Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 32:sta
    Moro
    Enpä tiedä kuuluuko tämä tänne vai mihin mutta kuitenkin.On tuossa pikkuhiljaa alkanut pelottamaan niitin mahdollisuus,ei itseni,vaan muijan ja mukuloitten puolesta.En ole muutenkaan mitenkään yltiöpäinen kuski mutta nyt on joku ihme itiö pesiytynyt aivoihin.
    Kaupungissa tuntuu turvalliselta.Alhaiset nopeudet,tutut kuviot,yli 20v tahkonut samoja katuja.Isoja maanteitä välttelen nykyään.
    Mieluummin ajelen pieniä maaseutulenkkejä ja jos joku paikallinen tulee roikkumaan niin päästän ohi.
    Hurjinta mitä saatan tehdä,on aamulla työmatkalla klo 6.30 ajaa toistasataa.Pitkä suora,ei risteyksiä,pelkkää peltoa joten ei risteävää liikennettä,ei elukoita.
    Vituttaa kun tuo jännitys haittaa jo normaalia ajelua.
    Sekavaa tekstiä mutta ei humalaiselta vi muuta odottaakaan
    Käy välillä radalla kurvailemassa niin ei se arkiajo tunnu siltä että kohta mennään liikaa rajoilla ja sattuu leukaan. Tai siis no joo, pari lasia täälläkin kumottu
    Pusa + KTM GS 250 + Yamaha TZR 125
    Lainaa (aimos @ Elo. 13 2010,21:23) kirjoitti
    Moro
    Enpä tiedä kuuluuko tämä tänne vai mihin mutta kuitenkin.On tuossa pikkuhiljaa alkanut pelottamaan niitin mahdollisuus,ei itseni,vaan muijan ja mukuloitten puolesta.En ole muutenkaan mitenkään yltiöpäinen kuski mutta nyt on joku ihme itiö pesiytynyt aivoihin.
    Kaupungissa tuntuu turvalliselta.Alhaiset nopeudet,tutut kuviot,yli 20v tahkonut samoja katuja.Isoja maanteitä välttelen nykyään.
    Mieluummin ajelen pieniä maaseutulenkkejä ja jos joku paikallinen tulee roikkumaan niin päästän ohi.
    Hurjinta mitä saatan tehdä,on aamulla työmatkalla klo 6.30 ajaa toistasataa.Pitkä suora,ei risteyksiä,pelkkää peltoa joten ei risteävää liikennettä,ei elukoita.
    Humalainen vastaa...samoja tuntemuksia ittellä. Mutta perhana ajellaan vaan ollaan tarkkoja jne..Jos sattuu ni sattuu minkäs sille voi.
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
    Minä olen alkanut pelkäämään kaupunkiajoa.

Varmuus pyörään ja omaan ajoon on tämän kesän tällien jäljiltä pikkuhiljaa palannut, vaikka jostain syystä edelleen sitä pyörän pysymistä tiessä kiinni kantatessa ajoittain epäilee.

Mutta MUITA tielläliikkujia pelkään niin perkeleesti. Aikaisemmin olin vähän naivin luottavainen, nyt tosiaan sillä "murhanhimoiset kotilokuskit" asenteella.
    Tästä ajatuksesta alkaa turvallinen moottoripyöräily. Kun älyät että mahikset selvitä kolarista on pienet alat miettimään ajolinjoja ja nopeuksia. Moottoripyöräilijän pahin vihollinen on motoristi itse!
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601

Tunnus suljettu
    Liittyi May 2008
    I lodge my appeal at your tribunal, Lord
    Luet vain riittävästi kukkapöksyjen ihannoimaa aavemaariaa herätessäsi aamuisin, liityt keskustapuolueeseen ja kumartelet esi-isääsi jaakko-ilkkaa sekä rehti-vanhasta,ajattelet naidessasi jäätteenmäkeä(silmät kiinni tietty) ja jos siitä huolimatta kuuma kivi putoaa päähäsi niin ei kannata surra,vehreät niityt ja paratiisi odottaa.

Niin,ei tämä kuulu tänne vaan terapeutille
    You gave me a curse, Holy fathers, I give you a blessing: "may your conscience be as clear as mine and may you be as moral and religious as I"

Ja vaikka ma laps olen pieni vain,
    niin jumalten riemut ma juoda sain
    ja juoda ne täysin siemauksin -
    niin riemut kuin murheetkin.
    Itse olen joutunut MP:llä kerran onnettomuuteen, kun vastaantulija halusi kääntyä tien yli vasemmalle ja sitten leikittiin hetken aikaa teräsmiestä. Muiden *liikenteessä liikkuvien huomioiminen lisääntyi tämän jälkeen aika paljon. Nyky'ään tule otettua linja mahdollisimman kauas tielle tulevasta autosta tai kääntyvästä autosta. Pari kertaa olen joutunut väistämään kolmion takaa tulevaa ja molemmilla on ollut känny korvalla autoilijalla. Ajaminen on kuitenkin hauskaa ja kaikilla taitaa olla se kohtalo jossakin. Pelkoa ei jäänyt ja meno jatkuu. Voi sitä joutua onnettomuuteen junassa tai kotona. *

Suzuki GSF 1250SA -08
    Lainaa (aimos @ Elo. 13 2010,21:23) kirjoitti
    Moro
    Moron,

Ymmärrän tasan tarkkaan mitä ajat takaa. Samat fiilikset silloin tällöin. Helvetinmoinen hikoilu ennen 500km reissua maantiellä johon sisältyy iso pätkä motaria. Kyllä se siitä kun ajelee muiden mukana eikä provosoi/provosoidu niin kuin autolla. Valitettavasti. Omaa ajoa muut huomioiden niin siitä se lähtee.
    Itse en halua suin surmin ajaa kaupungissa. Siellä sattuu ja tapahtuu liiankin kanssa. Maantiellä mennään kuitenkin pääasiassa leppoisilla nopeuksilla ja melko turvallisessa ympäristössä.
    Ei kun baanalle nauttimaan!
    Itellä vähän sama fiilis kuin lätkäkaukalossa. Pyrkimys päästä vastustajaa vältellen maalille. Tsekkaan mistä on mahikset mennä ja välillä vastustaja pääsee iholle. Olen kuitenkin niin ovela ja vikkelä, jotta ehdin alta pois. MUTTA... kaukalossakin tulee sitten jossain vaiheessa niittiä, joka sattuu enemmän tai vähemmän..Sitä odotellessa pelailen tuolla liikenteessä sitä peliä ja siellä vallitsevin säännöin; olivat ne säännöt sitten viidakon lakeja tai tieliikennelakeja, mulle aivan sama.
    Se, mitä pelissä tapahtuu niin tapahtuu; ei siinä jäädä ihmettelemään. "erilaista elämänfilosofiaa" osa 1.
    Vaikkei uskoisi niin oon ihan selvinpäin
    T7
    Osta isompi.
    RC390,RC125,R6R
    Ei kun baanalle vaan. Kerran täällä vaan eletään ja on monta syytä elää kuin vain pysyä hengissä.
    Dixi et animam levavi
    Pelkääminen on varmaan oikeesti kauhea fiilis.
    Heittämättä yhtään "Neanderthaalia" täytyy todeta oman
    pään olevan siltä osin armeliaalla tavalla rakennettu, että
    asioiden miettiminen, tai rytinän alkaminen,
    johtaa suoraan selviytymisstrategian puolelle.

Tuota "mekaniikkaa" on kyllä ihan riittävän monessa ja
    erilaisessa asiassa testattu ihan tappia myöten niin pakkotilanteessa kuin vapaaehtoisestikin.

Rationaalinen ajattelu ja reagointi lienee pelon pahin vihollinen?
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
    Tuttu paradoksi. Nuorempana, kun oli jotain hävittävää, elämä edessä jne, olin kuolematon ja käyttäydyin sen mukaan. Nyt, kun elämä on eittämättä ainakin iltapäivässä, alkaa pelko hiipiä puseroon. Ostetaan nahkapukua, käydään radalla harjoittelemassa ja ajetaan järjen kera, vaikka jäljellä ei ole juuri muuta kuin liian paljon työtä, kivulias vanhuus ja lähtöterminaali.
    Lainaa (hra1150 @ Elo. 14 2010,10:38) kirjoitti
    Tuttu paradoksi.
    Ja niin totta!
    Everything I'd really like to do is either illegal, immoral or fattening.
    HÖH

"Life Is A Bitch.... But God, I Love How She Rock`s Me"
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    Eihän pyörällä pysty ajamaan jos pelottaa jo himasta lähteminen?
    Vähän aikaa kaatumisen jälkeen jännitti oikealla kaartuvat mutkat kun semmoisessa lähti pelit alta, mutta sekin on mennyt ohi.
    Aika vähän tulee kyllä välillä ajateltua ajaessa, lähinnä joskus mietitty ajojen jälkeen että "mitä jos sieltä mutkaan olisikin tullut..", mutta turhaa hommaa sekin.

