Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 95:sta
  1. #61
    Lainaa (Sini-68 @ Elo. 05 2010,08:10) kirjoitti
    Eilen noin klo 21 oli Vanhalla Turuntiellä, Leppävaaran paloaseman kohdalla (Viherlaakson suuntaan) jälleen prätkäonnettomuus.
    Kuski makasi liikkumattomana kaistojen välissä olevalla
    Ilmeisesti tarkoitat Turuntietä, koska Vanha Turuntie on parin kilometrin pituinen asuinkatu?

    Moottoritiehän on sitten Turunväylä.
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  2. #62
    Lainaa (Santtu @ Elo. 05 2010,10:44) kirjoitti
    Siinä on se pieni monttu joka on nyt vaatinut ainakin viisi motoristia. Muistan sen kuprun siitä jo ainakin 80-luvulta... Tuo monttuha ei ole paha kun ajaa rajoitusten mukaan, mutta hiukan yli niin se on vaarallinen. Olisiko jo tutkintapyynnön paikka? Siihen voisi listata mennehtyneet ja loukkaantuneet ja kyssärin, että mitä tienpitäjä aikoo tehdä asialle?
    Ei kait mitään koska rajoituksen mukaan ajamallahan tuossa kyllä tiellä pysyy.

    Itse laittaisin tuonne kaksi merkkiä ja yhden lisäkilven.

    Kuoppa
    Lisäkilpi: 5 kuollutta motoristia
    50 km/h
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  3. #63
    Lainaa (Havis @ Elo. 05 2010,16:54) kirjoitti
    Lainaa (Sini-68 @ Elo. 05 2010,10:56) kirjoitti
    Lainaa (L18 @ Elo. 05 2010,10:52) kirjoitti
    Mutka

    Siis tuossa oleva mutkako on kyseessä?
    Juuri se.
    Millanen liikennemäärä tuolla tiellä on ollut tapahtuma-aikaan, onko paljon autoja ja välit tappituntumalla, ruotsalaisittain.

    Jospa mp on sukkuloinut autojen välissä, tai sitten muuten vaan joku autoilija ei ole seurannut peilejä, vaan on vaihtanut kaistaa suoraan eteen, tullut joko kontakti tai mp:ltä nopea väistö ja peli nurin?

    Tai onko juuri ennen tuota kohtaa liittymä, josta tulee muita eteen, ja joku pääväylää ajava vaihtanut kaistaa vasemmalle mp:n eteen?

    Paikka ei näytä sen kummemmalta kun mikään muukaan tienpätkä...
    ...niin, tässä on jo taivasteltu kuinka hirveä hyppyri kyseisessä paikassa on .... ja paskat. Tulin tuossa joku tunti sitten puolison kanssa autolla tuon paikan kautta tarkoituksella jotta näkisin onko paikka muuttunut jotenkin ja tästä mainitsin puolisollekkin. Ajoin tarkoituksella vähän reilu 80 mittarin mukaan (anteeksi) ja kun oltiin aikapäiviä sitten ohitettu kyseinen paikka puolisoni kysyi että missä se on?

    Eli 80 vauhdissa auto ei edes niiannut yhtään kyseisessä montussa/hyndässä/painanteessa tai mikä lie se sitten onkin...

    Että jos joku saa mopon siinä lähtemään lapasesta niin saa olla vallan perkeleesti vauhtia.
    Honda CBR1100XX
  4. #64
    Mikäli tässä on kyseessä saman tapainen ulosajo kuin edellisissä, niin perusongelma on se että

    - avaudutaan kaupungissa kun on näyttää hyvältä suoralta ja valoista pääsee lähettämään (että oon kova jätkä kun mulla on mopo, näytän noille miten kulkee - tai sitten vedetään ihan siksi että se on kivaa eikä ole vielä käynyt köpelösti tai menty nutulleen)

    - ei tunneta paikkoja (tien painumia ja kuoppaa)

    - ei hallitakaan pyörää tilanteessa missä pitää yhtä aikaa hallita suuri nopeus, kaarto, jarrutus ja painuman aiheuttama mahdollinen heittelehtiminen

    - mennään kaiteeseen

    Milläs hyvä naiset ja herrat valistaisitte muita ettei kuudetta kuollutta tulisi samassa paikassa?
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  5. #65

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jul 2010
    Junttilan mutka
    Lainaa (pecha @ Elo. 05 2010,16:15) kirjoitti
    Kuinkas sitten meinasit käytännössä hanskata sen, että ´taitavilla´ ja ´taitamattomilla´ olisi erilaiset säännöt?
    Säännöt täytyvät olla samat kaikilla, mutta aluksi voisi kokeilla mitoittaa ne säännöt sen "keskiryhmän" mukaan. Käytännössä tarkoittaisi nopeusrajoitusten nostoa ja liikennevalojen vähentämistä ja vastaavia lieviä toimenpiteitä. Ajokorttivaatimuksia voisi myös hieman kiristää - sekä fyysisiltä että psyykkisiltä osin.

    En tiedä parantuisiko liikenneturvallisuus, mutta liikkumisen sujuvuus ainakin paranisi ja paljon parjatut ylinopeudet vähenisi.

    PS. Luulen jokaisen osaajan selviävän palikkatestistä helposti. Sehän juuri mittaa sitä taitoa, jota nopeassa liikkumisessa tarvitaan.
    So What!
  6. #66
    ^no eipä taida nopeusrajoitusten nostolla kolarit vähentyä.
    -70-luvun alussa rajoittamattomat nopeudet ja kalustoa paljon vähempi liikenteessä, silti tilastot puhuvat karua kieltä.
    Jo poliisin neuroottisen tarkka puuttuminen muutaman kilometrin ylitykseen tänä vuonna alkuvuodesta vähensi nopeuksia ja sitä kautta kolareita...
    Kortin saamiseen tarvitaan nykyisin joku tieto taito mutta ei se takaa vielä missä ajokunnossa ihmiset ajaa. ikää tulee, näkö huononee, joku syö koura kaupalla rauhoittavia ja ajaa silti 70 tonnista rekkaa, joka 10,s vastaantulijoista on keskimäärin kännissä, bussikuski vetää pilveä ,vaimo jätti ja pitää vähän purkaa liikenteessä traumoja jne...
  7. #67
    Lainaa (Julma Ulmanen @ Elo. 05 2010,19:26) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Elo. 05 2010,16:15) kirjoitti
    Kuinkas sitten meinasit käytännössä hanskata sen, että ´taitavilla´ ja ´taitamattomilla´ olisi erilaiset säännöt?
    Säännöt täytyvät olla samat kaikilla, mutta aluksi voisi kokeilla mitoittaa ne säännöt sen "keskiryhmän" mukaan. Käytännössä tarkoittaisi nopeusrajoitusten nostoa ja liikennevalojen vähentämistä ja vastaavia lieviä toimenpiteitä. Ajokorttivaatimuksia voisi myös hieman kiristää - sekä fyysisiltä että psyykkisiltä osin.

    En tiedä parantuisiko liikenneturvallisuus, mutta liikkumisen sujuvuus ainakin paranisi ja paljon parjatut ylinopeudet vähenisi.
    Tilastonikkareiden työn tuloksella tuota kokonaisuutta kuitenkin päättäjien toimesta arvioidaan.

    Voisi olla aika haastavaa saada perusteltua, että rajoitusten nostaminen olisi se hyvä juttu - varsinkin, jollet edes itse tunnu uskovan, että se parantaisi liikenneturvallisuutta!

    Tuota koko hommaa voisi ehkä lähteä tarkastelemaan hieman sellaisesta näkökulmasta, että MIKSI rakennetaan ja ylläpidetään julkista tieverkostoa. Onko se olemassa ensisijaisesti siksi, että ihmiset ja tavarat pääsisivät liikkumaan mahdollisimman nopeasti, mukavasti ja turvallisesti............ vai onkohan se kenties olemassa siksi, että motoristit voisivat ajella hupiajeluitaan ´hitaiksi´ ja ´taitamattomiksi´ tituleerattujen aiheuttamasta haitasta huolimatta?
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  8. #68
    4.8. klo 20.57 Leppävaara, Turuntie


    Liikenneturvallisuuden vaarantaminen. 20-vuotias mies menetti moottoripyörän hallinnan ja kaatui ohittaessaan autojonoa Turuntiellä Leppävaarassa. Mies loukkaantui jalkoihin ja hänet vietiin ambulanssilla Töölön sairaalaan. Moottoripyörä vaurioitui.

    http://www.poliisi.fi/poliisi....ocument
    S u z u k i *G S X *1 4 0 0 *K 6
  9. #69
    Lainaa (Julma Ulmanen @ Elo. 05 2010,19:26) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Elo. 05 2010,16:15) kirjoitti
    Kuinkas sitten meinasit käytännössä hanskata sen, että ´taitavilla´ ja ´taitamattomilla´ olisi erilaiset säännöt?
    Säännöt täytyvät olla samat kaikilla, mutta aluksi voisi kokeilla mitoittaa ne säännöt sen "keskiryhmän" mukaan. Käytännössä tarkoittaisi nopeusrajoitusten nostoa ja liikennevalojen vähentämistä ja vastaavia lieviä toimenpiteitä. Ajokorttivaatimuksia voisi myös hieman kiristää - sekä fyysisiltä että psyykkisiltä osin.

    En tiedä parantuisiko liikenneturvallisuus, mutta liikkumisen sujuvuus ainakin paranisi ja paljon parjatut ylinopeudet vähenisi.

    PS. Luulen jokaisen osaajan selviävän palikkatestistä helposti. Sehän juuri mittaa sitä taitoa, jota nopeassa liikkumisessa tarvitaan.
    Entinen lossikuski?


    Ja asiasta sen verran, että tuossahan näyttää olevan 2 kaistaa. Onko poissuljettu se, ettei motoristi ole joutunut kiilatuksi.

    Näyttää paikalta, jossa se voisi olla todennäköisempi vaihtoehto.


    Muoks: jaaha, yllä selvisikin. Mutuilin väärin.



    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  10. #70
    Lainaa (viffer @ Elo. 05 2010,21:30) kirjoitti
    4.8. klo 20.57 Leppävaara, Turuntie


    Liikenneturvallisuuden vaarantaminen. 20-vuotias mies menetti moottoripyörän hallinnan ja kaatui ohittaessaan autojonoa Turuntiellä Leppävaarassa. Mies loukkaantui jalkoihin ja hänet vietiin ambulanssilla Töölön sairaalaan. Moottoripyörä vaurioitui.

    http://www.poliisi.fi/poliisi....ocument
    Ei tuo nyt kovin informatiivinen ole, jos se nyt siksi on edes tarkoitettukaan.
    Ohitti jonoa=ajoi vasenta kaistaa (luultavasti). Ruuhka-aikaankin samainen kaista on tyhjillään, kun suurin osa ei halua ajaa Kiloon.
    Tuohon aikoihin ei siinä mitään hirveätä liikennettä ole.
    Liikenneturvallisuuden vaarantamiseen viittaaminen poistaa ainakin kovan ylinopeuden käytön, samoin kuin kuskin hengissä säilyminen.

    Onnettomuuden syy on siis jokin muu kuin +200
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  11. #71
    Lainaa (viffer @ Elo. 05 2010,21:30) kirjoitti
    4.8. klo 20.57 Leppävaara, Turuntie


    Liikenneturvallisuuden vaarantaminen. 20-vuotias mies menetti moottoripyörän hallinnan ja kaatui ohittaessaan autojonoa Turuntiellä Leppävaarassa. Mies loukkaantui jalkoihin ja hänet vietiin ambulanssilla Töölön sairaalaan. Moottoripyörä vaurioitui.

    http://www.poliisi.fi/poliisi....ocument
    Kiitos tiedosta!

    Tämä onnettoman motoristin hyvinvointi oli näköjään unohtunut näiltä vänkääjiltä...
    <p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
  12. #72

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jul 2010
    Junttilan mutka
    Lainaa (leinoan @ Elo. 05 2010,19:55) kirjoitti
    joka 10,s vastaantulijoista on keskimäärin kännissä,
    Joka sadannen olisin vielä suurajojen aikaan uskonut, mutta en keskimäärin joka kymmenettä. Mutta nolla sinne tai tänne...

    Paljonko muuten 0-toleranssi alkuvuonna vähensi kolareita?
    So What!
  13. #73
    Olisko siinä ollut sellainen laiska autoilija joka on ajanut oikeeta kaistaa ja laiskana säästänyt kaistanvaihdon vasemmalle sinne mutkaan kun ei tarvii rattia kääntää niin paljon, eikä sitä vilkkuakaan jaksanut käyttää, eikä pysähtyä katsomaan mikä siellä kolisi...
  14. #74
    puusilmä autoilijan vika.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  15. #75
    Niin varmaan, vikahan on pakko olla aina joko tiessä tai autoilijoissa, tai ehkä ihan vähän taidoissa... vai oliskohan kuitenkin se vaikein asia oppia, varsinkin nuorille kuskeille, ihan se itsehillintä, että ei ihan joka paikassa kaupungissa lähdettäisi availemaan? Ei vaikka miten olisi autojonoa edessä ja vaikka miten himottaisi näyttää miten se pyörä lähtee?

    Tossa tiessä nyt ei ainakaan ole mitään vikaa.

    Toivottavasti ei käyny kuitenkaan pahemmin.
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  16. #76
    Lainaa (Sini-68 @ Elo. 05 2010,14:40) kirjoitti
    Miksi se hyndä siihen tiehen on yleensä jätetty paikoilleen?
    Omasta mielestä se tuntuu autollakin ajettaessa ikävältä.
    Eli olemme taas samassa tilanteessa, montako henkeä pitää menettää että jotain tehdään?
    Sama juttu Nummelaa ennen olevalla Porintiellä, se giljotiini (metalliaita pystytolpilla) siinä kaistojen vieressä on mopoilijoita ajatellen karmea tappolaite. Mutta mitä väliä, näin säästetään kallista tonttimaata... *
    Sillon kun palolaitosta tehtiin, niin se hyppyri tasotettiin. Tienpohja elää sen verran, että se on noussut taas. Samanlailla on käynyt länärillä ompun kohdalla maallepäin. Viime vuostuhannen loppupuolella kaverin isoveli ajoi siinä kohtaa olevasta painaumasta r6 noin 200km/h. Etufillari ilmaan ja heittäytyminen. Liuku loppui niskat edellä kaiteen tolppaan. Henki veke. Tielaitos tuli ja tasotti painauman, mutta nyt se on uusinut.
    Suzuki S1 ´91
    Honda NS125F ´87
    Honda NSR125R ´94
    Kawasaki ZZ-R600 ´02
    Kawasaki ZZR1400 ´08
  17. #77
    Kun ei nähnyt, voi vaan spekuloida.
    Paikkaa on höylätty "iänkaiken", eikä tienpidolliset asiat
    tule merkittäväksi ellei aleta kahtasataa lähestymään.

    Tässä 34 vuoden ja yli puolentoista miljoonan liikkumisen
    aikana on tullut tehtyä ihan riittävästi umpihulluja vetoja,
    virhearviointeja..... mutta neiti Fortuna on vaan jaksanut . Että hölmöilyistä tiedän jotain minäkin .

    Yksi mahdollisuus noille samankaltaisille sattumille saattaisi
    löytyä seuraavista seikoista, osittain, yhdessä, miten vaan.

    Tie ei ehkä ole täysin tuttu ja/tai yleinen kokemus
    kovaa ajamisesta vähäinen.
    Moni tuttu paikka saa aivan uuden luonteen kun nopeus
    yllättäen tuplataan tai enemmänkin.
    Tuolta Lepuskin suunnalta kun lähtee... suoraa riittää..
    ja kun jonon häntä sijoittuu sopivasti kaarteen alkuun....
    kaveri vetää kunnon kyydillä juuri tuossa kohtaa vasemmalle.

    Juup! Siinä onkin ajattanut itsensä tilanteeseen, jossa
    pään sisällä on "vapaan mutkan specsit", mutta kaistanvaihdon
    sijoittuessa ko. tavalla, ko. nopeudella, tulee ihan vastaava
    "ylläri" kun jossain mutkatiellä välillä.... kirraa-kirraa... .

    Kotilon sisältä on vuosien varrella saanut todistaa moisia
    uppista-rallaa tilanteita varsin monta, tosin ilman sitä
    täyshasardia onneksi.

    Ihan perinteisiä ja yksinkertaisia virhearviointeja pari kolme
    nippuun väärään aikaan, väärään paikkaan ja noutaja saapuu.

    Ei siinä sen kummempaa tarvita.
    Kuten sanottu, en nähnyt, mutta vastaavalla logiikalla
    syntyneitä jännäkakka-tilanteita useammankin.

