Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
    Nyt ei löydy enää tunteelle sanoja. Huomasin sitten juuri parvekkeelta, että ukkosmyräkkä oli kaatanut pyörän pihalla. Eihän se oo mahdollista? Muutakaan selitystä en keksi.

Pimeessä ei näkynyt muita vaurioita, paitsi metallitappi (tekniikka on hallussa niin kuin huomaa, vastapaino?) kaasukahvan päästä oli murtunut. Pystyykös tolla nyt ajamaan ja miten korjaaminen?

Pahan onnen pyörä, ei pysynyt tiellä ja kaatuilee myrskyssä.
    Kahvapaino - no niitä saa uusia. Kai se teoriassa on mahdollista!? Jos nyt joku valopää ei ollut asialla.

Kannattaa valoisalla vilkaista että onko öljyä/jäähd. nesteitä/jarrunesteitä valunut ulos, minkälainen akku sulla on? Jos on ns. vanhanaikainen akku, niin akkuhapon vuotovaara on...syövyttää maalipinnat aika tehokkaasti.

Kronoby Racing Team
    Kahvapainoahan mä tarkoitin. (vastaohjauksen sijaan mä käytän siis paino-ohjausta!)

Tulin juuri pyörällä kotiin ennen myrskyä eli sitä epäilen. Tai sitten yläkerran kaveri koittaa tosissaan vihjailla, että harrastus ei ole sopiva...
    Kyllä Stadissa oli ihan kunnon myräkkä tuossa kympin pintaan, ei tule mieleen että olisin Suomessa vastaavaa salamointia edes nähnyt koskaan. Varmasti on voinut kaataa pyöriä enemmänkin.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
    Seiskytluvun hemmetin enkeli siki:n avatar
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (pecha @ Elo. 09 2010,00:34) kirjoitti
    Kyllä Stadissa oli ihan kunnon myräkkä tuossa kympin pintaan, ei tule mieleen että olisin Suomessa vastaavaa salamointia edes nähnyt koskaan. Varmasti on voinut kaataa pyöriä enemmänkin.
    Joo. Mutterilta kun oltiin lähdössä, niin just tuli hitonmoinen myräkkä, ja saattaa olla et olis mopotin kaatunutkin, mut olin just päällä, ja sain pidetyks pystyssä. Tosiaan hitonmoinen mylläkkä.
    Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
    ei kahva painon rikkoontuminen estä ajamista..
    vetoja vaan.. itellä joskus suskasta aikanaa tippu helsinki tamper
    motarille paino vauhissa enkä huomannu ennen ku seuraavana päivänä ku aloin pestä pyörää
    jokaisessa meissä asuu pieni ghostraider

zx-10r-04 ex
    dr-800s-93
    ktm duke 620 -96
    zx10-r -08
    Lainaa (PDMF @ Elo. 09 2010,00:01) kirjoitti
    Tulin juuri pyörällä kotiin ennen myrskyä eli sitä epäilen. Tai sitten yläkerran kaveri koittaa tosissaan vihjailla, että harrastus ei ole sopiva...
    Olitko kaupungissa liikkeellä missään vaiheessa? Mä melkeen luulen että pongasin sut.

Kyllä eilinen myräkkä voi kaataa mopon helposti, sulla on ne katteetkin mitkä voisin kuvitella että voi ottaa ns. "tuulta alleen". Me lähettiin 15 minsaa liian myöhään Mutterilta himaan, Kulosaaren sillalla mysrky iski täydellä voimalla niin että autot meni paniikkiin ja soppa oli valmis Katto ny ne katteetkin että mimmoset naarmut niihin on tullu, koska jos se asfaltille on kaatunu niin naarmuja siellä on... Tosin nekään (niinkuin ei se kahvapainokaan) estä ajamista
    Mopovapaa vuosi

Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600
    Mulla kaatui kanssa pyörä hyvinkäällä.

Tai se oli jotenkin lentänyt 1,5 viistosti taaksepäin
    Jotenkin ihme juttu munkin mielestä, parkin vieressä on 2 muuta pyörää joista toinen painaa samanverran ku mulla (n.170kg)..
    Tosin kaatumishetkellä olin hississä jumissa ( ) kun fiksuna menin äkkiä kameran ja jalustan kanssa hissiin jotta olisin päässyt kuvaamaan ulos ja sähköt tietty katkes. 40min hississä kunnes huoltomies päästi ulos, tämän jälkeen äkkiä ulos kattelee ja pyörä oli kyljellään 1,5m päässä normaalista paikastaan, kyllä oli hetken melko paranormaali fiilis

