Juu, ei niissä mitään e-kirjaimia taida olla, mutta eipä niitä kai nuin vanhassa tartte ollakaan. Mutta ebaysta taisi 4-1 settiä saada johonkin maltilliseen hintaan. Omaankin olisin laittanut, mutta kun sattui olemaan pari vakiopakosarjaa ja tuli tuo sliparikin hankittua jo aikaisemmin... Nuuka on nuuka
KTM MX 80cc -89 -> Yamaha RD 125 LC -84 -> Kawasaki ZZ-R600D -90
Sisko tahtoisin näädän, mutta moottoritiel' on puuma
Eittämättä ihan fiksu ratkaisu sulta. Kattelin tuota eBayn tarjontaa, ja olisihan siellä tietty jotain tarjolla, pariin sataan euroon saisi ainakin jonkinlaisen muutossarjan. Mene tuosta sitten tietämään, että tekeekö tuolla mitään.(jrasi @ Heinä. 01 2011,21:43) kirjoitti
Tunturi Tiger Aqua > Yamaha RD125LC > Kawasaki ZZR600 | Keijopölyä-blogi
Toteuttakoon nyt tämäkin uhkaus. Hakkasin tuossa paremman tekemisen puutteessa päätäni näppäimistöön, minkä seurauksena blogiin ilmestyi narinaa tuon pistorasian asennuksesta. On siellä jonkinlainen kuvakin.(Haltiakeijo @ Kesä. 25 2011,12:29) kirjoitti
Aiemmassa*blogipostauksessa on foto, jossa näkyy tuo silputtu perä.
Tunturi Tiger Aqua > Yamaha RD125LC > Kawasaki ZZR600 | Keijopölyä-blogi
Jatkan tämän viestiketjun terrorisointia printtaamalla tähän vielä foton tuosta uudesta ikkunasta.
Ihme kyllä, tuosta näkee jopa jotenkin läpi, myös aurinkolasit päässä ja kevytsavuvisiiri silmillä.
Jorisnen tuonne blogiin jossain vaiheessa jotahin tästäkin kamppeesta, ehkä.
Tunturi Tiger Aqua > Yamaha RD125LC > Kawasaki ZZR600 | Keijopölyä-blogi
Tulipas sitten tehtyä turhaan kytkinremppakin, ainoa todellinen vika oli jumiutunut kytkinvaijeri... Noh, nyt on kaikki uuta, paitsi se helv*tin vaijeri, toivottavasti Heino saa sen toimitettua huomiseksi...
KTM MX 80cc -89 -> Yamaha RD 125 LC -84 -> Kawasaki ZZ-R600D -90
Sisko tahtoisin näädän, mutta moottoritiel' on puuma
Jatkan yksinpuhelua ilmoittamalla, että nyt tämäkin uhkaus on toteutettu.(Haltiakeijo @ Heinä. 02 2011,19:32) kirjoitti
Tunturi Tiger Aqua > Yamaha RD125LC > Kawasaki ZZR600 | Keijopölyä-blogi
Onko tuo parempi viimanohjauksessa?(Haltiakeijo @ Heinä. 06 2011,17:19) kirjoitti
Itelläni on samanlainen pleksi kun sulla oli aiemmin, ja se ohjaa kyllä viiman suoraan visiiriin, tai jos vähän oikaisee selkää niin kaulalle.
Mutta eipä sitä taida ylemmäs ohjattua, pituus vähän haittaa(185cm).
Kawasaki ZZR 600 -92
Mää laitoin siihen kypäräkoukkuun tällaisen: Lukkomuistutin. Kun lähden pyörältä, niin vedän tuon sieltä kypärän sisäkautta, ja kypärä satulan päälle vaan. Tuossa on kai joku vaijeri sisällä, ettei ihan saksilla saa poikki. Ja lähinnä se on hämäyksen vuoksi, kyllähän toi näyttää että on kunnolla lukittu pyörään.(Haltiakeijo @ Kesä. 30 2011,23:29) kirjoitti
Ja kun toi on tuollainen spiraali, niin ajaessa roikkuu siinä kypärälukossa nätisti kiinni.
