Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
  1. #1
    Joutu työntää mokoman käyntiin et pääs kotii huoltamolta. Hieman nolotti. Onneksi ei ollu ku yks silmäpari ihmettelemäs.

    Jännite akulta mitattuna 12,8V ja kierroksilla ei juurikaan eroa.
    Oiskohan nyt menny se perinteinen jännnitteensäädin ?
    Säätimen liittimiltä resistanssi arvot on 90k luokkaa ja vissii pitäisi olla äärettömiä ?

    Pitää huomen jatkaa mittailuja ja varmistaa et laturilta tulee voltteja, nyt ei enää viitti naapureita häiritä.
    Kawasaki ZX-10R -07
  2. #2
    Itselläni samassa pyörässä sama ongelma tässä taannoin. Omassa tapauksessani vika löytyi staattorin käämistä vaikka mittausten mukaan näytti toimivan.

    Koko asiaa käsittelevä viesti ketju TUOLTA.

    Käämejä tuntuu saavan aika hyvin tarvike osina tilaamalla sekä romiksilta. Onnea korjaukseen.

    - R -
    -- No sehän on se kaikkien Ninjojen isoäiti!!! -- GPZ 900R

    -- ZZR kärpänen -- ZZR 600R -> Myyty!

    -- Ihka oikea wannabee reisseri -- ZX 6RR

    -- Voe vehnä mikä kiksutin -- GSX-R 750
  3. #3
    Lähdetään liikkeelle siitä halvimmasta päästä, tarkista johdot ja maadoitus, sen jälkeen jännitteen säädin joka suurimmalla totennäköisyydellä käryää ekana.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  4. #4
    Roope arvasi oikeaan.

    Juuri mittasin hyvän ohjeen mukaan pareittain laturilta tulevien kolmen keltaisen johdon väliltä. Ois pitänyt olla yli 60 V. Vaan eipä ollu. 5000 kierroksel hikiset 38V anto. Kaikkien välillä suht sama ei juurikaan eroja.

    Voihan kilin perseet. Ei auta ku alkaa metsästää halpaa staattoria.
    Kawasaki ZX-10R -07
  5. #5
    Mulla hajos väinöstä säädin (runkomaadoitus pätki) ja se veti staattorilta tulevan jännitteen alas. Eli kannattaa mittailla sitä staattorin jännitettä ilman säädintä ennenkuin tilailee uusia osia.
  6. #6
    Lainaa (Mika66 @ Elo. 01 2010,11:38) kirjoitti
    Mulla hajos väinöstä säädin (runkomaadoitus pätki) ja se veti staattorilta tulevan jännitteen alas. Eli kannattaa mittailla sitä staattorin jännitettä ilman säädintä ennenkuin tilailee uusia osia.
    Ilman jännitteensäädintä mittasinkin.
    Kawasaki ZX-10R -07
  7. #7
    Tuli huomattua et manuskan mukaan täs kyseises pyöräs pitäs laturin antama jännite olla vaa 45 VAC eikä 60-80VAC kuten orgin ohjeessa oli ohjearvoksi annettu. Eli nyt kysynkin riittäkö tuo mun pyörän antama 35VAC vai onko liian alhainen.

    Semmonen huomio vielä et ilman jännitteensäätäjää akulla jännite kierroksilla noin 12,70 ja sit ku lyö jännitteenarpojan kiinni ni heti kasvaa noin 13,20. Et jotaa tuossa möhkäleessä tapahtuu mut ei tarpeeksi.

    Mittailin uudestaan säätimen resistansseja kuten manuaali neuvoo ja äärettömiä tosiaan ei ole kuin 2 tapauksessa. 2 muussa noin 520Kohmia. Onko se nyt kuitenkin sitten tää perkeleen jännitteentasaaja.

    kumpi vai kampi... Että mä vihaan sähkövikoja. *



    Kawasaki ZX-10R -07
  8. #8
    staattoria kannattaa vilkasta omin silmin jos se on kärähtänyt, omituista on nuo latausjännitteet jotka ovat kuitenkin tasoissa joka johtoparilla, koititko eri kierroksilla mittausta? Kävisin kuitenkin sitä säätimen toimintaa vielä läpi..
    Korpin Isoveli
  9. #9
    Lainaa (iranuut @ Elo. 02 2010,01:27) kirjoitti
    staattoria kannattaa vilkasta omin silmin jos se on kärähtänyt, omituista on nuo latausjännitteet jotka ovat kuitenkin tasoissa joka johtoparilla, koititko eri kierroksilla mittausta? Kävisin kuitenkin sitä säätimen toimintaa vielä läpi.. *
    Kyllä tässä yhen kaverin kans tuumittiin et alkaa tuntuu siltä et ei se tuo staattori ole tässä tapauksessa. Jos se nyt olisi kärähtänyt jotenkin niin luulisi et isompi heitto volteissa ja kuten sanoitkin niin jokasella 3 parilla sama voltti määrä. Luulis et jossain paris olis sit dippi. Eri kierroksilla kokeilin luonnollisesti. Tyhjäkäynnillä ei lykännyt ku jotaa 10VAC muistaakseni.
    Mut jos ei nyt jännitteenarpojan vaihon jälkeen tokene niin sit on otettava esille tuo staattori.

    Ei kellää sattus olee samanlaista jännitteentasaajaa täs lähimaastos et vois kokeilla.
    Tai jos joku viittis mittailla omasta resistansseja.
    Kyllähän tuo 520kohmia kuulostaa siltä et ei se nyt ääretön resistanssi ole vaikka pitäisi olla.

    http://www.motomaster.fi/kauppa//pro...ails.php?p=133



    Kawasaki ZX-10R -07
  10. #10
    Lueppa tuo ketju. Siellä myös minun tarina.

    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=lataus
    FZ1-S abs 2008
    Kawasaki ER-6F abs 2009
    Suzuki SV650 2000
  11. #11
    Lainaa (sbanc @ Elo. 02 2010,09:54) kirjoitti
    Lueppa tuo ketju. Siellä myös minun tarina.

    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=lataus
    Luettu on ja vissiin kolmekin kertaa kahlattu läpi.
    Kyllä niin pahan kuuloselta on kuulostanut näiden latausongelmien metsästys et pahaa tekee. Ei varmaan niin paha jos työkseen tekisi autosähköhommia, mut kun ei niin heikoilla ollaan.
    Sit ku pihi on ni ei viitti taas viedä pajallekaan laitettavaksi.

    Jännitteentasaaja on ainakin kuumana käynyt jossain vaiheessa kun tuo liitinkin on hieman ruskistunut joten en ihmettelisi jos sisällä olisi vielä hurjempaa jälkeä.
    Kawasaki ZX-10R -07
  12. #12
    No ni. Vika löydetty. Vielä en tiedä mitä muuta on palanut. Eli laturilta tuleva liitin oli tankin alla piilossa ja äsken vasta vaivauduin sitä kattomaan. Otin sukan pois liittimen päältä niin sisällä oli sulanut möykky enää jälellä liittimestä.

    Ei muuta ku apikoil virittää liitoskohta ja sit pannu tulille. Kädet ristissä et tosiaan ei olisi muuta kärvähtänytkään.

    Ilmottelen taas kun lisää selviää.
    Kawasaki ZX-10R -07
  13. #13
    Jeps. Eipä anna kuin 2 parilla 35VAC ja yhellä vain 10VAC.
    Samat lukemat mut ilmeisesti ekalla mittauskerral olin jotaa möhliny ja mitannu saman parin kahteen kertaan.

    Nyt on sekä staattori ja jännitteentasaaja tilattu. Vaihetaa sit molemmat ni tulee kuntoon kun tuon jännitteentasaajan kuntokin on arveluttava.
    reilu 200€ selällään. *

    http://a.imageshack.us/img375/7966/02082010.jpg

    Tuolt voi käydä kurkkaas kuinka hyvässä kuosissa oli staattori.



    Kawasaki ZX-10R -07
  14. #14
    Lainaa (Pete79 @ Elo. 02 2010,13:41) kirjoitti
    Jeps. Eipä anna kuin 2 parilla 35VAC ja yhellä vain 10VAC.
    Samat lukemat mut ilmeisesti ekalla mittauskerral olin jotaa möhliny ja mitannu saman parin kahteen kertaan.

    Nyt on sekä staattori ja jännitteentasaaja tilattu. Vaihetaa sit molemmat ni tulee kuntoon kun tuon jännitteentasaajan kuntokin on arveluttava.
    reilu 200€ selällään. *

    http://a.imageshack.us/img375/7966/02082010.jpg

    Tuolt voi käydä kurkkaas kuinka hyvässä kuosissa oli staattori.
    Totapa meinasinkin mittaukset saattaa jättää joskus ehkä pieneen arveluksen varaan, kärynnyt staattori ei. Niinkuin Ukkosen Lataus aiheessakin muistutellaan, jäähdytys tapahtuu öljyllä, eli ennen uuden paikalleen iskemistä, tarkastele öljyn määrät , joku sen kärähdyksen kuitenkin sai aikaan. kirjottele vielä kuinka uusien kikkareiden kanssa lataus kävi.



    Korpin Isoveli
  15. #15
    Lainaa (iranuut @ Elo. 03 2010,01:30) kirjoitti
    Lainaa (Pete79 @ Elo. 02 2010,13:41) kirjoitti
    Jeps. Eipä anna kuin 2 parilla 35VAC ja yhellä vain 10VAC.
    Samat lukemat mut ilmeisesti ekalla mittauskerral olin jotaa möhliny ja mitannu saman parin kahteen kertaan.