Onneks ei ole mikään kallis muoviluoti, ainoastaan etuvilkku pudonnu paikoiltaan
    -Ninja 500 aka gpz 500s 1996
    Ehkä vanha, ehkä pieni mutta ei pankin.
    olisi kaatunut lahdesta tullessa tuuliharjan suuntaan, mutta pysäytin ja jalalla punnersin tuulta vasten motarin pientareella, sit ykkösellä ajaen piennarta ja potkien jaloilla jotta pysyi tiellä. yöksi huoltiksen katoksen alle. samassa kun pääsin sinne, niin räpsähti sähköt pois asemalta. oli kovin ajaessa kohalle osunut myrsky.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
    Espoossa nousi helveettinen tuuli ennen ukkosmyrkyä, joskus puoli kymmenen aikaan illalla olin mp:llä liikenteessä. Alkoi tosissaan pelottaa siinä vaiheessa kun joku liikennemerkki rojahti suoraan eteen ajoväylälle. Tuuli repi siihen malliin että en arvannut jättää pyörää parkkikselle vaan vein halliin pitämään seuraa autolle ...
    Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
    Mä ehdin just alta pois mopon kanssa. Niinkuin alle minuuttia ennen tulin rapunovesta sisään ennenkuin synkkeni. Tosta katolta kattelin kun nosti pilvet ylle kuin jossain tieteisleffassa. Koiraparka pysy sängynalla, kun salamoi tauotta. Kliffaa oli kyll tsiigailla, toivottavasti mun pyörä on vielä pystyssä..
    "What a splendid head, yet no brain"

Between rides
    Suzuki gsr750 '11 -Valo-
    Kawasaki z750 '10 -Martti-
    Kawasaki er5 '05 -Eki-

http://www.facebook.com/profile.php?id=668811368
    Olin näppäränä laittanut suojapeitteen pikkuisen päälle, ettei se kastu. Eli naarmuja ei tullut, mitä aamulla vilkaisin. Tuuli ehkä tosin otti helpommin kiinni.

Ehkä bongasit Anu oikein. Mähän osaan sen yhden reitin ulkoa...
    Nyt loppuu huumorintaju. Perkeleen porkkananpurija (=viihtyy enemmän makuulla, mielummin nurmikolla)(sori, Anu).

Tälläsin sitten varusteet päälle ja katsastin pyörän. Ei valu mistään mitään eikä katteissa naarmuakaan. Korttelin jälkeen ihmettelin, kun takajarru ei toimi ja seuraavalla kerralla koko poljin oli huitsin sanonkomissä. Jarrupoljin murtunut.

Olisko vinkkiä, missä kuussatasen -06 Ninjaan sais paikalleen äkkiä uuden?

Hienoa tässä on se, että ei tarvitse ajella mutkia, ei kulu bensaa, ei tarvi juoda kahvia tylsällä Mutterilla, ei tule hiki nahkavempeleissä ja voi tehdä koko illan duunijuttuja kotona.
    Kun Asta katkaisi meiltä päin sähköt, ja kova tuuli alkoi, vilkaisin pimeälle pihalle. Salaman valossa vilahti jotain kiiltävää mitä ei normaalisti pitäisi näkyä, moottorin alta menevät pakoputket, hetkinen, mites ne voi näkyä...

Toinen salama, ja aivan, siinähän se susna rötkötti kyljellään kun hylje kalloilla. Ja ulkona lenti pientä puun rojua vaakasuorassa. Hetken siinä ihmettelin, kunnes mieleen tuli ajatus, että hitto, sehän kannattaa nostaa pikimiten pystyyn, ettei ala moottoriöljyt valumaan ilmansuodattimeen yms mukavaa tapahtumaan.

Olipa mielenkiintoista pilkkopimeessä taskulamppu suussa koittaa yksin punnertaa 201 kg pyörää ensin takaisin sivutuelle, ja kun sen sai siihen niin kiireesti keskijalalle uuden pyörtymisen estämiseksi. Eikä tullut ees hiki kun oli jo muutenkin litimärkä sateesta.

Tavallaan unohtumaton kokemus kaikkineen...
    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki SV 1000 N K4
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
    Onneksi oli meillä prätkät tallissa autojen kera, mutta polkupyörät olivat kirjaimellisesti lentäneet koko pihan toiselle puolelle, käsittämätöntä.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
    Lainaa (PDMF @ Elo. 09 2010,00:01) kirjoitti
    Kahvapainoahan mä tarkoitin. (vastaohjauksen sijaan mä käytän siis paino-ohjausta!)

Harrastus on sopiva.
  17.  
    Lainaa (PDMF @ Elo. 09 2010,18:04) kirjoitti
    Nyt loppuu huumorintaju. Perkeleen porkkananpurija (=viihtyy enemmän makuulla, mielummin nurmikolla)(sori, Anu).

Tälläsin sitten varusteet päälle ja katsastin pyörän. Ei valu mistään mitään eikä katteissa naarmuakaan. Korttelin jälkeen ihmettelin, kun takajarru ei toimi ja seuraavalla kerralla koko poljin oli huitsin sanonkomissä. Jarrupoljin murtunut.

Olisko vinkkiä, missä kuussatasen -06 Ninjaan sais paikalleen äkkiä uuden?

Hienoa tässä on se, että ei tarvitse ajella mutkia, ei kulu bensaa, ei tarvi juoda kahvia tylsällä Mutterilla, ei tule hiki nahkavempeleissä ja voi tehdä koko illan duunijuttuja kotona.
    Pyöräpurkaamoja löytyy haullakin tältä foorumilta talliosastolta.

Siksi toisekseen takajarrun käyttö kyykyssä on mielestäni jokseenkin redundanttia, se vauhti mitä moottorijarrulla ei tapa lähtee kyllä etujarrulla. Nimimerkillä 2 vuotta ilman takajarrua - oikeastaan siinä vaiheessa, kun takajarru oli käyttökunnossa, se vaikutti enemmän turvallisuusriskiltä kuin hyödylliseltä.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88