Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Kiitos viisaille vastauksesta:

    eli millä vahaan/ hoidan visiirin? Vettä ja viledaa, mutta mitä muuta?

    Kypärään pistetty AG:n vahat, mutta...sitten loppui tieto.
    Vanhan kypärän visiirin pilasin kerralla 5sateesta-tökötillä, joten nyt turvaudun muiden apuun!
  2. #2
    Vedellä ja mikrokuiturätillä pyyhit puhtaaksi, tarvittaessa tilkka fairyä tjsp seassa. Tarvittaessa hauduta sitkeässä olevat öttiäiset irti kastelemalla talouspaperi ja linttaamalla visiiriin vartiksi.

    Toista, kunnes visiiri on naarmuiltaan vaihtokunnossa.
  3. #3
    Vettä ja paperia. En käytä mitään muuta. Vessapaperia yleensä=) Ja sama kikka että annan paperin muhia siinä päällä jos on jotain tiukasti kiinni ennemmin ku hankaan sitä. Mitään pesuaineita en käytä.

    Ostin kk sitten spectra silver visiirin kypärääni ja siinä näkyy kyllä naarmut vähän turhan helposti. Oon jopa onnistunu samaan siihen oikein syvät naarmut jollain... jännittävää.

    Noh siihen visiirin hoitoon vois olla fiksumpaa käyttää jotain pehmeämpää pesukeinoa.
    Buell XB12S -08

    Menneet:Buell XB12S -04, KTM Super Duke 990 -08, Ducati Monster 1000DS -05, Honda CBR1000RR Fireblade -06 ,Honda CBR900RR Fireblade -99, Honda Shadow VT 750 -97
  4. #4
    Kiitos, eli ei mitään muutako kuin pesua silloin tällöin? Vai onko jotai "lisäaineita" suosituslistalla?
  5. #5
    Lainaa (Alabama @ Elo. 05 2010,13:10) kirjoitti
    Kiitos, eli ei mitään muutako kuin pesua silloin tällöin? *Vai onko jotai "lisäaineita" suosituslistalla?
    Ekan RAIDin visiirin jaksoin pari kertaa vahata kevyesti, mutta hyöty oli niin mitätön että anti olla...

    Turha siihen on mitään pilipaliaineita ruikkia, saa kuin korkeintaan visiirin pilattua.
  6. #6
    Ok, kiitos, eipä tarvii kauppaan lähteä, vettä tulee hanasta!
  7. #7
    Se on vähän silleen että öttiäiset ei visiiriä naarmuta ja kaikki sitä isompi siihen paukahtava tekee naarmun vahasta huolimatta. Pinlockin kanssa ei tarvi miettiä huurteenestoja tms. Ja vesisateen osuessa ajetaan sitten sen mukaan, mitä visiirin läpi näkee.

    Pahin visiirin naarmuttaja on kuski itse - kypärää käsitellessään ja varastoidessaan.
  8. #8
    Vettä ja mikrokuituliinaa (paperikin menettelee). Ötökät jos on kuivunu niin liina kosteana ensin vartiksi siihen päälle.

    jos on kuraa/hiekkaa tms niin huuhtele kunnolla ensin naarmuuntumisen ehkäsemiseksi.

    Tai ainakin varovasti pyyhkäiset ensin paskan pois yhdellä vedolla ja käännät liinaa vaastaan niin et nostat sen lian pois. Sit liina toisin päin ja loput sillä.

    Noi visiirit on melko pehmosta verrattuna esim laseihin ja huolettomalla hankaamisella saa visiirin helposti kesässä käyttökelvottomaan kuntoon.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  9. #9
    Kyllä sen verran tököttiä hyvä oli pistää visiiriin, kun alko muutama vesipisara tuleen taivaalta niin päätä kääntämällä pisarat lähti pois visiiriltä. Vahauksessa se ihan mukava puoli...
  10. #10
    Lainaa kirjoitti
    Noi visiirit on melko pehmosta verrattuna esim laseihin ja huolettomalla hankaamisella saa visiirin helposti kesässä käyttökelvottomaan kuntoon.
    Onneksi hiontavahalla saa taas naarmut pois *

    Itsellä kun ei ole tuota pinlockia tuossa Schubertissa niin tulee sisäpintaan silloin tällöin vedettyä NewBoy merkkistä huurtumisen estoa ja ei ole ollut huurtumisen kanssa ongelmia. Ulkopintaan Turtlewaxin 5-sateesta niin vesipisaratkin "liukuu" kivasti pois

    Pesu milloin milläkin, yleensä lavuaarissa hetken liottua lähtee kaikki öllikät helposti irti.



    Kawasaki zx-12r 2005
    Saab 9-5 Aero 2004
    Saab 96 V4 Super -79
  11.  
  12. #11
    Riippuu vähän visiiristä. *Esimerkiksi Schubertin c2:n visiirin sisäpuolta ei kannata kastella millään aineella, ei edes pelkällä vedellä.