Tulokset 1:stä 30:een 30:sta
  1. #1
    Pistetäänpäs viestiä nyt kun on vähän rauhotuttu. Pilot road 2 ei nähtävästi pidä ilmoja enään sisällä. Vähän syö miestä kun renkaassa suurin osa pinnasta vielä jäljellä. Puoltoista vuotta sitten syksyllä vaihdoin renkaan kun oli ruuvi menny läpi. Sillon onneks oli jo vaihtokunnossa muutenkin rengas. Olis edes käyny tuuri että olis menny etusesta läpi kun se lähestyy vaihtoikää mutta ei prkl
    BMW F650GS '04
    Entiset:
    Yamaha TZR 125 '91 -> Yamaha FZR 600 '91 -> Suzuki SV650 '05 ->
    Suzuki SV1000S '04 -> Kawasaki ZX-10R '05
  2. #2
    Huono on tyhjällä ajaa. Et ole harkinnut paikkaamista/paikkauttamista?
  3. #3
    ^^kyllähän sekin olis vaihtoehto mutta kun siitä ei hirveesti suosituksia kuule ja en haluais päätyä uutisiin kun rengas pamahti jne. Ei se uus rengas vararikkoon vie edes tällästä opiskelijaa mutta kyllä siitä hermonsa saa meneen
    BMW F650GS '04
    Entiset:
    Yamaha TZR 125 '91 -> Yamaha FZR 600 '91 -> Suzuki SV650 '05 ->
    Suzuki SV1000S '04 -> Kawasaki ZX-10R '05
  4. #4
    Lainaa (Dantez @ Elo. 09 2010,16:35) kirjoitti
    Pistetäänpäs viestiä nyt kun on vähän rauhotuttu. Pilot road 2 ei nähtävästi pidä ilmoja enään sisällä. Vähän syö miestä kun renkaassa suurin osa pinnasta vielä jäljellä. Puoltoista vuotta sitten syksyllä vaihdoin renkaan kun oli ruuvi menny läpi. Sillon onneks oli jo vaihtokunnossa muutenkin rengas. Olis edes käyny tuuri että olis menny etusesta läpi kun se lähestyy vaihtoikää mutta ei prkl *
    Oliko kyseessä oikein naula vai olisiko näitä parkkihallien betonilattioista irtovia raudoistuslankoja?

    Itseltä meni kanssa parit roadit ennen kuin huomasin että mistä se naula tulee. *Kannattaa ajella hissukseen noita betonipintoja.
  5. #5
    No ei siinä mitään kantaa näkyny. Tarvii pyytää todistusainesto nähtäväks kun kerkee sen viemään liikkeeseen. Muistaakseni en missään betonilla oo ajanu justiinsa... Tarvinnee pistää telaketjut seuraavaks niin ei rautaromu häiritte
    BMW F650GS '04
    Entiset:
    Yamaha TZR 125 '91 -> Yamaha FZR 600 '91 -> Suzuki SV650 '05 ->
    Suzuki SV1000S '04 -> Kawasaki ZX-10R '05
  6. #6
    Lainaa (Dantez @ Elo. 09 2010,17:54) kirjoitti
    ^^kyllähän sekin olis vaihtoehto mutta kun siitä ei hirveesti suosituksia kuule ja en haluais päätyä uutisiin kun rengas pamahti jne. Ei se uus rengas vararikkoon vie edes tällästä opiskelijaa mutta kyllä siitä hermonsa saa meneen *
    Jovainpaappa !


    Ihan rauhassa sellainen "mato" siihen jos vain on kulutuspinnalla se reikä ! Huolellisesti kun sen madon sinne asennat niin ei se mihinää "paukahda"...

    Nimim: madolla 2-päällä / max. 200km/h / 7000km, tosin ei kaikkia noita yhtäaikaa mut kuitenkin !
  7. #7
    Lainaa (Dantez @ Elo. 09 2010,17:54) kirjoitti
    ^^kyllähän sekin olis vaihtoehto mutta kun siitä ei hirveesti suosituksia kuule ja en haluais päätyä uutisiin kun rengas pamahti jne.
    Montako sellaista uutista olet elämäsi aikana lukenut?
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  8. #8
    Lainaa (B12 @ Elo. 10 2010,15:10) kirjoitti
    Lainaa (Dantez @ Elo. 09 2010,17:54) kirjoitti
    ^^kyllähän sekin olis vaihtoehto mutta kun siitä ei hirveesti suosituksia kuule ja en haluais päätyä uutisiin kun rengas pamahti jne.
    Montako sellaista uutista olet elämäsi aikana lukenut?
    No en oo lukenu ja jos mulle niin kävis niin tuskin sitäkään uutista lukisin
    BMW F650GS '04
    Entiset:
    Yamaha TZR 125 '91 -> Yamaha FZR 600 '91 -> Suzuki SV650 '05 ->
    Suzuki SV1000S '04 -> Kawasaki ZX-10R '05
  9. #9
    No en minäkään uskalla mennä Finnairin koneeseen. Ikinä ei ole tippunut, mutta en halua olla ensimmäinen kenen alla tippuu. Logiikka ihan sama.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  10. #10
    Lainaa (B12 @ Elo. 10 2010,15:52) kirjoitti
    No en minäkään uskalla mennä Finnairin koneeseen. Ikinä ei ole tippunut, mutta en halua olla ensimmäinen kenen alla tippuu. Logiikka ihan sama.
    No ei ole tippunut, mutta venäläiset ovat ampuneet alas yhden Aeron matkustajakoneen.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  11. #11
    Osta uus kumi tai paikkaat sen vanhan,mitä sitten valitsetkin niin ei se nytt niin iso homma ole et tarvii sitä henkistä apua täält *

    Ite vaihdan renkaat (monta kertaa vuodessa) ja paikkaan tarven vaatiessa enkä nytt silti siitä jaksa kirjoitella,näitäkin juttuja löytyy varmaan muutama kymmenen foorumista jo ennestäänkin?

    Ja jos sulle kestää renkaat noinkin kauan hyvällä pinnalla niin ajelet aivan liian vähän *
  12. #12
    Lainaa (Dantez @ Elo. 10 2010,15:43) kirjoitti
    Lainaa (B12 @ Elo. 10 2010,15:10) kirjoitti
    Lainaa (Dantez @ Elo. 09 2010,17:54) kirjoitti
    ^^kyllähän sekin olis vaihtoehto mutta kun siitä ei hirveesti suosituksia kuule ja en haluais päätyä uutisiin kun rengas pamahti jne.
    Montako sellaista uutista olet elämäsi aikana lukenut?
    No en oo lukenu ja jos mulle niin kävis niin tuskin sitäkään uutista lukisin
    Haittaako tuo sitten mittee?

    Eiku, voithan toki katsoa, mitä se naula on siitä kumista rikkonut. Jos ei ole muuta kuin yksi selvä pistojälki ja rengas muuten eli sen tukirakenne ei ole mitenkään vaurioitunut, mikä siinä voisi poksahtaa. Se paikka vai? Kun ei se sen naulan kanssakaan poksahtanut? Hissun kissun tubelesi aina tyhjenee, luulen. Nuo sisukumilliset ovat kaiketi arvaamattomampia ja saattavat äkkipoksuakin.

    edit: käsittääkseni se paikka on ihan sitä samaa kumia, mitä se rengaskin. Paikka vulkanisoidaan paikalleen, joten se sulaa osaksi rinkulaa. Jos kudokset, punokset, pinteet ja jänteet sekä pitkittäis- ja poikittaisvyö ovat ehjät, niin ilman on suorastaan pakko jäädä sen paikkanappulan varjonpuolelle.



  13. #13
    Koko kesän ajellu takarenkaassa paikkaus vaahdot sisällä ja hyvin toiminu! Nyt siis ei ole kysymys mistään itsestään paineistavasta vaahdosta joka lyödään tien päällä kun rengas on puhki.

    Keväällä olin ehtinyt ajaa uudella takakumilla alle 500km ja ruuvi pystyssä! Monet liikkeet kiersin, mutta kukaan ei suostunut paikkaa laittamaan. Lopulta joku fiksu sanoi, että laita vaahdot sisään-->paineet-->ajat väh. 50km--->Ja homma toimii! Eikä se kaveri paskaa puhunut

    Nyt painettu menee about 6000km eikä tunnu missään!
    Yamaha YZ 80cc * -88
    Honda NSR 125cc * -93
    Yamaha TRX 850cc * *-97
  14. #14
    claymore:n avatar
    Liittyi May 2010
    Etelän makiat rannikkotiet vieressä
    Hei! Yksi viikonloppu kotona, jolloit vältät baariin menoa, ei muuta kuin uusi rengas alle, se on sitä säästöä se, ei tarvii miettii ja jännittää, että mato häipyy, odotellaan vaan rauhassa sitä uutta ruuvia siihen uuteen renkaaseen, ei muuta kuin keula pystyyn ja menoks!!!!
  15. #15
    Lainaa (B12 @ Elo. 10 2010,15:52) kirjoitti
    No en minäkään uskalla mennä Finnairin koneeseen. Ikinä ei ole tippunut, mutta en halua olla ensimmäinen kenen alla tippuu. Logiikka ihan sama.
    On tippunut, vuonna 1963 Maarianhaminaan.
    Firman nimenä oli sillin Aero mutta sama puulaaki kuitenkin.
  16. #16
    Rengasta ei tarvitse irrottaa vanteelta paikkausta varten, mutta järkevää olisi kurkata sisälle jos ei ole tietoa kuinka pienellä rengaspaineella rengas on pyörinyt. Jos tubeleskalvo on päässyt "kiehahtamaan" voi renkaan rungossakin olla jotain vaurioita. Ja jos tubeleskalvo on vaurioitunut, ei renkaasta tietenkään tule pitävää vaikka siihen tunkisi kuinka monta matoa. Itse vaihdoin reilu viikko sitten uuden renkaan ja kolmen päivän ikäisenä siihen tuli naula. Korjasin sen madolla, ja en avannut rengasta koska tiesin ettei ollut "tyhjänä" pyörinyt. Itse olen ollut kumiukkona viisi vuotta, joten jonkin verran luulen omaavani tietoa asiasta, mutta jos joku ei ole koskaan asiaan perehtynyt, niin lienee parempi antaa kumiliikkeen tehdä päätökset. Ja täälläkin on vaikea sanoa, mitä tehdä, kun ei ole ko. rengasta nähnyt. Mutta mato on ihan ookoo paikka, oikein käytettynä



    Hajapusanisti
  17. #17
    Renkaan paikkaus onnistuu kyllä tubeless paikkaussarjalla.
    Niitä saa esim. Biltemasta ( tuotenumero 82573 ) ja Motonetistä.
    Rengasta ei tarvitse irrottaa vanteelta paikkausta varten.
    Tuolla kerrotaan miten homma käy
    http://www.team-bhp.com/forum....re.html

    Rengasliikkeet eivät kuitenkaan halua paikata renkaita tubeless paikoilla vaikka se on ihan toimiva homma. Paikka kestää renkaan iän, kokeiltu on.

    Pekka
    Pekka
  18. #18
    Lainaa (Pekkavee @ Elo. 10 2010,20:30) kirjoitti
    Renkaan paikkaus onnistuu kyllä tubeless paikkaussarjalla.
    Niitä saa esim. Biltemasta ( tuotenumero 82573 ) ja Motonetistä.
    Ja, ei malta olla sanomatta, kaverilta, jolla on laadukas BMW.

    Käsittämätöntä, että nykyään saa kuluttajille myydä moottoripyöriä, joissa ei ole satulan alla renkaanpaikkaussarja hiilihappopatruunoiden kera. Tähän kuulemma syyllistyy nykyään jopa kunnianarwoisa Baijerin Konepaja.
  19. #19
    Lainaa (hra1150 @ Elo. 10 2010,20:41) kirjoitti
    Käsittämätöntä, että nykyään saa kuluttajille myydä moottoripyöriä, joissa ei ole satulan alla renkaanpaikkaussarja hiilihappopatruunoiden kera. *Tähän kuulemma syyllistyy nykyään jopa kunnianarwoisa Baijerin Konepaja.
    Heh, se BMW:n työkaluihin kuulunut paikkaussarja oli kyllä aika onneton. Paikat oli kai kovettuneet ajan myötä korpuiksi, kun kerran yritettiin niitä käyttää.

    Heitin BMW paikat menemään, mutta säästin ne painepullot.
    Sittemmin olen käyttänyt esim. Bilteman paikkoja omaan ja kavereiden pyöriin. Ja paikat on aina reissussa mukana.

