Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 45:een 45:sta
  1. #31
    Lainaa (jannep @ Elo. 13 2010,18:24) kirjoitti
    -10 km/h nopeutta pois mutkapätkällä, 10 km/h lisää radalla
    Pakko se on myöntää että ratailuharrastuksen lisääminen on himmentänyt kummasti mutkatiekaahailun hohtoa...
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  2. #32
    Lainaa (jannep @ Elo. 13 2010,17:50) kirjoitti
    Vasta-auringon tai jonkin muun syyn vuoksi nyppylän kohdalla oli ajolinja mennyt liikaa vasemmalle. Kuljettaja on kuitekin havainnut tämän sekä vastaantulilijan, koska on alkanut jarruttaa. Tällöin pyörä on mennyt suoraan vastaan tulleen pakun keulaan,
    Niin, tämä on niitä asioita jotka pitäisi saada taottua sinne selkärankaan että tiukassa mutkassa/väistössä ei parane jarruttaa. Se jarruttaminen vaan on niin vaistomainen reaktio että helposti se hätätilanteessa tulee. Kaikki tietää (toivottavasti) että kovaa jarruttava pyörä ei käänny vaan menee suoraan, mutta ei se äkkitilanteessa aina auta jos sitä hätäväistöä kanttaamalla ei harjoittele refleksin tasolle, aikaa miettimiseen kun ei ole.

    Jälkiviisautta ja turhaa spekulointia tietysti.
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  3. #33

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jul 2010
    Junttilan mutka
    ^ Kyllä mä ottaisin vauhtia pois sen mitä ohjautuvuutta menettämättä saa otettua. Tilanteet tulee tietysti äkkiä ja kokematon saattaa jarrulla saada pahempaa aikaan esim. kaatumalla keulan alle.

    Kuvan perusteella käsittämättömän helppo paikka, mutta näitä näköjään sattuu...
    So What!
  4. #34
    Ihan vaan mutua,mutt kyll on aikaisemminkin kuskit ajanut ojaan tai kaistojen yli sen jälkeen kun ovat niitä siirtotappeja asentanut ja ajaessa vasta huomannut että ottavat kiinni kun tarpeeks kanttaa,eli ei enää pystyy kanttaamaan yhtä paljon kun ennen.

    En tiedä onko se syy mutta jottain siin on oltava että tommosessa paikassa joutuu pakun alle vääräs kaistas?
  5. #35
    Lainaa (wekkuli @ Elo. 13 2010,18:55) kirjoitti
    Lainaa (jannep @ Elo. 13 2010,18:24) kirjoitti
    -10 km/h nopeutta pois mutkapätkällä, 10 km/h lisää radalla
    Pakko se on myöntää että ratailuharrastuksen lisääminen on himmentänyt kummasti mutkatiekaahailun hohtoa...
    Ratakäynnit muuttaa ajatusmaailman
    Mopoton , barracuda 397hemi
  6. #36
    Lainaa (Adve @ Elo. 13 2010,20:27) kirjoitti
    Ihan vaan mutua,mutt kyll on aikaisemminkin kuskit ajanut ojaan tai kaistojen yli sen jälkeen kun ovat niitä siirtotappeja asentanut ja ajaessa vasta huomannut että ottavat kiinni kun tarpeeks kanttaa,eli ei enää pystyy kanttaamaan yhtä paljon kun ennen.

    En tiedä onko se syy mutta jottain siin on oltava että tommosessa paikassa joutuu pakun alle vääräs kaistas?
    Vähän tekisi mieli munkin mietiskellä kankean customin roolia tuossa onnettomuudessa, mutta kyllä kellonaika viittaa siihen että se on ollut juurikin se vasta-aurinko, joka on blokannut näkymät.