Keskitytään siihen ajamiseen eikä mietitä liikaa
    Four wheels move the body, two wheels move the soul.

GSX-R 1000 K3 Chameleon Fighter/Sport
    Itselläkin kyllä käy välillä onnettomuus mielessä ja juuri sen takia, että haluan elää itse sekä että minulla on loistava kumppani elämässäni ja että minulla on vanhemmat jne.

Mutta aina välillä alkaa miettimään, että eikö se ole todella itsekäs ajattelutapa miettiä, että miten muut selviäisivät minun mahdollisesta kuolemasta. En minä kuitenkaan korvaamaton tällä maapallolla ole ja ilman minuakin on elämää ja ilman minuakin mun läheiset voivat herätä uuteen aamuun.
    Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
    Eilen piti käydä leffassa pyörällä, tuntui että maailma pysähtyi kun viininpunainen corolla tulee sisäkurvissa vastaan.
    Onneksi kuski ei ollut kännissä (mistäs minä sitä tiedän), kun kuitenkin ylinopeudella, väärällä kaistalla ja kännykkään puhuen onnistui nopeasti hakeutumaan omalle kaistalleen.
    Balilla on sana hallussa!

Mä en pelkää juuri mitään, paitsi ehkä korkeita paikkoja...

Olen havainnut, että siihen auttaa siedätyshoito, muutama viikko vuoristolaisteillä Euroopassa työntää pelkoa kauemmaksi.

Suosittelen keulimista, kiihdyttelyä, kuminpolttoa, mutka-ajoa, moottoritierevittelyä ja kaikkea mahdollista siedätyshoitoa.

Punkasta pois, kuminaamari päähän ja SadoMasokismia harrastamaan kellariin!

Ps. Jos vielä jotain ongelmia jää, niin avaudu! Kyllä kaverit mielellään neuvoo.
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
    Joskus takavasemmalta hiipii ajatus onnettomuudesta, varsinkin jonkun "läheltä piti" tilanteen jälkeen tai, kun kuulee, että vierestä on jollekkin sattunut.
    Onneksi ne ajatukset saa "vielä" työnnettyä taka-alalle, eikä ne suuremmin vaivaa.

Murehditaan vasta sitten, kun on jotain murehdittavaa.

Onneksi kovin moni meistä ei tunnusta
    murehtivansa
    Lainaa (hra1150 @ Elo. 14 2010,10:38) kirjoitti
    Tuttu paradoksi. Nuorempana, kun oli jotain hävittävää, elämä edessä jne, olin kuolematon ja käyttäydyin sen mukaan. Nyt, kun elämä on eittämättä ainakin iltapäivässä, alkaa pelko hiipiä puseroon. Ostetaan nahkapukua, käydään radalla harjoittelemassa ja ajetaan järjen kera, vaikka jäljellä ei ole juuri muuta kuin liian paljon työtä, kivulias vanhuus ja lähtöterminaali.
    Tota en ymmärrä ollenkaan. Kun on elatusvastuussa, vastuu tulee tiedostaa. Nyt ei oo muuta murhetta, kunhan ei jää kitumaan ja aiheuta turhia kuluja sairaudenhoitojärjestelmälle. Nyt voi päästää vapaasti ja nauttia siitä ilman, että tarvii funtsia, mitä tapahtuu infantiileille, jos tässä kuollaan. Perintöhän siitä seuraa ja riemukkaat henkivakuutusmaksut
    ... jotain piti muistaa
    Jos tommosia alkaa liikaa miettimään niin mistään ei tuu mitään!
    YZF1000R
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Enpä tiedä onko ketju oikea, mutta kävi melko kummallinen vaaratilanne tänään: Minä meinasin jäädä jalankulkijan alle! Kaupungissa ahtaalla kadunpätkällä olin lähestymässä T-risteystä ja ajoradan ylittävää suojatietä, ajoin sellaista alle kävelyvauhtia koska suojatien kohdille oli jo astumassa/tulossa kaksi epämääräisesti elehtivää naisrouvahenkilöä, naamat oli hymysuussa ja heluttelivat käsiään, toinen läksi ylittämään suojatietä ja toinen alkoi kävellä minua päin 45 asteen kulmassa ajoradan yli, vieläkin naama kohti ystävätärtä ja heluteltiin niitä heippoja siinä... Laskin jo jalkaa maahan ja katsoin silmät teevateina sitä rouvaa, että meinaako sen nyt tosissaan syliin harppoa!!! Kun ei tuo mopokaan tosiaan mikään äänetön ole ja suun liikeestä päätelleen kuuroja eivät kumpikaan olleet. Sitten siinä parin metrin päässä nainen kääntää päänsä harppomissuuntaan mua päin ja naama levähtää pesuvadiksi kun tajuaa että on kävelemäsä moottoripyörän yli.

Kyllä sitä kaikenlaista. *

RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Lainaa (BadToThe Bone @ Elo. 14 2010,10:32) kirjoitti
    Hmmmm.. vihollinen vai ystävä? Meinasitko jotta rationaalinen ajattelu ei anna pelolle sijaa vai jotta rationaalinen ajattelu auttaa tunnistamaan vaaran ja siten tiedostamaan/tuntemaan pelkoa....
    Sorry, kun on heimoltaan hidas niin oli pakko selventää itselle..
    T7
    "Kaupungissa tuntuu turvalliselta.Alhaiset nopeudet,tutut kuviot,yli 20v tahkonut samoja katuja.Isoja maanteitä välttelen nykyään."

itse asiassa taitaa ne isot maantiet olla turvallisin paikka.

kaupungissa on sitä kaistanvaihtajaa ja risteyksiä sillä tiheydellä. eikä se mp:llä oikein ole niin väliä ajaako jotain päin 60iä vai satasta.
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Lainaa (W-P @ Elo. 14 2010,14:16) kirjoitti
    Lainaa (BadToThe Bone @ Elo. 14 2010,10:32) kirjoitti
    Hmmmm.. vihollinen vai ystävä? Meinasitko jotta rationaalinen ajattelu ei anna pelolle sijaa vai jotta rationaalinen ajattelu auttaa tunnistamaan vaaran ja siten tiedostamaan/tuntemaan pelkoa....
    Sorry, kun on heimoltaan hidas niin oli pakko selventää itselle..
    Rips! Avasin just 500m:n kelan "blöijattua". Alotetaan"

Mitä se pelko on...?
    Mä ymmärrän pelon tunteena/tilana joka, jos ei eri tavoin
    suorastaan lamauta toiminnallisesti, niin ainakin haittaa/
    estää ajattelemasta selkeästi/toimimasta.
    Pelko myös ruokkii ja kasvattaa itse itseään.
    (vrt. esim. Virmavirran legendaariset kauhuskenaario-sketsit,
    jossa röökinsavun haistelusta "kimmahdetaan"
    ketjupolttajaksi, vetämään dullaa... viinaa... haistelemaan
    liimaa...saadaan lopputili... sorrutaan rikollisuuteen...
    ryöstömurhaajaksi.... vankilaan... ja vedetään sitten
    lopuksi pitkillä kalsareilla itsensä kiikkuun .... tms...)

Onko sitten asioiden/tekijöiden murehtiminen, joihin ei voi itse vaikuttaa, pelkoa.... en tiedä, kun itsellä menee niin että
    tuollaiset tekijät jotka sitten ehkä konkretisoituvat negatiivisella tavalla, lähinnä sitten vituttavat..... ja sitä rataa.

En tiedä..... ihmiset ovat kovin erilaisia reaktioiltaan.
    Siitä missä toinen paskoo allensa ja jähmettyy,
    toinen tärähtää käyntiin ja refleksien lisäksi ainoa ajatus
    on miten tää klaarataan...... riippumatta siitä, miten lopulta käy.... ja useimmat siltä väliltä.

Otetaan yksi irrallinen esimerkki:
    Bennnnnnndjsjiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiik- hyppy .

Yksi seisoo korin reunalla aivan rehellisesti tunnustaen...
    paskajäykkänä.... ja pelottaa.... mutta hypätä vaan
    pitäisi... haetaan hibiksiä ja hypeä .
    Kun sitten sukellus alkaa, päässä käy kaikki katastrofivaihtoehdot ja kitalaki kuivuu.
    Ok, kun kaikki sitten menee ok, pamahtaa se euforia.
    Kutsuvat sitä itsensä ylittämiseksi, hieno juttu.
    Kun tällainen kaveri sitten joutuu yllättäen johonkin
    hazardiin.... homma menee samalla tavalla... jännäkakkaa
    työntää ja kaveri jäätyy..... ja ehkä siksi päätyy... vaikka
    pusssiin jos huonosti käy.... tai ehkä vaan seisoo kun
    kaverille vieressä käy huonosti...

Toinen miettii korin reunalla... Wau... sata metriä
    ja antaa mennä. homma on jo ennen "hissiin menoa"
    punnittu. Kaikki tehty mitä voidaan... jos se gummibandi
    nyssi sattuu pärähtämään.... shit happens.
    Homman hibis on se satanen vapaata... ei itsensä voittaminen.

Rohkeuttakin on eri lajeja. On rohkeita, tyhmänrohkeita ja
    idiootteja. Kaikki tarvitsevat tuuria, mutta toiset näistä
    ihan hieman enemmän kuin toiset ja tämä taas vaikuttaa
    suuresti luonnonvalinnan toteutumiseen

Paskat tästä mitään järkevää tulee... , olkoon.. .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    Lainaa (BadToThe Bone @ Elo. 14 2010,18:42) kirjoitti
    Paskat tästä mitään järkevää tulee... *, olkoon.. *.
    Ihan hyvää settiähän tuo on. Pakko kans todeta: skrivasin äsken pitkän analyysin ja jäsentelyn rohkeudesta,pelosta,selviytymisestä lajina,itsesuojeluvaistosta ja lisäsin siihen vielä aivojen kemiallisia prosesseja; mistä pelko johtuu, mitä päässä tapahtuu pelon aikana ja miksi se on olemassa. Miksi toiset pelkäävät ja toiset ei jne.
    Ei saatana; tulikin sitten sellainen vääntö jotta en siitä itsekään enää tolkkua saanut niin jääköön julkaisematta.

Lopputulemaksi itselleni kuitenkin sain, että ihminen, joka omaa kyvyn pelätä, olla rohkea ja ajattelee rationaalisesti, on selviytyjä. no just tätä meinasin

Ei varmaan ollut tämä topicin aloittajan ideana joten sorry, over and out

T7
    Ihanko W-P selvin päin sitte koitit.. .

Eikäkö sen verran ennenkö mäkin tilttaan tän, ni
    Varsin monta asiaa jaotellaan ihan väärin otsikon "pelko" alle.
    Sinne lurahtaa helposti ennakointi/varautuminen, eritasoinen
    jännitys, puntarointi sun muut.

Pelkohan on jotain joka totaalisen hanurista, eikä sinällään
    kai palvele yhtään mitään... paitsi helpottaa saalistajaa ja
    auttaa luonnonvalintaa poimimaan jähmettyjät pois
    kököttämästä.

Pelko ilmenee subjektiivisen tunteen lisäksi pelkääjän
    kehon kielestä ihan yhtä hyvin kun hän kuskaisi neliön kylttiä jossa lukee isoilla kirjaimilla, pe-pe-pe-pelottaa niimmaa perkeleesti.......äetiiiiiiiii, niin ja hajusta.. ihan oikeesti.

Mutta miten sitten mälläämisen miettiminen "muuttuu peloksi" ?

Ehkä se "pelko" toimii välillisesti jonkinlaisena
    itsesuojeluvaistona määrätynlaisilla yksilöillä.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    Onnettomuuksia pitääkin pohtia ja korjata sitten omaa ajotapaa sen mukaiseksi.
    Muttei liian ylivarovaiseksi.
    Ensimmäisen pyöräni kun hommasin, sanoin että sen verran pitää olla siinä patia, että kerkee pois alta jos jotain yllättävää tapahtuu...vaikkapa rekka tulossa poikittain seläntakana.Tai risteyksessä takaatulija ei aiokaan pysähtyä..

Tuota tämänaamullista "moottoripyörä törmäsi vasemmalle kääntyvään autoon" uutista pohdin sen verran.
    Että onko mp kuskille aina signaali lähteä ohitukseen, jos edellämenijä hidastaa.
    Eikö sillon pitäs mieluummin hälyytyskellot soida.
    Kannattaa silloin katsoa onko edessäpäin liittymä ja kuinka todennäköistä, että edellämenijä kääntyy.
    Itse mieluummin hidastan ja katson mitä se aikoo...
    Turhia kuolemia,nämä..
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  30.  
    Lainaa (tommie @ Elo. 14 2010,00:01) kirjoitti
    Osta isompi.
    100% varma tie tuhoon.
    Onnittelut.
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen