Nyt haussa hyvän kiiltävän pinnan jättävä kuumankestävä maali?
Kokemuksia kiitos, voidaanko jättää kaikki "kummin kaverin mutsin kuulemma" kokemukset ja "Wurth on hyvä" kommentit pois, kiitos *
On entisen omistajan toimesta ollut alumiinikuoristen vaimentimien pannat ilman kumia, ja nyt on putki ruvella, hehheeh *
Aikaa myöten tullut muutakin pikku naarmua ja jälkeä joten kiilotus ei ole vaihtoehto naarmujen ollessa sen verta syviä y.m. että näkyisi vain paremmin.
"Pakkeliksi" valikoitui jo Bisonin 2-komponenttinen metal-epoxy liima/täyte. Kokemuksesta ja ammattilaisten sanaan nojaten kestää komeasti vaimentimen kuoren lämmöt, toisin kuin noku bilikan spakkel.
Eli nyt on vain säätä ja aurinkoa kiiltävänä kestävää lämmönkestävää maalia vailla, enyone?
Suzuki TL1000S 1999 Kadulle
GSXR600 -08 Radalle
Suzuki DR650 -99 Kaikkialle
4tkm:n testin perusteella suosittelen "VHT case paint"
maalailin R1n vakiovaimentajat tolla, ja hyvin on tähän asti pysyny.
paikallinen automaalari suositteli tota, on kuulemma useamman auton pöntön maalaillu ko aineella.
maalarin ohjeiden mukaisesti pesin pöntöt huolellisesti ja kevyt vesihionta.
sitten lämmitin kuumailma puhaltimella vaimentajia, ja sutaisin kerroksen. taas lämmitys, ja uutta kerrosta jne.
maalarin mukaan kun näin "polttaa" maalin kiinni pönttöön niin se pysyy paljon paremmin.
väri on lähempänä mattamustaa, ainakin US partsilta löytyy.
Paljonhan se vaimentimen pinta lämpenee? Normiautomaalitkin kestää reilut sata astetta, kun taas ne varsinaiset kuumankestomaalit (+600C tms.) ei ole koskaan kiiltaväpintaisia.
VHT "Engine enamel" -lohkomaalia käyttäisin itte, sitä saa kiiltävänä, kestää >250C, tai sitten ihan 2k-automaalia. Alumiini joka kuumenee on kyllä aika haastava maalattava, lämpölaajeneminen kun tuppaa irrottelemaan maalia.
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."