Noin 80-90km/h nopeudessa XX:ssä lämmöt heiluu n.90-100 paikkeilla.Mitenkäs muilla merkeillä.....Huomenna taitaa jäädä ajot luvassa +35c...liian hyvät kelit![]()
ZZR 1400 -08
CBR XX 1100 -06
GSX 750F -03
ER-5 -97
+100tkm/120kmh
80km/h 80-85c ulkolämpö n.30c
Ajeluista olet ihan oikeassa. Ihan liian hienokeli istua nahkatakissa kiuas jalkojen välissä.![]()
FZ6-s -04 -> Z750 -09
Ei tuossa gixxerissä noussut tänäänkään lämmöt ajossa yli 80C vaikka kuumaa olikin. Kaupungissa sitten flekti hörähtää äkkiä 105C kohdalla. Kannattaa välillä putsailla sitä syyläriä vaikka vesiletkulla ja paineilmalla, ne tukkeutuu pikkuhiljaa ja jäähdytys heikkenee.
Nyt alkais helteet jo pikkuhiljaa riittää![]()
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
Nii kauan ku nesteet pysyy sisällä, ei mitn hätää. "Kaikissa" enemmän ja vähemmän kyykyissä paineistettu järjestelmä. Ts kiehumispiste jossain 120-130.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Muistelen että tuo XX kävi aika kuumana. Hontra palstalla on jotain juttuakin jos haulla koittaa. Ihan normaalia että liikennevaloissa keikahti sinne reiluun 100 asteeseen. Nykyinen gikseri ei ajossa lämpeä yli 80 oikein millään ja yli 90 on tainnut tasan kerran mennä valoissa. On noissa vähän eroa.![]()
Jälleen suzukisti
No eipä ole tuo tullut taas mieleenkään!(Utah @ Elo. 07 2010,17:52) kirjoitti
Paljonkohan Baareja kehtaa laittaa kohti syyläriä?
ZZR 1400 -08
CBR XX 1100 -06
GSX 750F -03
ER-5 -97
+100tkm/120kmh
Mistähän se sitten johtuu(Diipadaapa @ Elo. 07 2010,17:56) kirjoitti
.Kuitenkin XX on kuulemani mukaan 1:ksi kestävimmistä pyöristä-luulisi että korkeat moottorin lämpötilat lyhentävät sen käyttöikää....
![]()
ZZR 1400 -08
CBR XX 1100 -06
GSX 750F -03
ER-5 -97
+100tkm/120kmh
Kokeile ensi varovasti suhautella miten tuntuu ilmaa tulevan, sit tarpeen vaatiessa vaikka täpöllä.(suzuki03 @ Elo. 07 2010,18:01) kirjoitti
En ole minä saanut yhtään syyläriä yms. painilmapistoolilla hajalle...
Älä pistä painetta (joo, ne lamellit menee kenoon), käytä mielummin liuotinpesuainetta ja tiskiharjaa.(suzuki03 @ Elo. 07 2010,18:01) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Tavallisella puutarhaletkun paineella, sellanen pistooli siinä on hyvä. Painepesuria ne alumiinilamellit ei oikein kestä. Jotain pesuainetta ensin, vettä ja taas pesuainetta kunnes paskaa ei enää irtoa. Kannattaa tehdä kerran vuodessa.(suzuki03 @ Elo. 07 2010,18:01) kirjoitti
Mutta kuten jo sanottiin niin ei 100C vielä haittaa, 120C on ylilämmön raja useimmissa. Ja voi eri laitteissa olla eroa jäähtymisessä. Pääasia ettei keitä. Jos keittää heti 100C jälkeen niin painekorkki vuotaa.
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
No eihä termarikaan aukee keskimäärin ku jossain 70 asteessa vasta tjsp, ts joku 70-90 on täysin normaali käyntilämpötila. Ja jos on 30-40 astetta hellekeli, niin normi on joku 80-110 tjsp.(suzuki03 @ Elo. 07 2010,18:07) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Stree triple 2010. Mittari näyttää pykälinä pylvään muodossa (0-9 pykälää) lämmön, ei tietoa celsiuksista. Maantienopeuksissa pysyy lämpö tasaisena (6 pykälää). Ei merkitystä onko helle tai viileämpi keli, ajaa sikaa tai rauhallisesti. Edes pitempi vauhdikas eteneminen ei nosta lämpöjä. Ainoastaan taajamassa ja risteyksissä pojottaessa alkaa lämpö nousta, kun ei kulje ilmaa riittävästi jäähdyttimen läpi.
Honda CB 750 k7 (Tuutti) 1979 -> Triumph Speedmaster 2006 -> HD FXDB Streetbob 2007 -> Triumph Street Triple R 2010 -> Suzuki DR 650 R 1993
Noihan sen pitää toimiakin, termari pitää lämmöt tasaisena jos vaan ilmavirtaa riittää, onhan se 40C:kin paljon vähemmän kun 100. Uudessa mopossa onkin syyläri puhdas ja termari toimii...(Rubbo @ Elo. 07 2010,18:20) kirjoitti
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
SV1000s pyörii ajossa siinä 88-93c ja ruuhkassa seisoessa ollut 105-106c.
Triumph Sprint ST 1050
ex: Suzuki SV1000s
Samoin pelaa KTM SD. Mitäpä noista murehtimaan jos käy tarpeeks lämpösenä, Ducatin ohjekirjassa lukee, että pitää alkaa himmailemaan kun öljyn lämpö ylittää 170 celsiusta..(Utah @ Elo. 07 2010,18:30) kirjoitti
"Jos viistoistavuotiasta sais."
990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
Epäilen että johtuu blackkarin rakenteesta. Muovia kun on ihan eritavalla kuin gikserissä. Eikä se lämmin luita riko vai miten se meni. Täytyy kaivella noita vanhoja keskusteluja kun kerkeää. Siellä oli aikoinaan keskustelua samasta.(suzuki03 @ Elo. 07 2010,18:07) kirjoitti
Jälleen suzukisti
Millen lämmöt pyörii avoimella tiellä 78 - 84, mutta heti kun iskeytyy kaupunkiin niin nousee 97 ja flektit lähtee päälle.
Sopivasti kun auto ajaa edessä niin sekin vaikuttaa lämpöihin. rauhallisessa ajossa vapaassa ilmassa mutkatiellä lämmöt on about 77 - 78 C ilman helteitä.
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
mun xx:ssä lämmöt pyörii noilla vauhdeilla ja näillä keleillä siellä 90 paikkeilla..kaupungissa pyörii lähes koko ajan 100 paremmalla puolen, mutta niinpä se tekee melkein aina..koskaan ei ole yli 105 noussu,joten ei mahda olla syytä huoleen.(suzuki03 @ Elo. 07 2010,17:32) kirjoitti
Ex:
Ducati Hypermotard 1100 -08
Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
Honda CBR 1100 XX -04
Juuh jäähdytys järjestelmä on paineistettu ja vesi ei kiehu 100 kuten kattilassa. Termari ja flektit kun pelittää niin no hätä.
Aika moni mopo on kuitenkin suunniteltu ihan toisiin lämpöihin kun härmän normi kesä.
Osakassa olin joskus duunitmatkalla ja oliko se +36 varjossa jonkun trooppisen myskynä jäljiltä kosteus prosentti sen mukainen ja meikä spriki päällä ja kovat kaulassa, mutta zeniläisellä tyyneydellä hyväksyin sen, että systeemini keitti ja pyyhin välillä otsaa nenäliinalla niin ne toimi alku asukkaatkin ;)
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Missäs öljyjen lämmöt on pyöriny? Mulla näillä helteillä kevyessä pyörityksessä n. 95ast. ja kovemmassa mättämisessä inan päälle satkun.
CRF1100L, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
EI herrane aika.onkohahan pojilla mennyt puurot ja vellit sekasin.
Kyllä vesi kiehuu 95-98 asteessa paineestattuna vielä alemmassa lämpötilassa..
laittakaa klykoolipohjanen ja tavavalline kattila liedelle kumpi kiehuu äkkiämmin.
MIten tossa vaikuttaa ilman lampötila?Jos jäähytys järjestelmä toimii se on sama onko -30 vai +30 .
Kyllä se kiehumispiste nimenomaan nousee paineistetussa tilassa.
Triumph Sprint ST 1050
ex: Suzuki SV1000s
Aikatarkkaan 76 ajossa, kaupungissa nousee 80-100.
Buell XB12S -08
Menneet:Buell XB12S -04, KTM Super Duke 990 -08, Ducati Monster 1000DS -05, Honda CBR1000RR Fireblade -06 ,Honda CBR900RR Fireblade -99, Honda Shadow VT 750 -97
Näissä 30-35 lämmöissä ajossa kone 78 astetta,kaupungilla sit sahaakin väliä 104->107-> 98 astetta ja flektin sammuttua uudelleen. Ja mopo on R1 -01
Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
Gixxeri K8 on aina ajossa 75-78 astetta lämpötilasta riippumatta ja kaupungissa helteellä max 105 astetta...![]()
ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
ex-GSX-F 600 K6
ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
ex-GSX-R 1000 K8
Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
Triumph Speed Triple 955i 2002
Jos vesipelissä kaikki on kunnossa, mutta lämmöt kuitenkin
huolettaa, voi nesteitä "plussakaudeksi" hieman laimentaa.
Normisti kai soppa tehdään lähelle 50/50 varmuuden vuoksi,
mutta viskositeetti on ihan toinen jos glygolia on vaan
"voiteluksi".
Eli kierto / jäähdytys paranee selvästi laimeammalla nesteellä.
Ei sitten kannata talvisäilytykseen pakkaseen unohtaa.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
En ryhtyisi äkseeraamaan moisen kanssa. Nämä Suomen lämmöt (edes tänä kesänä) eivät ole nykyprätkän nestejäähdytykselle mikään ongelma, olettaen tietenkin että systeemi on kaikin puolin kunnossa.(BadToThe Bone @ Elo. 08 2010,10:37) kirjoitti
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Suositus on aina se 50/50, vesipumpun voitelun ja syöpymisen eston vuoksi, eikä sitä kannata alkaa laimentamaan. Kiehumispistekin laskee vähän laimeammalla sopalla. Ja sinnehän ne laimennetut seokset unohtuu kuitenkin...(BadToThe Bone @ Elo. 08 2010,10:37) kirjoitti
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
Näinpä(pecha @ Elo. 08 2010,11:37) kirjoitti
.
Tässä on vähän samat "varmuusmarginaalit" kyseessä
kun tuossa vaparifiltteriasiassakin..
Eli monelle parempi kun ei lähde jammailemaan.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY