Jos auto ja MP eivät olisi muuttaneet lainkaan muotoaan ja motoristin massakeskipiste oli metrin korkeudella tiestä, niin hän olisi laskeutunut 6,27 metrin päähän, mikäli nopeus olisi ollut 50 km/h.(pecha @ Elo. 12 2010,19:14) kirjoitti
Kun otetaan todellinen maailma, eli muotoa muuttavat kappaleet ja lentoradan satunnaisuus yms, niin tuo pallopuistoluku 5m on ihan järkeenkäypä.
Eli ei taidettu tulla tuppi nurin?
Sekin lienee edelleen totta, että väliä on täytynyt olla vähintään se sekunti, koska muuten mamma ei olisi ehtinyt eteen. Ei siis ajettu liian lähelläkään.
Tottakai kuski olisi voinut tulla kännissä kahtasataa, mutta ei tullut. Tuskin tuosta kukaan lie edes vastaan väittänyt tai tuollaista käytöstä puollustanut?
Ja jotta normaali liikennepolitikkamme voi jatkaa elämäänsä eteenpäin tästä tapahtuneesta johtuen, tulemme saamaan tuohon risteykseen:
- hidastustöyssyt
- 30 km/h nopeusrajoituksen
Näin kaikki voivat osallistua siihen kun yksi mokaa.
Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
Sisälukutaitosi ei toden totta taida olla kovin kaksinen.
Vielä kerran: En viitannut tähän tapaukseen
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Etpä niin. Jotta pysymme aiheessa, niin ehkäpä nostamme näkökulmasi korostetusti esiin kun keskustelemme onnettomuudesta, jonka pohdintaan se erinomaisesti sopii.(pecha @ Elo. 12 2010,20:31) kirjoitti
Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
Kovaa ajettaessa ensimmäinen muistisääntö on se, että muut eivät välttämättä huomaa sinun ajavan kovaa, joten ole varovainen risteyksissä. Liikenteessä pitäisi kuitenkin päteä myös sellainen varovaisuus, että ennen väistämisvelvollisuuden takaa ajamista varmistetaan ettei mennä törmäyskurssille lähestyvän kanssa.(pecha @ Elo. 12 2010,19:14) kirjoitti
So What!
Tottapa niin.Tosin voin kyllä myöntää ihan reilusti että myös omalle kohdalle on sattunut muutaman kerran "mistä tuo tuli"-tilanne,jossa katsoo,mutta "ei näe",eli jotenkin vaan posti ei mene aivoihin.Näissä eteenkääntymisissä voi olla sama juttu eli ei tahallinen katkos nähdyn ja tajutun välillä.Koskaan ei ole kolissut omalla kohdalla mutta nolo tilannehan se on.(pecha @ Elo. 12 2010,19:14) kirjoitti
Nii, ellei kerenny puristaa sitä kaasukahvan puoleista vipua. Ainahan noita voi spekuloida jos tahtoo... *(jannep @ Elo. 12 2010,19:55) kirjoitti
![]()
Ylitseni ajettiin kun itselläni oli 40 km/h vauhti ja en ennättänyt sanoa mitään. Empiiriset tutkimukseni sanovat toista. Se mitä sinulle juuri on sattunut ei ole totuus. Monella muulla on sattunut toisin vaikka ajelevatkin ennakoivasti. Usko pois kaikkea ei voi ennakoida.(pecha @ Elo. 10 2010,18:03) kirjoitti
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
En sellaista ole väittänytkään, etteikö itselleni voisi sattua mitään. Tiedän, että se on mahdollista, mutta ainakin aion jatkossakin tehdä voitavani, että näin ei tapahtuisi. Puhdas vahinkohistoriani, vaikka ajan kohtalaisen suuria ajomääriä per vuosi kertoo, että ainakin tähän saakka olen onnistunut. Mutta tiedän, ettei ole varaa asennoitua niin, että olen ´turvassa´.
Todella pieni osa esimerkiksi mp-onnettomuuksista kuitenkin loppupelissä on sellaisia, missä ainoa pieleen mennyt asia oli pelkkä huono tuuri, ja mille siis "ei voinut mitään". Ja loput on sitten eriasteisesti tilattuja, oli taustalla sitten tietoinen riskinotto tai osaamattomuus. Huimia meriselityksiä, kuinka se ei ollut ollenkaan oma vika, vaan jonkun muun, on kyllä varsinkin netti turvoksissa.
(taaskaan ei viitaten mihinkään nimenomaiseen tapaukseen - mikä tosin ei innokkaimpia copypeistaajia tunnu hidastavan).
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Miksi sitten taas tässäkin ketjussa koitat provota ylinopeuksista. Kun eivät tähän tapaukseen kerran liity ?(pecha @ Elo. 13 2010,10:02) kirjoitti
Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
Noihin kahteen oleelliseen syyhyn lisäisin vielä "perus-keijon" kohdalla huonon ajamiseen keskittymisen ja huolimattomuuden. MP:llä ne voi johtaa fataaliin lopputulokseen, koska virheitä ei saa samalla tavalla anteeksi kuin autolla ajaessa.(pecha @ Elo. 13 2010,10:02) kirjoitti
Omassa ajamisessa huomaa siten, että muita juttuja miettiessä alkaa reippaammassa mutkatiekurvailussa ajolinjat olemaan kulmikkaita ja tiukimmat mutkat ja savipaakut "tulemaan silmille".
Itse vältän ajamista krapulassa tai väsyneenä. Vaikka en ole mitenkään "turvallisuus-hysteerinen arkajalka" niin ei vaan nappaa ajaa "puoliunessa" pyörää. Krapulaa ei tosin ole kuin kerran kaksi vuodessa...
So What!
Ennen tuota onnettomuuspaikkaa on motoristin tulosuunnassa nyppylä joka peittää risteysalueen näkyvyyttä ikävästi molempiin suuntiin. Aiemmin ei tuohon ole tullut kiinnitettyä huomiota kun ei ole tullut tilannetta eteen.... Jos ajelette tuolla päin niin miettikää siihen vielä kuomullinen peräkärry sopivan matkan päähän eteen -> motoristi ei ole todennäköisesti nähnyt autoa ennenkuin nyppylän päällä ja autoilijalle liikkeele lähtiessä motoristi on voinut olla nyppylän takana katveessa.
Niin tai näin mutta yritän itse muistaa sen tuossa paikassa jatkossa.
Ajaminen on tärkeintä
Mietippäs nyt hiukan sen pienen notkelman etäisyyttä siitä risteysalueesta. Ei tähän kannata väkisin yrittää keksiä jotain ihmeellistä. Autoilijan huolimattomuus.(Bear @ Elo. 13 2010,23:09) kirjoitti
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Ei väkisin, en muistanut koko nyppylää ennenkuin ajoin eilen tosta ohi. Kato nyt kuitenkin vielä se kohta seuraavan kerran kun ajat ohi ja mieti uudelleen kuinka kaukaa oli haettu. Mutta varmaan homma kuitenkin meni niinkuin sanoit(lippa @ Elo. 13 2010,23:35) kirjoitti
Ajaminen on tärkeintä