    Nyt on sekä staattori ja jännitteentasaaja tilattu. Vaihetaa sit molemmat ni tulee kuntoon kun tuon jännitteentasaajan kuntokin on arveluttava.
    reilu 200€ selällään. *

    http://a.imageshack.us/img375/7966/02082010.jpg

    Tuolt voi käydä kurkkaas kuinka hyvässä kuosissa oli staattori.
    Totapa meinasinkin mittaukset saattaa jättää joskus ehkä pieneen arveluksen varaan, kärynnyt staattori ei. Niinkuin Ukkosen Lataus aiheessakin muistutellaan, jäähdytys tapahtuu öljyllä, eli ennen uuden paikalleen iskemistä, tarkastele öljyn määrät , joku sen kärähdyksen kuitenkin sai aikaan. kirjottele vielä kuinka uusien kikkareiden kanssa lataus kävi.
    Öljystä ei voinut olla kiinni. Öljyä on milliä vaille max merkissä.
    Oma arvio on et vesi on päässyt tohon staattorin liittimeen tankin alla ja oikosulku poltti eka liittimen ja loppu onkin sit tiedossa.

    Lauantai iltana jouduin ukkosmyräkän keskelle. Melkein kerkesin himaa, mut en ihan. Pari kilometriä laskettelin t-paidas ja vettä tuli niin maan perkeleesti et ei tienny laskeeko visiiriä vai pitääkö sen auki. Molemmissa tapauksissa eteen ei meinannut nähdä ja tämä oli kaupunkinopeuksissa.
    Tuon reissun jälkeen huomasin startatessa et mitä helvettiä akku tyhjä. Aattelin et joku vanha paska akku viel pyöräs ku Kawasaki motors corp. teksti oli kyljessä. Hommasin uuden akun ja ajelinkin sil taas 200 kilsaa kunnes taas teki saman tempun.

    Nyt oottelen kuumeisesti postipakettia saapuvaksi et pääsee ropaa mopottimen kuntoon. Pitäs kait muutaman tunnin sisää tulla postiin.
    Kawasaki ZX-10R -07
  16. #16
    Saitpa edullisesti.

    Suomesta makso Suzukiin Jännitteensäädin 200+€ ja staattori 350€

    Jännitteensäätimen tosin sain Englannista tarvikeosana 80€
    FZ1-S abs 2008
    Kawasaki ER-6F abs 2009
    Suzuki SV650 2000
  17. #17
    Lainaa (sbanc @ Elo. 03 2010,14:05) kirjoitti
    Saitpa edullisesti.

    Suomesta makso Suzukiin Jännitteensäädin 200+€ ja staattori 350€

    Jännitteensäätimen tosin sain Englannista tarvikeosana 80€
    Joo miten sen nyt ottaa. Kaikki kesäloma rahat tuhlattu ni 200€ tuntuu. Viel pitäs 2 viikkoo lomailla. En kyl tiedä et millä rahalla.

    Tuolt hommasin. http://www.motomaster.fi/kauppa//index.php


    Perkeleen perkele. Mikä helvetti siin on niin vaikeeta saada paketti perille yhessä päivässä. Vittu huomiseen menee taas.



    Kawasaki ZX-10R -07
  18. #18
    No nyt on uudet kikkeet paikallaan. Ja hyvin lataa ! * *
    14,4 työntää nyt kuten pitääkin.
    Jännitteentasaaja suattaapi olla ehjäkin, mut vaihoin uuden varmuuden vuoksi. Vituttas jos rikkinäinen osa polttas staattorin uudestaan.

    50km ajettu rempan jälkee ja upeasti pelaa. Mittarin valot, ajovalot ja vilkutkin palaa nyt paljon kirkkaammin kuin ikinä. Taitaa olla niin et tuo on ladannu jo vähän huonosti, mut kuitenkin vähä ladannu et selvisin 2kk ilman ongelmia kun ostin pyörän alku kesästä.
    Taitanut myyjä huomata jo keväällä kun talvi teloilta ottanut pyörää ja pistänyt myyntiin kun on arvannut laturi rempan tulevan eteen.
    Noh ei voi tietää kun en latausta tajunnut tarkistaa ennekö ongelmat tuli.
    Sain kuitenkin sen verran tingittyä hinnasta et vielä ollaa + puolella vaik menikin reilu 200€ osiin nyt tähän.



    Kawasaki ZX-10R -07
  19.  
  20. #19
    Hyvä se säädinkin oli vaihtaa... Oma zetori poltti cdi:n, kun säätimestä tuli toimintasavut pihalle
    KTM MX 80cc -89 -> Yamaha RD 125 LC -84 -> Kawasaki ZZ-R600D -90

    Sisko tahtoisin näädän, mutta moottoritiel' on puuma