Missähän voisi olla vika kun pyörästä kuuluu peltistä pärinää kierrosalueella 4000-4500. Muilla kierroksilla ei mitään mutta tuolla alueella kuuluu todella äänekkäästi. Katteet olen käynyt läpi eikä niissä pitäisi olla löysää. Ääntä on vaikea paikallistaa mutta jostain pyörän etuosasta se tulee. Luulisi ettei ole venttiilitkään kyseessä koska pärinä kuuluu vain tuolla pienellä kierrosalueella? Lisäksi pyörässä on vedot tallella.
Alkaa mielikuvitus jo loppua asian tiimoilta. Pitäs päästä Poriin kiihdyttelemään viikon päästä eikä tiiä uskaltaako jos on jotain pekkaa pahempaa pyörässä...
Pyörä oli siis Suzuki SV650S -01.
Now playing: K7
Mittaristo? Tai ne katteiden kiinnitysraudat rungon päästä?
BMW F800GT
Onko kokemusta vai mutua? Kuukausi sitten irroitin ja laitoin takaisin mittariston joten luulisi että se ei nyt yhtäkkiä ole löystynyt.(Type @ Heinä. 24 2010,22:26) kirjoitti
Ääni alkoi tuossa noin viikko siten kun olin ajellut reippaammin motarilla, juuri sitä ennen vaihdoin ketjut + rattaat sekä oli katteet pois kun vaihdoin paremmat vilkut.
Mulla oli sama ongelma Honda Hornetissa, pyysin huoltoa korjaamaan jos keksivät mitä tehdä. Jälkeenpäin huomasin että olivat laittaneet kasoittain kaksipuolisia tarroja ajovalon päällä olevan "katteen" kiinnikkeisiin. Sillä lähti mulla pärinät. Onko sulla pyörässä mitään vastaavan oloista osaa joka voisi olla syypää..?
Pusa + KTM GS 250 + Yamaha TZR 125
Ihan puhdasta mutua.(-ahven- @ Heinä. 24 2010,23:40) kirjoitti
Mietiskelin vain, että mikä siellä voi rämistä jos kerta katteet on jo tarkistettu. Omastakin SV:stä olen ollut kuulevinani ajoittain jotain ylimääräisiä ääniä etupäästä, mutta en ole vaivautunut tutkimaan syytä.
BMW F800GT
Mulla ainakin piti ääntä ne pleksin sisäpuolella olevat mustat muovit jotka peittävät esim peilien kiinnitysruuvit. Kokeilepa painaa räminän ilmestyessä niitä,väljistyvät ajan kuluessa.
Edit: mulla löytyy sitten etuvilkuille sellaiset adapterit,mitkä tulee kiinni katteen sisäpuolelle jos on tarvetta. Itselläni oli niissä kiinni ns.minivilkut.
Nyt sain langan ehkäpä käsiini. Pyörä seisoi viikon mökkireissun takia joten en ehtinyt perehtymään ongelmaan sen enempää, nyt viikonloppuna purin katteet ja tankin enkä löytänyt mitään kummallista. Meinasi iskeä jo epätoivo. Mutta...
Kävin tankkaamassa tänään tankin piripintaan ja ihmettelin pienen ajon jälkeen kun tankinkorkki kusee bensaa reunojen alta sekä pärinä kuuluu nyt 3500-5000 kierroksella. Ei muuta kun tankinkorkki käteen ja altahan paljastuu syyllinen eli tankin huohotinputki.
Huohotinputken sauma oli ilmeisesti vanhuuttaan antanut periksi ja irtonainen putki pärisi tankin kattoon, tämä selitti myös ihmettelemäni bensan katkun sekä vuodot täydellä tankilla. Kuva:
[IMG]http://i8.photobucket.com/albums....MG]
Eli tuo oikeanpuoleinen reikä, sieltä kurkkii huohotinputken pää.
Nyt tarvitsisi vissiin korjata tuo tai tankata aina vain puoli tankkia. Pikakorjauksena laitoin pienen läpivientikumin tuohon reikään niin että se kampeaa tuota putkea erilleen pellistä. Tankin hitsaus tms. ei taida tulla kyseeseen tuollaisessa paikassa ja tulppaaminenkaan ei taida tulla kyseeseen. Onko olemassa esim jotain massaa mikä kestäisi bensaa ja jolla tuo pysyisi kasassa?
Ps. Tulihan purettua pyörä miljoonaan osaan ja kiristeltyä nekin ruuvit joiden olemassaoloa ei edes yleensä tiedä. Kiitoksia kaikista neuvoista.
Kappas vain,eipä tullut tuo mieleen. Itselleni ei moinen vaiva osunut kohdalle,vaikkakin pyörän mittarissa oli noin 136tkm kun siitä luovuinsvrider.comin sivuilla on kyllä ollut tuosta ongelmasta juttua.