Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
    2004 vuoden bläkäri ja ajettu vasta 33tkm ja nyt on ruvennut laatikko sanoon sopimusta irti. 2:lta 3 :lle vaihtaessa vaihde ei mee heti silmään vaan pompauttaa vaihteen takasin alaspäin, ei kuitenkaan niin että tiputtais vaihteen takasin 2:selle, eli tekee edestakaisen liikkeen ennen kuin menee kolmoselle.

Ilmeisesti rattaa ottaneet itseensä 3-vaihteen osalta??? Onko kenelläkään kokemuksia laatikkorempasta tai jotain räjäytyskuvia josta pääsis käsiksi millanen homma on ruveta uusiin rattaita. Joutuuko koko koneen irrottaava vai miten on asian laita?

Mulla ois kyllä myös tiedossa käytetty ehjä laatikko ja oon miettinyt että onko koko laatikon vaihtaminen "helpompi" / nopeempi homma.
    Voiko olla, että vaihteen siirtäjä ei siinä kohtaa tarpeeksi "perille" kytke vaihdetta tms.?
    En tiedä onko hondan laatikoissa ollut miten vastaavia?
    Auki varmaan käytättää konehen.

Pajalla jos teettää niin usseempi tunti tulee töitä (6-8 ?)
    Osat lisäksi, ellei esim. maahatuoja tule vastaan, koska eihän tuo ole ihan normi kuluva-osa vika...

Kyllä jos laatikon auki ottaa kaikkine kiluineen niin motti on käytettävä pöydällä. Tässäkin on konekohtasia eroja, siten, että joissain koneissa saa hilppeet poistettua sivusta, koneen ollessa paikallaan, mutta ei tietääkseni onnistu esim. xx??

Toisaalta jotkuthan on öljyjen vaihdolla saaneet vaihteisto ja kytkin ongelmat katoamaan. Joten...... *

D...De....Del..... päätelkää itse...
    Lainaa (Kippari82 @ Elo. 11 2010,14:30) kirjoitti
    2004 vuoden bläkäri ja ajettu vasta 33tkm ja nyt on ruvennut laatikko sanoon sopimusta irti. 2:lta 3 :lle vaihtaessa vaihde ei mee heti silmään vaan pompauttaa vaihteen takasin alaspäin, ei kuitenkaan niin että tiputtais vaihteen takasin 2:selle, eli tekee edestakaisen liikkeen ennen kuin menee kolmoselle.

Ilmeisesti rattaa ottaneet itseensä 3-vaihteen osalta??? Onko kenelläkään kokemuksia laatikkorempasta tai jotain räjäytyskuvia josta pääsis käsiksi millanen homma on ruveta uusiin rattaita. Joutuuko koko koneen irrottaava vai miten on asian laita?

Mulla ois kyllä myös tiedossa käytetty ehjä laatikko ja oon miettinyt että onko koko laatikon vaihtaminen "helpompi" / nopeempi homma.
    Milläs öljyllä menet?
    Olisiko nyt helpointa ensiksi vaihtaa öljymerkkiä...?

Tämä uuden öljyn merkki on sitten muiden heiniä.

-jami
    P.S. Irtisanoudun tässä vaiheessa erään traktoriöljyn kanssa meuhkaamisesta ja tämä EI OLE provo...
    Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
    Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
    'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
  4.