedä* koko ajan?
    On löysää, reilusti. Sen tarkastin tietty ensimmäisenä. Pitää viikonloppuna katsoa livenä miltä tuo Pozon pyörässä näyttää verrattuna omaan...
    <p>2002-2014</p>
  26. #26
    Katsoppa mitä nuo Real Time Valuet näyttää:
    Under the engine's Real Time Values section (pretty sure that's what it's called) there is a long list of parameters, and one of them is Throttle Position (or a similar name). With the throttle in the OFF position, it should read 0%. When you crank it wide open, it should read 100%. If it does, then TPS is not your problem. If it reads out something else (particularly if it reads higher than 0% with the throttle off) then do a TPS reset.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  27. #27
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Katsoppa mitä nuo Real Time Valuet näyttää:
    1,6 astetta auki. Ajelin äsken tuota testiä useita kertoja peräkkäin ja antoi erilaisia arvoja. Välillä sanoi suoraan, että jos Actuator'in ruuvit eivät ole löysällä (eivät ole) niin on ulkona limiiteistään ja on "liable to cause idle issues".

    Uskon, että tuo tyhjäkäyntiä säätelevä moottori on tiensä päässä.

    Olikos muuten sinulla 0 astetta. Uskon, että ei. Kyllä se hieman auki aina käydessään on. Tuo idle actuator'han sitä kaasua avaa ja samalla kääntää tuota potikkaa.

    ##;##
    #22.5.2013 19:03:51
    #GS-911 V1211.5
    #K1200LT
    #Motronic MA2.4
    time(ms);RPM;Battery voltage;Engine temperature;Intake air temperature;Ambient air pressure;Throttle position (TPS);Lambda sensor voltage;Ignition angle;Ignition dwell angle;Injection time;Fuel pump;Lambda closed-loop control;Fan motor (where fitted);Tank venting valve (US only)
    0;1100.00;13.66;86.00;20.00;1002.82;1.60;444.00;13 .02;24.61;1.98;1;1;0;1
    608;1200.00;13.74;86.00;20.00;1002.82;1.60;102.00; 13.38;27.42;1.92;1;1;0;1
    1201;1150.00;13.74;86.00;20.00;1002.82;1.60;768.00 ;13.02;24.61;1.92;1;1;0;1
    1794;1200.00;13.74;86.00;20.00;1002.82;1.60;78.00; 13.02;28.82;1.98;1;1;0;1
    2387;1200.00;13.74;86.00;20.00;1002.82;1.60;120.00 ;13.38;27.42;1.92;1;1;0;1
    2980;1200.00;13.66;86.00;20.00;1002.82;1.60;828.00 ;13.02;26.01;1.98;1;1;0;1
    <p>2002-2014</p>
  28. #28
    Pitääpä katsoa, seuraavaksi huomenna illalla pyörän vieressä.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  29. #29
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Elmerille: Pakki ei kaiketi toimi? Eli tuo irtonainen kaapeli on se pakin maa, tuosta kuvasta en saa kyllä selvää että mikä "mötikkä" siellä on.....otakko paremman kuvan mut kokeile se pakki ekaksi.

    CAD:ille. Duoda, et ole tehnyt resettiä akun kytkemisen jälkeen jos tyhjäkäynti vaeltaa ja kulutus on iso ?
    Johto kiinnitetty akun +napaan. Käyntiin ei vaikutusta, käy ehkäpä jopa huonommin. Heti kaasua hitaasti kääntäen alkaa röpöttää ja meinaa sammua. Kaasun resetointi tehty edellä annettujen ohjeiden mukaan. Pakokaasu haiskahtaa makealle, joten seos taitaa olla rikkaalla(?)

    Pakki tosiaan ei toiminut. Nyt en ole kokeillut uudestaan. Jos johto on pakin maadoitus, niin ei kai sitä sitten laiteta akun +napaan???
  30.  
  31. #30


    Tässä ehkä parempi kuva tilanteesta
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen