Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Allekirjoitusta mukaillen seuraa kysymys. Kone käy hivenen rikkaalla, kun kulutus on 40 - 50 % enemmän kuin tutun vastaavalla (itsellä noin 5,4 - 6,2 L/ 100 km). En ole jaksanut asialle vielä mitään tehdä, kun ei menoon vaikuta. Mutta, mutta, voiko tästä olla tekniikalle haittaa pidemmän päälle, vai hommaanko vain vapaavirtaussuotimen ja annan koneelle vähän lisää happea? Tai sitten synkkautan kaasarit huollossa, kun sille päälle satun???

    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  2. #2
    Ettei olis neulat/neulaputket kuluneet ja täten menis rikkaalle, kuntoon kannataa ehdottomasti laittaa, liian rikas seos ei ole hyvästä moottorille/lompakolle.
    Elä ja anna muiden roudata.
  3. #3
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (andestone @ Elo. 14 2010,20:04) kirjoitti
    Ettei olis neulat/neulaputket kuluneet ja täten menis rikkaalle, kuntoon kannataa ehdottomasti laittaa, liian rikas seos ei ole hyvästä moottorille/lompakolle.
    Pitänee hoitaa (maksaa) homma, kun tulee aika laittaa kissa talviunille. Tattis.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  4. #4
    Lainaa (JMH @ Elo. 14 2010,19:50) kirjoitti
    Allekirjoitusta mukaillen seuraa kysymys. Kone käy hivenen rikkaalla, kun kulutus on 40 - 50 % enemmän kuin tutun vastaavalla (itsellä noin 5,4 - 6,2 L/ 100 km). En ole jaksanut asialle vielä mitään tehdä, kun ei menoon vaikuta. Mutta, mutta, voiko tästä olla tekniikalle haittaa pidemmän päälle, vai hommaanko vain vapaavirtaussuotimen ja annan koneelle vähän lisää happea? Tai sitten synkkautan kaasarit huollossa, kun sille päälle satun???

    Viekö kaverin pyörä vain 3,5 - 4,0 sadalla ?
  5. #5
    Näkyy minunkin Catti syövän yli viiden ja puolen sataa kohti niin tokko mitään hirveän vakavaa on. Ennemmin minua huolettasi jos syö hirveästi vähemmän kuin muilla.
    Monkey 125
    1090R Adventure
  6. #6
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    oma Tcat vie kevään säädön jälkeen rapian yli 4L/100. kaks päällä 4,5L. ennen säätöjä vei tuon 5L. ihan vaan tehdässäätöihin kaikki ruuuvit kun kaasarit oli putsattu ensin. tänäänkin valo syttyi kun 350km oli tripissä. ja moottoritielläkin on ajeltu.
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
  7. #7
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (jr66 @ Elo. 14 2010,22:38) kirjoitti
    Viekö kaverin pyörä vain 3,5 - 4,0 sadalla ?
    Rauhallisessa ajossa laskin noin 4,1. Ekopyörä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  8. #8
    Oma catti kuluttaa tuon 4,1 - 4,5l/100km, riippuen ajotyylistä ja onko kyytiläinen mukana.
  9. #9
    Piti käydä ihan varta vasten tankkaamassa ja tällä kertaa kulutus 4,6L. Minä olin jo tuolla aikaisemmin mainitsemalla 5,5 kulutuksella jo mielissään, kun on tottunut Arctic Cattia ruokkimaan ja sen kulutus on ollu kuitenki 30L.

    Niin itse alkuperäiseen kysymykseen että voiko liian suuresta kulutuksesta olla haittaa, niin en usko että siitä mitään oikeaa haittaa on tekniikalle jos kaikkien sylinterien seos on samanlainen.



    Monkey 125
    1090R Adventure
  10. #10
    tuollanen heitto voi riippua ihan jo ajotyylistäkin... pienellähän tuo silti menee!
    Näillä mennään toistaiseksi...

    Yamaha Tenere 700 -22
    KTM XC350F -11
    Honda CR500 -99
    Yamaha DT Tenere125 -91
  11. #11
    Yleensa nama 4 litran ja sen alle kulutukset johtuvat reilusti liikaa nayttavasta matkamittarista.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  12. #12
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (GoSpel @ Elo. 15 2010,15:43) kirjoitti
    Yleensa nama 4 litran ja sen alle kulutukset johtuvat reilusti liikaa nayttavasta matkamittarista.
    Tämänkin tsekkasin. Ero mun ja tutun pyörän välillä oli noin 200 m 230 km matkalla.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  13. #13
    Omat 2 kpl catteja veivät 4-4,5l/100 eli aika säästöpossuja ovat. Ajo ei ollut erityisen säästelevää tyyliltään.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  14.  
  15. #14
    Eihä tuommoset oo moottoripyörän kulutuslukemia

    En oo tiennykää et thundercatit on noin pieni kulutuksisia,luulis et saa ajella aika himmaillen jos nelosella alkaviin lukemiin mielii,sillo mopoilu ei oo enään hauskaa
    R1 07