Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
    Terveppä kaikille! Aloitellaan nyt tämä kirjoittelu tälläisellä valituksella

Ostin tuossa viime perjantaina IXS Miami ajotakin. No ajelin kotia ja irroitin vuoren ja säädin vähän selkäpanssaria alaspäin jonka jälkeen lähdin sitten vähän vakavemmin ajelemaan. No ei montaa kilometriä mennyt kun rupesin moittimaan että takki kerää painetta sisälle. Aivan kuin joku paikka olisi auki.

Noh valittelin kaverille sitten, että kyllä on huono takki, kun tuuli tulee ja tekee siitä purjeen. Kaveri talsi vaate komerolleen josta kaivoi paitsiossa olleen JES:n takin ja komenti koittamaan. No tein työtä käskettyä ja totesin, että tämä takki toimii. Ajelinkin sitten kaverin takki päällä, kun oli paljon parempi mitä oma.

No eilen soitin sitten Jokiniemeen valittaakseni takista. Myyjä ei puhelimessa meinannutkaan uskoa, että takissa jotain vikaa olisi. Lupasi soitella maahantuojalle ja sen jälkeen minulle. No hetken päästä soitteli takaisin ja ilmoitteli, että tule näyttämään sitä takkia, että joku käy sitä koeajamassa. Menin Jokiniemeen jossa myyjä kävi koittamassa ja testilenkiltä tullessaan kehui takin vuolaasti maasta taivaisiin ja meinasi vielä, että ostaa itselleenkin samanlaisen(olisi melkein kyllä voinut heti alkaa kauppaamaan omaa takkia hälle).

Kotimatkalla mietiskelin, että ei myyjällä kyllä hirveätä vertailu pohjaa ole, koska oli nimittäin hänen kesän ensimmäinen ajokerta mp:llä. Lähdin sitten kotia päästyäni ajelemaan sateen toivossa jotta voisin testata takin vedenpitävyyttä. Sen verran hyvin sain sateet kierrettyä ettei vettä kunnolla tullut, mutta märällä tiellä auton takana ajellessa olin huomaavinani molempien olkapäiden kostuvan ja erityisesti oikean olkapään.

Kysymykseni siis tämän jälkeen on, että onko tuo ihan normaalia, että takkiin pääsee painetta sisälle. Takkihan nyt ei täydeksi purjeeksi mene, mutta selkeästi kerää painetta verrattuna kaverin JES:n takkkiin. Onkos siis IXS:n takit niin häjyjä jotta ALE-laatikosta ostettu JES on huomattavasti parempi??? Sitten onko tuollainen pienen kosteuden pääsy ihan normaalia kangas takille? Mulla on kyllä aikoinaan ollu kangas vermeitä, mutta ne on ollut huomattavasti kalliimpia ja aikaakin siitä on jo viitisen vuotta kun viimeksi oon kankailla ajellu joten onko nämä edellä mainitut pelkkiä halvan takin ominaisuuksia?

Terveisin pettynyt IXS:ään
    Melkeinpä veikkaisin, että takkisi on liian iso ja pullistelee siksi. Vaikka toisaalta mulla on MP-asun kalvoton takki, jonka kangas päästää ilman ihan tarkoitukselliseti läpi. Vaan ei siitä mitään purjetta tule. Onpahan näillä keleillä aika herkkua, kuin kevyt farkkutakki olisi päällä. Toisaalta, alle 15 lämpötilassa siinä tulee äkkiä kylmä.

S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    itellä on IXS ajotakki ja on hiukku liian iso .... 100 vauhdissa saatan näyttää pallokalalta
    Saksan autobahnilla oli vähän kuuma kun 30 meni reilusti rikki. Avasin hihansuut ja vähän kaulusta. Sitten meni perin pullea motoristi vasenta kaistaa vauhdilla... Tietyn vauhdin jälkeen ei enää lepattanut, vaan oli tasaisen kireällä, paine tuntui kivasti mahassa.

Takkisi on tietenkin susi, ei mp-varusteesta saa läpi tuulla jos ei ole siihen tarkoitettu asuste.
    Reissussa huomasin ihan toisella takilla että hihansuiden ja kauluksen kireydellä saadetään takin pullistuma. Pelkkä kaulus kunnolla kiinni niin takki ei pullistu vaikka hihat olis auki. Kun molemmat kiinni niin takissa ei pitäisi olla virtauksia sisällä ollenkaan.
    GTR 1400
    Kyllä takki ihan sopivan kokoinen on. Tai pienempi tuskin enää päälle menisi.

Eilen tuli melko rankasti vettä ja käväisin vedenpitävyyden testaamassa. Muuten piti vettä hyvin, mutta vetoketjusta päästi läpi.

