Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Olen lueskellut vanhoja reissuja,mutta humannut että ihmiset tarinoi vähän erilailla. Kun menee Kilpisjärvi-Alta-Porsanger-Karigasniemi niin missä kannattaa tankata ja kuinka usein.Kannattaako tankata rahalla vai kortilla.Onko matkan varrella hyviä kauppoja jossa kannattaa poiketa.Onko hyviä levähdyspaikkoja missä voisi otella vähän kuvia.Leirytiminen on vasta Suomen puolella.Kiitos kovasti tiedoista.
  2. #2
    http://kart.finn.no/ tuolla kannattaa aloittaa, zoomaamalla löytyy palveluita ja flyfotosta näkee hyvin ilmakuvatkon.
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  3. #3
    Viime kesänä kun me oltiin kilpisjärvellä tankattiin muka "halpaa bensiiniä" Kilpisjärvellä !!!! ja paskat Norjassa oli halvempaa...
    (Kilpisjärvi 1,479/l ja Norja 1,159/l) että se siitä "kalliista" Norjan bensiinistä.

    editt. niin me tankattiin aina kortilla ja täyteen



    ST 1300abs -05,
    ex ST 1100 -97

    http://www.panfun.fi


    "Voihan se köyhästä tuntua kalliilta"
  4. #4
    Lainaa (Pandemia @ Elo. 01 2010,23:25) kirjoitti
    Viime kesänä kun me oltiin kilpisjärvellä tankattiin muka "halpaa bensiiniä" Kilpisjärvellä !!!! ja paskat Norjassa oli halvempaa...
    (Kilpisjärvi 1,479/l ja Norja 1,159/l) että se siitä "kalliista" Norjan bensiinistä.

    editt. niin me tankattiin aina kortilla ja täyteen
    Oiskohan tapahtunu laskuvirhe. Nyt oli ainaki viime viikolla siinä 1,65€ tuo Norjan bensa.

    Kortilla tankkaaminen on ainaki helppoa. Ei tarvi osata selitellä mistä mittarista otti ja mitä. Eikä yleensä tarvi ees nousta pyörän päältä tankatessa...

    Huoltoasemia tuolla oli kyllä ihan riittävästi. Mut kannattaa varmaan tankata vähän useammin ku etelä suomessa ajellessa. 100km ja tankille ku asema tulee vastaan. Suunnilleen niin ajeltiin ja homma toimi.
    Kauppoja ei juuri kateltu.
    Maisemiahan siellä riittää vaikka joka pysäkille. Kamera kädessä ku ajelee niin voi sitten kotona kattoo miltä siellä näytti
    FZR 1000 -91
  5. #5
    Oho tuli pieni laskuvirhe, mutta HALVEMPAA joka tapauksessa.

    Sortland keskustan Shell 19.07.2009 22,59L 28,01€ *joka tekkee 1,240€/L
    Halvempaa vai ei? *

    editt. tuo päivämatka on kyllä kunnioitettava saavutus Norjan puolella jos aikoo kuvia ottaa ja katella maisemia.
    Varsinkin jos aikoo tankata noin usein. Riippuu tietysti jos tankillisella ei pääse pidemmälle. Kun aamulla aloittaa niin onkin ilta jo aika pitkällä kun karigasniemellä olette.



    ST 1300abs -05,
    ex ST 1100 -97

    http://www.panfun.fi


    "Voihan se köyhästä tuntua kalliilta"
  6. #6
    Aikaa kannattaa todellakin varata runsaasti kun Norjaan lähtee. Itse ajelimme Oulu-Enontekiö-Alta-Kilpisjärvi-Oulu *reissun heinäkuussa ja ehdottomasti eniten ajoaikaa meni Norjan puolella maisemia ihaillessa, levähdyspaikkoja ja levikkeitä löytyy kyllä runsaasti. Visalla maksettiin ja hyvin kelpasi, tankki kannattaa laittaa kerralla täyteen.
    Harrastus on väärä jos jää rahaa vaatteisiin ja ruokaan.
  7. #7
    Heinäkuussa ajettiin autolla tämä reitti:



    Yövyttiin:

    Kilpisjärvellä (60e)
    Altassa (350NOK)
    Nordkapissa (450NOK)
    Karigasniemessä (60e)

    Kannattaa mun mielestä tankata kortilla jos mahdollista, tietulleja ei tuolla reitillä ollut joten kolikoita ei sitä varten tarvitse varata, Nordkapin tunnelimaksun voi hoitaa kanssa kortilla. Ilmasto muuttuu Kilpisjärven jälkeen aika nopsaan:

    Kilpisjärvellä oli aamulla +15C, pari tuntia sen jälkeen Norjan puolella +10 ja tihkusadetta.