Kawasaki ZZR 600 -92
Joo, kyllä se mun mielestä on parempi, tavallaan kai jotenkin hajottaa sen ilmavirran siten, ettei se tule ihan patjana pipoon/kaulaan.(L18 @ Heinä. 26 2011,19:28) kirjoitti
Mä oon abt. 192-senttinen, joten pipon yli ilmavirtaa ei saisi kuin sellaisella Pappa-Tunturi-mallisella pystyllä metrin korkealla ikkunalla ;)
Tunturi Tiger Aqua > Yamaha RD125LC > Kawasaki ZZR600 | Keijopölyä-blogi
Hyvä idea. Mä huomasin eilen jotain ropatessani, että siellä satulan allahan on lenkki kypärää varten, vasemmalla puolella, about sen kypärälukkokoukun kohdalla. Just sopivan kokoinen kypärähihnan D-lenkille ja katteessakin on sen kohdalla pieni vekki hihnan läpivientiä varten. Pipo hihnastaan siihen ja satula paikalleen. Tosin toi sun versiosi säästäisi satulan irrottamisen vaivalta.(L18 @ Heinä. 26 2011,19:31) kirjoitti
Tunturi Tiger Aqua > Yamaha RD125LC > Kawasaki ZZR600 | Keijopölyä-blogi
Morjensta
Osaattako sanoa sopiiko D mallin etujarrulevyt E malliin 600 ZZR:ään? Alkaa olla omasta levyt loppu ja heittoakin niissä tuntuu olevan.
Meinaan kun tuossa ois yhdet D mallin käytetyt levyt tarjolla niin ei tarvis uusia ostaa. On nuo uudet levyt aika suolasen hintaisia...
Kawasaki ZZR 600 -94
Ainakin varaosanumero on sama, eli eiköhän käy.(Jafe @ Elo. 03 2011,13:56) kirjoitti
EDIT: Hups, eipäs muuten olekkaan sama...eli en ostais kokeilematta. Varmaan selviää marmoritiskiseen liikkeeseen soittamalla.
Kawasaki ZZR 600 -92
Joo kylläpäs se näyttäs että ei ne levyt sovi. Tuossa sain pari tarvikekuvastoa käsiini niin näyttää olevan eri koodilla levyt noissa malleissa. No ei auta ku alkaa katteleen jostain uudet.
Mutta kysästäänpäs samalla kun ilmeni tuommosta tärinä ongelmaa muutema päivä sitten. Eli takapää "tärisee" 80-100 vauhdissa. Tai onko se nyt takapää mikä tärisee mutta jalkatapeissa tuntuu kuitenkin selvästi.
Ensin aattelin että ketju/hammaspyörät loppu joten laitoin ne uudet. Ei juuri huomattavaa vaikutusta. Takapyörän kaikki laakerit tuntuisivat olevan kunnossa. Mistä lähteä vikaa hakemaan?
Voiko olla tuo etuhammaspyörän takana laatikossa oleva laakeri rikki? Ei kyllä siinäkään käsin tunne välystä. Kytkin? Ottaa välillä nykkimällä kun esim ykkösellä hitaassa vauhdissa luistattaa. Onko se normaalia kun ei aina tee niin?
Kawasaki ZZR 600 -94
Tärinä ongelmaa lisää... Mahtaakohan tuo tärinä tulla kuitenkin koneesta?
Eli tärinä alkaa noin 6000 rpm kohdilta ja esiintyy vetopäällä vaihteesta riippumatta. Kun sitten painaa kytkimen pohjaan ja antaa vaan rullata eteenpäin niin kierrosten laskiessa alle 5000 rpm:än tärinä katoaa.
