Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 45:sta
  1. #1
    Tultiin juuri rouvan kanssa ilta-ajelulta ja Kytäjän kohdalla juurikin Kytäjän risteyksen jälkeen oli miliisit parin partion kanssa paikalla vielä 20:30.

    Pienen umpikuorma-auton tms. alle oli murskaantunut lohduttoman näköiseksi iso harrikka. Mitään muuta ei näkynyt auton alta kuin liekkimaalattu takalokasuoja ja leveä takanakki, kaikki muu oli auton alla joka oli sekin puoliksi suistunut ojaan.

    Pyörä lienee sokaistunut vasta-auringosta ja ajautunut kuorma-autoa vastaan nokakkain.

    Toivottavasti ei tarvittu Monosen taksia.

    Tilannehuoneessa oli silminnäkijähavaintoa about 19:00 aikaan kolarista mutta muuta lisätietoa en vielä ole löytänyt.
    - '11 BMW R 1200 GS
    - IBA SS1600K
    ---
    ex: '00 Honda CBR 1100 Super Blackbird / '08 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
  2. #2
    Oltiin juur padolla kalassa.. Kiihdytys Herusten risteyksestä Läyliäisiin päin. Ääni loppu keskenkaiken. H-D oli *musta jossa liekkejä lokareissa ja tankissa, jokseenkin paljon kromia. Oli tosiaan mennyt pakettiauton alle padolle johtavan peltotien kohdalla nyppylän jälkeen. Pahaa jälkeä, kuski oli valmis. * Osanottoni.



  3. #3
    Scheiße. Näin pelkäsinkin kun nähtiin mihin kuntoon pyörä oli mennyt.
    - '11 BMW R 1200 GS
    - IBA SS1600K
    ---
    ex: '00 Honda CBR 1100 Super Blackbird / '08 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
  4. #4
    Kytäjällä kolahti

    hesariinkin jo päässyt. Ikävä juttu.
    <p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
  5. #5
    No ainakin menehtyi tehdessään mistä tykkäsi. Taas yksi turha menetys.....
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  6. #6
    Eihän ollut Fat Boy, jossa kaksi kaarevaa pakaria ilman änkkäreitä?
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  7. #7
    Ei siitä näkynyt ekan viestin kuvausta enempää, sorry.



    Everything I'd really like to do is either illegal, immoral or fattening.
  8. #8
    Taas vaihteeksi lipsahtaminen vastaantulevalle kaistalle? Tästä taitaa tulla trendi.
  9. #9
    Paikka saattaa yllättää tiukkuudellaan, varsinkin kankeasti kääntyvällä pyörällä.
    Nopeusrajoitus 80, muistaakseni.
    BMW 1200 GS ADV 14
    Aiemmat:
    MV Agusta 312RR 1078 09 Triumph Tiger 800 XC11
    Ktm 400Exc 06
    MV Agusta 312R 08
    Yamaha R1 08
    Suzuki GSXR1000R k7
    Suzuki GSXR1000R k4
    Kawazaki RX1000R 86
    Honda MBX125 84
    Suzuki RM125 81
    Suzuki PV50 82
  10. #10
    Ei tuo minusta ole edes tiukka mutka, toki tarkkana saa olla. Nykyisellä Night Rodilla ei nopeusrajoituksia edes hieman rikkoen niin ole mitään vaikeutta taittaa mutkaa vaikka kankeahko vehje onkin.

    Eilen oli kyllä kohtuullinen vasta-aurinko tuohon aikaan. Yhdistetään kenties tuntemattomaan tiehen ja ylinopeuteen + vastaantulevaan isoon autoon = valmis surunäytelmä...
    - '11 BMW R 1200 GS
    - IBA SS1600K
    ---
    ex: '00 Honda CBR 1100 Super Blackbird / '08 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
  11. #11
    Helposti tulee silmille nypyn jälkeen lievästi oikealle kaartava tie.
    Ainakin jos autolla tulee "liiansuurella tilannenopeudella" niin herkästi alkaa nypyllä keventää niin että ajautuu vastaantulijan kaistalle... Saati vielä kun tulee Läykästä h.käällepäin niin alamäen jälkeinen kiristyvä mutka ajauttaa keskelle tietä...
    Tietä tulee ajeltua useasti ja seurailtua liikennekäyttäytymistä siellä. Nykyään muutoinkin ihmetyttää autoilijoissa, kun ajetaan keskellä tietä. Ajetaanko mieluummin nokkakolari kuin ojaan? (Enkä tällä ota kantaa tapahtuneeseen)
  12. #12
    Turhan usein ja monelta jää tiedostamatta sellainen fakta,
    että pääasiallisen ajosuunnan ollessa kohti nousevaa tai
    laskevaa aurinkoa, tulee väistämättä vastaan paikkoja,
    joissa näkyvyys katoaa täysin hetkeksi.
    Tämä kun sattuu parin muun, sinänsä pienen riskitekijän
    kanssa "samaan nippuun", katastrofin mahdollisuus
    saa uskomattomattomat kertoimet, etenkin jos tie/paikka
    ei ole "vaikka silmät kiinni- tuttu".