    Altasta kun lähdettiin niin +15 ja auringonpaistetta, Nordkappiin kun saavuttiin niin +20 mutta sellainen tuuli että autostanouseminen vaati oveenkin kahden käden työnnön *

    Nordkapista aamulla lähdettäessä +5 ja vettä tuli kuin pesukadulla.

    Eli pukeutuminen ja varusteiden pakkaus kannattaa miettiä aika loppuun saakka. Tankkasin reissun aikana aina kun tankki oli puolillaan, eli ei joka asemalla. Puolikas on siis n.25l ja toi imi siellä mäkisessä maastossa 10l/100km. Eli tankkipaikkoja kyllä löytyy n.100km välein AINAKIN.

    Norjassa on leiriytyminen aika tarkkaa, siellä ei telttaa saa ihan mihin vaan pystyttää, samoin ylinopeudesta rokotetaan aika rankasti ja todella pienellä marginaalilla. Tiet oli todella hyvässä kunnossa. Kauppojakin löytyy ihan kiitettävästi mutta kaljat ja siiderit siellä maksaa ihan perkeleesti!

    Karigasniemellä suosittelen yöpymään:
    täällä Yksi suomen parhaista tienvarsimökkikylistä!
    Litranen sisävessa
  8. #8
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (viltsu81 @ Elo. 02 2010,15:23) kirjoitti
    Norjassa on leiriytyminen aika tarkkaa, siellä ei telttaa saa ihan mihin vaan pystyttää, samoin ylinopeudesta rokotetaan aika rankasti ja todella pienellä marginaalilla. Tiet oli todella hyvässä kunnossa. Kauppojakin löytyy ihan kiitettävästi mutta kaljat ja siiderit siellä maksaa ihan perkeleesti!
    Pakko oikaista:
    Kyllä Norjassa on jokamiehenoikeus siinä missä Suomessakin. Enintään kahden yön telttailu samalla paikalla on sallittu yli 150 metrin etäisyydellä rakennuksista pihapiirin ulkopuolella. Syrjäisillä seuduilla tai tunturissa saa telttailla vielä tätäkin vapaammin.

    täällä suht kattavaa Norja tietoo
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  9. #9
    Lainaa (pupu @ Elo. 02 2010,15:48) kirjoitti
    Lainaa (viltsu81 @ Elo. 02 2010,15:23) kirjoitti
    Norjassa on leiriytyminen aika tarkkaa, siellä ei telttaa saa ihan mihin vaan pystyttää, samoin ylinopeudesta rokotetaan aika rankasti ja todella pienellä marginaalilla. Tiet oli todella hyvässä kunnossa. Kauppojakin löytyy ihan kiitettävästi mutta kaljat ja siiderit siellä maksaa ihan perkeleesti!
    Pakko oikaista:
    Kyllä Norjassa on jokamiehenoikeus siinä missä Suomessakin. Enintään kahden yön telttailu samalla paikalla on sallittu yli 150 metrin etäisyydellä rakennuksista pihapiirin ulkopuolella. Syrjäisillä seuduilla tai tunturissa saa telttailla vielä tätäkin vapaammin.

