Eilen noin klo 21 oli Vanhalla Turuntiellä, Leppävaaran paloaseman kohdalla (Viherlaakson suuntaan) jälleen prätkäonnettomuus.
Kuski makasi liikkumattomana kaistojen välissä olevalla viheralueella, pyörää ei näkynyt. Kypärä oli kuskin vieressä.
Täysin samassa kohtaa oli vuosi tai kaksi sitten samalla tavalla kuski ja valitettavasti silloinkin satuin näkemään tilanteen.
Mahtaako kukaan tietää miten kävi? Uutisista en löytänyt tapahtumasta mitään.
Toivotaan parasta, pelätään pahinta.![]()
Erilainen "nuori".
Jos nyt oikeaa onnettomuutta katsoin niin olisi merkattu pieneksi tieliikenne onnettomuudeksi "Moottoripyöräilijä kaatui kovassa vauhdissa.".
Eli ilmeisesti tilanteessa ei käynyt pahasti kuitenkaan.
Buell XB12S -08
Menneet:Buell XB12S -04, KTM Super Duke 990 -08, Ducati Monster 1000DS -05, Honda CBR1000RR Fireblade -06 ,Honda CBR900RR Fireblade -99, Honda Shadow VT 750 -97
Toivotaan niin! Oli mies vaan niin liikkumattomana maassa, eikä näyttänyt lanssimiehilläkään olevan mihinkään kiire.![]()
Erilainen "nuori".
"Tieliikenneonnettomuus pieni" ei kerro vielä mitään esim henkilövahingoista - jos prätkäilijä on itse täräyttänyt vaan pihalle niin se on yleensä aina merkattu pieneksi onnettomuudeksi oli tarvittu säkkiä tai ei.(WDW @ Elo. 05 2010,08:23) kirjoitti
Toivotaan kuitenkin että tässä ei ole käynyt pahasti.
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
"pieni" onnettomuus ei tarkoita vammojen vakavuutta tai ruumista vai ei. se on pieni vain pelastuskeskuksen luokitteluissa. suureksi luokitellaan esim. bussin ja rekan kolari, siinäkään ei vammojen vakavuutta arvioida.
muoks, jassu ehti.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Kai tuo kategoria tarkoittaa sitä, ettei ole paljoa tullut vahinkoja. Henkilövahinkoja se ei taida mitata.
Ihme, ettei uutisointia tapahtumasta ole missään, kyllä tuollaiset yleensä uutisoidaan.
Laittakaas joku linkkiä, jos sattuu vastaan tulemaan.
Eipä jäänyt hyvä fiilis yhtään tuon näkemisestä.![]()
Erilainen "nuori".
Olikos se taas siinä oikeakätisessä mutkassa? Siihen päättyi kahden motoristin päivät parin kuukauden välein vuonna '05. Kumpikin olisi todennäköisesti jatkanut elämäänsä, jos vastassa olisi ollut alakaide eikä kaiteen tolpat.
1000
Jos kyseisillä kavereilla olisi ollut edes hieman järkeä päässä, niin he olisivat myöskin hengissä.(Hannula @ Elo. 05 2010,10:02) kirjoitti
Ein Volk, Ein Reich, Ein Cartman
Motorismi on perseestä, kuten kaikki muukin aatteellinen toiminta.
Vain köyhillä on kiire.
Sama mesta.
Viime tai toissakesänä junaa odotellessa siihen samaan paikkaan törmäsi myös motoristi. Sillä kertaa kyllä henki säilyi.
Heti kun se kohta nähtiin, todettiin, että ei taas.
Erilainen "nuori".
Noissa on vaan yleensä mainittu kyllä jos tulee vakavampia vahinkoja. Mutta esim jos kattoo joskus vaikkapa auton kuolonkolaria vaikkei osallisena ole muuta kuin auto ja puu/tolppa/vastaava niin se luokitus on suuri.
Noita tulee töissä seurailtua niin tietää mitä on tulossa sisään *
edit: Siis voin toki olla väärässä tässä tapauksessa, en mä sitä sano. Kuhan höpisin siitä miten noi on yleensä mennyt. Mutta toivotaan edelleen parasta.
Kait se riippuu vähän ketä on paikalla mutta tilanteet jotka on ite joutunut todistamaan niin aina on peitelty heti kun on todettu kuolleeksi.
Buell XB12S -08
Menneet:Buell XB12S -04, KTM Super Duke 990 -08, Ducati Monster 1000DS -05, Honda CBR1000RR Fireblade -06 ,Honda CBR900RR Fireblade -99, Honda Shadow VT 750 -97
Eli voimmeko päätellä tästä sen, että jos motoristi ei kuole, se ei ole uutisen arvoinen tapahtuma? Ihmiset lukevat uutisen suuremmalla varmuudella, kun joku on heittänyt veivinsä.![]()
![]()
Erilainen "nuori".
Moottoripyöräonnettomuuksia sattuu ymmärtääkseni vuodessa tuhansia. Jos jokainen onnettomuus uutisoitaisiin, niin niitä tulisi kymmeniä joka päivä. Ketä enää kiinnostaisi?(Sini-68 @ Elo. 05 2010,10:24) kirjoitti
CBR600F 2004
Z750 2009
MT-09 2014
1290 Super Adventure S 2017
Tässä on pakko olla provogeneraattorin kanssa samaa mieltä. Paikaissa ei ole mitään erikoista eikä mutka ole edes erityisen tiukka. Ei ole tarkoitus ajaa tolppia päin, kyllä vika on kuskissa jos ei tossa pysy tiellä.(cartman @ Elo. 05 2010,10:08) kirjoitti
Arvaan että kovalla nopeudella ohitetaan edelläajavaa, mopo on vasemmalle kallellaan kun tie kääntyy oikealle. Tuossa on rajoitus muistaakseni 50 tai 60, mutkan pystyy ajamaan helposti 100 km/h. 200km/h voi tehdä tiukkaa kokemattomalle.
Etten olisi nähnyt tuota pyörää juuri ennen kolaria. Eilen olin juuri noihin aikoihin siinä vähän ennen kolaripaikkaa Shellin risteyksen valoissa kääntymässä Turuntielle Pitäjänmäen suuntaan kun sinnepäin valoista lähti muistaakseni musta kyykky. Ei se siinä kohtaa mitenkään poikkeuksellisen kovaa kiihdytellyt, jäihän autot taakse, mutta ei kiinnittänyt huomiotani niin paljoa, että olisin jäänyt seuraamaan napsahtaako Juhaa leukaan. Lisäksi muistan ajatelleeni siinä, että onpa vähän mopoja liikenteessä.
Monesti kyllä miettinyt mikä siinä paikassa tekee siitä niin vaarallisen.
Ainakin minua kiinnostaisi tietää mitä kanssaharrastajalle kävi, ei ole sopivaa jäädä paikan päälle ulkopuolisena pällistelemään. Uutisten sensaatiohakuisuus suosii "kunnon" onnettomuuksia.
Ja tuosta mutkasta voi sanoa, että ei siinä ulos ajeta jos nopeusrajoituksia noudattaa. Ellei tiellä sitten ole hiekkaa tms.
Kaksi kaistaa ja loiva mutka saattaa innostaa painamaan kauniina kesäiltana urku auki.
En tarkoita tässä nyt sitä, että kyseinen motoristi olisi näin tehnyt. Tiedoksi kaikille kukkahattuilijoille.
Erilainen "nuori".
Siinä on se pieni monttu joka on nyt vaatinut ainakin viisi motoristia. Muistan sen kuprun siitä jo ainakin 80-luvulta... Tuo monttuha ei ole paha kun ajaa rajoitusten mukaan, mutta hiukan yli niin se on vaarallinen. Olisiko jo tutkintapyynnön paikka? Siihen voisi listata mennehtyneet ja loukkaantuneet ja kyssärin, että mitä tienpitäjä aikoo tehdä asialle?
Story tells 95% of all Harleys ever made are still on the road. Remaining 5% made it home. More about this: http://luupilotti.blogspot.com/
Olikos tiessä siinä mutkan kohdalla ns. hyndä? Sellainen pieni nouseva kohta. Miten tuon nyt sitten kuvaisi...
Erilainen "nuori".
Mutka
Siis tuossa oleva mutkako on kyseessä?
Kawasaki ZZR 600 -92
Pari vuotta sitten siinä oli tiessä pieni notkelma, jota normaalilla vauhdilla ei pahemmin edes huomannut, nykyisin siinä ei tosiaankaan ole mitään erikoista.(R2-D2 @ Elo. 05 2010,10:37) kirjoitti
Saa olla aika pirun hyvä hyndä jos normi kaupunkinopeuksia ajellen porukka kaatuilee.
Dirty Nasty Furriner
Juuri se.(L18 @ Elo. 05 2010,10:52) kirjoitti
Erilainen "nuori".
Oho, no aika ihme kyllä...mutta vauhtia on varmaan se pari markkaa ollu, oisko lähtenyt valoista tuppi nurin?(Sini-68 @ Elo. 05 2010,10:56) kirjoitti
Kawasaki ZZR 600 -92
Parissa markassa olisi saattanut kuski lentää vähän pidemmälle...?(L18 @ Elo. 05 2010,10:59) kirjoitti
Erilainen "nuori".
Tuosta tuli vuosikymmen takaperin ajettua töihin joka päivä, ja ihmetytti suuresti jo nuo aikaisemmat mällit, mistä oli joku vuosi takaperin juttua. Jos on ajamisesta edes jonkinlaiset alkeet olemassa, mielestäni noihin mutkiin kyllä tarvitsee ladata aika huolella päälle sen 60 rajoituksen (vai onkohan muuttunut?) että alkaisi olla huomattava riski, ettei enää saa pyörää taittumaan kurviin. Vaikka olisi monttuja tai patteja tiessä.
Joku tilapäinen huomion herpaantuminen, autoilijan huolimaton kaistanvaihto tms. saattaisi vielä selittää yksittäisen kolarin, mutta tuossa täsmälleen samassa paikassa tuntuu kolisevan aika usein, ja ilmeisesti vielä melko samantyyppisen kaavan onnettomuuksia.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
No joo, totta kyllä, ja tuskin ois paljoa jäljellä kuskista jos sitä vauhtia noihin tolppiin olisi mäjähtänyt.(Sini-68 @ Elo. 05 2010,11:11) kirjoitti
Kawasaki ZZR 600 -92
Joka päivä ajan tuosta kohdin töistä kotiin, ja mielestäni siinä on vieläkin pieni heitto, ei siinä rajotusten mukaan eikä "sopivaa tilannenopeutta" ole vielä oma pyörä tosin alta lähtenyt..
Ikävä juttu jos syypää on edes osittain tiessä oleva vika, koska ei ole mikään uusi juttu..
Massey Ferguson 148 hupiin.
MB Atego romunkuljetin velvollisuuksiin.
Puutteellisella pyöränkäsittelytaidolla ylikovaa kurviin. Pelimies vetäisi tuosta 200 polvi maassa...(pecha @ Elo. 05 2010,11:30) kirjoitti
Kaikkiin ajokorttiluokkiin pitäisi ehkä saada kunnollinen ajoneuvonkäsittelykoe. Ei mitään parkkipaikkakikkailua keilojen välissä kympin vauhdissa vaan reilussa vauhdissa tapahtuvat testit mm. mp:n kääntäminen/kallistaminen ja jarruttaminen yli 100 vauhdissa. Sillä liikenneturvallisuus voisi parantua, kun ajoneuvoaan todellisissa liikennetilanteissa hallitsemattomat putoaisi pelistä pois. Samalla nopeusrajoituksia voitaisiin nostaa.
So What!
Olen kyllä näiltä osin ihan samaa mieltä. Ainakin itse olisin kiitollinen kun joskus korttia ajaessa olisi oikeasti opetettu ajamaan eikä vaan pyörimään keskustassa hitaassa vauhdissa.(Julma Ulmanen @ Elo. 05 2010,12:20) kirjoitti
Ainakaan meillä ei missään harjoiteltu kanttaamista tai oikeasti suuresta vauhdista pysäyttämistä.
Jotain keiloja kierrettiin ja ajettiin pikkupätkä mahdollisimman hitaasti. Loppuaika tosiaan pyörittiin kaupungissa, en nyt kykene muistamaan koukattiinko yhtään ees motarin kautta. (Tapahtumasta yli 10v)
Buell XB12S -08
Menneet:Buell XB12S -04, KTM Super Duke 990 -08, Ducati Monster 1000DS -05, Honda CBR1000RR Fireblade -06 ,Honda CBR900RR Fireblade -99, Honda Shadow VT 750 -97
Meinasitte että ajokorttikoulutuksella homma saataisiin kuntoon?
1000
Auttaisihan se varmasti asiaan. En puhu nyt juuri tästä tapauksesta vaan yleisesti jos pyörän hallintaa opetettaisiin enemmän. Tottakai vaikka kuinka opettelet ja teet mitä tahansa niin on random muuttujia joita ei voi kukaan etukäteen ennustaa.(Hannula @ Elo. 05 2010,13:02) kirjoitti
Buell XB12S -08
Menneet:Buell XB12S -04, KTM Super Duke 990 -08, Ducati Monster 1000DS -05, Honda CBR1000RR Fireblade -06 ,Honda CBR900RR Fireblade -99, Honda Shadow VT 750 -97