Mutta kun laittaa kytkimen pohjaan vauhdissa ja samalla pitää kierrokset tuossa reilussa 6000 rpm:ssä niin täristää niin mahottomasti.
Ottiko tuosta nyt kukaan selvää mutta kuitenkin...
Pitäisköhän nostaa kone pöydälle ja pistää osiksi? Mitä siitä kannattais tutkiskella? Jotain tiettyjä laakereita?
Kawasaki ZZR 600 -94
Onkos kaasarit millon synkattu?
Kawasaki ZZR 600 -92
Kaasarit synkattu noin 8000 km sitten. Samalla säädetty venttiilit ja vaihdettu jakoketju ja kiristin.
Kone käy kyllä "nätisti" tyhjäkäyntiä.
Kawasaki ZZR 600 -94
Joo jatketaan...
Puotin öljyt pois koneesta kun aattelin kytkinkopan alle vilkasta.
Öljyn seassa metalli "lastua" ja jotain mustia kumi/muovi paloja?
Kytkin koppa oli kylläkin ihan puhdas ja kytkin sydeemi ehjä. Onkos nuo hileet sitten vaihdelaatikosta?
Perk....le! *![]()
Kawasaki ZZR 600 -94
Puhuit siitä että tärinä alkaa vasta 6000rpm jälkeen, ja tärisee myös kytkin pohjassa? Tuo ei kyllä viittaisi laatikkoon...onkohan koneesta jotain mennyt.(Jafe @ Elo. 10 2011,20:21) kirjoitti
Mistäs tuolta jotain kuminpalasia löytyy?
Kawasaki ZZR 600 -92
Taitaa olla tiivisteliima paloja/mössöä nuo "kumin" palaset. Otin öljypohjan pois niin jonkin verran tuota metallihilettä siellä on ja muutemia isompiakin sattumia joukossa. Tuossa pari kuvaa:
http://aijaa.com/v.php?i=005618468763.jpg
http://aijaa.com/v.php?i=004228468762.jpg
http://aijaa.com/v.php?i=009798468761.jpg
http://aijaa.com/v.php?i=004858468760.jpg
Noin neljä milliä halkasijaltaan ja millin paksuja lastuja. Voikohan nuo olla jakoketjusta? Muita hyviä ehdotuksia?
Kawasaki ZZR 600 -94
Mun silmään toinen noista palikoista näyttää ainakin jonkun hammasrattaan palalta. Ei ne kyllä jakoketjusta ole.
Jos sieltä öljypohjan kautta ei näy mitään, niin ottaisin vielä venttiilikopan auki ja kattoisin että mitä "mukavaa" sieltä löytyy.
Ihan eri aiheeseen, mutta tietääkö joku onko tämän pyörän ketju sellainen mikä niitataan kiinni vai onko se yhtenäinen, ts. joutuu irroittamaan takahaarukat yms että ketjun saa vaihdettua?
Kawasaki ZZR 600 -92
Ketjuaiheeseen: Ite ostin D.I.D X-rengasketjun ja oli niitattava. Riippuneeko valmistajasta?
Ja sitten omaan ongelmaan...
Jakoketjusta yksi lenkki irti ja pyörinyt tietenkin jonkin aikaa mukana ja hieronut venttiilikopan kannesta ja koneen sisuksista alumiiniumia mukaan. Ketjukin jotenkin mutkalla puuttuvan lenkin kohdalta. Varmaankin siitä johtui tuo täristys?
http://aijaa.com/v.php?i=005588473140.jpg
http://aijaa.com/v.php?i=002268473141.jpg
Eka kuvassa puuttuva lenkki mikä löytyi öljypohjasta kahdessa osassa ja toisessa kuvassa ketjun kaivama ura venttiilikopan kannessa.
Ketju tosiaan kaksi vuotta vanha ja ajettu noin 8000 kilometriä. Liikkeessä vaihdatettu. Eikait tuo ihan normaalia ole että tuollain hajoaa?
Kawasaki ZZR 600 -94
Jaa se oli jakoketjusta...I stand corrected.
Sorry!![]()
Se vaan näytti niin omituiselta se pala, ja isolta. Mut varmaan kuva hämäs.
Eipä kyllä normaalia ole, kyllä nyt jakoketjun pitäis enemmän kestää ku 8000km. Omaa ei ole ainakaan 20tkm aikana vaihdettu mitä tuo pyörä mulla on ollut. Olisko joku valmistusvirhe? Ottaisin melkein yhteyttä liikkeeseen, ja kysyisin niiden mielipidettä.
Jotenkin muistelisin että liikkeellä taikka ketjun valmistajalla on joku virhevastuu? Eli kaikki mikä ei ole "normaalia kulumaa", niin liikkeen kai pitäisi osallistua korjauskustannuksiin.
Kiitti tuosta ketjuinfosta, pitänee jostain yrittää löytää sellainen niittausvehje, niin saisi oman vaihdettua itse.
Kawasaki ZZR 600 -92
Liikkeen mukaan osilla ja työllä 6 kuukauden takuu....
Ois oottanu että edes ketjulle annetaan pitempi takuu. No tällä mennään....
Kawasaki ZZR 600 -94
Hmm...käsittääkseni työn tekijän vastuu ei pääty takuun päättymiseen. Ehkä jos tarmoa riittää, niin kysyisin kuluttaja-asiamieheltä.
Eräältä tutultani meni ooppelistaan nokkahihna poikki, joka oli vaihdettu vähän vajaa pari vuotta sitten. Silloinkin huoltoliike sanoi että takuu meni jo, mutta kuluttajariitavaliokunta(vai mikähä se oli) oli eri mieltä. Koska hihna ei kestänyt sitä mitä sen olettaisi kestävän, niin huollon tehnyt liike joutui korvaamaan osan korjauskuluista, n. 1800e. Itse auton korjaus oli jotain 2300e.
Kawasaki ZZR 600 -92
Ehkä tyhmä kysymys...mutta miten etupää nostetaan ilmaan että eturenkaan saa pois?![]()
Kawasaki ZZR 600 -92
Ite pähkäilin samaa kun eturenkaan vaihto tuli ajankohtaiseksi.
Ja kun en muuta keksinyt niin motonetistä tälläinen:
http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=80-7527
Onnistuu samalla nostimella myös perän nosto.
Ja huomenna konetta omaan peliin paikalleen ja pääsee kokeileen onnistuko remontti....
Kawasaki ZZR 600 -94
Onkohan ZZR 600 ja GPX 600R sama malli ? Ainakin netistä varaosia metsästäessäni olin huomaavinani näin... nimittäin GPX 600 R mallia ei aina edes löydy... 1996 malli siis kyseessä. Onkohan näitä malleja myyty eri maihin eri nimillä vai mistä on kysymys... valaiskaa jos tiedätte aiheesta enemmän ? Tämä mun keksintö on tuotu edellisen omistajan toimesta Saksasta.
Eivät ole sama malli. GPX on "kasari" pyörä teknisiltä ratkaisuiltaan vaikkakin on valmistettu pieniä määriä pitkälle 90-luvulla.
ZZR oli jo tullessaan 1990 kehittyneempi malli ja suunniteltu uuden vuosikymmenen vaatimuksia vastaten.
ZZR: 599cc (98hp, 64Nm), 300mm jarrulevyt edessä, alumiini-runko, takanakki 160/17, ~247kmh, pyöreämmät eli modernimmat katteet jne...
600R: 592cc (77.5hp, 53Nm), 260mm jarrulevyt edessä, teräs-putki runko, takanakki 130/16, ~210kmh
Tänään tuli käytyä omallani (ostin jokunen viikko sitten) ajamassa ensi lenkki. +3C ja n.30km.
Eka sporttipyörä parin kustomin jälkeen. Alavääntö yllätti että voihan tolla ajella ihan taajama vauhtiakin ja pysyy ihan normi liikenteen mukana vaikkei kierrokset ole kuin 3-5000rpm. Kaikki mopoilleet tutut sanoivat ettei noissa ole alavääntöä joten siksi toi yllätti.
Ei toki 5-6:lla voi 30-50kmh alueella ajaa, muttei mun kahdella edellisellä 700/650cc pikku kustomillakaan voinut ajaa ko. nopeuksia suurimmalla vaihteella eli 5:lla, 4:lla olivat jo Ok.
Omani on vanhin mahdollinen eli D0 vuosikertaa, 83tkm tuli just ensilenkillä mittariin.
Ko. vehkeistä luettuani (ei ole vielä mtn. huolto-manuskaa) tärkeintä on tarkistaa venttiilien välykset etteivät pääse kantamaan. Ne saan itse tarkistettua ja pitää ottaa mopo sen verran työn alle ennen varsinaisen ajokauden alkua.
Onko mtn. erityistä ko. hommaa tehdessä tässä pyörässä? Katteet ja venakopat vaan pois niin mahtuuko jo mittailemaan välykset?
Sitten vielä jakoketjun kiristäjästä kysymys. Luin jo kun joku kyseli rinnakkaisessa aiheessa (GPZ500:n kiristin ongelma...) että ainakin tossa koneessa, ja varmaankin tässäkin ZZR:n koneessa voi olla ymmärtääkseni kiristin mekaaninen tai jousitoiminen (=automaattinen)?
Jos tutkailen kiristimen ja se on mekaaninen, niin säädetäänkö se samalla tavalla kuin M-Kelkan toisio vedon ketju eli sormitiukkuuteen ja säädön lukitus?
Entäs jos se on jousitoiminen niin lentääkö sieltä sisuskalut eli onko se paljonkin hankalampi tapaus? (Kts.ko. GPZ ketjun msg #6).
Tollaisen jousikiristimen kanssa kun ei ole tullut pelattua.
Mitenkäs yleensä toi jakoketju, vaihtoväli? Kun kummiskin 83tkm on mittarissa, pyörän aiemmasta historiasta kun ei tietoa.
Tämän päiväiseltä lenkiltä kuva:
Sain juuri sen värisen kuin halusinkin! Pyörässä on 4-1 setti LAZER:in sliparilla. Pottanikin on Lazer.![]()
Viimeksi muokannut: Hiikeri; 19.04.2012 klo 19:49.
<p>Honda CBR 919R</p>
Onkos kukaan törmännyt sellaiseen ongelmaan, ettei k.o. pyörä jaksa vetää tuossa 6000-8000rpm?
Aikaisemmin tässä topicissa joku moista mainitsi, ja sanoi että olisi ollut takapönttö tukossa?
Olen nyt tänä kesänä vähän enemmän ajellut moottoritiellä, jossa noin 120km/h kohdilla kierrokset pyörii juurikin tuolla alueella.
Siitä kun yrittää lähteä kiihdyttämään, niin eipä juuri mitään tapahdu, hirveätä vapinaa ja pätkimistä vaan. Jos iiiihan varovaisesti antaa kaasua, niin saattaa lähteä hitaasti kiihtymään.
Tuota samaa ilmiötä en pienemmillä vaihteilla ole havainnut, mutta siellä tietysti se kierrosten nouseminen on paljon nopeampaa, että johtuisiko siitä?
Mites nuo tukkeutuneet takapöntöt voi havaita? Ainakin aamulla vähän viileämmällä kelillä liikkeelle lähdettäessä näkee hyvin että molemmista putkista höpöttää hyvin kaasuja pihalle.
Mistähän tuon kierrosalueen hyytyminen voi johtua?
Ajokauden alussa on tsekattu venttiilinvälykset ja synkattu kaasarit, myös tulpat vaihdettu.
Kawasaki ZZR 600 -92