    Pekka
    Pekka
  20. #20
    Lainaa (ilmo89 @ Elo. 10 2010,19:07) kirjoitti
    Koko kesän ajellu takarenkaassa paikkaus vaahdot sisällä ja hyvin toiminu! Nyt siis ei ole kysymys mistään itsestään paineistavasta vaahdosta joka lyödään tien päällä kun rengas on puhki.

    Keväällä olin ehtinyt ajaa uudella takakumilla alle 500km ja ruuvi pystyssä! Monet liikkeet kiersin, mutta kukaan ei suostunut paikkaa laittamaan. Lopulta joku fiksu sanoi, että laita vaahdot sisään-->paineet-->ajat väh. 50km--->Ja homma toimii! Eikä se kaveri paskaa puhunut

    Nyt painettu menee about 6000km eikä tunnu missään! *
    öö.. eli mimmosista vaahdoista nyt sitten on kyse?

    En tiedäkään muita kuin niitä painepurkkei.. jotka just tarkotettu siihen, et ei jää tien päälle.
  21. #21
    Lainaa (hra1150 @ Elo. 10 2010,20:41) kirjoitti
    Käsittämätöntä, että nykyään saa kuluttajille myydä moottoripyöriä, joissa ei ole satulan alla renkaanpaikkaussarja hiilihappopatruunoiden kera. *Tähän kuulemma syyllistyy nykyään jopa kunnianarwoisa Baijerin Konepaja.
    Joo, ei oo paljo kehumista baijerinkaan työkalusetissä nykyisellään - ei paikkoja, ei painepulloja, eikä paljon muutakaan.
  22. #22
    Lainaa (julles @ Elo. 11 2010,09:04) kirjoitti
    Lainaa (hra1150 @ Elo. 10 2010,20:41) kirjoitti
    Käsittämätöntä, että nykyään saa kuluttajille myydä moottoripyöriä, joissa ei ole satulan alla renkaanpaikkaussarja hiilihappopatruunoiden kera. *Tähän kuulemma syyllistyy nykyään jopa kunnianarwoisa Baijerin Konepaja.
    Joo, ei oo paljo kehumista baijerinkaan työkalusetissä nykyisellään - ei paikkoja, ei painepulloja, eikä paljon muutakaan.
    Misä pyörissä noi sitten ovat vakiona sataulan alla?

    Oman pyörän penkin alle mahtuu just hikisesti korjaamohanskat ja sinne viereen sais ehkä vielä tulitikkurasian

    Putkilo löytyy takasivukatten takaa,mutta ei sinne mahdu muuta kun vakiot pyörän työkalut.
  23. #23
    Tota tubeless-paikkausta on hyvä harjoitella loppuunkuluneella ja vaihtoon menevällä renkaalla...ei mee sitte tosipaikassa yön hämyssä keskellä ei mitään sormi suuhun.

    Olisittepa nähneet naapurin isännän ilmeen, kun se huomas mun vääntävän akkuporalla ruuveja mopon takarenkaaseen, kun juuri harjoittelin tota paikan laittamista. Eka paikka oli vähän niin ja näin, mutta kolmas oli jo ihan helppo juttu: kannattaa harjoitella.
    Don`t call me, I call you...

    VFR750, nuorekas kaks`kymppinen
  24. #24
    kurkku vähän on kippeenä, flunssaa taitaa pukata,,

    mutta tuo olikin hyvä vinkki, harjoitella paikkausta. paskat on aina kärryssä mukana, en tarkoita koiranpaskoja vaikka nekin ajoittain saattavat ilmestyä, vaan kamelinpaskoja. vielä - korostan - vielä en ole tarvinnut. paikkausvaahtoa olen pari kertaa prätkieni kumeksiin. ja viimeksi kotilon hiljaa tyhjentyvään renkaaseen. silleen luokkaa 0,4-0,5 baaria vuorokaudessa hiipuvasta kumesta tuli pitävä vaahdolla.

    vaahto ei oikein riitä näkyvien reikien paikkuuseen, niihin on kamelinpaska.

    isoihin viiltoihin taas ei auta kuin renkaanvaihtaminen tai pitäisi olla kumikorjaamo mukana paistolaitteineen, eikä sekään auta, jos kudokset ovat hajalla.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  25. #25
    Lainaa (kawabata @ Elo. 11 2010,12:56) kirjoitti
    kurkku vähän on kippeenä, flunssaa taitaa pukata,,

    mutta tuo olikin hyvä vinkki, harjoitella paikkausta. paskat on aina kärryssä mukana, en tarkoita koiranpaskoja vaikka nekin ajoittain saattavat ilmestyä, vaan kamelinpaskoja. vielä - korostan - vielä en ole tarvinnut. paikkausvaahtoa olen pari kertaa prätkieni kumeksiin. ja viimeksi kotilon hiljaa tyhjentyvään renkaaseen. silleen luokkaa 0,4-0,5 baaria vuorokaudessa hiipuvasta kumesta tuli pitävä vaahdolla.

    vaahto ei oikein riitä näkyvien reikien paikkuuseen, niihin on kamelinpaska.

    isoihin viiltoihin taas ei auta kuin renkaanvaihtaminen tai pitäisi olla kumikorjaamo mukana paistolaitteineen, eikä sekään auta, jos kudokset ovat hajalla.
    ^^ Juuri tällaista vuotoa minäkin tarkoitin, eli noin 0,5bar/ vrk tippui paineet, jolloin vaahdolla sain pitämään. En aluksi edes huomannut, että kumi vuotaa ja ajoin vajailla ilman paineilla tre-->hki koko matkan motaria?! Muutaman päivän päästä piti lähteä pyörällä ja takarengas olikin aivan tyhjä

    Mutta pieneen vuotoon erittäin nopea ja kätevä apuväline.
    Yamaha YZ 80cc * -88
    Honda NSR 125cc * -93
    Yamaha TRX 850cc * *-97
  26. #26
    Mitenkäs tuota esim. Bilteman paikkapurkkia pitäisi käyttää? Meinaan mulla tyhjeni etunen pari kuukautta sitten ja pistin tuosta purkista tavaraa sisään. Paine nousi järkeväksi mutta sitten rupesi tulemaan vähän vaahtoa venttiilin varren ohi. Paine pysyi ehkä sen 2-3min ja sitten olikin taas etunen tyhjän oloinen. Kaksi viikkoa ennen hankittu AL-Turva maksoi itsensä kertaheitolla pois kun soitin hinauksen.
    Kotona kun nakkia vaihtelin niin se sisuskumi olikin ihan pitävä, sieti vaikka kuinka paljon painetta sisällä.

    Jälkeenpäin ajateltuna ehkä olisi pitänyt lähteä ajamaan tuolla samantien (sitä suositeltua hidasta vauhtia), niin mömmöt olisivat levinneet sinne ilmareikään asti nopeammin. Tavallaan luovutin siinä vaiheessa kun venttiilivarsi rupesi kuplimaan, vaikka painetta oli -> ei ole repeytynyt irti. Käyttäjän virhe (?).
  27. #27
    Taitaa tuossa olla se taikasana tuo sisäkumi...

    Vaahto on kai tarkoitettu lähinnä noihin tubeless renkaisiin.
    Sisäkumeihin sitten se ihan perinteinen paikkalappu tai kokonaan uusi kumi.

    Raudat, pumppu ja paikat kun on matkassa niin ei pitäisi hinuria ihan heti tarvita?



  28. #28
    Lainaa (Adve @ Elo. 11 2010,12:16) kirjoitti
    Misä pyörissä noi sitten ovat vakiona sataulan alla?
    Mulloli Gessussa tollasta roinaa:



    pussukka
  29. #29
    Tutkin purkkia tänään tarkemmin, eikä siinä sanota yhtikäs mitään tube/tubeless renkaista, millään kielellä josta minulla on hajua (suomi/ruotsi). Luulisi että ainakin ruotsinkielisessä olisi joku maininta. Omalla järjellä en näe tubelessiin rajoittavana syynä muuta kuin että sisärenkaallisessa ei välttämättä tule kovin happipitoista ilmaa suoraan läpimenevästä reijästä. Mutta eipä sitä tiedä tarviiko se edes sitä happea, jotain se kuitenkin tarvii siihen että olomuoto muuttuu kiinteäksi.

    Lusikoita/pumppua ei ollut mukana, paikat oli (mitäköhän varten..).
  30.  
  31. #30
    Sisäkumi on aika venyväinen ja notkea otus tubeless renkaaseen verrattuna, useimmiten vielä aika ohutkin...
    Siksi ei oikein aina toimi nuo vaahdot.