Tällä hetkellä pyöränä vm 2000 VTR, edellinen pyörä XX. Nyt harkinnassa 954RR. Mielellään otettaisiin vastaan ajokokemuksia ko pyörästä ja mielellään sellaisilta jotka voisivat verrata sitä noihin edellämainittuihin niin saisi käsityksen pyörästä.![]()
Honda CBR 929RR <- Honda VTR 1000F Firestorm <-
Honda CBR 1100XX Blackbird <- Honda CBR 1000f <- Kawasaki ZZR 600 <- Honda MBX 125F
Mulla oli edellinen pyörä tuo Vtr ja oli vuosimallikin sama. XX ei oo vielä ollu ja tuskin tuleekaan kun on hieman liikaa matkamallia ulkonäöltään mun tyyliin. Elikkäs ajo-asento on kohtuu sama kun veturissa, muutaman asteen ehkä jyrkempi mut ei ainakaan mua haittaa ees matka-ajossa. Alusta ja jarrut helvetisti paremmat mitä veturissa! Pysähtyy melko napakasti. Voimaa rutkasti enemmän mitä veturissa ja sen huomaa jo 4000rpm kohdilla melko selkeesti.
954 huonoja puolia: nypyttää herkästi pienillä kierroksilla eli kaupunkiajossa. Sanovat että tämä poistuu kun asentaa commanderin ja laittaa pakoputken läpät auki niin saa kone happee normaalisti. Ruisku on vähän raakatekele tai siis siltä se tuntuu ainakin. Ääntää enemmän kun kaasari mallit, pelästyin tätä itse ensin. Ruisku on muutenkin sit melko herkkä tässä laitteessa eli kiihtyyn tuppaa hieman liian rivakkaan helposti
Kaiken kaikkiaan oon erittäin tyytyväinen siis bladeen mikä on nyt jokusen viikon ollut. Vtr tuntuu melko hengettömältä laitteelta tuon jälkeen.
Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
Honda VTR 1000F vm 2000
Honda cbr 600F vm 1992
Yamaha Virago 535 vm 1999
Käyty koeajolla 954RR:llä. Tuntui kyllä "kivalta" pyörältä, aika notkeasti kääntyyPikkasen enemmän painoa käsillä kuin VTR:ssä muttei mitenkään ratkaisevan suuri ero, oma pituus 187cm. Pikkasen on kierrosherkempi mylly kuin tuo V2. VTR pehmeämpi, 954RR:ssä vaihteet pikkasen enmmän voimaa vaativat, vaijerikytkin oudoksutti?? Kaiken kaikkiaan hienon tuntuinen peli, saas nähä vaihtuuko....
![]()
Honda CBR 1100XX Blackbird <- Honda CBR 1000f <- Kawasaki ZZR 600 <- Honda MBX 125F
Vielä lisää, lötyykö kokemuksia ZX10R tai GSX-r 1000?? Verrattuna 954RR yms. Otetaan kaikki vastaavat mietintään...![]()