Kyllähän pelko on kehittynyt evoluutiossa nimenomaan sen vuoksi, että se paransi lajin selviämismahdollisuuksia. Myös pelon aiheuttamat reaktiot ihmisessä palvelevat samaa tarkoitusta: esimerkiksi kämmenten ja jalkapohjien hikoaminen tarjoaa paremman pidon mahdollisessa pakenemis- tai taistelutilanteessa. Vastaavasti jähmettyminen vaikkapa käärmeen tai hämähäkin nähdessään oli sekin erittäin hyödyllinen ominaisuus. Vieraiden ihmisten kyyläily puskasta oli myös terveellisempää kuin rinta kaarella nuotiolle marssiminen.(BadToThe Bone @ Elo. 16 2010,00:53) kirjoitti
Näistä ominaisuuksista ei tosin ole ollut hyötyä viimeisen 100 000 vuoden aikana, joten toiveita on, että ne häviävät ihmisestä seuraavan 100000 vuoden aikana. Ensimmäisenä voisi hävitä laumanvartijan ominaisuus herätä syvästä unesta pieneenkin risahdukseen (erittäin hyödyllinen ominaisuus jo miljoonan vuoden ajan, erittäin haitallinen viimeisen 50 vuoden ajan).
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
No joo, yrittämättä ei paineta.......(BadToThe Bone @ Elo. 16 2010,00:53) kirjoitti
Eipä mulla ole enää muita vaihtoehtoja kuin olla funtsimatta selvinpäin tai funtsia vaan kännissä, joka sekään ei ole kyllä
empiiristen tutkimusteni mukaan kovin hyvä vaihtoehto. Olen, en siis ajattele...enää...selvinpäin.. enkä muutenkaan..piiiiiiiiiipiiiiiipiiiiiiip...![]()
T7