Mietin tässä, että pitäisikö yrittää talven aikana tehdä pientä piristystä tälle RF900 mopedille. Tarkoitus olisi saada ripeämpi kiihtyvyys varsinkin hitaille vauhdeille (koska niillähän täällä suomen rajoituksilla pelataan).
Pyörä on käytetty penkissä vuonna 2005:
Skannattu penkkilappu
Kaikki osat vakiota (ilmansuodatin, putket, änkkäri, kaasari, nokat). Voin olettaa, että koneelle ei ole mitään oleellisia muutoksia tuon jälkeen tehty, eikä siinä ole mitään huomattavaa käynti-ongelmaa tms (mitä nyt nokkaketju raklattaa, en ole vielä päässyt talliin säätämään).
Saavuttaisiko pelkällä dynojetin satsilla merkittävää eroa, esim. saisiko noita pieniä kuoppia käyrästä tasaisemmaksi?
Dynojetin satsi ei olisi pahan hintainenkaan.
Entäs jos änkkärin vaihto lisäksi? Se vielä voisi olla siedettävä hintatasoltaan.
Kokoputkisto (hinta) ja vaparisuodatin (kerää pölyä) ei ole vaihtoehto, ainakaan minulle. Kokoputkiston hinnalla päivittäisikin jo parempaan pyörään, ja en myöskään pidä ajatuksesta, että kone imaisee 3 kertaa enemmän pölyä sisään.
Välitysten lyhentäminen olisi ainakin investointina halpa keino, mutta nostaakohan kuinka paljon kulutusta matka-ajossa, kun vitosvaihteella ajetaankin isommilla kierroksilla?
Tällä hetkellä menee rauhallisella ajolla karvan päälle 5l/100km 98E:tä matkalla, mikä on minusta ihan kiva ominaisuus 937cc pirteälle pannulle.
EDIT: iso kuva linkiksi
Suzuki GSX1300R Hayabusa -05
Suzuki RF900R -94
No hyvä pyörä sullaTuo dynojetin sarja ainakin mulla autto kun samalla tuli synkronoitua kaasarit.Eli en voi sata varma olla mitä se autto mutta mopo piristy selvästi ja Enklannista tilattuBbeowulfin slipari antaa ainakin hienot äänet...Suosittelen molempia.
Saa nyt nähdä miten käy tämän kanssa, alkoi sen verran pahasti polttelemaan ruiskujärjestelmän rakentaminen, että en ehkä pysty itseäni enää pidättelemään. Tämänlaisia tunteita on tullut aiemminkin erinäköisten laitteiden kanssa, yleensä tässä vaiheessa on turha enää mitään järkeä yrittää puhua päähän.
Topicini finsquirt-foorumilla:
http://www.finsquirt.net/forum....ce44047
Saa antaa neuvoja, ehdottaa/myydä komponentteja, tarjota hitsauspalveluita, laina/vuokrata/myydä välineitä jne.
Mahtaa olla hieman työläämpi kuin suutinten ja neulojen vaihtaminen kaasariin
Jos jollekin jäi siis epäselväksi, tarkoitus olisi repiä kaasari pois pyörästä, tilalle läppärungot+ruiskut, polttoaineensyöttöön muutoksia (korkeapainepumppu, paineensäädin), lambda (luultavasti laajakaista) pakosarjaan, yms yms.
Ja sitten rukoillaan että en sulata mäntiä laihoilla seoksilla ja tietämättömyydelläni.
Suzuki GSX1300R Hayabusa -05
Suzuki RF900R -94
Multa löytyis Yoshimura RS3 vaimennin tuohon katso nettimoto http://www.nettivaraosa.com/moottori...ikkeet/1021559 ja tuu käymään paikanpäällä, asut samassa cityssä näköjään :-) T:Tomppa
Kadun mielummin sitä mitä olen tehnyt,kuin sitä mitä olen jättänyt tekemättä!!!!