Täällä ollaan pienessä Lusterin kylässä Bergenistä koilliseen, kait. Onkohan ketään samalla suunnalla ajelemassa, antakaapa kuulua itestänne. Vielä olis viisi päivää reissua edessä ja neljä takana. Huomenna siis ajelen Bergeniin ja tutustelen kaupunkiin illan. Tuli yksi ylimääräinen lomapäivä täällä Lusterissa, kun meni moposta startti, eli irtosi tinaus sieltä sisältä ja piti purkaa koko paska. Aamulla terävänä olin jo kuuden aikoihin lähdössä liikkeelle kun mopedi vaan napsahti startatessa. Ikävintä oli se, ettei koko hemmetin kylästä löytynyt yhtäkään tinakolvia ja koko päivä meni sen metsästykseen, ja onhan se tosi mukavaa purkaa puoli mopoa leirintäalueen mökin pihassa ja viihdyttää samalla muita kanssa matkustajia, mutta tulipahan kyläläiset ja leirintäalueen asukkaat tutuksi ja minä niille. No apu löytyi sitten paikalliselta NAF:n huoltomieheltä ja maksoi vaivaiset 1050,00 kruunua prkle, siis se parin minuutin tinaus.
Vaikka mikäpäs tässä nyt enää on kaljaa kitatessa mökin patiolla kun näköala on melkein kuin suoraan Gardalta ja ilma on lämmin, eikä koko reissulla ole edes satanut kertaakaan, paitsi Oulun ja Kemin välillä sunnuntaina.
Alakaa mennä tämä olut jo päähän kohta, mutta oli pakko ottaa siihen pikku vitu...kseen. Siis ylihuomenna lähden sieltä Bergenistä Lillehammeria kohti ja lopusta ei sitten ole tietoakaan vielä, siis edellyttäen, että tuo hökötys tuossa pihalla suostuu yhteistyöhön eikä taas mökötä, vaikka voishan tässä kalijaa kitata vielä kolomannenki illan.
Pan European 1300
Hienoa että reissu on onnistunut "pienistä" vastoinkäymisistä huolimatta. Me tullaan Tukholman laivalla yli tiistai illalla ja ajetaan keskiviikkona Osloa kohti ja jatketaan seuraavana päivänä Bergenin suuntaan. Toivottavasti aurinkoa riittää vielä ensi viikolla. Hyvää jatkoa teille.
T Juho
Triumph Daytona 955i -03
Honda nsr 125r -03
Piikkinen Honda cb -82 apupyörillä (7v)
TÄ !
No NYT on tosiaa menny nämä ilmastohommat täysin sekaisin jos ei ees Bergenissä sada aina..!
Jos Pohjanpoika sellaista -"jotain ihan muuta"- paluureittiä mietit niin kiinnostaisikos ajella Turtagrösta - Ovre Årdalin kautta? On meinaan myös sellainen "tanko-ohjattava-tie" joita siellä joskus tuppaa olemaan....! Pieni maksu siellä tiellä on jos wanhus on vaan herännyt mökissään, mut jos on huono ilma tai myöhä niin ei se silloin mitään maksa.....![]()
Joo, reissu meni kyllä säiden puolesta hyvin ja Bergenissä oli tosiaan kaikkien aurinkoisten ilmojen äiti. Yöllä tosin satoi hieman, mutta eipä tuo kyllä häirinnyt yhtään. Olisit McHuurre aiemmin tuon reitin heittänyt, kun kerkesi mennä jo ohi, eli palailin sitten Lillehammerin ja Rörosin kautta Sundsvalliin yöksi ja siitä sitten tänään Ouluun. Siis pari melko pitkää päivää ja nyt on perse turvoksissa. Oli siinä muuten yksi tosi hyvä kieputus ennen sitä 25kilsan tunnelia sinne hotellille, mistä oli 18% lasku kapeaa tietä alas. Piti kääntää jo tankoa meleko vinkkeliin. Niin ja oli muuten A-luokan reissu, eli ihan yksin sai olla liikenteessä.
Pan European 1300
Ei nyt liity topicciin, mut me palasimme eilen illalla Norjasta akselilta Narvik-Fauske jne. Tossa tunneliinajamisessa on jännä jutttu se, että siellä alkaa pyörä "vaappumaan" puolelta toiselle. Suoraanajo vaikeutuu. Mistäköhän se johtuu? Muutkin tapaamamme suomalaismotoristit kertoivat siellä samasta ilmiöstä.
Reissu meni muuten hyvin, paitsi vedettiin lipat (vain materiaalivahinkoja) ja hirvikolari 90 km/h vauhdissa niin lähellä, kuin vain voi olla. Reaktiomainen väistöliike pelasti.
HAYABUSA -12/ko -14
ex:BMW K1200R -08
ex:KTM 990 SupermotoT 2010
ex:FJR 1300 -02
ex:FZR 1000 -89
"Yeah, you're a legend in your own mind."
Samaa vaappumista olen huomannut itsellänikin aina tunneleihin ajaessani. Mitä huonompi valaistus, sitä enemmän vaappuu. Tuossa pitkässä tunnelissa 25 km vaappuminen loppui kuitenkin kun silmät tottuivat kait hämärään, vaan on se kyllä pitkä matka ajaa tunnelissa.
Pan European 1300