    Asenteisiin en muuten ota kantaa .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  18. #78
    Lainaa (viffer @ Elo. 05 2010,21:30) kirjoitti
    4.8. klo 20.57 Leppävaara, Turuntie


    Liikenneturvallisuuden vaarantaminen. 20-vuotias mies menetti moottoripyörän hallinnan ja kaatui ohittaessaan autojonoa Turuntiellä Leppävaarassa. Mies loukkaantui jalkoihin ja hänet vietiin ambulanssilla Töölön sairaalaan. Moottoripyörä vaurioitui.

    http://www.poliisi.fi/poliisi....ocument
    Kiitos tästä postaamisesta.
    Syitä en lähde arvuuttelemaan, mikä tähän johti. Tärkeintä että henkikulta säilyi.
    Erilainen "nuori".
  19. #79
    Lainaa (BadToThe Bone @ Elo. 06 2010,18:48) kirjoitti
    Moni tuttu paikka saa aivan uuden luonteen kun nopeus
    yllättäen tuplataan...
    ...tulee ihan vastaava "ylläri" kun jossain mutkatiellä välillä.... kirraa-kirraa...
    Tämä on varmasti yksi merkittävä lepikkoon ajojen osasyy tutuilla teillä kun kokeneetkin ulos vetävät.

    Tämä siis on mielipiteeni enkä jeesustele yhtään asialla.
    Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
  20. #80
    Lainaa (jannep @ Elo. 05 2010,19:21) kirjoitti
    Mikäli tässä on kyseessä saman tapainen ulosajo kuin edellisissä, niin perusongelma on se että

    - avaudutaan kaupungissa kun on näyttää hyvältä suoralta ja valoista pääsee lähettämään (että oon kova jätkä kun mulla on mopo, näytän noille miten kulkee - tai sitten vedetään ihan siksi että se on kivaa eikä ole vielä käynyt köpelösti tai menty nutulleen)

    - ei tunneta paikkoja (tien painumia ja kuoppaa)

    - ei hallitakaan pyörää tilanteessa missä pitää yhtä aikaa hallita suuri nopeus, kaarto, jarrutus ja painuman aiheuttama mahdollinen heittelehtiminen

    - mennään kaiteeseen

    Milläs hyvä naiset ja herrat valistaisitte muita ettei kuudetta kuollutta tulisi samassa paikassa?
    Rajoitusten noudattaminen auttaa aina...

    Vakavasti puhuen, kaikki tiedossa olevat mällit tuossa paikassa ovat lähteneet liikennevaloista kiihdyttämisestä. Ainakin 2005 kakkosruumiista jäi sellaiset jäljet (piiiitkä musta jarrutusjälki joka päättyi kaiteeseen) että en pidä pomppua kuin korkeintaan osasyyllisenä vaan pääongelma on kiihdytys yhdistettynä huonoon jarrutustekniikkaan.

    Tutkijalautakunnan raportit noista olisi mielenkiintoista lukea.
  21. #81
    Lainaa (vzv @ Elo. 11 2010,13:11) kirjoitti
    Vakavasti puhuen, kaikki tiedossa olevat mällit tuossa paikassa ovat lähteneet liikennevaloista kiihdyttämisestä. Ainakin 2005 kakkosruumiista jäi sellaiset jäljet (piiiitkä musta jarrutusjälki joka päättyi kaiteeseen) että en pidä pomppua kuin korkeintaan osasyyllisenä vaan pääongelma on kiihdytys yhdistettynä huonoon jarrutustekniikkaan.
    Kävin 2008 autolla katsomassa tuon mällin jälkiä. Tässä mitä postasin 9.5.2008

    Lainaa kirjoitti
    Ohiajaessa näytti että kaiteen juuressa oli pyörä tankki kaiteen juureen päin ja pohja tielle päin. Koneessa näytti olevan neljä alkukäyrää, kellertävän värisiä (niklattuja).

    ER:ssä on kaksi pyttyä, joten veikkaisin että ei ole ER.

    Runko oli poikki ja etuhaarukka irrallaan. Kullanväriset etupumput. Ei näkynyt katteita, olisiko ollut naku tai sitten palokunta siivonnut ne pois.

    Hieman ennen törmäyskohtaa kaistan vasemmassa reunassa lyhyt jarrutusjälki joka meni asfaltilta vasemmalle ulos.

    Olisiko mennyt siitä kaiteeseen joka katkaissut etupään?

    Kaistan vasemmasta reunasta menty ulos, olisiko etunen mennyt lukkoon. Jäljistä vaikeaa sanoa enenpää mistä syystä oli niin vasemmassa reunassa kaistaa kun jarrutus alkoi, eikä sitä oliko edessa jotain tai mihin ensimmäinen törmäys tapahtui.
    Eli tuo 2008 ulosajo ei ollut pitkän viivan päässä vaan jälki oli aika lailla ajoraistan laidassa siitä onkin sitten menyt jo kaiteeseen.

    Lainaan tätän vielä kawajackin ottaman kuvan ulosajopaikasta.



    Eli ihan suoraan ei ole ulos vedetty, vaan vähän on ainakin ehditty kääntää ja sitten vasemmassa reunassa kaistaa juuri ennen törmäyskohtaa oli pätkä mustaa.

    Tämän vuoden jälkiä en ole käynyt katsomassa, missäs kohtaa ne ovat?

    Lainaan vielä kawajakkia:

    "Havainto 4. Palloillessani tässä ees-taas ja ottaessani kuvia, ja seisoessani "iskukohdan" paikeilla pysähtyy motoristi (kulta-hopea bussi) juttelemaan, ja vahvistaa kaikki havaintoni, koska oli itse ajanut tapahtumapaikan ohi tapahtuman aikaan, ja vielä molempiin suuntiin. Myös lähellä asuvana muisti ja tiesi hyvin myös nuo aiemmat parin-kolmen vuoden takaiset kuolonkolarit, mutta vahvisti omat muistikuvani, että ne olivat molemmat tapahtueet paljon "syvemmällä" kaarteessa. Tämä oli osunut melkein suoraan kaiteeseen valoista lähdettyään."

    Linkki vanhaan orgin treadiin



    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  22. #82
    Lainaa (Akiva @ Elo. 05 2010,21:51) kirjoitti
    Lainaa (viffer @ Elo. 05 2010,21:30) kirjoitti
    4.8. klo 20.57 Leppävaara, Turuntie


    Liikenneturvallisuuden vaarantaminen. 20-vuotias mies menetti moottoripyörän hallinnan ja kaatui ohittaessaan autojonoa Turuntiellä Leppävaarassa. Mies loukkaantui jalkoihin ja hänet vietiin ambulanssilla Töölön sairaalaan. Moottoripyörä vaurioitui.

    http://www.poliisi.fi/poliisi....ocument
    Ei tuo nyt kovin informatiivinen ole, jos se nyt siksi on edes tarkoitettukaan.
    Ohitti jonoa=ajoi vasenta kaistaa (luultavasti). Ruuhka-aikaankin samainen kaista on tyhjillään, kun suurin osa ei halua ajaa Kiloon.
    Tuohon aikoihin ei siinä mitään hirveätä liikennettä ole.
    Liikenneturvallisuuden vaarantamiseen viittaaminen poistaa ainakin kovan ylinopeuden käytön, samoin kuin kuskin hengissä säilyminen.

    Onnettomuuden syy on siis jokin muu kuin +200
    Ettei olisi käynyt se perinteinen; Tiukimpaan ruuhka-aikaan oikealla kaistalla oleva autojono ulottuu hyvinkin tuohon Lepuskin paloaseman kohdille asti. Useamman kerran olen todistanut näkymän, kuinka jonosta poukkaa auto aivan täysin yllättäen vasenta kaistaa ajavan eteen. Ihme ettei tuossa rytise sen enempää. MP:llä ajaessa on käynyt pari kertaa niin että juurikin tuon mutkan paikkeilla auto loikkaa oikealta eteen ja väistöliikettä tarvitaan. Eli siihen ei tarvi ajaa rajoitusnopeutta kovempaa kun auto on edessä ja tulee suoritettua väistö kaiteeseen.

    Paha sanoa, mikä on ollut tilanne tuolla hetkellä.

    Tuo mutka (ja se töyssy) ei ole niin paha että pyörän hallinta karkaisi edes törkeään liikenteen vaarantamiseen liittyvillä ajonopeuksilla.
    Suzuki Bandit 1250SA (RIP)
    BMW K1200R Sport
  23. #83
    Onhan se täysin mahdollista, että autoilija on
    vaikuttanut jopa merkittävällä tavalla lopputulokseen.

    Uutisoinnissa kun taso valitettavan usein on sitä luokkaa, että
    hyvä kun paikkakunta ja päivämäärä täsmäävät.
    Vaan koitas joskun kyseenalaistaa kyseisen ammattikunnan
    etiikkaa, työmoraalia ja ammattitaitoa tiedonvälityksen
    puitteissa..... tulee tulikivenkatkuista suivaantunutta avautumista toimittajan "taiteellisesta" vapaudesta ja näkemyksistä "juttujen" teossa .
    Onhan se tietysti vaikeaa varmaan erottaa, työstääkö tämä
    alansa ammattilainen Pekka Töpöhännän seikkailut, osa 105:ttä, vai onko kyseessä uutisointi, jossa tiedonvälityksen
    rooli ja tietojen paikkansapitävyys on suhteellisen tärkeä.

    Olishan tuonkin voinut UUTISOIDA:

    Tuasnii jysäht Lepuskis, vua eipä henki männynnä
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  24. #84
    Lainaa (-TS- @ Elo. 12 2010,10:18) kirjoitti
    Eli siihen ei tarvi ajaa rajoitusnopeutta kovempaa kun auto on edessä ja tulee suoritettua väistö kaiteeseen.
    Kuulostaa vähän omituiselta. Jollei sinulla ole huomattavan suurta nopeuseroa vieressäsi olevaan autojonoon nähden, niin kuinka onnistut pelaamaan itsesi tilanteeseen, jossa "ainoa keino" toimia olisi väistää suoraan kaiteeseen? Ei tarvitse ottaa minään pottuiluna, kunhan vain kysyn.

    Liikenteessä toki tapahtuu joskus aivan yllättäviäkin asioita, ja totta on sekin, että joskus ei vaan mp-kuskikaan ole aivan tarpeeksi hereillä juuri silloin, kun pitäisi. Jos tapaukseen on liittynyt jonossa ajaneen autoilijan äkillinen kaistanvaihto, niin sitten tapaukselle löytyy varmaan myös silminnäkijöitä.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  25. #85
    Lainaa (pecha @ Elo. 12 2010,11:13) kirjoitti
    Liikenteessä toki tapahtuu joskus aivan yllättäviäkin asioita, ja totta on sekin, että joskus ei vaan mp-kuskikaan ole aivan tarpeeksi hereillä juuri silloin, kun pitäisi. Jos tapaukseen on liittynyt jonossa ajaneen autoilijan äkillinen kaistanvaihto, niin sitten tapaukselle löytyy varmaan myös silminnäkijöitä.
    "Uutisten" pohjalta käytävä keskustelu on varsin ongelmallista ja suurelta osin spekulointia juuri aiemmin esittämistäni syistä.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  26. #86
    Lainaa (pecha @ Elo. 12 2010,11:13) kirjoitti
    Lainaa (-TS- @ Elo. 12 2010,10:18) kirjoitti
    Eli siihen ei tarvi ajaa rajoitusnopeutta kovempaa kun auto on edessä ja tulee suoritettua väistö kaiteeseen.
    Kuulostaa vähän omituiselta. Jollei sinulla ole huomattavan suurta nopeuseroa vieressäsi olevaan autojonoon nähden, niin kuinka onnistut pelaamaan itsesi tilanteeseen, jossa "ainoa keino" toimia olisi väistää suoraan kaiteeseen?
    Mikä on sinusta huomattava nopeusero? Jos siinä oikealla kaistalla on seisova jono, niin vasenta kaistaa saa ajella 60km/h. Tuollaisella nopeudella voi tulla tilanne aika nopeasti eteen, kun joku keksii heittää yht'äkkiä oikealta vasemmalle. Ja minusta on väärin silloin puhua siitä, että motoristi olisi jotekin pelannut itsensä tuohon tilanteeseen. Kyllä se on vain ja ainoastaan typerän autoilijan vika silloin. Ei kai kukaan ajan tyyliin 20km/h tuossa tilanteessa ihan vaan varmuudeksi. Hereillä pitää tietysti olla, mutta joku rajan kuitekin.
    xxx
  27. #87
    Lainaa (Streethawk @ Elo. 12 2010,13:15) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Elo. 12 2010,11:13) kirjoitti
    Lainaa (-TS- @ Elo. 12 2010,10:18) kirjoitti
    Eli siihen ei tarvi ajaa rajoitusnopeutta kovempaa kun auto on edessä ja tulee suoritettua väistö kaiteeseen.
    Kuulostaa vähän omituiselta. Jollei sinulla ole huomattavan suurta nopeuseroa vieressäsi olevaan autojonoon nähden, niin kuinka onnistut pelaamaan itsesi tilanteeseen, jossa "ainoa keino" toimia olisi väistää suoraan kaiteeseen?
    Mikä on sinusta huomattava nopeusero? Jos siinä oikealla kaistalla on seisova jono, niin vasenta kaistaa saa ajella 60km/h. Tuollaisella nopeudella voi tulla tilanne aika nopeasti eteen, kun joku keksii heittää yht'äkkiä oikealta vasemmalle. Ja minusta on väärin silloin puhua siitä, että motoristi olisi jotekin pelannut itsensä tuohon tilanteeseen. Kyllä se on vain ja ainoastaan typerän autoilijan vika silloin. Ei kai kukaan ajan tyyliin 20km/h tuossa tilanteessa ihan vaan varmuudeksi. Hereillä pitää tietysti olla, mutta joku rajan kuitekin.
    jos nopeuserosi siihen viereiseen jonoon on niin suuri, että mikäli joku keksii torppata eteen/kylkeen, et voi tehdä mitään muuta kuin väistää kaiteeseen, niin oma tilannenopeutesi on väärä.

    Syyllisyys voi toki olla autoilijalla, mutta liikenteessä voi varsinkin motoristi toimia monin eri tavoin tyhmästi, vaikka olisikin niin sanotusti "oikeassa". Pyörän puikoissa olet se osapuoli, jota kolaritilanteessa sattuu varmuudella, joten riskin ottamisen mielekkyyttä kannattaa hiukan tuumia.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  28. #88
    Tehdäänpä tällainen irrallinen olettamus paikalla:

    Oikeanpuoleisen kaistan autojono on oikealle kaartuvassa mutkassa seis, tai etenee kävelyvauhtia.
    Vasen kaista "tyhjä".

    Tällaisen jonon ohitus "kaikella oikeudella" vasenta kaistaa,
    ulkokaarteen puolelta, vaikka vaan sallittua 60 kmh tai lievää
    ylinopeutta, on SILKKAA TYHMYYTTÄ JA KOKEMATTOMUUTTA!

    Nyt kaikki oikeutensa puolustajat ja tappaja-autoilijoita
    manaavat....... mietitään ihan aidosti, mitä ja miten
    ko. tilanteessa voi tapahtua.
    Ainoa oikea ja todellinen vaihtoehto ei kuitenkaan
    "hengissä selviämiseen" ole jonon ohitus hartialukossa
    +2 kmh jononopeutta vauhdikkaammin,ihan vaan vinkkinä
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  29. #89

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jul 2010
    Junttilan mutka
    Lainaa (BadToThe Bone @ Elo. 12 2010,14:42) kirjoitti
    Oikeanpuoleisen kaistan autojono on oikealle kaartuvassa mutkassa seis, tai etenee kävelyvauhtia.
    Vasen kaista "tyhjä".

    Tällaisen jonon ohitus "kaikella oikeudella" vasenta kaistaa,
    ulkokaarteen puolelta, vaikka vaan sallittua 60 kmh tai lievää
    ylinopeutta, on SILKKAA TYHMYYTTÄ JA KOKEMATTOMUUTTA!
    Ei välttämättä, jos osaa varautua kaistaa vaihtavaan autoilijaan. Hyvin harvoin ne siitä jonosta kuitenkaan "syöksyy sokeana" suoraan kylkeen. Kokematon pyöränkäsittelijä huonolla ajosilmällä saattaa tietysti säikähtää eteen kiilaavaa autoilijaa ja sinänsä selvitettävässä tilanteessa hölmöilee itsensä hengiltä. Esimerkkitapauksessasi kannattaa tarkkailla autojen etupyöriä. Kun pyörä kääntyy kohti, saattaa malmikasa kääntyä syliin.

    Kertoneeko karsintarajan mataluudesta, että "kuljettaja-error" aiheuttaa toisinaan täysin käsittämättömiä kämmejä - kummallakin puolella.
    So What!
  30.  
  31. #90
    Lainaa (viffer @ Elo. 05 2010,21:30) kirjoitti
    4.8. klo 20.57 Leppävaara, Turuntie

    .. mies menetti moottoripyörän hallinnan ja kaatui ohittaessaan autojonoa Turuntiellä Leppävaarassa.
    Onko ohittaminen sitä, että ajaa viereistä kaistaa? Kaistahan "päättyy" Kiloon kääntyvään valoristeykseen jonniin matkan päässä. Toki tämmöiset teiden kauhut aina "ohittaa" vasenta kaistaa ja kiilaa väliin ennen Kilon valoristeystä, joka on tosi tyhmää ja väärin.

    Kyllä siinä moni vetää aika surutta ajoneuvolla kuin ajoneuvolla väh. 60km/h (suurin sallittu) vaikka autojono seisoisi oikealla kaistalla. Lisämausteen soppaan tuo mutkan jälkeen oleva risteys.

    Itse mutkassa ei ole mitään erikoista kun ajaa n. sallittua vauhtia.
    Good to the bone
    ...
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen