Jos sinulla on väärä ajoasento, eli kroppa pystyssä ja työnnät mopon alle nurin, niin silloin yleensä moposta osuu joku osa tonttiin/mopo lipsahtaa kerralla alta.(Mikuni @ Kesä. 30 2011,12:43) kirjoitti
Jos taasen sinulla on kroppa baut oikeessa paikassa eli siel sisämutkan puolella ja baut mopon suuntasesti, niin silloin polvi osuu maahan kauan ennen kuin on mitään vaaraa että mopo lipsahtaa alta.
Jos mopo on "täysin rataajoon sopimaton", eli esim astinlaudoilla varustettu homosohva, niin se on tietty täysin eri asia.
Tai kuski on mopon jousiin nähden aivan liian painava ja esijännitykset ja vaimennukset on minimissä jolloin mopo tarjoaa rojua tontiin aika helpolla, niin sekin on tietty sitten taas eri asia.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
tästä kuvasta tuli mieleen sellainen kysymys että kuinka loppuun takakumin voi hidas keskiryhmäläinen ajaa? uusia kumeja en ehdi alle laittamaan vaikka ne jo hyllyssä odottelevat, kele.(wekkuli @ Kesä. 30 2011,15:37) kirjoitti
E: kuvalainaus poistettu. -Juutana
"My final offer is this: nothing"
-Il Bastardo-
Jos ei oo omaa kuljetuskalustoo, niin tuuppaat ne jonkun kyytiin, ja vaihat varikolla. Tod näk jollain on hyvällä säkällä rengaskonekin mukana.(fiuri @ Kesä. 30 2011,16:33) kirjoitti
Ikävää ajella koko päivä miettien että onkohan renkaat finaalissa. Ei siit ajamisesta tuu sen takii mitn. Ne renkaat kun kuitenkin on se ensimmäinen ja suurin ja ehkä jopa ainoa asia jolla on merkitystä siinä paljonko kuski luottaa pyöräänsä.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Ylläoleva todellakin kiteyttää kaiken hyvin, yhtä asiaa lukuunottamatta. Mielestäni aloittelijankin kannattaa satsata vähän parempiin ja pitävämpiin renkaisiin: ne antavat anteeksi ajajan virheitä, joita hitaassa ryhmässä esiintyy ja pelkkä tieto että alla hyvät kumit lisännee kuskin luottoa joka taas edesauttaa vauhdin kasvamista jne. Radalla-ajo on kuitenkin vähän niinkuin skimbaamista, tiettyjä asioita voi tehdä/oppia vasta kun vauhtia tarpeeksi, mutta kanttien on hyvä olla terävät ihan alusta asti.kirjoitti
Tämä perustuu ihan omakohtaisiin kokemuksiin aikoinaan BT016:lla rata-ajon aloittaneen, olivat muuten ihan hirveät ja pelotti koko ajan. Sitten vaihdoin Supercorsa seoskumeihin (edelleen hitaan ryhmän vauhteja) ja renkaiden lipsumista joutuimmiettimään uudelleen vasta kun nopeassa ryhmässä ei oltu enää pujottelukeppinä - silloinkin pääasiassa ajolinja ym. virheiden vuoksi. Eli kyllä se seoskumikin toimii hitaissa vauhdeissa radalla ilman lämppäreitä kuten Jukka toi esiin, mutta varmasti noilla katukumeilla pärjää jos haluaa päästä helpolla/halvemmalla...
Jos osaava kuski ajelee keskiryhmän aikoja, renkaan voi ajaa käytännössä kankaille. Mutta kuten linkitetystä kuvastakin näkee, kyseessä on ollut kuski joka avaa pyörän ollessa jo aika pystyssä ja mutkat mennään pintakaasulla. Tällöin renkaasta jää kulumatta reunat (ja keskikohta) ja avauskohtaan tulee kulumajälki.(fiuri @ Kesä. 30 2011,16:33) kirjoitti
Silloin kun kuski ajaa oman osaamisensa rajoilla, en suosittelisi ajamaan renkaita noin loppuun, oli kyse sitten hitaasta, keskiryhmästä tai nopeasta.