Sellaisen huomion oon tehnyt, että tuosta tulee ilman ajohousuja tuollainen kunnon palje, kun taas housujen kanssa vain pienempi palje. Todellinen "vika" tai ominaisuus tuntuu olevan ilmeisesti se, että takissahan on se kalvo ja ilma ei mene sen kalvon läpi vaan tämän ulkokankaan läpi ja sen takia toimii purjeena. Melko keljumainen tuollainen takki on...melkein tekisi mieli tehdä ilmanpoisto reijät jonnekkin selän seudulle. Päällys kangas kun ei vettä eikä sitä ilmaa pidä muutenkaan.

Ilmeisesti tämä on tosiaan halvan takin ominaisuus. Eilen siinä sateessa ajellessani housut tuntui erittäin mukavilta. Aivan kuin ei olisi sadetta ollut lainkaan. Takki taas tuntui kylmältä ja märältä vaikka vesi ei iholle asti tullutkaan vaan jäi kalvon ja päällyskankaan väliin.

Ensi kerralla takkia ostaessani muistelen sitä mantraa "halvalla ei saa hyvää"
    Lainaa (Hurja @ Heinä. 27 2010,10:11) kirjoitti
    Kysymykseni siis tämän jälkeen on, että onko tuo ihan normaalia, että takkiin pääsee painetta sisälle. Takkihan nyt ei täydeksi purjeeksi mene, mutta selkeästi kerää painetta verrattuna kaverin JES:n takkkiin. Onkos siis IXS:n takit niin häjyjä jotta ALE-laatikosta ostettu JES on huomattavasti parempi??? Sitten onko tuollainen pienen kosteuden pääsy ihan normaalia kangas takille? Mulla on kyllä aikoinaan ollu kangas vermeitä, mutta ne on ollut huomattavasti kalliimpia ja aikaakin siitä on jo viitisen vuotta kun viimeksi oon kankailla ajellu joten onko nämä edellä mainitut pelkkiä halvan takin ominaisuuksia?

Terveisin pettynyt IXS:ään
    Mitä itse olen ixs:n takkia pitänyt, niin ei kyllä minkäänlaisia ongelmia ole ollut, ei lepata kovemmissakaan vauhdeissa, eikä kyllä päästä läpi ilmaa eikä vettä..
    Melko rankoissakn sateissa välillä tullut ajettua, ja ainut mistä vettä tulee tupaan on kaula-aukko.

Maanantaikappale taitaa olla tai sitten on laatu huonontunut.

En sitten tiedä onko sillä suurta vaikutusta millaisella mopolla ajaa, -jalat edellä kustomissa ehkä saattaiskin päästä helman alta ilmaa sisälle * , mutta ainakaan nakurosvolla ajaessa ei ole*tuollaista ongelmaa ollut..
    tokihan se takki tietty pitää säätää omalle kropalle oikein.
    En se minä ollu, ja sitäpaitsi se oli vahinko
    No kaikki remmit on kireällä. Kaula-aukosta ei vetoa tunnu ja iholle asti ei vesikään pääse. Tuossa on tuo vedenpitävä kalvo ihan ihoa vasten ja se päällys kangas on se joka sen ilman päästää.

Ei takki lepata vaan on mieletön purje. Kun vedenpitävä kalvo olis neulottu siihen ulkokankaaseen kiinni niin tuo takki vois toimia erittäinkin hyvin, mutta kun ei ole niin ei ole.

Pyörähän on jalatkyykyssä ja pää edellä mentävä malli. Kun nousee istumaan suoraan niin tuo purje ilmiö vähenee, mutta kyllä vetoa silti tuntuu.

Maanantai mallista ei voida puhua kun Jokiniemen myyjän eikä Duellin edustajan mielestä takissa ei voi olla mitään vikaa. Kummastakaan suunnasta mun on ainakin ollu ihan turha hakea minkäänlaista myötätuntoa...en kyllä kummastakaan hanki enää yhtään mitään.

Lainaa (hako1 @ Heinä. 29 2010,12:55) kirjoitti
    Takkisi on tietenkin susi, ei mp-varusteesta saa läpi tuulla jos ei ole siihen tarkoitettu asuste.
    Mutta eihän noi kalvolliset takitkaan pidä vettä vaikka ne on niin suunniteltu. Susia kaikki.
    jamaha 02 --> riumppi 11

Blue's brother
    Aika normaalia noissa kalvopuvuissa. Pitävät kyllä sateen ja kylmän ulkopuolella pääpiirteissään. Itsellä oli Yokon paras malli 5-kesää, mutta gore-pukukin kuluu ja kyseinen malli oli huonosti suunniteltu rinnan ja kaulan osalta. Yksinkertaisesti viiman alkoi tuntea ja märkänä puku oli jo kylmä. Ostin sitten Dainesen lämpövuorellisen nahkatakin+housut ja ero oli huima. Paksu nahkatakki on *loppujen lopuksi kova sana varustemarkkinolla. Gore-pukuja on ollut 2 satsia ja nahkapukuja 3 erilaista vuosien saatossa. Joista tämä viimeisin Dainese saa multa parhaat arvostelut ja ollut jo 7-kautta. Viimeisimmässä Bikessa taisi olla noitten edullisempien kangaspukujen testi, kannattais varmaan tutkailla tuloksia koska eroja oli muistaakseni aikalailla.
    FLHTCUSE4
    Lainaa (Hurja @ Elo. 01 2010,16:04) kirjoitti
    Ei takki lepata vaan on mieletön purje. Kun vedenpitävä kalvo olis neulottu siihen ulkokankaaseen kiinni niin tuo takki vois toimia erittäinkin hyvin, mutta kun ei ole niin ei ole.
    Taas yksi syy, miksi kanattaa hieman satsata ja valita kunnon kamaa, kuten esim. Rukkaa.. Ei ole kalvot irrallaan, vaan kalvo on laminoitu ulkokankaaseen.

Mulla oli vuosia sitte Yokon kamppeet ja just vastaava homma.. Ne oli tosin myös hieman liian isot, kun hihan pituus ei muuten sattunut kohdalleen. Menivät kierrätykseen ja sain jopa omani pois, kun tarjouksesta olin ostanut.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    MP-asun vertex kalvo on kanssa laminoitu kankaaseen. Mullon housut juuri tuollaiset vertex kalvolliset ja kuten sanoin ettei sateella kyllä huomannu mitään vaikka vettä tuli kuin esterin perseestä. Molemmat olivat ilman vuorta ja takki taas oli tosi kostean tuntuinen vaikka vesi ei läpi asti tullut kuin vetoketjusta. Noilla kalvoilla tosiaan on eroa...

Pakko oli käydä hakemassa tuo BIKE lehtikin ja samanlainen huomio oli IXS:n takista siinäkin. Vesi menee kankaasta totuttua enempi läpi. Iholle asti ei kylläkään....luultavasti sopivalla ajoasennolla siitä tulee samanlainen purje kuin omastakin takista...vaikka takki oli ovh:lta satkun kalliimpi kuin oma takki.
    Moro! Mulla ja kaverilla on samaan aikaan ostetut IXS kangaspuvut, mulla 200€ tarjouspuku ja kaverilla yli 400€ setti. Minä ajan aina ilman vuoria eikä ole ollut kyllä moitittavaa. Ei kerää ilmaa sisään eikä mene vesi läpi, kokeiltu on kunnon kaatosateessa. Kaverin takki on vaihdettu vissiin kolmesti takuuseen kun heijastin saumat halkeaa ja menee rikki. On näissä laadullisesti näköjään eroja ja maanantaikappaleita.
    Minulla on Revi´t takki, jonka päälliskangas päästää jonkin verran ilmaa sisään ja viilentää siten kuumalla. Alla on irto kalvovuori, joka laitetaan sateella tai vähän viileämmällä paikalleen. Lisäksi tarvittaessa on vielä lämpövuori. Takki tuntuu tosiaan kylmältä ja viielältä, kun vesi menee päälliskankaan läpi. Tätä samaa tunnetta ei ole takeissa, joissa kalvo on laminoitu kiinni. Rukaltakin löytyy vastaava muistakseni All road, vaikka muuten Rukan laminoikin vedenpitävän kalvon kiinni kankaasen. Mutta ei Revi´t:n takki kuitenkaan pullistele, on siinä vielä erillisiä tuuletusluukkujakin. * On tuo pullistelu kummallista. itsellä on kokemusta Revi´n lisäksi MP Asusta, Rukasta ja Sinisalosta, eivätkä ole pullistelleet.

Moto Guzzi Breva 850
    Moto Guzzi Nevada 750 Club
  15.  
    En tiedä, mutta johtuiskohan siitä, että päällikangas päästää ilmaa, mutta ei riittävän paljon. Jos se olisi kunnolla huokoinen se päällys kangas niin varmaan vähemmän pullistelisikin?? Sitten voisi taas lepattaa *

Voipi olla, että aikaa myöten tuo takki voi "parantua"...jos vaikka kerran pesaisi niin voisi päällikangas vähän oleentua. Noh saa nähdä. Oon tässä kyllä harkinnu ostavani jonkun toisen takin. MP-asun nuo housut ainakin on erittäin toimivan oloiset...täytyy funtsia