Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 55:een 55:sta
  1. #31
    Eipä ole ainoa lehti, jonka tiedot on liipadaapaa... tuo oliskin ollut kevyempi kuin 750

    Rengaskoot näyttää olevan jutuissa samat.
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  2. #32
    Lainaa (Brocol @ Elo. 18 2010,10:53) kirjoitti
    nestejäähdytteinen, kuivana 212kg
    Muistaakseni tuo tieto löytyi aloituspostauksessa linkitetystä uutisesta ja sieltä Owners manual. Nyt ko. uutista muokattu ja ilmeisesti täytyy kirjautua jotta pääsee manuaalin lataamaan.
  3. #33
    Lainaa kirjoitti
    Paino tyhjänä (ilman polttoainetta) 212 kg (467 lb)
    Lähde: serviceaprilia.com
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  4. #34
  5. #35
    No tartteepa ens kesänä ajella monta pyörää kauppiailla...Ducatilta se Diavel, 1198SP nyt ainakin ja sit tää torsoturo 1200 jossa kyllä ekstrapainoa mut onhan sitä tehoakin sitte. Siihen parit bemarit päälle (se kuutonen pitää kuulla pyörässä) ja alkaa oleen koeajopäiville käytetyt vapaa-ajat kohdallaan!

    Aprilleissa on tuo laatupuoli vähän kysymysmerkki, kahdella tuttavalla RSV:t olleet ja välillä on menty, välillä ihmetelty. Kerran kaverilla vilkutteli itsekseen sateella

    Kotarit on kivoja montuilla ja spooreissa mutta jos pyörän käyttö mitataan tunneissa niin...

    Aprilia on omissa silmissä halpa kopio Duccesta.

    Ducatin laatu on kolmikon parasta, piste. Ja tätä ei olisi vuosikymmen sitten uskonut sanovansa

    Hyperi itsellä alla, siksipä puolueelliset kommentit!
    * If it ain't broken, fix it until it is!

    Ducati Club Finland ry:n hallituksen jäsen
    Ducati Club Finland ry:n tiedottaja
    Ducati Club Finland ry:n kouluttaja
    Liikenneopettaja, mp-kouluttaja

    Ducatisti aina ja...
  6. #36
    Pientä vertailua, Dorso vs. HM SP vs. 990 SMR...

    MCN / Youtube
    Bikes don't leak oil, they mark their territory.
    636 Ninja '05
  7. #37
    Ite kävin istuskelemassa nuiden päällä tuolla Herttoniemen likellä kun avattiin se uusi liike.. 1200cc tuntu möhköltä vrt. omaan Super Dukeen.. vaikutti enemmänkin B-kingin tyyppiseltä.

    750 cc vaikutti taas koon ja painon puolesta olevan enemmän KTM luokkaa, mutta teho taas jää kauas..

    Nätti tuo 750cc on kyllä minun mielestä, sitä ei voi kieltää. Mutta todella moni sitä on haukkunut tehon puutteen vuoksi.. minkä kyllä ymmärrän ajamattakin.
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  8. #38
    No niin nyt on tääkin koeajettu, tosin vielä sisäänajomoodissa jossa kierrokset oli rajattu 6500:aan. Sai silti esimakuja tulevasta. Yllättävän ketterä ja kierrosherkän oloinen kone. Täytyy mennä vetämään uusiksi, kun poistavat tonnin huollossa noi rajoitukset.
    <br />
  9. #39
    Tästä pyörästä mä pidän paljon.
    SUZUKI B-KING
  10. #40
    Juu, tosi mukavalle tuntui iso Dorso. Kone etenkin teki vaikutuksen, vaikka sitä top endiä ei noiden rajoitteiden vuoksi tullutkaan (vielä) testattua. Ketterä ja mukavan oloinen peli. Matkantekoon saatavilla varmasti samanlainen takalaukkuratkaisu kuin pikkuseen Dorsoon. Shiveristä jos vielä tuon isolohkon saisivat tehdyksi.
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  11. #41
    Dorson omistaja ilmoittautuu.
    Näin reippaat 500km myöhemmin hymy ei vieläkään irtoa naamalta, suosittelen ehdottomasti koeajamaan yli 450km ajettua yksilöä, 6500rpm jälkeen ilmestyvät tapahtumat vaikuttavat takuuvarmasti ostohaluihin.
    Tankki saisi olla hieman isompi, bensavalon syttyminen 110-160km kohdalla hieman ärsyttää, mutta eipä kaverin ducati sen pidemmälle selviä.
    Jarrut loistavat, alusta hyvä, abs:t yllättivät miten vähäeleisesti tulevat mukaan.
    Sutimisen/keulimiseneston poiskytkentä onnistuu vain paikoillaan ja hieman hitaasti toimivan ajotietokoneen kautta naputtelemalla. kaasukahvan ohjelmaa voi säädellä kytkinkahva pohjassa starttinappulasta vaikka vauhdissa.
    Möykkä on melko mukava vakioputkellakin, tosin putkisto on isoihin twineihin pakko-ostos..
    Saa nähdä meneekö näitä enemmänkin kaupaksi, hinta ei mielestäni ole kohtuuton versus ktm & ducatin vastaavat..
    Yamaha SR500 ´78
  12. #42
    Lainaa (Kuismanen @ Touko. 08 2011,22:28) kirjoitti
    Tankki saisi olla hieman isompi, bensavalon syttyminen 110-160km kohdalla hieman ärsyttää
    Kiitos tiedosta. Tämä ainakin minun kohdalla deletoi täydellisesti haaveet isosta torsosta.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  13. #43
    Lainaa (wekkuli @ Touko. 09 2011,08:51) kirjoitti
    Lainaa (Kuismanen @ Touko. 08 2011,22:28) kirjoitti
    Tankki saisi olla hieman isompi, bensavalon syttyminen 110-160km kohdalla hieman ärsyttää
    Kiitos tiedosta. Tämä ainakin minun kohdalla deletoi täydellisesti haaveet isosta torsosta.
    Fuel tank capacity: 15 litres (including 3.5 litre reserve)

    Ei kuitenkaan ihan minimaalinen tankki, joten yllättävän nopeasti bensavalo vilkkuu. Mitenhän sisäänajon loppuminen + mahdolliset putket ja säätö vaikuttaa? Hyperi 12,4l tankilla (josta 3.3l varatankkia), pöntöillä, de-catilla ja race-eculla sytyttää bensavaloa melko tasaisesti 150-160km kohdalla, joka on kyllä turhan vähän. No täytyy tuo Dorso kuitenkin käydä ajamassa.
  14. #44
    ^Mulla KTM 990 SM menee järjestään tonne 250km paikkeille ennen kuin valo syttyy. Varmasti menis yli 300km tankillisella matka-ajoa. Kulutukseksi olen laskenut keskimäärin 6-6,5l satkulle. Oikein kuumilla keleillä jää alle kuudenkin (keli tuntuu vaikuttavan tuohon) ja taas ratamätössä palaa jopa 8-9 litraa. Tankin tilavuus taisi olla 19l. Pari edellistä pyörää (Ducati Monster ja MV Brutale) oli mulla sellaisia, joissa valo syttyi 160-190km paikkeilla, eikä sellaista enää tule, sillä matkanteko tuntemattomilla teillä on hermostuttavaa noin onnettomalla toimintasäteellä. Ja motoilu ei ole kivaa kun keskittyminen menee tankkausvälien ja taukojen arvioimiseen.

    Siinä käy aina niin, että kun olet tankannut, niin sun pitää miettiä jo reitti sen mukaan missä on seuraava asema. Ja jos sulla on trippimittarissa vaikka 90km, näet aseman ja sen jälkeen et tunne/muista missä seuraava asema on, niin pakkohan se on tankata. Eli saat olla jatkuvasti täyttämässä pikku liruja. Ihan ärseestä. 250-300km toimintasäteellä tankkaat sen 200km tienoilla, jolloin p-se tarvitsee jo tauon muutenkin. Se on "luonnollinen" toimintasäde.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  15. #45
    ^sorry osittain OT, mutta juuri noinhan se käytännössä menee. On tuon kanssa yhden kesän elänyt mutta vähän stressaavaa se välillä on. Jotkut on vaihtanut isomman tankin (CA Cycleworks) ja jotkut pitää täyttöpulloja mukana varalta. Noihin en ole ainakaan vielä lähtenyt, mutta samoja juttuja joutuu näemmä Dorson omistajat miettimään.
  16. #46
    Haaveissa olisi jos decat-raceputkisto ja kartan korjaus oikoisi kulutusta alaspäin.
    Hieman outo nypytys 3500kierroksen kohdalla viittaisi melko raskaisiin saaste/melusäätöihin?
    Ajotietokoneen ja mittarilla tehtyjen päässälaskujen mukaan, kulutukset on pyörineet 6,5-8,5 litran välillä, ja bensaa on nyt viimekerrat heti valon sytyttyä tankattu 11-12 litraa..
    Isolta tuntuu kulutus verrattuna melkein mihin tahansa muuhun pyörään.
    Tyhmempi luulisi, että sähköisesti ohjatut kaasuläpät ja twinsparkhärvelit parantaisivat hyötysuhdetta?

    Laitan heti uutta infoa kun zard ja bazzaz saavat tavaraa rahdattua suomeen asti, josko melusaastelaitteiston kadotus ja sytytyksen aikaistaminen parantaisi kantosädettä.. (mitä epäilen)

    Itse olen tiheään tankkaukseen jo pakosta tottunut, dr-z:n 9litran tankki tipahti varatankille pahimmillaan jo alle 100km kaahotuksen jälkeen, tosin dorsollakin heinäkuulle suunniteltu euroopanvalloitus "hieman" arvelluttaa..
    Toisaalta hyvä että lyhyt kantomatka pelottaa ostajia, eipähän tule samanlaisia kokoajan vastaan.
    Yamaha SR500 ´78
  17. #47
    Lainaa (Kuismanen @ Touko. 09 2011,23:11) kirjoitti
    Isolta tuntuu kulutus verrattuna melkein mihin tahansa muuhun pyörään.
    Tyhmempi luulisi, että sähköisesti ohjatut kaasuläpät ja twinsparkhärvelit parantaisivat hyötysuhdetta?
    Tuota samaa kehityssuuntaa ihmettelen minäkin, tosin juuri mitään moottoritekniikasta tietämättä. Julmia lukemia maailmaltakin kantautunut tuon koneen kulutuksesta...
    Kuitenkin hieno ja ennenkaikkea hauska peli tuo DD
    <br />
  18. #48
    Lainaa (peppoone @ Touko. 10 2011,09:57) kirjoitti
    Lainaa (Kuismanen @ Touko. 09 2011,23:11) kirjoitti
    Isolta tuntuu kulutus verrattuna melkein mihin tahansa muuhun pyörään.
    Tyhmempi luulisi, että sähköisesti ohjatut kaasuläpät ja twinsparkhärvelit parantaisivat hyötysuhdetta?
    Tuota samaa kehityssuuntaa ihmettelen minäkin, tosin juuri mitään moottoritekniikasta tietämättä. Julmia lukemia maailmaltakin kantautunut tuon koneen kulutuksesta...
    Kuitenkin hieno ja ennenkaikkea hauska peli tuo DD
    Taas tuli pisteet omalle old school Tuonolle. Tankillisella 17,3 litraa (en ole ikinä saanut sinne enempää mahtumaan) ajelee konservatiivisella kädellä just sen 250 kilsaa (tai niinhän sitä luulis - kuten olen muutaman kerran saanut todeta) *

    Mut juu. Iso Dorso tuntui kyllä mukavalle pelille, varsinkin kun ei tarvinnut itse tankkailla. Mutta tokihan tosiasia on se, ettei vanhan(kaan) Tuonon sarvista Dorsoon siirrytä..



    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  19. #49
    Jos jotain tuo kulutus harmittaa, se putosi itsellä normiajossa ~2litraa sadalla, kun päivitti uudempaa softaa.
    Aprilian "arrow fullpower" ruisku/syttykartta lisävaruste tehoputkistolle, kaikki nykimiset ja liikennevaloihin sammahtelut katosivat suoraltä kädeltä, samalla kun kulutus putosi _huomattavasti_
    Kaasunvaste sport ohjelmalla muuttui paremman/mukavamman oloiseksi.
    Yamaha SR500 ´78
  20. #50
    Lainaa (Kuismanen @ Syys. 27 2011,00:06) kirjoitti
    Jos jotain tuo kulutus harmittaa, se putosi itsellä normiajossa ~2litraa sadalla, kun päivitti uudempaa softaa.
    Aprilian "arrow fullpower" ruisku/syttykartta lisävaruste tehoputkistolle, kaikki nykimiset ja liikennevaloihin sammahtelut katosivat suoraltä kädeltä, samalla kun kulutus putosi _huomattavasti_
    Kaasunvaste sport ohjelmalla muuttui paremman/mukavamman oloiseksi.
    Hienoa homma!!!
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  21. #51
    Olisikohan Dorsa kuskeilla antaa jotain mietteitä maantieajosta, meinaan kun työmatkaa pitäisi taittaa päivittäin 30km suuntaansa moottoritietä niin mitenkähän tuo Dorsa siihen suhtautuu? Eihän se ole kuin pitää kahvoista kiinni.. Entäs onnistuuko kyytiläisen kuskaus mitenkään inhimillisesti?
  22. #52
    Lainaa wekkuli kirjoitti Katso viesti
    No vaikka siihen, että olen ajanut noita kaikkia nykyisiä isoja motoja. 990-Kotaria, Hyperiä ja nykytorsoa (En tietenkään 1200DDtä). Ulkonäön lisäksi minun on vaikea kuvitella mitään miksi kumpikaan italialainen olisi parempi. Tiedän kyllä että ko. pyörien omistajat ovat eri mieltä ja saavat ollakin. Totuus on subjektiivinen.
    Dorso ollut alla noin kuukauden, kävin kottaraistakin (kokeileen990 vm.2011) löysä verrattuna nyky1200dorsoon vm. 2012, Dorsossa hyvät vaimentimet, jarrut kaikki valkattu kohtalaisen hyvistä merkeistä hyvillä osilla! En väitä maailman parhaaksi. Tänä vuonna tullut noin 7000 km pyörällä, DD tuntuu mielyttävältä näin 1000 km jälkeen. KTM oli myös erittäin loistava, hiukan kaasukahva herkällä, ehkä siinä vaiheessa v-2 kone vielä vaikutti kaasun käyttöön, kun oli rivinelarista hypännyt v-2 päälle. Molemmilla sekä KTM/DD hymy on herkässä!!! Mutta en moittisi kumpaakaan. Joku kertoo ettei luota Italialaisiin monet pyörät kasataan italiassa, maassa missä RR on käsite jo sinällään. Aprilia on ainakin uusiin Tuonoon ja Dorsoon valinnut laatuosia, eli on siinä menossa erittäin hyvään suuntaan!
  23. #53
    Kävin tänään koeajamassa 2011 mallin... Ompahan huikea peli. Voimaa on tarjolla yllin kyllin ihan kierrosmittarin alusta asti!!! Ja 4000 -jälkeen jo niin paljon että alkaa huimaamaan. Yllättävän raskaalta tuntui 200kg painoiseksi pyöräksi mutta meni se silti mutkiin kuin ajatus. Olipa hieno koeajokokemus!
    S1000XR & 690 Enduro
    gozamite-blogi
  24. #54
    Mun mielestäni se tuntuu taas tosi kevyeltä! Kadunkulmissakin menee kuin kevari. Tosin mun aikaisemmat mopot ovat olleet lähinnä erilaisia matkalehmiä tai niitä matka"sportteja", joten se on tietysti mihin vertaa. Muhun teki suuren vaikutuksen kun pääsin kokeilemaan ensimmäisen SM tyyppisenä pyöränä superdukea, kuin lapsuudenpäivien Helkama Raisu jossa on kerrankin tehoa tarpeeksi jo hieman hiipunut ajamisen ilo ikään kuin palasi Dorson myötä!

    Jahas, tänään lyönkin sen kasaan jos noi vtun lumet sais vielä hakattua pihalta edes renkaanleveydeltä niin sais sen kellarista tielle ja talliin..
  25.  
  26. #55
    Onko kenelläkään kokemuksia DD1200 ECUn säädöstä?
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12