Eroavatko eri vuosien MT-01:t jotenkin merkittävästi toisistaan teknisesti? Tuli polttava MT kuume, mutta pitäisi tietää onko vuosimalleissa merkittäviä eroja, että osaa suhtautua nettimoton ilmoituksiin.
KTM 690 Enduro R -2014
Moto Guzzi Griso 850 -2007
Yamaha XT660 Z Tenere -2009
Ducati Monster 696 -2008
Triumph Scrambler -2008
H-D Sportster 883 L -2007
Kawasaki ZR-7 -2000
-08 mallista alkean 6-mäntäiset etujarrut 4-mäntäisten sijasta. Samoin peilit vaihtui mustiin, aiemmissa kromiset.
BMW R1200GS
JMN:llä ja mulla taitaa olla samankaltainen pyörämaku. MT-01 + Stage 2 himottaisi minuakin. Tosin tuskin moista toistaiseksi olen ostamassa.
Retired
Siltä se vähän näyttää *
Vähän skitsofreeninen olo kun vuoropäivinä kuumottaa Hypermotard / Dorsoduro ja MT-01.
KTM 690 Enduro R -2014
Moto Guzzi Griso 850 -2007
Yamaha XT660 Z Tenere -2009
Ducati Monster 696 -2008
Triumph Scrambler -2008
H-D Sportster 883 L -2007
Kawasaki ZR-7 -2000
Ja oisko ollu -06 vai -07 ku vaihtu jarru- ja kytkinnestesäiliöt erimallisiin mutmutumutumutumtu
Sitte o tietty se -09 spesiaalimalli jossa on jotain vanneteippiä ja vähä paremmat ensiasennusrenkaat![]()
Massey Ferguson 148 hupiin.
MB Atego romunkuljetin velvollisuuksiin.
Hienoa havaita että on muitakin samanlaisia. Mä olen viime aikoina katsellut sekä 3-4te Fightereita, että Scramblerin kustomointiosia ja nyt viimeksi K sarjan Bemareita, lähinnä K 1200R mallia, mutta myös S mallia.. V11 Guzzit kiinnostaa, mutta ne menee nopeasti, kun niitä myyntiin tulee. Yms. jne.(JMN @ Elo. 01 2010,22:06) kirjoitti
![]()
Retired
Mielestäni seuraavat päivitykset tuli jo vuoden 2007 malliin:(salpe @ Elo. 01 2010,12:59) kirjoitti
- 4 mäntäiset jarrut -> 6 mäntäiset
- cromiset peilit -> mustat peilit
- sirommat etuhaarukan suojat
- jarru- ja kytkinnestesäiliöt päivitetty
Kyllä näin on! 07:sta alkaen ainakin viimeisiin myytyihin samanlainen, korkeintaan värieroja! Sitten on tuo SP-malli, jota ei kai Suomeen ole tuotu (2010)
Markku
Markku
Paha tauti.... Paha tauti....
Itsellä oli pitkään hieno tilanne, kun erilaista "lainakampetta"
oli käsillä aina tarvittaessa.
Sitten ajattelin, jos kuitenkin taas omaa holhokkia....
Ja MT-01 siivilöityi lopulta aina päälimmäiseksi.
Olin jo lähes hakureissulla.... ylivuotista 15.000 ja
namipussia kaupanpäälle.... kun täräyttivät loput
möhköt kympillä poistoon.
Siinä vaiheessa Skottijuuret nosti päätään ja loppu on
historiaa. No, ei huono vaihtoehto ja hinta-laatusuhteen
perusteella ylivertainen..... mutta aina se vaan ...kele,
tuo bassorumpu saa punttii vibaa.
Nyt olis uuden -08:n hintakin haarukassa.....
Harkitsen kyllä usein aamuöisin investointia....
Mut emmää tota vanhaa mellevää milffiä mihinkään
silti heivaa.... köllötelköön rinnakkain...... ja
toivotaan.... ettei ne siitä ala lisääntymään.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Hyvin välittyy tekstistä kuinka siellä kiemurrellaan tuskissaan, pitäiskö vai nou? *(BadToThe Bone @ Elo. 04 2010,16:48) kirjoitti
![]()
Mulle riittäisi ihan stage ykkönenkin(TwinTenox @ Elo. 01 2010,21:37) kirjoitti
Pari kertaa ollut todella lähellä että TDM vaihtuu, mutta tuo pikku työttömyysaika tuossa pisti hankintoihin harkintaa. Taas kuitenkin polttelee ja ei uskalla yhtään nettimoto selailla
Tuo -07 ja sen päivitykset ei kyllä olleet ollenkaan pahasta ja olenkin miettinyt että josko vanhemman hommaan niin ainakin noi lelun omaiset kytkin- ja jarrunestesäiliöt vaihtuu joihinkin muihin.
Kuule olharius.... sovitaan niin, että vittuile muuten(olharius @ Elo. 04 2010,18:21) kirjoitti
.......
mutta lopeta toi![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
Mulla ois -05 MT-01nen myynnis Stage 2 setillä, mutku ei ole rahamiehiä ollu liikkeellä....
Eikä ole edes kallis...![]()
Herrasmies ei juokse dösään, eikä suutele savuke suussa...
Näyttää noita olevan aika edukkaasti myynnissä, mutta ei tunnu kovin hyvin nettimotossa kauppa käyvän, kun samat pyörät ovat roikkuneet keväästä asti myynnissä. Ja mielestäni hinnat on aika halpoja, kun vertaa vaikkapa sakemanneihin (tai alun perin uusien hintaan v. 2006 19.900 + staget päälle). Ei taida enää kannattaa tuonti MT:n kohdalla?
- Heim0
Käytetyt tosiaan näkyy olevan parempia kun uudet....(b71360 @ Elo. 04 2010,19:18) kirjoitti
pyynneistä päätellen.
Ei tosiaan olis nyt paha vetää ihan pakasta....![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
Olen sitä omaani yrittänyt alkukesästä asti vaihtaa veneeseen, muttei tunnu onnistuvan. Täytynee helmi pitää tallissa säilössä ja kerätä venerahat kassaan muuten.(b71360 @ Elo. 04 2010,19:18) kirjoitti
Mikäpä siinä, hieno laite tuo MT on.Säilytetään sitä sitten museopyöräksi asti, tai kundille ajopeliksi kunhan kasvaa vielä isommaksi..
Onkos tuo kone ihan sama kuin custom jampussa?
Tietoa paljon teho ja vääntö nousee stage3 setillä?
Myynnissä oli meinaan semmonen ainakin vielä vähän aikaa sitten.
Taas mutuillaan mutta:(JTS @ Elo. 04 2010,19:43) kirjoitti
Kone on suurinpiirtein sama kuin Road Warriorissa mutta jotain pientä hienosäätöä on tehty MT:tä varten. Kevyempi kampiakseli taisi olla yksi, enemmän kierrosherkkyyttä vissiin tavoiteltu, tulee se 5500rpm punaraja nopeammin vastaan
Stage kolmosella lukemat taitavat asettua luokkaan 110hv ja 180nm. Jälkiasenteisena ei ole kauhean edukas, taitaa olla luokkaa 6k€ jos Yamahalta menet stage3:sta kerjäämään.
Eikö noissa ollut jossain vuosimallissa takaisinkutsu takahaarukan laakeroinnin tms takia. Mistä selviää onko korjaus tehty?
GSX-R1100 -96
GSX 750 F -93
Yamaha XJ-900 -84
Honda CB-500 K3 -79
Suzuki Pv 50 -82
Vain Suomessa kateus voi voittaa kiiman.
Niin varmasti on hinnakas, liekkö poijjaat ulukomailta otelleet edukkaamin noita?(olharius @ Elo. 04 2010,20:39) kirjoitti
Mikä hinta ja mitä kelpaa vaihdossa ?(Rib@55 @ Elo. 04 2010,18:57) kirjoitti
Takaisinkutsutut ja huollossa käyneet käyneet pyörät merkattu emäputkesta löytyvän valmistenumeron yläpuolelle (pistepuikolla lyöty piste). Tietoni mukaan takaisinkutsuja on ollut ainakin kaksi, toisessa vaihdettiin takajousen linkku ja toisessa tps sensori. Pisteitä voi siis löytyä emäputkesta kaksikin.(Malmis @ Elo. 04 2010,20:46) kirjoitti
Vanhemmissa 05-06 mallisissa on lisäksi ollut bensapumppuvikoja. Tuo ei valitettavasti kuulunut virallisen takaisinkutsun piiriin. Yamahalla on kyllä tiedossa, että noita on paukkunut reilumman puoleisesti. Omani vaihdettiin uuteen takuun päätyttyäkin, mutta saattaa olla hieman tapauskohtaista tuo homma. Pumpun sarjanumero paljastaa onko se uudempaa vai vanhempaa revisiota...00 päättyvä vanhempaa ja 03 uudempaa mallia.
Ollaan jo tosta aikaisemmin väännetty. Ei se TDM hirveesti innosta, mut jos ois jotakin mielenkiintoisempaa..(xs2jammu @ Elo. 04 2010,21:59) kirjoitti
Tsekkaa NMsta. Hinta on hieman yli 9 ja jos käteisellä, niin tasaraha...Takkiin tulee,,, mutku se soutuvene...
![]()
Mä taas en muuta teekään.(xs2jammu @ Elo. 04 2010,18:30) kirjoitti
Tosin tuo K1200R on nyt ohittanut haluttavuudessaan MT:n. Lähinnä keppivetonsa takia. Ikävää tuossa on rivinelonen, mutta tällä hetkellä sellaista pyörää joka osuisi tarkalleen mun spekseihin ja ulkonäkövaatimuksiin ei ole olemassa. K1200R on lähinnä. Sen brutaalinruma ulkönäkökin on just eikä melkein ilman mitään tuunaustarvetta.
Noita on vaan pirun vähän myynnissä.
Retired
täytyy kyllä tunnustaa, että tuo K1200R voisi olla itselläkin vaihtoehto nykyiseen. Tosin ovat varmasti aivan täysin erilaisia vehkeitä luonteeltaan. en ole kuin yhtä bemaria ajanut, mutta sen jälkeen oli ilo hypätä oman pyörän puikkoihin. Alakierrosvääntö on jotain aivan muuta. Tosin yläkierroksilla ei sitten hirveästi tapahdukaan niin kuin neloskoneessa ja rajoitin paukuttaa jo 6000 kierroksessa.
Olen alkanut ymmärtää harrikkamiehiäkin siinä, että tärinää ja tutinaakin alkaa rakastamaan (niin kauan kun se on vain moottoripyörässä eikä omassa kropassa).
- Heim0
Nyt sen verran täytyy tähän todeta entisenä K1200R Sportin omistajana, että... Pyörässä sinällään vikaa ollut, mutta jos on mahdollisuus niin ostakaahan se K1300R. On hiukan "valmiimpi" malli nimittäin noin käytökseltään... Lähinnä konetta / ruiskua tässä haen takaa!
Muutenhan toi pyörä on MAHTAVA!!! Eikä tosiaan mikään "naistenpyörä". *
It´s better to die on your feet than live on your knees...