Onko kenelläkään vaihtokokemuksia/tarvitseeko jotain erikoistyökaluja? Vai viedäkkö suoraan pajalle?
Itse vaihdoin 954:sta kuukausi sitten ja tiukin paikka oli vaimentimen yläpäässä lukitus mutterin avaus (erikoinen 10 tai 12 kulmainen mutteri). Kannattaa katsoa juuri sopiva avain ettei pyöristä kulmia.
Lisäksi tein itse sopivasta muoviputkesta halkaisemalla holkin jonka avulla tiivisteen saa naputeltua syvennykseensä ulkoputkessa.
Kannattanee vilkasta huoltomanuaalista purkamisjärjestys... Yhteen iltaan vaihtoi molemmat.
Hånda CBR954 & KTM 300 EXC
954 keula on itse asiassa paljon helpompi kuin esim suzukin keulat, en muista 954:sessa olleen mitään erikoista mutteria, yläpäässä pitää ottaa pieni lukkorengas pois ja poistaa säätömutteri, sen alla on vaimennintangon pää ja musta mutteri, jotta mustan mutterin saisi auki, alumiinisesta vaimennintangosta pitäisi pitää kiinni(tasot kummallakin puolella), mutta se on pehmeä ja vaurioituu helposti. *Paras keino, jota ei ole kerrottu edes manuaalissa, on lähteä pyörittämään sitä auki(sitä mustaa), vaimennintanko pyörii mukana ja tuntuu, että mitään ei tapahtuisi, mutta kun on pyörittänyt esijännityksen kierrokset(esim 10 kierrosta) ja sisällä esikiristys on mennyt ylös asti, niin vaimennintangon pää pysähtyy ja musta mutteri aukeaa. tämän jälkeen yläpään saa irti.
yläpään isoin mutteri, siis se itse pääty kannattaa löysyttää jo pyörässä, mutta yläkolmio kannattaa löysätä ensin, koska se puristaa putkea, ja yläpää on kireässä jos yläkolmion pultit on kiinni.
yläpään irrotuksen jälkeen, vääntää jollain luottokortin kaltaisella pölysuojan irti(eka stefa), sitten sen alta lukkosokka pois, ja sitten nykii ylä ja alaputkea erilleen kunnes se tulee sieltä.
uuden stefan ja liukuholkkien paikalleen saanti vaatii jonkinlaisen työkalun. se voi kannattaa ostaa. sen voi myös tehdä pienestä viemäriputkesta.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050