Mietin tossa sellasta juttua että uskallatteko jättää kypärän ja takin pyörään roikkuun kun liikutte esim kaupungilla ja mopo jossain parkissa?
Tampereen seudulta ainakin kokemuksia haluisin kuulla että onko kamat säilyneet paikallaan..
VTR1000F
Itse en kyllä jättäisi kypärää ainakaan pyörään kun näitä uusia kypäriä ei saa siihen kypärälukkoon kiinni ja itselläkin sen verran kallis kypärä että voisi ottaa päähän eikä taitaisi vakuutuskaan korvata jos häviäisi?
Jollakinhan oli viety raumalla prisman pihasta kypärä tänä vuonna sillä välin kun oli kaupassa, valvontakameroista olivat nähneet että asialla olivat mopopojat
Suzuki GSX 1250FA -14
Edelliset pyörät:
Suzuki GSX1250FA -10, Suzuki GSF1250FA -08, Suzuki GSX650F -08, Suzuki GSX650F -07,Suzuki GSX750F -03, Suzuki GSX750F -02, Kawasaki LTD450
+ kevarit joskus nuorena
En jätä. Uuden kypärän hommaaminen on yks juttu, mutta mitäpä teet 300km kotoa kun huomaat kypärän kadonneen?
Aprilia Tuono V4R aprc + KTM
Minulla on tällainen lukko.En raahaa kamoja mukana ja aina on säilyneet.
http://www.partioaitta.fi/Lifeventur...ing_Cable_Lock
BMW R1100RS
Joskus jätän kypärän kypärälukkoon, mutta en aina ja takki kulkee päällä eipähän ainakaan pala iho auringossa.
Pääasia että on kivaa.
Nykyinen: Zygä...ou nou
Entiset: Aprilia RX50 -01, Kawasaki ZX-6R F1 -95, Yamaha YZF-R1 -99
75m/s
Tuli mieleen, kun olimme tallinassa ja ihmettelin uskaltaakohan mopoa jättää mihinkään parkkiin, niin Sokoksen parkkihallissa oli useampi suomipyörä parkissa ja kypärät ja takit siinä päällä lukitsematta ja kuskit ties missä
En kehoittaisi jättämään lukitsematta mitään, mitä ilman olet kusessa.
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Hain Claes Ohlsonilta n.6e maksavan numerosarjalukon 60cm vaijerilla, saa kypärän ja takin pyörään kiinni jos ei esim ruokailun ajaksi viitsi mukaan ottaa. Ei paina paljoa, kulkee vaikka taskussa mukana.Kyllähän tuon vaijerin sivuleikkureilla ongelmitta katkaisee mutta ainakin hetkenmielijohteen anastukset hankaloituu.
welcome to the family>>to the pure fun>>to the show>>to the edge>>to adventures>>to the toughest guys>>to ambition>>to ultimate speed>>to the festival>>to the feeling beeing "ready to race"...
KTM RC8 '08 ->KTM RC8r '11 black
KTM SX-F 250 ´07
Täytyy sanoa että kolme kesää olen aika huoletta jättänyt kypärän pyörän luo kun olen pikaisesti asioilla käynyt. Tietysti jos tarkoitus olla tunti tai enemmän poissa niin sitten kypäräkin mukaan.
Ei tosin tulisi mieleenkään jättää mitään pyörän luo jos parkkipaikalla näkyy joku epäilyttävä mopoporukka, siis teinejä. Yksi hyvä tapa on myös se että parkkeeraa samaan paikkaan kuin muut isot pyörät. Todennäköisyys sille että joku sattuu "valvomaan" on huomattavasti suurempi.
XX -00
Exä: 600 CBR F3
Riippuu tietysti paikasta, mutta ulkomailla reissatessa ei jätetä ajokamoja lukitsematta. Kypärät ja ajotakit/housut vaijerilukolla mopoon kiinni. Kotimaan reissuilla kypärät on mahtuneet laukkuihin eikä ajovarusteita edes tarkene riisua![]()
Moto Guzzi Breva V850
Vespa GTS 250ie
Uusissa kypärissä kun on toi pikalukitus niin niitä ei saa pyörässä olevaan lukkoon kiinni, enkä ainakaan itse viitsi kannella mukana mitään vaijerilukkoa. Jos käyn kahvilla tai muussa sellaisessa paikassa missä pyörä on näköyhteyden päässä niin silloin saatan jättää kypärän peiliin kiinni.![]()
Suzuki GSX 1250FA -14
Edelliset pyörät:
Suzuki GSX1250FA -10, Suzuki GSF1250FA -08, Suzuki GSX650F -08, Suzuki GSX650F -07,Suzuki GSX750F -03, Suzuki GSX750F -02, Kawasaki LTD450
+ kevarit joskus nuorena
vaijerilukko löytyy penkin alta kun ei pyörässä oo kypärälukkoo, ja takin pidän päällä tai kannan mukana kun en oo keksiny järkevää tapaa lukita tota mihinkään.
990 Adventure '06
EXC Racing 250 '06
Joskus tulee pikaisesti kioskilla tai huoltoasemalla tms. käydessä jätettyä kypärä hetkeksi lukitsematta, mutta pääsääntöisesti tulee käytettyä kauppareissujen ym. aikana kypärän/tankkilaukun kanssa tuollaista pientä sw-motech vaijerilukkoa, joka kulkee kätevästi aina mukana.
Eihän tuollainen ohut vaijeri tosiaan hirveästi ns. tositarkoituksella liikenteessä olevaa varasta pidätele, mutta eipä myöskään välttämättä lähde kuitenkaan ihan hetken mielijohteesta jonkun mopopojan matkaan. Rotsi kulkee käytännössä aina mukana.
Riippuu tilanteesta, isommalla porukalla jos ollaan liikenteessä ni sit jää pyörään ja muutenkin jos pikasesti käy kaupassa tai missä lie, välillä sit kypärä pysyy päässä ku muuten vaan laiskottaa. Kyl mä aika huolettomasti jätän kypärän kyl pyörän päälle, jos vähänkin on vaivaa sen kantamisesta ni siihen se jää.
Ducati Streetfighter 1098 '10
ex Ducati Monster S2R 1000 '07
Jos kypärä mahtuu pyörän laukkuun, arkistoin sen sinne. Muussa tapauksessa otan mukaani. Monen sadan kypärää en henno jättää, etenkin kun siinä on scala rider, jonka ainakin saa helposti keikattua. Ja kuten täälläkin todettu, pahempi juttu olla ilman kypärää maailmalla.
Pappatuna tallissa.
ex-GSX-F '99, ex-GSX1300R '03, Tunturi Start '70, Dyna Street Bob '08
Kypärä AINA mukana. Itseltäni pöllittiin kypärä piikkiaikoina ja ärsyttää vieläkin vaikka silloin sainkin kypärä lainaksi melkein samantien.
Semisti on-topic tarina:
Kaverilta pöllittiin pari vuotta sitten larusta potta ja hanskat, viikko myöhemmin hän bongasi sen huuto.netissä. Noh, hänhän huusi sen itselleen ja mentiin parin kaverin voimin 'ostamaan' se takaisin. Myyjän ilme oli melko priceless kun kaveri tarkasteli kypärää ja varmistui siitä että oma potta oli ja kysyi samantien että "missä mun hanskat on?". Myyjä oli n. 12 vuotias kloppi, kuulemma saanut kypärää isoveljeltä myytäväksi. Noh, saatiin partio nopeasti paikalle ja poika kavereineen lähti asemalle.
Itselleni taas kävi niin keväällä että tyhmänä jätin pottani pyörän päälle tauon ajaksi, pakettiauto peruutti pyörän yli ja lopputuloksena se että kaksi kypärä jäi vakuutusyhtiön lunastamaksi (pyörä korjattiin). Oma oli uudenkarhea, suht arvokas kypärä jota oli käytetty 3 kertaa. Ja taas mentiin kypäräostoksille. Ylimääräisiä puhelinsoittoja se kylläkin vaati että sai vakuutusyhtiöltä rahat kypäristä eli hereillä kannattaa olla!
Tästä viisaustuneena..... AINA KÄDENJATKEENA potta!
Honda CBR1100XX
Itellä tulee otettua kypärä mukaan jos kauemmaksi pyörästä lähden. Mutta kyllä se huoltsikan pihalla pyörän päällä on vaikken olisikaan näköyhteydessä. Takkia taas en koe tarpeelliseksi jättää pois.
On mulla matkassa myös tollanen lukko jolla noi voi niputtaa pyörään kiinni mutta eipä oo toistaseks tullu tehtyä. Mutta jos joskus sattuis tarviimaan kun kerta sellasen ostin lumilautaa varten niin kesät palvelee pyörän selässä.
Buell XB12S -08
Menneet:Buell XB12S -04, KTM Super Duke 990 -08, Ducati Monster 1000DS -05, Honda CBR1000RR Fireblade -06 ,Honda CBR900RR Fireblade -99, Honda Shadow VT 750 -97
Eipä tuu jätettyä noita pyörän päälle makaamaan. Kypärä sen verran arvokas ja
myös pakollinen, ettei kehtaa jättää sattuman varaan. Vois hieman kyrsii jos jossain
pitemmän reissun päällä kypärä sattus 'katoamaan'![]()
Kawasaki ZX-10R - En pyydä enkä anna anteeksi
Mulla tarttui örkkipäivästä semmonen puoltoistametrinen bling-bling kettinki, jolle ei oikeen mitään järkipaikkaa keksiny, niinpä se on stongassa kiinni etulampun oikein gangstasti kiertäen... Jos pitää potta jättää valvomattomiin, saa sen tuohon ketjuun melko kivuttomasti, ja samalla vaikka Rutkun läheiseen lyhtypylvääseen.
Tosin kyllä se aika usein tapaa mukana kulkea, paskamaista jos sinne sataa sisälle.
Takki taas tapaa kulkea päällä
Kypärä jää aina satulan alle kypäräkoukkuun ja takki mukaan. Ei tuo oma kypärä edes kallis ole, mutta ainahan sen joku rakkari jonnekin ojaan voi nakata tai pelata pallopelejä, jos ei paikoilleen lukitse. Peiliin en siis jättäisi.
Viimeksi muokannut: Ankka; 18.07.2012 klo 13:42.
<p>Honda VFR 800 -99</p>
Tiedän tapauksen, jossa kaveri jätti pyöränsä kypärineen erään vantaalaisen juna-aseman parkkiin syömään mennessään. Kypärä oli jämäkästi vaijerilla kiinni pyörässä, mutta joku oli siihen käynyt pissimässä. Iloinen ylläri, kun vetäisee potan kiireessä päähän ja pikkunen pistävä haju lehahtaa. Not.
Eli en jätä kypärääni vartioimatta mihinkään.
<p>Hävittäjälentelijä vuodesta 2011. Supermatoilija vuodesta 2008.</p>
Eipä tule jätettyä, juurikin (mopopoikien) varkaiden varalta. Keskellä päivää vietiin tutulta kaupan parkkipaikalla moposta kypärä. Takki kulkee päällä/kädessä roikkuen.