    Sitten toinen juttu tuolla Kytäjän tienoilla on se, että maisemat voivat olla yllättävän hienot. Avaraa ja vehreää, näyttää hyvin epäsuomalaiselta. Voi unohtua tuijottamaan niitä sekunnin murto-osan liian pitkäksi aikaa.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  7. #37
    Lainaa (suska1100 @ Elo. 13 2010,20:28) kirjoitti
    Lainaa (wekkuli @ Elo. 13 2010,18:55) kirjoitti
    Lainaa (jannep @ Elo. 13 2010,18:24) kirjoitti
    -10 km/h nopeutta pois mutkapätkällä, 10 km/h lisää radalla
    Pakko se on myöntää että ratailuharrastuksen lisääminen on himmentänyt kummasti mutkatiekaahailun hohtoa...
    Ratakäynnit muuttaa ajatusmaailman
    Minulla kyllä radalla käynti lisäsi mutkapätkillä sekä osaamista, uskallusta että vauhtia. Minä sanon kaikesta huolimatta tähän tapaukseen ABS.
  8. #38
    Otan osaa,valitettava tapaus.
    Mutta vanhana kytäjäläisenä,(nyk. hyvinkääläinen)ihmettelen
    "kauhiast"mikä Kytäjäntietä vaivaa. Olen tuhansia kertoja ajanut ko paikan. *Autoilla,moottoripyörillä,monella mallilla.
    Custom-mallisella mopolla "vaatii"taitoa,jos,jos,aikoo ajaa vauhdikkaasti ko mutkan! Tänään viimeksi nykyisellä mopollla,suorastaan nautin menosta! *En ole yli-ihminen/taitava! * * Vahinkoja on sattunut, olen kontannut/kaatunut,moto-cross,enduro-mopoilla useita kertoja.
    Nykyään on kursseja,jos vain haluaa osallistua.Tarkoitan ajotaidon kehittämiseen.(Asfaltilla). Ennen ei ollut,
    opettelin/opetellut kantapään kautta! * * * *Mm miten mopo "painetaan/runtataan"kaartamaan hätätilanteessa!(Rumaa ajamista,mutta henki säilyy/säilynyt). Noin kerran,kaksi kaudessa tulee ajetuksi kaarteeseen "väärin",nopeutta liikaa,ym! *Tänä kautena vasta kerran,huh,huh. Vanha juttu:keskityin muuhun kuin ajamiseen! Saatanan navigaattoriin.

    Itse lausunto: *Aurinkoa en katso "syylliseksi"! Liian suuri tilannenopeus,ajotaito kyseisellä mp:llä=ajautuminen vasemmalle,vastaantulevien kaistalle! * Siitä löytyy vastaus.
    Ei tarvitse kirjoitustani kommentoida!



    Tunturi Sport. Siitä se alkoi,,,,
  9. #39
    Lainaa (wekkuli @ Elo. 13 2010,21:04) kirjoitti
    Vähän tekisi mieli munkin mietiskellä kankean customin roolia tuossa onnettomuudessa, mutta kyllä kellonaika viittaa siihen että se on ollut juurikin se vasta-aurinko, joka on blokannut näkymät.
    Ei aurinko sokaise vielä tuohon kellonaikaan, korkeintaan hieman häikäisee.
  10. #40
    Lainaa (Suzu-ukko @ Elo. 11 2010,22:08) kirjoitti
    No ainakin menehtyi tehdessään mistä tykkäsi. Taas yksi turha menetys.....
    Mistä tiedät että tykkäsi? Tykkäsi varmaan elämästäkin? Ehkä typerin ikinä lukemani kommentti on nimenomaan toi "teki mistä tykkäsi ja kuoli"............
    Mua ei ainakaan kiinnosta kuolla yhtään esim. himassa vaikka täällä onkin kivaa.
  11. #41
    Lainaa (teemu @ Elo. 13 2010,21:55) kirjoitti
    Lainaa (Suzu-ukko @ Elo. 11 2010,22:08) kirjoitti
    No ainakin menehtyi tehdessään mistä tykkäsi. Taas yksi turha menetys.....
    Mistä tiedät että tykkäsi? Tykkäsi varmaan elämästäkin? Ehkä typerin ikinä lukemani kommentti on nimenomaan toi "teki mistä tykkäsi ja kuoli"............
    Mua ei ainakaan kiinnosta kuolla yhtään esim. himassa vaikka täällä onkin *kivaa.
    Nyt pitää pikkasen poiketa tavoistaan... (pohdintaa elämästä julkisesti)

    Kaikki me lähdetään joskus; ja jos saan valita niin pyörän päällä äkkiä. Tai sitten sen toisen harrastuksen parissa; äkkiä myöskin.