    täällä suht kattavaa Norja tietoo
    Varmaan ihan totta. Huomasin vaan monessa levähdyspaikassa kyltin jossa luki vapaasti käännettynä "Yöpyminen tällä paikalla kielletty" ja moni noista paikoista olisi aivan täydellisiä esim. asuntoautolle. En sitten tiedä onko noi kiellot lainvoimaisia vai ei
    Litranen sisävessa
  10. #10
    Lainaa (viltsu81 @ Elo. 02 2010,15:52) kirjoitti
    Lainaa (pupu @ Elo. 02 2010,15:48) kirjoitti
    Lainaa (viltsu81 @ Elo. 02 2010,15:23) kirjoitti
    Norjassa on leiriytyminen aika tarkkaa, siellä ei telttaa saa ihan mihin vaan pystyttää, samoin ylinopeudesta rokotetaan aika rankasti ja todella pienellä marginaalilla. Tiet oli todella hyvässä kunnossa. Kauppojakin löytyy ihan kiitettävästi mutta kaljat ja siiderit siellä maksaa ihan perkeleesti!
    Pakko oikaista:
    Kyllä Norjassa on jokamiehenoikeus siinä missä Suomessakin. Enintään kahden yön telttailu samalla paikalla on sallittu yli 150 metrin etäisyydellä rakennuksista pihapiirin ulkopuolella. Syrjäisillä seuduilla tai tunturissa saa telttailla vielä tätäkin vapaammin.

    täällä suht kattavaa Norja tietoo
    Varmaan ihan totta. Huomasin vaan monessa levähdyspaikassa kyltin jossa luki vapaasti käännettynä "Yöpyminen tällä paikalla kielletty" ja moni noista paikoista olisi aivan täydellisiä esim. asuntoautolle. En sitten tiedä onko noi kiellot lainvoimaisia vai ei *
    Nimenomaan just asuntoautoille/vaunuille yöpyminen kieletty.
    Ei ne ikinä ole teltast valittanut,mut karavaanarina on pakko käyttää niihin tarkoitetut alueet,campingit sun muut.

    Ja saat olla max 3 vuorokautta samas paikas,sen jälkeen on pakko kysyä maanomistajalta lupaa jos haluaa pitempään olla.
    Jos satut olla kansallispuistoalueella ja ajelet pyörän pois "metsän" puolelle ja aikomus telttailla niin norjan polisi (jos ovat paikalla9 vie sult ajokortin ja heti,ovat suht tiukkoja siit maastossa ajamisen kans



  11. #11
    Tankattu 7.7.2010 Shell Sortlandin keskustassa 95 lyijytön
    12.01 Nkr eli 1,51€/litra, 4.7.2010 tankkasin V-power 95 joka maksoi 12,41Nkr eli 1,56€/L eli hieman kalliimpaa kuin täällä kotona mutta en usko että tuohon talous kaatuu...
    Honda XL1000VA 2006
  12. #12
    Tämän kesän reisu:

    - junalla Kolariin, toimi hyvin, VR:n väki on ok
    - Kolarista Äkäslompolon kautta Raattamaan (mainio mutkapätkä)
    - Raattaman ympäristössä pikkuteiden ajelua ja yöpyminen Auttin porotilamajoituksessa, mikä oli todella myönteinen yllätys.
    - ylös Pallaksen puiston itäpuolta Ketomellan, Hettan ja Kautokeinon kautta Altaan. Loppumatka Altaan on maisemien puolesta aivan törkeän hieno.
    - Altassa yöpyminen leirintäalueella noin 15 km kaupungisrta koilliseen. Ei se eka kauhistus vaan se toinen leirialue, joka on siisti ja hyvä ja puoli-ilmainen
    - Altasta lähdettiin kohti Nordkappia ja ensimmäisen tunnelin jälkeen käännyttiin 180 ympäri. Kauhea sumu eli ihan sama vaikka olisi laittanut muovikassin päähän ja katsellut maisemia. Ei koitettu onneamme eikä jääty odottamaan.
    - Yötauko sateentihkuisessa Ifjordin lomaparatiisissa, missä saunottiin pitkän kaavan mukaan puronvarressa olevassa kohtuuhyvässä puusaunassa ja uitiin kanssa, pari Tenonvarren lohiparonia olisi halunnut väkistellä juottaa meidät humalaan, mutta emme ottaneet mitään
    - seuraavana päivänä nokka kohti Kjöllefjordia, ylätasangolla 8 astetta lämmintä, näkyvyys parikymmentä metriä, kaatosade ja tuulta jotain 20 m/s. Raikasta, osta lämpökahva, sillä näet nimittäin. Suoraan ei meinannut päästä eikä oikein mutkaakaan. Kerran pysättiin katetulle taukopaikalle ja heti meinasi olla äijä tuulessa nurin. Perillä oli ihan kuin olisi ollut kylmä, mutta se on asennekysymys ja siksi jää.
    - Kjöllefjordissa kamat hotelliin, kuuma suihku ja takaisin ylängölle, missä sade oli lakannut ja sumu hälvennyt. Pistokeikka Mehavniin ja Gamvikiin virkisti kummasti, kun sai vetää kevennetyllä kalustolla, Slettnesin majakallakin käyty nyt on. Sen pohjoisemmaksi ei mannerta pitkin Euroopasta enää pääsekään.
    - Loppuottelu hotellin screeniltä ja aamulla virkkuna kohti Ifjordia ja sieltä Tana Bruhun. Väli Ifjord Tana Bru oli viimeistä 20 kilometriä lukkuunottamatta kuin laadittu meitä varten: huonohkoa öljysoratietä lännenmaisemassa, tykkäsin kovasti. Loppu 20 km oli pelkkä viivasuora suora.
    - Tana Brusa ei keksitty mitään syytä olla, joten kurvasimme Inariin, missä yöpyminen Kultahovissa
    - tiedot etelän sietämättömistä keleista lannistivat loputkin ajohalut ja Rovaniemellä pantiin pyörät taas junaan...