    Nyt taas "päätään nostaville" voin sanoa, että vaikka itse
    kuinka yrittää pitää moisen asian takaraivossa, silti silloin
    tällöin käy vanhanaikaisesti , että näin, vaikka parhaansa yrittäisikin .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  13. #13
    Lainaa (BadToThe Bone @ Elo. 12 2010,12:52) kirjoitti
    Turhan usein ja monelta jää tiedostamatta sellainen fakta,
    että pääasiallisen ajosuunnan ollessa kohti nousevaa tai
    laskevaa aurinkoa, tulee väistämättä vastaan paikkoja,
    joissa näkyvyys katoaa täysin hetkeksi.
    Tämä kun sattuu parin muun, sinänsä pienen riskitekijän
    kanssa "samaan nippuun", katastrofin mahdollisuus
    saa uskomattomattomat kertoimet, etenkin jos tie/paikka
    ei ole "vaikka silmät kiinni- tuttu".

    Nyt taas "päätään nostaville" voin sanoa, että vaikka itse
    kuinka yrittää pitää moisen asian takaraivossa, silti silloin
    tällöin käy vanhanaikaisesti *, että näin, vaikka parhaansa yrittäisikin *.
    Pahin riski vasten aurinkoa ajaessa on siinä että joku takaa tuleva ajaa päälle silloin kun itse hidastat sokeassa kohdassa.

    Siihenkin paras ratkaisu on se kunnon turvaväli eli että edessä ei mene ketään ja kukaan ei saa kiinni.
  14. #14
    Lainaa (strider @ Elo. 12 2010,10:58) kirjoitti
    Ei tuo minusta ole edes tiukka mutka, toki tarkkana saa olla. Nykyisellä Night Rodilla ei nopeusrajoituksia edes hieman rikkoen niin ole mitään vaikeutta taittaa mutkaa vaikka kankeahko vehje onkin.

    Eilen oli kyllä kohtuullinen vasta-aurinko tuohon aikaan. Yhdistetään kenties tuntemattomaan tiehen ja ylinopeuteen + vastaantulevaan isoon autoon = valmis surunäytelmä...
    Joo, jos muistelen samaa nyppylää, niin siinä tullaan illalla varjosta suoraan auriongonlaskuun, kaartaa vasemalle ja edessä on se kumpare.

    Jos siihen pääsee sokaistumaan niin ettei näe missä kohtaa kaistaa on menossa ja kupareen takaa 80 km/h vauhdilla pomppaa kuin jänis maan sisältä joku paku, niin se on äkkiä siinä.

    Itsekin muutaman kerran ajanut mutkaisella tiellä niin sokaisevaan valoon, että mitään ei ole nähnyt. Sitten rupesin jo himmaamaan etukäteen jos kaarteen takana on maisema illalla kirkas. Ehtii vähän paremmin katsoa missä se reunaviiva nyt menee.

    Joskus se vaan tuollainenkin paikka tulee eteen ihan puskasta ja ajaa ihan Steve Wonderina.



    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  15. #15
    Se kurvi kaartaa kylläkin ajosuunnassa oikealle, ensin semmoinen routapatti ja heti mutka kiristyy ja laskee alaspäin.
    Muutama metri näytti olevan jarrujälkee, sitten loppu.
    Jos ei tietä tunne ja liikaa vauhtia, niin helpolla menee kyllä
    väärälle kaistalle.
    Pitihän tuo käydä tänään ajelemassa läpi *
    XV 1100
  16. #16
    Lainaa (vhkala @ Elo. 12 2010,18:01) kirjoitti
    Se kurvi kaartaa kylläkin ajosuunnassa oikealle, ensin semmoinen routapatti ja heti mutka kiristyy ja laskee alaspäin.
    Muutama metri näytti olevan jarrujälkee, sitten loppu.
    Jos ei tietä tunne ja liikaa vauhtia, niin helpolla menee kyllä
    väärälle kaistalle.
    Pitihän tuo käydä tänään ajelemassa läpi *
    Ahaa. Se on sitten se edeltävä mutka heti siinä padolle menevän tien kohdalla. Ei se seuraava.

    Ok.
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  17. #17
    Surettaa jostain syystä vaikken tunnekaan tapausta, paskanmarjat. Tällaiset tapaukset asettaa omaan arvoonsa pärinät aiheesta "tien näkyvällä osalla pysäyttäminen". Kun napsahtaa, niin napsahtaa, elämä on paskamaista.

    edit: radalle, radalle joka moottoripyöränomistaja, Hannula saves.



  18. #18
    Lainaa (hra1150 @ Elo. 12 2010,19:46) kirjoitti
    Surettaa jostain syystä vaikken tunnekaan tapausta, paskanmarjat. Tällaiset tapaukset asettaa omaan arvoonsa pärinät aiheesta "tien näkyvällä osalla pysäyttäminen". Kun napsahtaa, niin napsahtaa, elämä on paskamaista.

    edit: radalle, radalle joka moottoripyöränomistaja, Hannula saves.
    Aina surettaa, varsinkin jos on joku nuori puusilmän uhrina.

    Tässähän ei ole kyse siitä.
    Mitälie väistänyt, kökkäre, soraa...? Silloin voi ajautua vastaantulevien kaistalle ...

    Maltti pitäisi muistaa; varsinkin jos ajaa vierasta tietä eikä tunne jokaista routapattia/sorareunaa tms.
    Mukava ku pukama...eiku mukana

    Mei tö iiköls SKRIIM!

    The Mocamaster

    Koska kortti ja leipä
  19. #19
    Lainaa (hra1150 @ Elo. 12 2010,19:46) kirjoitti
    edit: radalle, radalle joka moottoripyöränomistaja, Hannula saves.
    Radalla ei ole vastaantulijoita, traktoreita eikä kökkäreitä.
    Mutta ei me millään sovita sinne kaikki.
  20. #20
    Lainaa (Geronimo @ Elo. 12 2010,22:47) kirjoitti
    Lainaa (hra1150 @ Elo. 12 2010,19:46) kirjoitti
    edit: radalle, radalle joka moottoripyöränomistaja, Hannula saves.
    Radalla ei ole vastaantulijoita, traktoreita eikä kökkäreitä.
    Mutta ei me millään sovita sinne kaikki.
    Hyvin sovitaan. Ainakin siksi aikaa, että keksitään miten pyörä kääntyy. Pari tuntia radalla opettaa pelkäämään niitä vastaantulijoita, traktoreita ja kökkäreitäkin ihan eri tavalla.
  21. #21
    Luin itsekkin tästä uutisista, osan ottoni!

    Tuolloin vielä luki että tuntemattomasta syystä ajautunut vastaan tulevien kaistalle, eli ilmeisesti vastaan paistavasta auringosta johtuen? Turhia menetyksiä tälläiset :/
    Jukka

  22. #22
    Ajoin tänään pätkän läpi uutta gummia sisäänajaessa. Oli kasa kynttilöitä tienvieressä, ja joku lauma ihmisiä pyörätiellä kynttilöiden luona. Oli siinä joku mopokin. Meni vähän tilanne ohi kun nyppylän jälkeen oli tiellä valkoinen vaahtokasa. Jostain syystä luulin että tapahtumapaikka oli ihan muualla.
    Aprilia Tuono V4R aprc + KTM
  23. #23
    Onko jollain pistää google maps -linkkiä missä kohtaa tuo nyt tarkalleen kävi? En saa kuvauksista huolimatta hahmotettua, vaikka tie on kyllä tuttu.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  24. #24
    Lainaa (wekkuli @ Elo. 13 2010,09:09) kirjoitti
    Onko jollain pistää google maps -linkkiä missä kohtaa tuo nyt tarkalleen kävi? En saa kuvauksista huolimatta hahmotettua, vaikka tie on kyllä tuttu.
    http://goo.gl/maps/OdAt (noin suurinpiirtein).

    Edit: Parsed link



    - '11 BMW R 1200 GS
    - IBA SS1600K
    ---
    ex: '00 Honda CBR 1100 Super Blackbird / '08 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
  25. #25
    Jari71:n avatar
    Liittyi Apr 2010
    60°31'47''N, 24°45'36''E
    Kotikylän miehiä ja perhekin tuttu...
    Vetää sanattomaksi.
    CBR1000F -99
    Motoristi, mutta muuten terve.
  26. #26
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Siis tässä pikku alamäessäkö: Kliks?
    1000
  27. #27
    Lainaa (Hannula @ Elo. 13 2010,10:16) kirjoitti
    Siis tässä pikku alamäessäkö: Kliks?
    Jos en ihan väärin muista niin joo. Ja toi Googlen keltainen viiva osoittaa aikatavalla kornilla tavalla ajolinjan.
    - '11 BMW R 1200 GS
    - IBA SS1600K
    ---
    ex: '00 Honda CBR 1100 Super Blackbird / '08 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
  28. #28
    Lainaa (Hannula @ Elo. 13 2010,10:16) kirjoitti
    Siis tässä pikku alamäessäkö: Kliks?
    Kävin eilen katsomassa paikan päällä. Törmäyspaikka oli tuon kumpareen jällkeen alamäessä aivan tien vasemmassa laidassa.

    Vasta-auringon tai jonkin muun syyn vuoksi nyppylän kohdalla oli ajolinja mennyt liikaa vasemmalle. Kuljettaja on kuitekin havainnut tämän sekä vastaantulilijan, koska on alkanut jarruttaa. Tällöin pyörä on mennyt suoraan vastaan tulleen pakun keulaan, eli jarrutusjälki menee oikean kaistan vasemmasta reunasta melkein vasemman kaistan vasempaan reunaan, missä törmäys tapahtui. Nopeutta ei minusta ylettömän paljoa ole voinut olla, koska kuljettaja on kuitenkin ehtinyt sekä havaita että jarruttaa.

    Tilanne on päässyt yllättämään tai tilanteessa on tapatunut jotain mikä on yllättänyt kuskin, ja ajamisen jatkamisen sijaan on jarrutettu, jolloin pyörä on jatkanut kumpareen päältä tangentin suuntaan.

    Siihen liittyen mitä edellä totesin nopeudesta, uskon että pyörä olisi ollut nopeuden puolesta pidettävissä kaistalla, ellei pyörään olisi sitten tullut jotain vikaa joka olisi aiheuttanut onnettomuuden tai estänyt väistön. *

    Jarrutusmatkan aikana olisi teoriassa ehtinyt myös ajaa vasemmalta ulos numitetttuun ojaan, joka on virheralue tien ja jalkakäytävän välissä. Siinäkin olisi vopinut mennä luita poikki ja pyörä romuksi, mutta se ainoa olisi saattunut säästyä.

    Todellisuudessa tilanne on syntynyt niin äkkiä, siinä ole ehtinyt paljoa tehdä. Etenkin jos aurinko on päässyt yllättämään, tai nopeutta on ollut juuri sen verran liikaa että kumpareen päällä on etupäästä lähtenyt pito irti ja siitä on puskettu suoraan vastaantulijaan. On myös mahdollista että kuljettaja on alkanut jarruttaa jo kumpareelle noustessa, kun pakettiauto on tullut näkyviin ja jarrutuksen ja kumpareen laelle tulon kevennyksen yhteisvaikutuksena etupyörä olisi irronnut luistoon Etupään irrottua ei väistäiminen olisi ollut edes teoriassa mahdollista käytettävissä olevassa ajassa. Tätä ajatusta ei voi kuitenkaan millään tavoin todistein vahvistaa.

    Kumpareen takana tie kaartaa näkymättömissä oikealle, mikä voi luoda kuljettajalle harhan siitä että paku tulee vastaan omalla kaistalla, mikä voi johtaa jarrutukseen. Metsänrajasta tosin näkee että tie kaartuu, mutta eri asia on se onko sitä ehditty katsoa. Mikäli tie oli kuljettajalle tuttu, tämä selitys ei ole todennäköinen.

    Reaktioaika on ollut hyvin vähäinen, joten liikoja ei kannata jälkiviisastella.

    Minusta tiehen, olosuhteisiin ja liikenteeseen nähden liian suuri tilannenopeus ja hallinnan menetys. Kiistatonta on se että omalla kaistalla olisi pitänyt pysyä. Muiden ajoneuvojen osallisuudesta ei ole tietoa, eikä tekninen vikakaan tunnu todennäköiseltä, ellei kyseesä olisi alhainen ilmanpaine eturenkaassa. Hallinnan menetyksen jälkeen jarrutettu vastaantulijan keulaan, ei väistöyritystä. Aikaa ollut käytettävissä hyvin vähän.

    Todella íkävää ja surullista että yksi motoristiveljistäme on poissa. Voimia omaisille. *



    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  29. #29
    Jaa niin, edellisen vielä liittyen:

    Omat suositukset/toimet itselle:

    - ABS
    - rengaspaineiden tarkistus
    -10 km/h nopeutta pois mutkapätkällä, 10 km/h lisää radalla

    ABS on, rengaspaineet tarkistan nyt saman tien kun lähden iltalenkille.

    Millos olette muut itse viimeksi katsoneet rengaspaineet?
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  30.  
  31. #30
    Lainaa (jannep @ Elo. 13 2010,18:24) kirjoitti
    Jaa niin, edellisen vielä liittyen:

    Omat suositukset/toimet itselle:

    - ABS
    - rengaspaineiden tarkistus
    -10 km/h nopeutta pois mutkapätkällä, 10 km/h lisää radalla

    ABS on, rengaspaineet tarkistan nyt saman tien kun lähden iltalenkille.

    Millos olette muut itse viimeksi katsoneet rengaspaineet?
    Rengaspaineet katsottu 3 vrk sitten
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen