Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 32:een 32:sta
    Lainaa (BadToThe Bone @ Elo. 16 2010,00:53) kirjoitti
    Pelkohan on jotain joka totaalisen hanurista, eikä sinällään
    kai palvele yhtään mitään... paitsi helpottaa saalistajaa ja
    auttaa luonnonvalintaa poimimaan jähmettyjät pois
    kököttämästä.

Pelko ilmenee subjektiivisen tunteen lisäksi pelkääjän
    kehon kielestä ihan yhtä hyvin kun hän kuskaisi neliön kylttiä jossa lukee isoilla kirjaimilla, pe-pe-pe-pelottaa niimmaa perkeleesti.......äetiiiiiiiii, niin ja hajusta.. ihan oikeesti.

Mutta miten sitten mälläämisen miettiminen "muuttuu peloksi" ?

Ehkä se "pelko" toimii välillisesti jonkinlaisena
    itsesuojeluvaistona määrätynlaisilla yksilöillä.
    Kyllähän pelko on kehittynyt evoluutiossa nimenomaan sen vuoksi, että se paransi lajin selviämismahdollisuuksia. Myös pelon aiheuttamat reaktiot ihmisessä palvelevat samaa tarkoitusta: esimerkiksi kämmenten ja jalkapohjien hikoaminen tarjoaa paremman pidon mahdollisessa pakenemis- tai taistelutilanteessa. Vastaavasti jähmettyminen vaikkapa käärmeen tai hämähäkin nähdessään oli sekin erittäin hyödyllinen ominaisuus. Vieraiden ihmisten kyyläily puskasta oli myös terveellisempää kuin rinta kaarella nuotiolle marssiminen.

Näistä ominaisuuksista ei tosin ole ollut hyötyä viimeisen 100 000 vuoden aikana, joten toiveita on, että ne häviävät ihmisestä seuraavan 100000 vuoden aikana. Ensimmäisenä voisi hävitä laumanvartijan ominaisuus herätä syvästä unesta pieneenkin risahdukseen (erittäin hyödyllinen ominaisuus jo miljoonan vuoden ajan, erittäin haitallinen viimeisen 50 vuoden ajan).
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  2.  
    Lainaa (BadToThe Bone @ Elo. 16 2010,00:53) kirjoitti
    Ihanko W-P selvin päin sitte koitit.. *.
    No joo, yrittämättä ei paineta.......

Eipä mulla ole enää muita vaihtoehtoja kuin olla funtsimatta selvinpäin tai funtsia vaan kännissä, joka sekään ei ole kyllä
    empiiristen tutkimusteni mukaan kovin hyvä vaihtoehto. Olen, en siis ajattele...enää...selvinpäin.. enkä muutenkaan..piiiiiiiiiipiiiiiipiiiiiiip...
    T7
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12