Orkkis tankinkorkin lukkopesä on hapettunut viime talvena ja se on vähän semmoista sattumankauppaa, että aukeaako se, vaiko eikö.
Äsken ei auennut, kun huoltsikalla sen kanssa tappelin ja nyt palo käpy, joten saako jostain ostettua Yamaha R1 -04 malliin vaikka jonkun lukottoman tarvikekorkin? *
Kiitoksia tiedoista jo etukäteen.
Matti, Helsingistä.
Edit. No googlella löyty esim. tuommoinen:
http://www.motoring.fi/product_detai...?p=22224&c=760
Toimiskohan tommonen?
I'm just asking. Olen vain persekuningas.
No tilasin nyt tuommoisen samointein, kun vituttaa. Katsotaan miten käy ja koska tulee..
Olipas ihanan halpa![]()
"Samoja" korkkeja ebay maailmasta tolla hinnalla kolme![]()
^Vähän tuumasinkin, että löytyy varmasti ulkomailta halvemmalla.
Noh. Jollei tämä pulju saa mulle uutta korkkia, perjantaihin mennessä postiluukkuun, niin tilaan ulkomailta halvemmalla ja palautan "kotimaisen" korkin, sitten kun se tulee..
Uusi korkki tuli tänään, joten kiitokset, kehut ja pisteet tälle motoring.fi - firmalle.
Vanha korkki taasen ei halua irrota, ellei sitä saa käännettyä lukosta auki. Oon nyt tunkenut lukkoon aseöljyä + CRC:n irroitusöljyä, mutta kiinni on ja pysyy.
Milläs tommosen lukon saa väkivalloin murrettua?
Pitääkö mun porata lukkopesä ja jos pitää, niin mikäs se olis semmoinen poranterä, mikä kestäis moisen toimenpiteen?
Vai onko muita ideoita?
Saisko joku lukkoseppä tiirikoitua tuon auki?
Hjälp! Sano ruattalainen..
Kokeilitko toisella avaimella jos sattuisi olemaan sen verran kulunut alkuperäinen avain...
Tankki tyhjäksi sitten ennen porausoperaatioita...
Kaikilla kolmella avaimella kokeilin. Annan nyt vielä noiden öljyjen vaikuttaa vähän aikaa ja kokeilen vielä illemmalla. Kyllä se piruvie aukes avaimella, vielä 200km - sitten, joten saa luvan aueta vielä kerran!(Click1 @ Elo. 19 2010,16:56) kirjoitti
Sopivan Iso ruuvimeisseli tai taltta tai vastaava ase.(Helsingin Matti @ Elo. 19 2010,16:43) kirjoitti
Veikkaisin että lukkoseppäkin käyttäisi vastaava asetta.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
No mä just mietin, että jos hakkaisin vain jonkun rukarin siihen lukkopesään?(scuuba @ Elo. 19 2010,17:15) kirjoitti
Tiedä sitten uskaltaako, vai meneekö tilanne näin toimien vain pahemmaksi, jollei rukari toimikaan?
Lähtisikö koko tankin korkki suojineen jos ottaisi ne kuusiokolo pultit auki? Sen jälkeen helpompi tiirailla lukkomekanismia ja välttyy pahimmilta lipsahduksilta
Sitten voi vielä kokeilla painaa korkkia hieman ennen avaimella vääntöä josko auttaisi. Harmittava takaisku, sillä ei pitkälle tolla ykkösen täydelläkään tankilla ajeta
Mä oon jo purkanu kaiken sälän, sen lukko-osuuden ympäriltä. Se lukko-osuuskin liikkuu siinä ja sen sais varmaan voimalla kammettuakin, mutta sitten olis tankin reikä ruvella.(Click1 @ Elo. 19 2010,18:46) kirjoitti
Kävin äsken taas yrittämässä avaimien kanssa, mutta ei vaan aukea.
Rukaria en ole vielä ilennyt lyödä lukkopesään, kun en tosiaan tiedä, että onko se oikea lähestymistapa..
Dremel ?
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
No jos oikei hifi hifi, niin vois olla mahollista että ottamalla bensapumpun irti, pääset ruuvarilla ruuvaamaan lukon pohjalevyn irti. Ja korkki lähtee ilman väkivaltaa auki. Joku vastaavan rykkösen omistaja vois konsultoida, ett miltä avatun tankinkorkin pohja näyttää?(Helsingin Matti @ Elo. 19 2010,19:38) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
No mulla on tollanen korkki osina tuolla tallissa...
Scuuballa hyvä taktiikka jos tuolta pumpun puolelta pääsee käsiksi. pohjassa 2kpl ruuveja ja ne ruuvaamalla irti lähtee toi lukon pohja ja kieleke irti.
Sitä en sitten tiedä pääseekö sieltä pohjan kautta käsiksi.
Sen verran tuota korkia käsissä pyörittelin ja tuota lukkoa tutkin, että se ruuvari ei tota lukkoa avaa, vaan pora hommiksi menee... Kokeilin tossa irtonaisena kääntää meisselillä ja ei käänny vaikka kokeili vähän enemmän voimaakin.
Helpoiten siis ihan poraamalla, JOS ei avaimella vaan aukea
Edit: Noista korkeista vielä...
Itsellä tosiaan tälläinen korkki ja halvimmillaan ebaysta alle 30e, eikä ainakaan mulla ole vuotanut tms...
Tuollaisen kerran murtaneena suosittelen ruuvaria. Hakkaat sen niin syvälle lukkoon, ku menee. Jos ei tehoa, ota isompi ruuvari... Vaikkapa sellainen mihin saa kiintoavaimella momenttia. Se prkl ei irtoa tankista vaikka avaa kaikki pultit mukaanlukien sen yhden, joka on korkin alla. Poralastuja välttäisin viimeiseen asti.
"Kai täs ny ryyppää, ku koneet hajoo ja lunta sataa..."
-lentäjä-
4PU3-010 A
Menin viela avaimella ja aukesi. Sain uuden korkin paikoilleen.