Sivu: 17 / 31:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7151617181927 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 481:stä 510:een 915:sta
  1. #481
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tigeli kirjoitti Katso viesti
    Tehtaan asetuksissa koko alusta, tai ainakin pitäisi olla ellei jälleenmyyjä ole säädellyt. Tosin vaikea sanoa minkä kokoiselle/painoiselle kuskille nuo painaumat on tehtaalla asetettu. Itse pääsen juuri 70kg yli varusteet päällä.

    Jos jotain hyvää haluaa löytää niin ainakin CBR600RR:ssä ei esiinny samaa etupään ravistelua kuin FZ6N:llä mutkista ulostultaessa. Pitänee harkita tuota alustan säädättämistä joskaan en nytkään saa itsestäni niin paljon vauhtia irti jotta huomaisin alustassa olevan jotain vikaa. Mitähän tuollainen säädättäminen ottaa aikaa?
    Seuraavaksi kun on Alastaron päivät niin kysele Scuubalta kerkeiskö se katsoa sun alustan tontille. Yleensä ollut huokea, noin 20 euroa.
    Elämä on onneksi mutkikasta
  2. #482
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tigeli kirjoitti Katso viesti
    Mitähän tuollainen säädättäminen ottaa aikaa?
    Säätämiseen meni omalta osaltani edellisen pyörän kanssa noin 15-20min eli hyvin Scuuba ehti sen katsomaan omien ajovuorojen välissä. Ja 20 € maksoi mulle myös viime kerralla, kun Biimerin alustaa ihmeteltiin.

    Ja voin lämpimästi suositella. Ajotuntuma muuttuu ihan toiseksi tehtaalaisten asetusten jälkeen. Tai ainakin mun Gixxussa näin kävi, eikä radalla vauhdit päätä huimaa...
    Viimeksi muokannut: Knaku; 14.06.2016 klo 15:20.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  3. #483
    Tänään alkoi omasta mielestä kulkea ihan kohtuulisesti. Kierrosajat 1:50 kahtapuolta, mikä varmaan ihan keskiverto hitaan ryhmän aika. Edellisen ratakäynnin jälkeen kiristin takajousta paripykälää ja hieman kiristin paluuvaimennusta. Perästä tuli mielestäni parempi.

    Nyt vaan etupää tuntuu niiavan melko paljon ja etenkin Palmasin jarrussa tuntuu siltä, että etunen haluaisi mennä mielellään lukkoon. Mahtaisko auttaaa etujousten esikiristyksen tiukkaaminen, vai onko lähestymisnopeus vaan liian suuri?
  4. #484
    Lainaa Hanskabel kirjoitti Katso viesti
    Tänään alkoi omasta mielestä kulkea ihan kohtuulisesti. Kierrosajat 1:50 kahtapuolta, mikä varmaan ihan keskiverto hitaan ryhmän aika. Edellisen ratakäynnin jälkeen kiristin takajousta paripykälää ja hieman kiristin paluuvaimennusta. Perästä tuli mielestäni parempi.

    Nyt vaan etupää tuntuu niiavan melko paljon ja etenkin Palmasin jarrussa tuntuu siltä, että etunen haluaisi mennä mielellään lukkoon. Mahtaisko auttaaa etujousten esikiristyksen tiukkaaminen, vai onko lähestymisnopeus vaan liian suuri?
    Milloin oot huoltanut alustan?
    Esim öljyt vaihdettu etupumppuihin?
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  5. #485
    Lainaa Goofy S kirjoitti Katso viesti
    Milloin oot huoltanut alustan?
    Esim öljyt vaihdettu etupumppuihin?
    Viimekesänä purin molemmat teleskoopit puhdistin ne, vaihdoin uudet stefat yms. ja öljyt.
    Takajouskarille ei ole tehty mittään.
  6. #486
    Lainaa Hanskabel kirjoitti Katso viesti
    Tänään alkoi omasta mielestä kulkea ihan kohtuulisesti. Kierrosajat 1:50 kahtapuolta, mikä varmaan ihan keskiverto hitaan ryhmän aika. Edellisen ratakäynnin jälkeen kiristin takajousta paripykälää ja hieman kiristin paluuvaimennusta. Perästä tuli mielestäni parempi.