    Jälkeen jäävät surevat tietenkin; mutta kuolleisuutta ei saada nollaan prosenttiin koskaan.

    *Anteeks*

    P.S. en tarkoita että viirupäänä pitäis vetää liikentessä; jos joku tämän näin ymmärtää, ja aina on riski että jää henkiin. Ei niinkään toimintakykyisenä...
    Mukava ku pukama...eiku mukana

    Mei tö iiköls SKRIIM!

    The Mocamaster

    Koska kortti ja leipä
  12. #42
    Kuka nyt tykkää mistäkin. Köysillekin voisi antaa kaupustelun alaikärajaksi joku 80 tms. Loppuisi se säälittävä typerien rajoitusten vuoksi väsyneenä hirttytyminen.
    Dixi et animam levavi
  13. #43
    Lainaa (jannep @ Elo. 13 2010,17:50) kirjoitti
    Kumpareen takana tie kaartaa näkymättömissä oikealle, mikä voi luoda kuljettajalle harhan siitä että paku tulee vastaan omalla kaistalla, mikä voi johtaa jarrutukseen. Metsänrajasta tosin näkee että tie kaartuu, mutta eri asia on se onko sitä ehditty katsoa. Mikäli tie oli kuljettajalle tuttu, tämä selitys ei ole todennäköinen.
    Muisteloita Scotlannin reissulta: mukasta tai mäenkumpareen takaa putkahtava auto sai useasti aikaan kunnon hätkähdyksen. Jumankeka, sehän tulee väärää puolta!

    Kun itsekin sattumalta ajoi väärää puolta, ei mitään ihmeempiä päässyt satumaan.
  14. #44
    Lainaa (Julma Ulmanen @ Elo. 13 2010,19:49) kirjoitti
    ^ Kyllä mä ottaisin vauhtia pois sen mitä ohjautuvuutta menettämättä saa otettua. Tilanteet tulee tietysti äkkiä ja kokematon saattaa jarrulla saada pahempaa aikaan esim. kaatumalla keulan alle.

    Kuvan perusteella käsittämättömän helppo paikka, mutta näitä näköjään sattuu...
    Googlen kuva vähän hämää, koska kamera on ollut korkealla auton katolla. Kumpare näkyy selvemmin normaalista auton/pyörän korkeudesta.
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  15.  
  16. #45
    Lainaa (wekkuli @ Elo. 13 2010,21:04) kirjoitti
    Vähän tekisi mieli munkin mietiskellä kankean customin roolia tuossa onnettomuudessa, mutta kyllä kellonaika viittaa siihen että se on ollut juurikin se vasta-aurinko, joka on blokannut näkymät.

    Sitten toinen juttu tuolla Kytäjän tienoilla on se, että maisemat voivat olla yllättävän hienot. Avaraa ja vehreää, näyttää hyvin epäsuomalaiselta. Voi unohtua tuijottamaan niitä sekunnin murto-osan liian pitkäksi aikaa.
    Kyllä. Itsekin tulee tuota maisemien katselua tehtyä ja on se vaan jännä että se sata metriä menee alle viidessä sekunnissa ja huomaa että oho, tie kaartuu.

    Sanovat että tupakointi tappaa, mutta kun pysähdyn tupakalle niitä maisemia katsomaan, niin josko se tässä tapauksessa oliskin niin että tupakka pitää hengissä?



    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12