Itselläni renkaat kuluivat muutamia vuosia sitten juurikin tuolla tavalla. Sitten luottoa tuli hieman lisää niin pyörään, renkaisiin kuin itseenikin ja renkaat alkoivat kulumaan tasaisemmin. Vaikka vauhti kasvoi, renkaat alkoivat kestämään hieman kauemmin koska raivokas avaus jäi pois. Myöskin helpotti pyörän keulimiseen. Nyt enää harvemmin pyörä pomppii pystyyn avauksessa, aiemmin se oli enemmänkin sääntö kuin poikkeus vaikkei moiseen ollut halua.
Jukka
Ja onhan tossa semmonenkin pointti käytännössä, jos ajatellaan kuivaa rataa ett;(LL1 @ Kesä. 30 2011,17:08) kirjoitti
mitä kovempaa katukumeilla ajaa, niin sitä huonommin ne pitää.
Kun taasen seoskumeilla; mitä kovempaa ajaa, niin sitä paremmin ne pitää.
Jos siis ajatellaan vauhdin kehittymistä hidas-keski-nopee.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Luen rivien välistä tästä sen, että PR2 sopii juurikin tuollaiseen varovaisempaan ajotyyliin ja vähän sporttisempi rengas saattaisi kestääkin enemmän avausta aiemmin? En muista koskaan tunteneeni mitään lipsumista, saati haisaiderin hajua avatessani kurvin jälkeen.(Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Kesä. 30 2011,17:14) kirjoitti
Tuosta pahiten kuluneesta pinnasta yli puolet on varmasti kulutettu Botniaringillä viime kesänä kun siellä tulee juurikin sellaisia rajuja avauksia mutkien jälkeen. Ja vielä pahasti toispuoleisesti. Ahvenisto ja jossain määrin myös Alastaro on paljon jouheammin ajettava rata mielestäni. B-ringillä on selvä jako mutkaan ja suoraan, varsinkin Ahvenisto on taasen lähes pelkkää mutkaa, jossa meikäläisen taitotasolla ei rajuja avauksia edes ole.
Noh, ensisijainen tavoite ei ole avata aiemmin vaan pysyä pystyssä pidempään. Mieluusti vaikka seuraavat 30 vuotta.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Tervehdys,
Olin juhannuksena kemorassa ekan kerran radalla ja hitaassa ryhmässä. pyörällä olen kurvaillut 4 kautta mut kaksi viimeista suzukin k4 1000 gigserillä.
Aikaisemmin en ole päässyt radalle mutta tän ekan kerran jälkeen on toinen ratapäivä jo tiedossa heinäkuun lopulla.
Oli se sen verran hauskaa touhua mitä voi vielä tehdä "nahkapuku" päällä ja vielä luvan kanssa...
Itsellä on kanssa noiden renkaiden kanssa arvuuttelemista.
milloin tulee se renkaan pito ns siihen rajalle et kohta lähetään.
Tuossa joku kirjoitti että ei kannata tourinki renkaalla mennä kun kurvailemaan, joten ajattelin täältä kysyä apua.
Mulla on edessä pirellin corsa rosso mutta taas takana pirellin angel!
Kannattako mun satsata uus takanen ja mikä olisi paras ratkaisu?
Hitaan ryhmän vauhdeissa ihan oikeasti riittää, että rengas on musta ja pyöreä. Molemmilla noilla renkailla, jotka sinulla on alla, mennään reilusti keskiryhmän kyytejä ennen kuin mitään radikaalia alkaa tapahtumaan ja silloinkin on kyse useimmiten kuskin virheestä. Jouhevalla ajolla noilla molemmilla laahaa polvea asvaltissa ihan helposti pidon puolesta. Tietenkin renkaan pidon saa irtoamaan kun oikein yrittämällä tötöilee piiskakaasun tai paniikkijarrun kanssa kesken mutkan. Jouhevaa jarrutonta ajoa kevyesti kiihdyttäen mutkien läpi niin mitään ongelmia ei ole ihan heti tiedossa pyörän alustan tai renkaiden osalta.(ulpuu @ Kesä. 30 2011,22:45) kirjoitti
Terveisin:
Kouluttajan retale.
Edit. Jos olet heinäkuun lopussa tulossa orgin päiville Alastaroon, tule nykimään hihasta, olen siellä kouluttamassa. Kuskin tunnistaa kovasta äänestä ja pyöränä on hieman rujon oloinen mattamusta gixeri.
Edit2: Lisätään yleisön pyynnöstä: Renkaaksi siis riittää musta ja pyöreä, kunhan siinä on pintaa jäljellä, eikä se ole ihan kivikaudelta peräisin.
Edit3: Kaikki tähän topiciin kirjoittamani viestit koskevat vain orgin hidasta ryhmää. Muilla ratapäivillä hidas ryhmä voi olla huomattavasti nopeampi, jolloin nämä neuvot eivät enää päde.
Superbike #7
Ite oon tulossa 27.7. ke. Mulla on tänä kesänä salainen haave saada polvi maahan (hallitusti), ja vauhti onkin hieman parantunut... mutta mutta
Tuntuis, että ton tunturikissan kanssa joudun miettimään ajoasentoa liiaksi, kun ei ukko oikein taivu, tai pitäis saada omasta mielestä persettä taaemmaksi, jotta roikkuminen onnistuis edes jotenkin, mutta silloin jarruissa on meno yhtä liukumista tankkiin kiinni. (on niissä muissakin osa-alueissa kehitettävää)
Niin, että Alastarolla nähdään ja kaikki vittuilu sekä vinkit otetaan vastaan. Osa omaksutaan, ja osaan vittuilla myös takaisin.
Paineita joudun tosissaan vähentämään, muuten menee renkaat ihan ruvelle. Tällä hetkellä edessä PP 2CT, ja takana PR 2CT. Heinäkuun loppuun mennessä taaksekin ilmestyy PilotPower.
Niin, tai sitten... Asennan vain sellaiset pidemmät tötteröt polvipaloiksi...
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Jonkinlainen second opinion:
http://www.therevcounter.com/motorbi....ck.html
Itse en enkeleillä radalle lähtisi, jos yhtään on halua oppia ajamaan rataa ja ei pelkästään mutkapätkäfiilistelemään. Kannattaa huomioida sekin, että rataorientoituneemmat renkaat ovat erilaisen profiilinsa ansiosta (siis vs. touring-kumit) mukavampia ajaa radalla vakautensa ja kääntyvyytensä ansiosta. Ja sen eron huomaa aloittelijakin.
En ymmärrä miksi radalle pitäisi lähteä ajamaan osin ei sinne suunnitelluin varustein, jos yhtään hommassa kiinnostaa edistyä. Mutta meneehän se puolimaratonkin varvastossuin ihan turvallisesti vaikka ei ehkä innosta harrastusta jatkamaan
![]()
Tossa kiteytyy mun ongelma, paitsi että ton liian kanttaamisen voi jättää pois(Mikuni @ Kesä. 30 2011,13:56) kirjoitti
.
Ei mun vauhdeissa tarvii, eikä pysty kanttaamaan.
Hullua sinänsä että tämä tuntuu ongelmalta, maantieajossa useinkin tullut soraisia/röykkyisiä paikkoja, joihin välillä tullut losotettua liiankin kovaa ilman ongelmia..tai suurempia paniikkeja.
väärinpäinongelma
(Jos miettii maantien vs. radan vaaroja)
Mukava ku pukama...eiku mukana
Mei tö iiköls SKRIIM!
The Mocamaster
Koska kortti ja leipä
Ajakko hitaassa vai keskiryhmässä? Tuu nykäsemään Alastarossa hihasta niin ihmetellään sunkin ajoa vähän tarkemmin.(JMH @ Kesä. 30 2011,23:13) kirjoitti
Superbike #7
Hitaassa hitaassa. Turhaan meen sinne jokkissällien sekaan tötöilemään, joita jo keskiryhmässä posottaa, mitä muistan.(Nitrous @ Kesä. 30 2011,23:20) kirjoitti
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kyl tourinkirenkaillakin pärjää. Ne vaan asettaa rajotteita mutkavauhdin ja ajotyylin suhteen.(ulpuu @ Kesä. 30 2011,22:45) kirjoitti
Eli niilläkin voi naatiskella rata-ajosta, kunhan muistaa että alla on tourinkikumit.
Niiden pito on ohkasempi, eli ajamisen pitää olla hellää ja pehmeetä.
Jos taasen tavotteena on nimenomaan lisätä vauhtia rata-ajossa, niin sit kannattaa vaihtaa alle vähintäänkin jotku katukumit joita mainostetaan ett ne on myös hyvät ratapäiväkumit.
Niittenkin kohdalla kannattaa muistaa se että mitä kuumempi keli, mitä kovempi vauhti, mitä usempi setti ajettuna, niin sitä huonompi pito.
Tosin lipsuminen alkaa ehkä vasta jossain keskiryhmän yläpään vauhdeissa, jos ajotyyli on jouheva.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Itse puolestani en ymmärrä miksi henkilön joka suunnittelee aloittavansa lenkkeilyn pitäisi heti ostaa samat varusteet kuin maratoonarin. Onhan se tietty hienoa kun voi sanoa että ajaa hitaassa ryhmässä samoilla kumeilla kuin jokkiksen kärki, mutta en näe mitään syytä heittää hyviä katukumeja roskikseen ratakumien tieltä jos ratapäiviä tulee kesässä pari kappaletta.(LL1 @ Kesä. 30 2011,23:15) kirjoitti
Renkaat on kuitenkin aina kompromissi jonkun suhteen, joten jos rataa tulee kesässä 1% ajoista ja katua 99%, niin itse optimoisin renkaan ominaisuudet kadulle. Etenkin kun kyse on edelleen hitaan ryhmän kuljettajista.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Suoralla, ennen jarrua, siirrä perse sivulle, jarrussa anna perseen liukua eteen siten että nivunen/sisäreisi on tankissa kiinni. Ennen mutkaan taittamista paina yläkroppa sivulle eteen ja alas, ota tuki siitä tankista sillä reidellä, avaa sisäpuolen jalka rennosti, älä työnnä sitä ulos, ja mee "pää eeltä" mutkaan. Ja mopo mukaan vastaohjauksella, ja lisää kaasua sen verran että kallistuksesta johtuva "moottorijarru" eliminoituu.(JMH @ Kesä. 30 2011,23:13) kirjoitti
Jos et siirrä yläkroppaa sivulle, niin sillon lantio ei aukee, ja joudut jännittämään sisäjalkaa, ja ajaminen on kankeeta, koska joudut käyttämään voimaa sekä yläkropan sisälle kääntämiseen että sisäjalan ulostyöntämiseen. Pahimmassa tapauksessa sen takia otat vielä tukea käsillä, eli kädetkin on jäykät.
Ei siit tuu hevon veetä.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Sä oot nähnyt ku mä ajan...(scuuba @ Heinä. 01 2011,00:04) kirjoitti
Pitää muistaa, ja ennen kaikkea treenata parin viikon päästä MP-tuen seteissä.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mä oon nähny jonku sata...tuhat kuskia joilla on eriasteisesti bauttiarallaa ihan sama ongelma. Itsekkin siitä kärsin eritoten viime kaudella. Eli ett todellakaan ole yksin tuon ongelman kassa.(JMH @ Heinä. 01 2011,00:19) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Ymmärtämättömyytesi tässä johtunee pointin missaamisesta, en kai saanut ajatustani paperille (taaskaan). Yritin sanoa, että moni harrastus on mukavampaa ja turvallisempaa oikein varustein, oli aloittelija tai ei.kirjoitti
Rata-ajoon löytyy hyviä renkaita, jotka toimivat erinomaisesti myös kadulla. Aikaisemmin mainitut ns. touring-renkaat toimivat varmaan ihan hyvin hitaassa ryhmässä mutta sporttirenkailla hommasta saa sielläkin enemmän irti ja ennen kaikkea turvallisemmin. Tämä perustuu omiin kokemuksiin ja rohkenen tuoda sen julki sellaiselle, joka miettii
rengastyypin vaihtoa. Itseasiassa suosittelen lämpimästi. Roskiin heittämisen sijasta sen vanhan kumin voi vaikka myydä tms.
Mutta kukin tyylillään, itselle vain koko homma muuttui selkeästi mielekkäämmäksi ja pyöränkin ajettavuus (K2 gixxer tuolloin) parani oleellisesti kunnon rengastuksen myötä. Sitäpaitsi ei tuo aikaisemmin mainittu Angel varmaan ole tarkoitettu kilogixxeriin muutenkaan, eikös kysyjällä ollut K4 mallinen sellainen.
Renkaiden merkityksen vähättely edes hitaassa ryhmässä ei mielestäni ole järkevää, pyöreä ja musta riittää voi antaa vähän väärän signaalin. Tämä taisi itseasiassa jonkun kouluttajaksi itsensä tituleeravan suusta, joka ehkä vähän arveluttavaa. Joku vielä innostuu -02 paistetuilla Macadameilla ratapäiville ja sitten ei hyvä heilu. Nekin kun oli mustat ja pyöreät...
Ihanaa tämä foorumikirjoittelu, jossa väärinymmärryksiltä ei voi välttyä. Rengassuositukseni perustuu ihan puhtaasti kokemuksen tuomaan tietoon hitaan ryhmän vauhdista ja siellä käyvistä kuskeista. (Koskee vain orgin päiviä) On totta, että hitaan ryhmän nopeampi puolisko hyötyy ehkä jonkin verran sporttisemmasta renkaasta, mutta varsinkin ensikertalaisena radalle tuleva voi ihan hyvin tulla treenaamaan samoilla renkailla kuin ajaa kadullakin. Hitaassa ryhmässä treenataan kuitenkin pääsääntöisesti mutka-ajoa maantievauhdeissa, eikä yritetä rikkoa rataennätystä. (Hitaassa ryhmässä rataennätyksen tavoittelijat liputetaan aika äkkiä radalta pois oman turvallisuutensa takia.) Mielestäni on jopa järkevää treenata mutka-ajoa samoilla renkailla kuin ajaa kadullakin.(LL1 @ Heinä. 01 2011,00:44) kirjoitti
Nämä suositukset koskevat siis vain orgin hidasta ryhmää, muilla ratapäivillä hidas ryhmä voi olla huomattavasti nopeampikin, eikä minulla ole niistä juuri kokemusta.
Terveisin: Vähän arveluttava kouluttajan retale.
![]()
Superbike #7
Samaa mieltäkirjoitti
Samaa mieltäkirjoitti
Itse yritin muotoilla vastausta kavereille, jotka olivat huolissaan renkaan pidosta käytyään jo radalla. Molempien kirjoituksista olin lukevinani ehkä osin rivienkin välistä halun mennä lujempaa turvallisesti. Muistelin itse olleeni samassa tilanteessa ja jaoin ns. positiivisen kokemuksen, ei sen enempää. Matkan varrella itselleni on toiminut kokeneempien ja/tai nopeampieni kuuntelu kaikista parhaiten.
Omasta puolestani tämä oli tässä, tänään haen pyörän pajalta jotta pääsee maanantaina kuuntelemaan nopeempia ja viisaampia ja ehkä sitten itse taas oppii vähäsen...
Kyllä nuissa nykyisissä Touring / Sport Touring renkaissakin on ihan järkyttävän hyvä pito, kunhan ei tee mitään yllättäviä painon siirtoja / muutoksia ajoasennossa kesken mutkan..(Nitrous @ Heinä. 01 2011,07:04) kirjoitti
Eli ihan huoletta voi hidas/keskinopea ryhmä ajaa normi katurenkailla, pitää vain lämminpaineista huolen.. jokaisen omalla ajotyylillä ja vauhdilla kun nuo lämmöt nousee tai laskee eri tahtiin.. eli kylmäpaineita mielestäni ihan turha mittailla![]()
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Mä taas olen saanut useammaltakin "kouluttajalta" neuvon unohtaa rengaspaineiden miettiminen ja ajella katurenkailla katupaineilla. Puhutaan siis edelleen hitaasta tässä topikissa.
Painonsiirrosta kaipaisin kädestä-pitäen neuvoja kun itsekseen opettelemalla ei nyt vaan tunnu homma edistyvän ollenkaan.
Mahtaako ajotaito III olla koska ja missä? Tai saisko opastusta joskus noin muuten hitaassa?
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Joskus vuonna "miekka&kirves" kun ekan kerran itse kävin radalla, niin hitaan ryhmän suurena ongelmana ei ollut touring-renkaat.
Pääasiallisia ongelmia olivat ajolinja, jarrutukset ym. kaikki muu ajamiseen liittyvä toiminta sekä maahan raapivat sivu-ja keskiseisontatuet sekä jossain tapauksessa jo jalkatapitkin.
Kannattaa ottaa huomioon, että osa niistä pyöristä jolla siihen hitaaseen ryhmään tullaan eivät ole mitään mallivalikoiman sporttisemmasta päästä.
Silti niillä radalla käyminen voi olla kuskille palkitseva kokemus.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
En lähde ottamaan suuremmalti kantaa katurenkaisiin ja niiden toimivuuteen radalla, koska vuoden 2002 jälkeen ei ole tullut juurikaan kokemusta niistä ja mutuja on turha viljellä. Mutta uskaltaisin kuitenkin epäillä, että jos rataennätykseen tyrkätään 30 sek lisää aikaa eikä tehdä mitään älyttömiä temppuja vaan ajellaan tasaisen rauhallisesti, niin rengas kuin rengas toimii harjoittelussa. Kisakäyttöön suunniteltu rengas antaa kuitenkin enemmän anteeksi. Sellainen lähtee tasaiseen luistoon kun taas puhdas katurengas tuppaa lähtemään alta varoittamatta, vähän kuin sadekelin kumi sateella. Noita tuollaisia lähtöjä olen nähnyt jonkun verran perässä ajellessani. Kisarenkaat piirtävät koko ajan mustaa avauksissa, katurenkaassa moista ei ole juurikaan nähtävissä. Siksi en lähtisi katurenkailla kokeilemaan milloin se pito alkaa lähtemään, jätän moiset testailut pätevämmille ja hurjaipäisimmille.(wekkuli @ Kesä. 30 2011,21:40) kirjoitti
Jukka
Mulla meni hitaassa ryhmässä katurenkaat katupaineilla ihan helvetin karmeeseen kuntoon, pinta suli ihan täysin. Ja ongelma hoitu laakista sillä ett laski paineet siihen nyrkkisääntökylmäpaineeseen eli +20 kelissä ~2.0 takana ja ~2.1 edessä.(SamiN @ Heinä. 01 2011,10:38) kirjoitti
Mutta joo, jos rengas näyttää setin jälkeen hyvältä, niin eipä niille paineille tarvi tehä mitn.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
no varmaan siinä vaiheessa on syytä niille paineille tehdä jotain...(scuuba @ Heinä. 01 2011,11:59) kirjoitti
tuskin ne suli alle kuitenkaan millään alastaron 2 minuutin kierrosajoilla?
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
~1:50..1:55, eli ei paljoo siihen 2 minuuttiin jääny...(SamiN @ Heinä. 01 2011,12:01) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Harmi kun ei viime kesänä tullut otettua kuvaa omista Power Pure 2CT renkaista, miten repaleiset ne oli reunoilta ajosetin jälkeen, kun en kertaakaan laskenut paineita vaikka rengas kuumeni ajossa. Jossain vaiheessa kesää aloin ajosetin jälkeen tsekkaamaan paineet ja päästin ilmaa sen verran pois, että paineet oli jotain välillä 2,1 - 2,5 kuumana niin alkoi siistiytyä pintakin. Ajossa en huomannut mitään eroa.
Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13