    Nyt vaan etupää tuntuu niiavan melko paljon ja etenkin Palmasin jarrussa tuntuu siltä, että etunen haluaisi mennä mielellään lukkoon. Mahtaisko auttaaa etujousten esikiristyksen tiukkaaminen, vai onko lähestymisnopeus vaan liian suuri?
    Milläköhän vehkeellä ja rengastuksella?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  7. #487
    Ratavastaava
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2012
    MotOrg ry jäsen
    Mun kristallipallo ehdottaa vanhaa VFR800. Jos on toi, ni ainaki keulajouset niissä taitaa olla pappatunturista lainatut. Eli jos tota haluu lähtee tuunaamaan, ni alkuun ainaki jäykemmät omalle painolle sopivat keulajouset. Jos etunen pyörä pystyssä lukkoon menee, ni eiköhän siellä keula pohjaa.
  8. #488
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kesäkuun alun alastarossa laspalmasin lipulla luulin että jostain vfr:stä katkes runko lujan näkösessä jarrussa. Oli hurjan näköstä kun eturengas hakkas keula kasassa eteen-taakse sellaset "kolkytsenttiä". Ikinä nähny mitään samanlaista. Oli vissiin siinä röykkysellä jarrulinjalla.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  9. #489
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Kesäkuun alun alastarossa laspalmasin lipulla luulin että jostain vfr:stä katkes runko lujan näkösessä jarrussa. Oli hurjan näköstä kun eturengas hakkas keula kasassa eteen-taakse sellaset "kolkytsenttiä". Ikinä nähny mitään samanlaista. Oli vissiin siinä röykkysellä jarrulinjalla.
    Vuosia olen rakentanut vakio-osista keulia ja takapamppuja firebladen malleihin aina 92 vm alkaen. Vakioon verrattuna, alkaa olla jo ihan tuhtia tavaraa. Nyt tuntuu ihan turvalliselta ajaa keskiryhmän keskitasoa ja kiristämiseenkin olisi varaa.

    Kun radalle lähdetään kiristämään vauhtia, niin alusta ja renkaat tulee olla kunnossa. On turha teloa itseään huonolla kalustolla. Unohtamatta itsekriittisyytä, siitä mitkä ovat rajani radalla.....
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  10. #490
    Lainaa Damsku kirjoitti Katso viesti
    Mun kristallipallo ehdottaa vanhaa VFR800. Jos on toi, ni ainaki keulajouset niissä taitaa olla pappatunturista lainatut. Eli jos tota haluu lähtee tuunaamaan, ni alkuun ainaki jäykemmät omalle painolle sopivat keulajouset. Jos etunen pyörä pystyssä lukkoon menee, ni eiköhän siellä keula pohjaa.
    Näin on
    -98 mallinen musta VFR800 rengastuksena Pilot Power 3 edessä ja takana.
    Olisko siis hyvä sijoittaa esim. Bitubon jousisatsiin?
  11. #491
    Ratavastaava
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2012
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Hanskabel kirjoitti Katso viesti
    Olisko siis hyvä sijoittaa esim. Bitubon jousisatsiin?
    Ei se hukkaan mee radalla tai kadullakaan ajellessa. Ei siitä toki mitään ratatykkiä saa, mut vähän parempaan suuntaan. Sopivien jousien vaihdosta on muutenkin hyvä alottaa alustan modaaminen ennen muita muutoksia. Merkillä ei niin väliä, kunhan on lineaariset eikä progressiiviset. Race-tech ja K-tech esim. hyviä ja kohtuuhintasia. Netistä löytyy ja vaikka espoosta motovilleltä tilaamalla. Paljonko painat?
  12. #492
    Lainaa Damsku kirjoitti Katso viesti
    Ei se hukkaan mee radalla tai kadullakaan ajellessa. Ei siitä toki mitään ratatykkiä saa, mut vähän parempaan suuntaan. Sopivien jousien vaihdosta on muutenkin hyvä alottaa alustan modaaminen ennen muita muutoksia. Merkillä ei niin väliä, kunhan on lineaariset eikä progressiiviset. Race-tech ja K-tech esim. hyviä ja kohtuuhintasia. Netistä löytyy ja vaikka espoosta motovilleltä tilaamalla. Paljonko painat?
    Pahus, tuo Bitubon setti olis näemmä progressiivinen. Tiedän lineaarisen ja progressiivisen eron teoriassa, mutta miten ne käytännössä eroavat tuossa etupään vaimennuksessa? Kuskilta löytyy massaa semmoiset 105kg + varusteet.
  13. #493
    Ratavastaava
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2012
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Hanskabel kirjoitti Katso viesti
    Pahus, tuo Bitubon setti olis näemmä progressiivinen. Tiedän lineaarisen ja progressiivisen eron teoriassa, mutta miten ne käytännössä eroavat tuossa etupään vaimennuksessa? Kuskilta löytyy massaa semmoiset 105kg + varusteet.
    Progressiivisilla jousilla haetaan katuajoon mukavuutta, jolloin se ois jouston alkuvaiheessa pehmeä ja lopussa jäykempi jottei pohjaa. Radalla halutaan yleensä jouston toimivan loogisemmin läpi koko joustoalueen, näin tiivistettynä. Hyvä linkki alustajuttujen opiskeluun jos englanti sujuu, muutama sivu eteenpäin on selitetty progressiivisen ja lineaarisenkin jousen erot.

    Ei ihme että keula niiaa tolla yhdistelmällä. Tuolla taitaa olla alunperin jotku 7.5N/mm jouset, jotka on jo pikkutytöillekki vähän löysät ratakäyttöön. Sun painolle oma veikkaus sopivaks jousivakioks keulaan ois joku 10N/mm (jotku valmistajat käyttää yksikköö 1.0kg/mm, osuu riittävän lähelle samaa).
  14. #494
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Hanskabel kirjoitti Katso viesti
    Tänään alkoi omasta mielestä kulkea ihan kohtuulisesti. Kierrosajat 1:50 kahtapuolta, mikä varmaan ihan keskiverto hitaan ryhmän aika. Edellisen ratakäynnin jälkeen kiristin takajousta paripykälää ja hieman kiristin paluuvaimennusta. Perästä tuli mielestäni parempi.

    Nyt vaan etupää tuntuu niiavan melko paljon ja etenkin Palmasin jarrussa tuntuu siltä, että etunen haluaisi mennä mielellään lukkoon. Mahtaisko auttaaa etujousten esikiristyksen tiukkaaminen, vai onko lähestymisnopeus vaan liian suuri?
    Alustan lisäksi kannattaa tässä kohtaa pohtia sitäkin, että jarruttamatta pystynee ajamaan vielä n. 10 sekuntia kovempaa. Eli onko kuskin vai kaluston kehitys se ensisijainen ja jos kalustoa nyt kovasti tuunaa niin vieläkö sillä samalla kalustolla haluaa ajella kun tuo 10 sekkaa on otettu kierrosajasta pois.
    Superbike #7
  15. #495
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Alustan lisäksi kannattaa tässä kohtaa pohtia sitäkin, että jarruttamatta pystynee ajamaan vielä n. 10 sekuntia kovempaa. Eli onko kuskin vai kaluston kehitys se ensisijainen ja jos kalustoa nyt kovasti tuunaa niin vieläkö sillä samalla kalustolla haluaa ajella kun tuo 10 sekkaa on otettu kierrosajasta pois.
    Onhan se tietysti noinkin ja varmasti kuskissa on paljon parantamisen varaa. Suoranopeutta en tällä hetkellä kaipaa yhtään enempää, mutta vastaavissa jarrutuksissa edellä menevät eivät näyttäneet kärsivän eturenkaan lukkiutumisesta. Täytyy pistää mietintään tuo keulan parantaminen, kun ei se luultavasti kovin kallis operaatio ole. Vanha pyörähän tuo on, mutta muuten mukava ajettava.
  16. #496
    Lainaa Damsku kirjoitti Katso viesti
    Progressiivisilla jousilla haetaan katuajoon mukavuutta, jolloin se ois jouston alkuvaiheessa pehmeä ja lopussa jäykempi jottei pohjaa. Radalla halutaan yleensä jouston toimivan loogisemmin läpi koko joustoalueen, näin tiivistettynä. Hyvä linkki alustajuttujen opiskeluun jos englanti sujuu, muutama sivu eteenpäin on selitetty progressiivisen ja lineaarisenkin jousen erot.

    Ei ihme että keula niiaa tolla yhdistelmällä. Tuolla taitaa olla alunperin jotku 7.5N/mm jouset, jotka on jo pikkutytöillekki vähän löysät ratakäyttöön. Sun painolle oma veikkaus sopivaks jousivakioks keulaan ois joku 10N/mm (jotku valmistajat käyttää yksikköö 1.0kg/mm, osuu riittävän lähelle samaa).
    Kannattaa vaihtaa jäykemmät jouset eteen. Jostain syystä vanhoissa hondissa on tosi löysät etujouset. Itsellä etupää tärististi rajusti aina jarruttaessa (cbr600f) ja kaikki sanoivat että kierot jarrulevyt. Asiantuntijakin mittasi mikrometrillä levyt ja sanoi että molemmat vaihtoon. En vaihtanut levyjä vaan jouset vakioista 6,6 -> 9,5 viime talvena. täristäminen loppui siihen. Etupää pohjasi melkein jo moottorijarrutuksessakin Nyt olen edelleen yhtä hidas mutta pyörän käytös on huomattavasti rauhallisempi ja ei tarvitse pelätä mitä tapahtuu jarruttaessa.
    2009 CBR1000RR
    Ex 2006 ZX10R
    Ex 2006 CBR600F
  17. #497
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    ^Kaksi tekijää:

    1) Ihminen oppii nukkuessaan, eli edellisen kerran opit oli jalostuneet aivoissa uudeksi osaamiseksi.
    2) Rentous on vauhdin lisäämisen A ja O. Jos ajaminen tuntuu siltä, että nyt mennään kovaa, tekee kuski kaikkea turhaa. Sitten kun ajelee vain rennosti ja löysin rantein, kello tykkää.
    Superbike #7
  18. #498
    "Täysiä ajaessa": Johtunee siitä että silloin aivot on selviytymis-moodissa, eli toistavat vain ja ainoastaan niitä samoja vanhoja (virheellisiä) toimintamalleja jotka kuskilla on jo olemassa. Aivojen koko kapasiteetti menee siihen.
    "Rennosti ajaessa": Kuski pystyy osalla aivojen kapasiteetista (koska kaikki kapasiteetti ei mene selviytymiseen) ajattelemaan ja havainnoimaan uusia asioita. Joista kuski pystyy kehittämään uusia erilaisia toimintamalleja.

    Eli jos haluaa kehittyä, kannattaa ajella radalla rennosti, ja sitten varikolla miettiä mikä meni huonosti, eli mitä kannattaa tehdä seuraavalla setillä toisella tavalla.

    Siinäkin on vielä se riski että ne kuskin havainnot siellä radalla voi olla ihan puuta heinää, joten sen perusteella tehdyt mietinnät on puuta heinää, ja niiden perusteella tehdyt uudet toimintamallit on ihan puuta heinää.
    Siihen vielä sopiva itseään vahvistava lumipalloilmiö (kukaan ei ole niin hyvä kusettaja kuin ihminen itse), niin katastrofin ainekset onkin kasassa.
    Sen tunnistaa yleensä siitä että kuski tuskissaan miettii "ajo vaan ei kulje" ja mitään kehitystä ei tapahdu.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  19. #499
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    ^Kaksi tekijää:

    1) Ihminen oppii nukkuessaan, eli edellisen kerran opit oli jalostuneet aivoissa uudeksi osaamiseksi.
    2) Rentous on vauhdin lisäämisen A ja O. Jos ajaminen tuntuu siltä, että nyt mennään kovaa, tekee kuski kaikkea turhaa. Sitten kun ajelee vain rennosti ja löysin rantein, kello tykkää.
    Tämän ylläolevan allekirjoitan täysin. Niin monta kertaa huomannut että kun lähtee tekemään uutta ennätystä niin mikään ei onnistu vaan tekeminen on pään hakkaamista seinään. Sitten kun on rento päivä eikä oletakkaan että ajellaan mitään enkkoja, sellainen tulee aivan vahingossa.

    Samoin ideat missä parantaa monesti tulee vasta kun on nukkunut asian päälle.
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  20. #500
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa qazwsx kirjoitti Katso viesti
    Tämän ylläolevan allekirjoitan täysin. Niin monta kertaa huomannut että kun lähtee tekemään uutta ennätystä niin mikään ei onnistu vaan tekeminen on pään hakkaamista seinään. Sitten kun on rento päivä eikä oletakkaan että ajellaan mitään enkkoja, sellainen tulee aivan vahingossa.

    Samoin ideat missä parantaa monesti tulee vasta kun on nukkunut asian päälle.
    "Jos haluaa ajaa kovaa, pitää ajaa riittävän hiljaa." Pätee ryhmästä riippumatta.
    Superbike #7
  21. #501
    Kovaa ajamisen suurin ongelma on se, että ihmiset yrittävät ajaa aivan väärässä paikassa kovaa.

    Pommitetaan 10 metriä liian myöhään jarruihin, mutta tuntuu nii maa perkeleen nopeelta ja supermahtavalta, vaikka tosiasiassa voitit suoran päässä pari km/h ja kusit sen ansiosta koko mutkan sisäänajolinjan, mutkan läpiajonopeus romahti, ja pääset kaasulle aivan liian myöhään... mutta ainakin tuntui että nyt mentiin miljoonaa.

    Se "rento ajaminen" on juurikin se avain siitä syystä että ei kuskin tartte yrittää tyyliin yhdellä kädellä ajaa, mutta kun jarrutat tarpeeks aikasin eli "rennosti" ni suoran päässä se ei siltä tunnu, mutta pystyt kantamaan mutkaan huomattavasti enemmän nopeutta, pyörä ei ole epästabiili mutkan läpi ajettaessa, ja kaasun saa avattua todella aikaisin. Siinä melkeinpä oleellisimmat asiat siihen että kello alkaa tykkäämään.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  22. #502
    Lainaa EJ kirjoitti Katso viesti
    Noniin. Juuri kun luulee, että on ottanut hyvin pieniä askelia kehityksen suuntaan, niin huomaa/kerrotaan, että kaikki on tehty väärin tähän asti X)

    Paljon sain neuvoja ajolinjoista ja kaasun käytöstä. Kiitokset niistä. En epäile neuvojen pätevyyttä. Niiden soveltaminen vaan ei ollu ihan helppoa...

    Kovasti koitin neuvoja noudattaa. Tuntu et ajosta ei tullu yhtään mitään. Aivan kamalaa. Tämmöstä tänään
    https://youtu.be/QiQG3d0g2kE

    Etkö sä lipannut 3 mutkassa jokin aika sitten? Voi mennä hetki ennen kun ajo palaa "normaaliksi" saattaa kuitenkin kummitella siellä taustalla.
    K8-1000
  23. #503
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa EJ kirjoitti Katso viesti
    Noniin. Juuri kun luulee, että on ottanut hyvin pieniä askelia kehityksen suuntaan, niin huomaa/kerrotaan, että kaikki on tehty väärin tähän asti X)

    Paljon sain neuvoja ajolinjoista ja kaasun käytöstä. Kiitokset niistä. En epäile neuvojen pätevyyttä. Niiden soveltaminen vaan ei ollu ihan helppoa...

    Kovasti koitin neuvoja noudattaa. Tuntu et ajosta ei tullu yhtään mitään. Aivan kamalaa. Tämmöstä tänään
    https://youtu.be/QiQG3d0g2kE
    Ajo näyttää todellakin siltä että kaato kummittelee ja kovasti. Taitat mutkiin liian aikaisin koska jännittää ja sitten ulostulo meinaa mennä pitkäksi.

    Nyt lääke tuohon on että vauhtia pois niin paljon että löydät taas rentouden ajamiseen ja uskallat jättää taiton riittävän myöhäiseksi.

    Et todellakaan ole ainoa tai viimeinen tuon ongelman kanssa. Semppiä vaan kyllä se siitä. Vähän siihen vaaditaan bensaa ja renkaita.
    Elämä on onneksi mutkikasta
  24. #504
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa EJ kirjoitti Katso viesti
    Noniin. Juuri kun luulee, että on ottanut hyvin pieniä askelia kehityksen suuntaan, niin huomaa/kerrotaan, että kaikki on tehty väärin tähän asti X)

    Paljon sain neuvoja ajolinjoista ja kaasun käytöstä. Kiitokset niistä. En epäile neuvojen pätevyyttä. Niiden soveltaminen vaan ei ollu ihan helppoa...

    Kovasti koitin neuvoja noudattaa. Tuntu et ajosta ei tullu yhtään mitään. Aivan kamalaa. Tämmöstä tänään
    https://youtu.be/QiQG3d0g2kE
    Onko tuossa kuva ja ääni synkassa?

    Edit: Taitaa se aika lailla olla.

    Aloitan yksinkertaisella vinkillä. Et luultavasti tarvitse kuin kahta vaihdetta. Joko 2+3 tai 3+4.

    Kanttareita, ulko ja sisä, ei ole tarkoitus konuta pyörä pystyssä

    (katseen käyttöön keskittyminen voi auttaa taittopisteiden ja avauspisteiden kohdalla)

    Aikasia taittoja on joo, mut se ei selitä vauhdin puutetta versus vedot ennen kaatoa. Koko paletti on sekaisin, mutta pannaan se sen piikkiin, että ukko meni nurin, ja ohjeita tuli 1000+1, joista yrität toteuttaa 1000+2.

    Propsit videon laitosta.

    Viisaammat jatkakoot. Tuhannen ja yhden yön rata-ajon vinkit.

    Kaikki tämä lämmöllä. Ei se oo helppoa täälläkään.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  25. #505
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Omasta kokemuksesta:
    1. kaato sotkinajon pitkäksi aikaa.
    2. kaato sotki vasemmalle kääntyvät pariksi päiväksi
    3. kaato sotki lompakon
    4. kaato oli typerä oma virhe, ei vaikutusta kierrosaikaan
    5. kaato oli typerä oma virhe, ajoin oman enkan seuraavalla ratapäivällä.

    Jne. Jne. Eli kokemus tuo varmuutta tässäkin hommassa.
    Superbike #7
  26. #506
    Tuttu juttu, syksyllä kaato kadulla ja rata-ajat tippuivat tänäkesänä karkeesti noin 10-15 sekkaa siitä mitä ne ennen oli. Nyt menee liian aikasin mutkaan ja mikä tärkeintä, vetää vähän liikaa sitä jarrua niin vauhti kuolee turhan paljon. Noh, rutiinia ja rutiinia, toistoo pitäs vaan päästä tekee niin kyllä se siitä.
    ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
    ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
    ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
    ex. Kawasaki Z1000 (-08)
    ex. Kawasaki ER-6N (-06)
  27. #507
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mulla kans jäi enkka alle 1.40 ja sitten kaato ja seuraava kesä väliin, pyörän vaihto 636 Ninjaan ja ajoissa +15sekkaa.

    Aloin sitte pelkällä kolmosvaihteella ajaa ja saa hyvin taas ajamisesta kiinni ja ollaan jo "huimassa" 1.46 köröttelyssä mihinkään ei lähde mutta jättää aikaa "fundeerata".
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  28. #508
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Laspalmasissa katselin lippupisteeltä loppuiltapäivällä luullakseni ajoasi(kin), niin oli ekakienalla vähän huonon näköistä mutta loppupäässä settiä jo parempaa. Tavallaan näin huumoristisesti voisi sanoa että onnistuit ajaan palmasin usein ilman että kallistit pyörää ollenkaan Mulla vähän samaa vikaa vissiin ittelläkin. Ajokierroksia vaan ja rentoutta ja luottamusta renkaaseen. Anna pyörän tehdä työ.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  29. #509
    Lainaa EJ kirjoitti Katso viesti
    Matka taloyhtiön nopeimmaksi on alkanut. Eiköhän alakerran skootteriteini ja naapurin rollaattorimummo vielä jossain kohtaa taas päihitetä.

    Vauhtia oli vähän enemmän kuin eilen ja alko tuntumaan semi-ookoolta. Kierrosaikaan kuitenkin tullu sekunteja sen verran lisää, että pitänee nöyrästi siirtyä takaisin hitaaseen ajoryhmään.

    Kovasti koitin miettiä ja toteuttaa vinkkejä, joita sain. Osassa onnistuttiin huonommin kuin toisissa :P. Vetelin 2+3 vaihteella pelkästään. Kaasua pyrin avaamaan selkeästi myöhemmin ja ajamaan esim 2 - 3 mutkien välin suoremmin samoin kuin lemminkäisen ja kikkamutkan välin.

    Varmaan pitäisi moneen mutkaan alottaa taitto paljon myöhemmin... Ei vaan uskalla prkl . En uskalla/osaa tehdä siinä mutkan alussa sellaista tiukkaa kääntöliikettä, jotta voisi kääntyä myöhemmin. Ellen sitten lähestulkoon pysähdy enne sitä käännöstä .




    Kiitoksia kaikille vinkeistä ja jeesistä. Paitsi niille perkeleen perheen isille, jotka tuo sinne jotain 12-vuotiaita pieniä poikia ja tyttöjä ajamaan pienillä tehottomilla pyörillä nii saakutin kovaa et tekis mieli itte vaa lopettaa koko homma ennen ku on alottanukkaan!
    Onko sulla katse missä? Jotenkin tulee mieleen noita mutkanopeuksia kun kattoo, et katse ois liian lähelle eturengasta.. ja tää on siis vain villi arvaus
    "Never ride faster than your guardian angel can fly"
  30.  
  31. #510
    En tiä.. Mulle moottoripyöräily on ihan jotain muuta Viimeiset parikymmentä vuotta ja ~200 tkm ilman kaatoja - tosin odottaahan se kaatokin nurkan takana. Tai viikatemies, se pitäisi aina muistaa..
    Ketä vastaan pitää hakata päätä seinään ja mitä jollain hiton kierrosajoilla pitää todistaa ja kenelle? En vaan ymmärrä. Vallankaan, kun ei ole kyse kilpailusta, eikä edes sellaisen harjoittelusta
    Sorry. liian vanha kai vaan..

    Ps. Onhan mielettömän upeat fiilikset tämän kesän reissujen jälkeen Muista syistä johtuen XR taitaa vaan jäädä talliin odottelemaan ensi kesää..
    Viimeksi muokannut: J@ck; 17.07.2017 klo 02:02.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
Sivu: 17 / 31:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7151617181927 ... ViimeinenViimeinen