    Tommonen. Koko reissu 2000 km pelipaikoilla. Suomenhalkiajoa ei kerta kaikkiaan enää jaksanut suorittaa. Juna on hyvä vaihtoehto, vaikka vähän ryskyttääkin. Säästyy ainakin kaksi vuorokautta ja parit yöpymiset, ei kannata jäädä tuuleen makaamaan. Reissu kesti viikon. Suomen ja Norjan hintataso on about sama. Kannattaa mennä.

    edit: mulla on 31 litran tankki tuossa ja silti vähän tuntuu, että Norjassa kannattaa tankata aina, kun voi. Parikin kertaa meinasi tulla jännää, kun laski huonosti ja menemään. Pyörä ei siitä ylimääräisestäkäämn tankilla käynnistä paljon kulu, mutta esimerkiksi Kjöllefjordista ei taida vieläkään saada pyhäisin gasoa ilman norjalaista muovia.



  13. #13
    Viime viikolla kierrettiin ja sunnuntaina kotiuduttiin. Reissu meni kutakuinkin näin...

    Lähtö ja paluupaikka Vantaa. Pyörä Zetori, matkassa 3 laukkua + tankkilaukku sekä kyytiläinen.

    25.7. Kemi

    Ensimmäinen yöpyminen Kemissä hotelli Cumuluksessa hintaan 80€. Mopon sai ottaa pääoven viereen, joten varkaita ei tarvinnut pelätä. Kemissä on kovasti myllätty teiden kanssa, mutta tämä hotla löytyi suht helposti.

    26.7. Kilpisjärvi

    Toinen yöpyminen Kilpisjärvellä Lapland hotellissa, hinta 82€ (huoneistorakennus). Täällä sai mopon kivasti talliin suojaan ja sai sen vielä viruttaakin samaan hintaan. Tosin hinta-laatusuhde saattaa jossain toisessa majoituspaikassa ko. kylässä olla paremmin kohdillaan. 95E maksoi noin 1,55€ litralta.

    27.7. Skaidi

    Kilpisjärveltä jatkettiin Norjan puolelle ja rantaa pitkin Altan kautta Skaidiin, jossa yövyttiin Skaidi hotellissa (690NOK). Reitti oli varsin bueno. Katsottavaa riitti, tosin ajaminen suht raskasta johtuen monista mutkista. Kaikkien mopoilijoiden pitäisi tämä reitti mielestäni kerran elämässä kokea. Sen verran paljon oli nähtävää. Altassa bensa kustansi 13,05NOK litralta.

    28.7. Nordkapp - Saariselkä

    Skaidista jatkettiin Nordkappiin. Maisemat olivat myös huikeita, vaikka koko menomatkan satoi. Ja noin 30 km ennen pääpaikkaa sumu täytti tiestöt ym. Näkyvyys mopon keulilta noin 5m. Tämä ei ollutkaan kovin mukava kokemus ja tarkkaavaisena piti olla. Pelipaikalla sisäänpääsy maksoi kahdelta mopon kanssa 470NOK. Aika suolainen hinta kun ottaa huomioon, että sumun seasta erotti juuri ja juuri monumentin ja rakennuksen. Mutta tulipahan kurkattua Tunneli maksu oli mennen tullen 170NOK. Nordkappista jatkettiin Karigasniemen kautta Saariselälle. Tällä välillä joutui väistelemään myös lampaita. Sadekin onneksi loppui ja ajamisesta pääsi vihdoinkin nauttimaan enemmän. Karigasniemellä bensa kustansi 1,520€.

    28. - 31.7 Saariselkä

    Holiday Club Saariselkä 89€ yö. Täällä rentouduttiin 3 yön verran. Kylpylä oli kova sana edellisten ajojen jälkeen. Hotelli oli kiva, Saariselkä paikkana mukavan rauhallinen. No jaa, ehkä elämää olisi kaivannut aavistuksen enemmän.. Panimosta löytyy hyvät bisset ;)

    31.7. Kuusamo

    Kuusamossa viimeinen yö, koska Holiday Club tarjoaa kesäpassia 3 + 1, jossa neljäs yö on ilmainen.

    1.8. Vantaa

    Viimeisin noin 805km rykäisy (Kuusamo-Kajaani-Kuopio-Lahti-Vantaa) ei ollutkaan enään kovin mukavaa, paluu liikenne, tietöitä, kuuma, jne..

    Reissu onnistui mukavasti. Kilsoja tuli yhteensä 3515 km. Tiet olivat mielestä yllättävänkin hyvässä kunnossa. Ja ajaminen pohjoisessa on näillä keleillä monta kertaa mukavampaa sateista huolimatta.
    Suzuki B-King (white edition)
    exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
  14. #14
    Lainaa (Tepe1 @ Elo. 03 2010,11:00) kirjoitti
    Viime viikolla kierrettiin ja sunnuntaina kotiuduttiin. Reissu meni kutakuinkin näin...

    Lähtö ja paluupaikka Vantaa. Pyörä Zetori, matkassa 3 laukkua + tankkilaukku sekä kyytiläinen.

    25.7. Kemi

    Ensimmäinen yöpyminen Kemissä hotelli Cumuluksessa hintaan 80€. Mopon sai ottaa pääoven viereen, joten varkaita ei tarvinnut pelätä. Kemissä on kovasti myllätty teiden kanssa, mutta tämä hotla löytyi suht helposti.

    26.7. Kilpisjärvi

    Toinen yöpyminen Kilpisjärvellä Lapland hotellissa, hinta 82€ (huoneistorakennus). Täällä sai mopon kivasti talliin suojaan ja sai sen vielä viruttaakin samaan hintaan. Tosin hinta-laatusuhde saattaa jossain toisessa majoituspaikassa ko. kylässä olla paremmin kohdillaan. 95E maksoi noin 1,55€ litralta.

    27.7. Skaidi

    Kilpisjärveltä jatkettiin Norjan puolelle ja rantaa pitkin Altan kautta Skaidiin, jossa yövyttiin Skaidi hotellissa (690NOK). Reitti oli varsin bueno. Katsottavaa riitti, tosin ajaminen suht raskasta johtuen monista mutkista. Kaikkien mopoilijoiden pitäisi tämä reitti mielestäni kerran elämässä kokea. Sen verran paljon oli nähtävää. Altassa bensa kustansi 13,05NOK litralta.

    28.7. Nordkapp - Saariselkä

    Skaidista jatkettiin Nordkappiin. Maisemat olivat myös huikeita, vaikka koko menomatkan satoi. *Ja noin 30 km ennen pääpaikkaa sumu täytti tiestöt ym. Näkyvyys mopon keulilta noin 5m. Tämä ei ollutkaan kovin mukava kokemus ja tarkkaavaisena piti olla. Pelipaikalla sisäänpääsy maksoi kahdelta mopon kanssa 470NOK. Aika suolainen hinta kun ottaa huomioon, että sumun seasta erotti juuri ja juuri monumentin ja rakennuksen. Mutta tulipahan kurkattua * Tunneli maksu oli mennen tullen 170NOK. Nordkappista jatkettiin Karigasniemen kautta Saariselälle. Tällä välillä joutui väistelemään myös lampaita. Sadekin onneksi loppui ja ajamisesta pääsi vihdoinkin nauttimaan enemmän. Karigasniemellä bensa kustansi 1,520€.

    28. - 31.7 Saariselkä

    Holiday Club Saariselkä 89€ yö. Täällä rentouduttiin 3 yön verran. Kylpylä oli kova sana edellisten ajojen jälkeen. Hotelli oli kiva, Saariselkä paikkana mukavan rauhallinen. No jaa, ehkä elämää olisi kaivannut aavistuksen enemmän.. Panimosta löytyy hyvät bisset ;)

    31.7. Kuusamo

    Kuusamossa viimeinen yö, koska Holiday Club tarjoaa kesäpassia 3 + 1, jossa neljäs yö on ilmainen.

    1.8. Vantaa

    Viimeisin noin 805km rykäisy (Kuusamo-Kajaani-Kuopio-Lahti-Vantaa) ei ollutkaan enään kovin mukavaa, paluu liikenne, tietöitä, kuuma, jne..

    Reissu onnistui mukavasti. Kilsoja tuli yhteensä 3515 km. Tiet olivat mielestä yllättävänkin hyvässä kunnossa. Ja ajaminen pohjoisessa on näillä keleillä monta kertaa mukavampaa sateista huolimatta.
    Itseasiassa suunnittelin pojan kanssa miltei samaa reissua samaan aikaan mutta säätietoja zoomaillessa lakkasi huvittamasta ja kävimme gardalla. Hyvä että oli noinkin kivat kelit teillä pohjoisessa, säätietojen mukaan olisi pitänyt olla aika pahat.
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  15. #15
    Mun tarina:

    12.7 ajettiin nykäskylästä ylläkselle, siitä ei jääny lapsenlapsille paljon kerrottavaa (700km)

    13.7 aamulla (kylmää..) ylläspallas tms.-kansallispuiston kautta Enontekiölle. Oli pieni ero hinnassa niiden kahden enontekiöläis huoltsikan välillä (tankkaus halvemmasta, kahvit kalliimmasta). Sitten rajaa kohti, oli matkalla vieläkin kalliimpaa bensaa tarjolla. Kautokeinossa tankkaus, en laskenu hintoja. Siitä Altaan (aurinko paistoi, ei vieläkään hiki). Tankkaus, ruokapaikan etsintä, eikö ne norjalaiset syö?! Siitä sitten kohti skibotnia, maisemien ihmettelyä, levähdyspaikkoja on paljon, myös vessoilla. Taivas meni pilveen, tuli vieläkin kylmempi. Kannattaa varata tarpeeksi lämmintä vaatetta, yhet pitkät kalsarit ei oikein riitä. Tankkailtiin pari kertaa välillä, asemia on tarpeeksi (itsellä reilu 200km tankkausväli max). Koiria, lampaita, poroja ja hirviä väistellen klo 21:00 saavuttiin Kilpisjärvelle syömään, alkuperäinen idea oli telttailla, sadetta luvassa, kylmä = mökin etsintä, 100eur iso saunallinen mökki (saatiin tuurilla). (700km)

    14.7 Aamulla 12c vettä sataa, ajettiin sadevarustuksessa takaisin ylläkselle. Aivan perseestä. Muoniossa ukkonen iski päälle, kaveri kysy suojaa kylmäaseman vieressa olevasta hallista, sinne. Olikin katsastusasema, inssi vittuili et voitas äänet mitata, lappilaista vittuilua. Ylläksen mökissä parit kaljat ja sauna helpotti.(265km)

    15.7 Ajo Tampereelle, keli muuttu aamun kylmästä Jyväskylän polttavaan kuumuuteeen. Onneksi vielä Jämsästä Mansesteriin ukkosmyräkkä päällä, perämoottori ois ollu plussaa.. (850km)

    Pankki/luottokortin varassa koko reissu.

    PikkuHornetti on mainio matkapeli.







    KTM 690SM
  16.  
  17. #16
    Itseasiassa suunnittelin pojan kanssa miltei samaa reissua samaan aikaan mutta säätietoja zoomaillessa lakkasi huvittamasta ja kävimme gardalla. Hyvä että oli noinkin kivat kelit teillä pohjoisessa, säätietojen mukaan olisi pitänyt olla aika pahat.[/QUOTE]
    Kelit olivat loppupelissä ihan ok:t vaikka välillä ripsottelikin. Harmi vain, että näkyvyys oli pääpaikalla niinkin kehno.
    Suzuki B-King (white edition)
    exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..