Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 90:sta
  1. #31
    Lainaa (Jadexia @ Elo. 04 2010,11:25) kirjoitti
    Nimimerkki vetomies ei koita valistaa muita oikeanlaisesta liikennekäyttäytymisestä.
    Kerrohan vielä oma näkemyksesi siitä, mistä moottoripyora.org:in "Yleistä keskustelua turvallisuudesta"-osiossa sitten oikein olisi asianmukaista puhua.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  2. #32
    Lainaa (vetomies @ Elo. 04 2010,08:29) kirjoitti
    Tarkkaavainen kuulija huomaa, että Mozartin musikissa on monta erilaista nuottia ja nuottiyhdistelmää, eikä se perustu yhden nuotin takomiseen esimerkiksi vuoden ajan.
    Mutta miten ne nuotit jotka Mozart jätti pois? Ei kannata ainoastaan kuunnella niitä nuotteja jotka soivat, vaan myös noita toisia
    Honda XX-07
  3. #33
    Vaikka usein kuuleekin aivan järjettömiä mielipiteitä, on kuitenkin tosiasia, että pysähtyminen on kiteytetty aatteeseen, jossa pohditaan vastuunalaisia kontradiktioita.
  4. #34
    Lainaa (pecha @ Elo. 04 2010,12:19) kirjoitti
    On huvittavaa, että yritätte sensuroida toisten mielipiteitä sillä perusteella, etteivät ne satu sopimaan yksiin omienne kanssa. Kertoo jotain lähinnä omasta keskenkasvuisuudestanne. Opetelkaa sietämään myös muiden mielipiteitä, vaikkette itse olisikaan samaa mieltä.
    Kyllä, tämä on keskustelupalsta.

    Täällä keskustelemalla meidän pitäisi oppia jotain hyödyllistä tapahtuneista vahingoista ja onnettomuuksista.

    Tällä hetkellä tilanne vastaa saamaa kuin lento-onnettomuuksien tutkijalautakunnassa muutama jänenistä avaisi jokaisen jutun sillä että ilmoittaa muiden lautakunnan jäsenien olevan peltopilotteja, pilvessä temppuilijoita ja viisarittomia mittarilentäjiä.

    Muut jäsenet eivät ole täällä syytettynä.

    Olisi nyt hyvä erottaa se asia että keskustellaanko täällä analyyttisesti asioista vaiko paasataanko muille turvallisuudesta kiinostuneille paikalleen juuttunutta, vain yhden näkökulman sisältävää loppuun kulunutta levyä.

    Todellisuudessa kaikissa onnettomuuksissa on monta eri tekijää, jotka tulee ottaa huomioon tasapuolisesti. Onnettomuuksien syyt ovat usein erilaisia kuin virallinen liikennepolitiikka haluaisi niiden olevan. Niistä voidaan myös oppia paljon inhimmillisistä tekijöistä. Tärkeää olisi myös pohtia sitä miten näitä havaintoja voitaisiin omaksuttavalla tavalla välittää nille keitä tämän ryhmän lukeminen tai turvallisuus ei kiinnosta.

    Mitään näistä ei ryhmän muille lukijoille suunnattu saarnaaminen ja vastakkainasettelu edusta. Kaikki tarmo menee täällä nyt tähän kukkahattu-vetomies jeesusteluun, joka ei edistä asiaa millään tavalla ja hyödyllisetkin opit ja havainnot hukkuvat tähän jankutukseen.

    Paras asia mitä tälle keskusteluryhmälle voisi tehdä, olisi sulkea se vuodeksi.
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  5. #35

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jul 2010
    Junttilan mutka
    Lainaa (pecha @ Elo. 04 2010,12:19) kirjoitti
    Eli nähdäkseni tässä on vastakkain kaksi seurakuntaa, joilla on voimakkaasti toisistaan eriävät näkemykset, ja jotka kumpikin toitottavat sitä omaa "oikeana" pitämäänsä näkemystä ihan yhtä lailla.
    Toinen orkesteri toitottaa teoriaa, toinen on soittanut livenä ihan ite. Kaikki vauhdin ja kulkuneuvonsa hyvin hallitsevat tietävät, että ylinopeutta (kovaakin) ajaminen ei välttämättä ole ollenkaan vaarallista, mutta sellaiset jotka eivät vaan osaa ja ole kokeilleet teoretisoivat vaaralla.

    Kerran nuorena poikana joku setä tuli saarnaamaan meille pojille jeesuksesta ja taivaasta. Taivaassa joet virtasivat sulaa kultaa ja puissa kasvoi smaragdeja. Vähän samanlainen huvittunut hymy tulee huulille täälläkin, kun sedät kertoo ylinopeuden vaarasta ja sääntöuskovaisuuden tuomasta pelastuksesta.

    Ei mitään henkilökohtaista, mutta noi sun "saarnat" saattaa mennä läpi lastentarhan pihalla - ei aikuisten miesten nettifoorumilla.
    So What!
  6. #36
    Lainaa (Julma Ulmanen @ Elo. 04 2010,23:55) kirjoitti
    ...noi sun "saarnat" saattaa mennä läpi lastentarhan pihalla - ei aikuisten miesten nettifoorumilla.
    Mitä mä täällä olen neljä vuotta roikkunut, niin eipä nuo toisistaan kauheasti eroa.
    Retired
  7. #37
    Lainaa (Julma Ulmanen @ Elo. 04 2010,23:55) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Elo. 04 2010,12:19) kirjoitti
    Eli nähdäkseni tässä on vastakkain kaksi seurakuntaa, joilla on voimakkaasti toisistaan eriävät näkemykset, ja jotka kumpikin toitottavat sitä omaa "oikeana" pitämäänsä näkemystä ihan yhtä lailla.
    Toinen orkesteri toitottaa teoriaa, toinen on soittanut livenä ihan ite. Kaikki vauhdin ja kulkuneuvonsa hyvin hallitsevat tietävät, että ylinopeutta (kovaakin) ajaminen ei välttämättä ole ollenkaan vaarallista, mutta sellaiset jotka eivät vaan osaa ja ole kokeilleet teoretisoivat vaaralla.
    Nytpä alkoi kuulostamaan ihan siltä, että paljon on vielä oppimista, et ikinä arvaa kummassa ´leirissä´.

    Juu, eihän se vauhti sinällään tapa, vaan äkkipysäys. Eikä rajoitusten noudattaminen takaa eloonjäämistä.

    Mutta asennoituminen niin, että sitä voi säännönmukaisesti ruveta tekemään tuolla miten huvittaa (ja eritoten jos tähän vielä yhdistyy hieman harhakäsityksiä omista taidoista), voi varsinkin pidemmässä juoksussa puraista takaisin.

    Tiedä häntä, ehkä joku jopa ihan oikeasti on niin taitava (eikä siitä asiasta varmasti saada selkoa ainakaan netissä!) Mutta sen sanon, että yleensä taidon ja uhoamisen määrä eivät kasva ihan samassa suhteessa.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  8. #38
    [QUOTE= (Julma Ulmanen @ Elo. 04 2010,23:55)]
    Lainaa pecha,Elo. 04 2010,12:19 kirjoitti
    Kerran nuorena poikana joku setä tuli saarnaamaan meille pojille jeesuksesta ja taivaasta. Taivaassa joet virtasivat sulaa kultaa ja puissa kasvoi smaragdeja. Vähän samanlainen huvittunut hymy tulee huulille täälläkin, kun sedät kertoo ylinopeuden vaarasta ja sääntöuskovaisuuden tuomasta pelastuksesta.
    Tuon kaltainen taivaasta saarnaaminen on melko haitallista koska jokainen vähääkään ajatteleva tajuaa, että jos taivaassa kulta ja smaragdit ovat niin jokapäiväisiä asioita että jokainen pystyy niitä saamaan niin paljon kuin haluaa, niin niiden arvo on periaatteessa sama kuin pikkukivillä ja tikuilla. Joten minkä vuoksi pitäisi olla kiltti ja mukava jos pääsee osallisiksi asioista joilla ei ole mitään käytännln arvoa.

    Jos jeesustelija ajattelisi, hän väittäisi että taivaassa jokainen saa sitä mitä eniten arvostaa. Eli busa mies saisi uuden busan ja moottoritien jossa ei olisi nopeusrajoitusta ja lintu bongari saisi Mark vitosen, pitkän putken ja paljon harvinaisia lintuja joita kuvata ja bongata ja wowittajat saisi niin paljon ilmaista peliaikaa kuin olisi tarve. Sitten motivaatio taivaaseen olisi edes jotenkin motivoivaa koska kaikki ei saisi busia, pelikuponkeja tai kameroita.
  9. #39

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jul 2010
    Junttilan mutka
    Lainaa (pecha @ Elo. 05 2010,08:53) kirjoitti
    Nytpä alkoi kuulostamaan ihan siltä, että paljon on vielä oppimista, et ikinä arvaa kummassa ´leirissä´.

    Juu, eihän se vauhti sinällään tapa, vaan äkkipysäys. Eikä rajoitusten noudattaminen takaa eloonjäämistä.

    Mutta asennoituminen niin, että sitä voi säännönmukaisesti ruveta tekemään tuolla miten huvittaa (ja eritoten jos tähän vielä yhdistyy hieman harhakäsityksiä omista taidoista), voi varsinkin pidemmässä juoksussa puraista takaisin.

    Tiedä häntä, ehkä joku jopa ihan oikeasti on niin taitava (eikä siitä asiasta varmasti saada selkoa ainakaan netissä!) Mutta sen sanon, että yleensä taidon ja uhoamisen määrä eivät kasva ihan samassa suhteessa.
    Tyhmässä paikassa kaahaaminen on tyhmää - siitä ollaan varmaan samaa mieltä. Tyhmän paikan määritelmät meillä vaan saattaa poiketa toisistaan.

    Eihän kovaa ajaminen ole koskaan 100 % turvallista, mutta hyvän ajosilmän ja pyörän hallinnan omaavat voivat tehdä sitä varsin turvallisesti. Kovaa ajamisen riskejä ei voi kokonaan poistaa (edes radalla), mutta niitä voi pienentää ja osin hallita. Tätä "kukkahatut" eivät ymmärrä tai halua ymmärtää. He vain laskevat teoreettisia jarrutusmatkoja ja tulkitsevat onnettomuustilastoja omaksi edukseen. Tutkimuslähteestä riippuen ylinopeus on osallisena noin 25-35 % kaikista kuolonkolareista. Mopohommissa saattaa % olla suurempi, mutta siitä ei ehkä kannata tehdä itselleen mitään missiota saada pelastettua mahdollisimman monta kaahaamisen kadotukseen syöksynyttä sielua - siitä voi saada saarnamiehen (= pellen) maineen.

    Jos olisi pakko valita mopokyyti takapenkillä kädettömän turvaliivitumpelon tai osaavan kaaharin kyydissä niin valitsisin selkeästi jälkimmäisen.

    PS. En ole täällä kovin aktiivisesti käynyt, mutta mitä ne "kaaharit" täällä niin kovin uhoaa?
    So What!
  10. #40
    Lainaa (Julma Ulmanen @ Elo. 04 2010,23:55) kirjoitti
    Kaikki vauhdin ja kulkuneuvonsa hyvin hallitsevat
    tästä voitas keskustella enempikin...kaikki ajoneuvonsa hyvin hallitsevat...

    missä sitten menee raja jotta tuohon leiriin pääsee?

    nähtyhän on et leiristä pois potkiminen tapahtuu vallan sukkelaan kun "omatkin" lempaavat kerholaisensa mäkeen tuomiolla "kädetön & puusilmä"

    puolustaisitta edes omianne. tuki on yhtä vankkaa kuin kanervalle aikoinaan

    ps...jonkun kanssa samaa mieltä. osa tunnuksista pitäisi sulkea. tommosia ei täällä tarvita. kertovat omia kokemuksiaan ja näkemyksiään ja vielä perustelevatkin *ne.
    kurjaa moinen..siinähän menee pikkupomperin loppulapsuus kokonaan pilalle. miksei vain tyydyttäs nykyiseen virtuaalimaailmaan ja keskusteltas matemaattisesti..tai sitten mölistäs yhteen ääneen jotakin mitä ei edes ymmärretä..tai ainakaan haluta.

    +1 ja -2

    ps...ei varsinainen ylinopeus ole syynä yhdessäkään kuolonkolalarissa tai loukkaantumisessa..mistä tuollainen25 ja jotain on nykäisty? ja nirri pois on nirri pois ei se siitä virkoa vaikka millä lähteellä tutkisi.

    sitävastoin väärä tilannenopeus on syynä melkein aina.
    ja siitä käsittääkseni tässä on ollut kyse. miksi oikea tilannenopeus käsitetään ja ymmärretään nopeusrajoitukseksi?
    sitähän se ei ole.



    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  11. #41

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jul 2010
    Junttilan mutka
    Lainaa (Tuppervaari @ Elo. 05 2010,12:00) kirjoitti
    Lainaa (Julma Ulmanen @ Elo. 04 2010,23:55) kirjoitti
    Kaikki vauhdin ja kulkuneuvonsa hyvin hallitsevat
    missä sitten menee raja jotta tuohon leiriin pääsee?
    Myönnetään, käytännössä mahdotonta mitata, mutta ainakaan nykyaikainen autokoulun käsittelykoe ei mittaa sitä tarpeeksi - sellaisia tumpeloita sieltä pääsee läpi. Sitten kortti käteen ja onnea matkaan...

    Ja täytyy muistaa, että ihan jokainen ihminen tekee inhimillisiä virheitä. Taitavat vähemmän, huonommat enemmän. Se yksi (taitavalla harvinainen) virhe saattaa joskus olla viimeinen.

    PS. Ilmeisesti tuossa tunnuksien sulkemisessa ollaan oltua aika puolueellisia lakia noudattavien eduksi?
    So What!
  12. #42
    Lainaa (Julma Ulmanen @ Elo. 05 2010,11:50) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Elo. 05 2010,08:53) kirjoitti
    Nytpä alkoi kuulostamaan ihan siltä, että paljon on vielä oppimista, et ikinä arvaa kummassa ´leirissä´.

    Juu, eihän se vauhti sinällään tapa, vaan äkkipysäys. Eikä rajoitusten noudattaminen takaa eloonjäämistä.

    Mutta asennoituminen niin, että sitä voi säännönmukaisesti ruveta tekemään tuolla miten huvittaa (ja eritoten jos tähän vielä yhdistyy hieman harhakäsityksiä omista taidoista), voi varsinkin pidemmässä juoksussa puraista takaisin.

    Tiedä häntä, ehkä joku jopa ihan oikeasti on niin taitava (eikä siitä asiasta varmasti saada selkoa ainakaan netissä!) Mutta sen sanon, että yleensä taidon ja uhoamisen määrä eivät kasva ihan samassa suhteessa.
    Tyhmässä paikassa kaahaaminen on tyhmää - siitä ollaan varmaan samaa mieltä. Tyhmän paikan määritelmät meillä vaan saattaa poiketa toisistaan.

    Eihän kovaa ajaminen ole koskaan 100 % turvallista, mutta hyvän ajosilmän ja pyörän hallinnan omaavat voivat tehdä sitä varsin turvallisesti. Kovaa ajamisen riskejä ei voi kokonaan poistaa (edes radalla), mutta niitä voi pienentää ja osin hallita. Tätä "kukkahatut" eivät ymmärrä tai halua ymmärtää. He vain laskevat teoreettisia jarrutusmatkoja ja tulkitsevat onnettomuustilastoja omaksi edukseen. Tutkimuslähteestä riippuen ylinopeus on osallisena noin 25-35 % kaikista kuolonkolareista. Mopohommissa saattaa % olla suurempi, mutta siitä ei ehkä kannata tehdä itselleen mitään missiota saada pelastettua mahdollisimman monta kaahaamisen kadotukseen syöksynyttä sielua - siitä voi saada saarnamiehen (= pellen) maineen.

    Jos olisi pakko valita mopokyyti takapenkillä kädettömän turvaliivitumpelon tai osaavan kaaharin kyydissä niin valitsisin selkeästi jälkimmäisen.

    PS. En ole täällä kovin aktiivisesti käynyt, mutta mitä ne "kaaharit" täällä niin kovin uhoaa?
    Vanha tosiasiahan on se, että netissä asiat polarisoituu. Eli täällä on niin, että jos olet vetomies, ajat kovaa (ja turvallisesti), jos taas olet kukkahattu, ajat hiljaa teidentukkeena (ja silti suhteessa turvattomammin).

    Elävässä elämässä on tullut itse havaittua, että ei ne asiat onneksi aivan näin mustavalkoisia sentään ole. Aivan kaikki vetomiehinä itseään pitävät eivät olekaan Valentino Rossin re-inkarnaatioita paitsi ehkä omissa märissä unissaan, ja aivan kaikki kukkahatut eivät liikukaan tuolla kilometrin jonoja perässään vetäen.

    Jaa ja mitäpä ne "kaaharit" täällä uhoaa... no viime päivinä erityisen ponnekkaasti esim. sitä, että ei heille taitaville koskaan satu mitään. Ja olisi kiva, jos heillä olisi vähän erilaiset säännöt kuin muilla, koska he ovat niin pirun taitavia *



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  13. #43
    Lainaa (jannep @ Elo. 04 2010,22:01) kirjoitti
    Paras asia mitä tälle keskusteluryhmälle voisi tehdä, olisi sulkea se vuodeksi.
    Tämäkin on yksi yleisimmistä kommenteista, kun ei keskustelu miellytä. Sekö mielestäsi korjaisi asian? Jankutuksen aiheuttavat ihmiset, ei foorumit. Jankutus siirtyy vain toiselle foorumille, ja vauhti paranee. Se kannattaa kestää, tai ainahan voit lopettaa lukemisen. Silloin keskusteluryhmä on sinulta tavallaan suljettu!
  14. #44
    Lainaa (HarriS @ Elo. 05 2010,15:38) kirjoitti
    Lainaa (jannep @ Elo. 04 2010,22:01) kirjoitti
    Paras asia mitä tälle keskusteluryhmälle voisi tehdä, olisi sulkea se vuodeksi.
    Tämäkin on yksi yleisimmistä kommenteista, kun ei keskustelu miellytä. Sekö mielestäsi korjaisi asian? Jankutuksen aiheuttavat ihmiset, ei foorumit. Jankutus siirtyy vain toiselle foorumille, ja vauhti paranee. Se kannattaa kestää, tai ainahan voit lopettaa lukemisen. Silloin keskusteluryhmä on sinulta tavallaan suljettu! *
    Tämänhetkisestä tilanteessa tällä ryhmällä ei ole sisällöllisesti juurikaan mitään tekemistä ryhmän alkuperäisen tarkoituksen kanssa.

    Ja tämä on se asia, mikä ei minua miellytä.

    Jos siihen ei omin avuin päästä että havaittaisiin että turhan vastakkainasettelun ja leimaamisen sijaan pitäisi tehdä jotain muuta, niin sitten joutaa ryhmä kiinni.

    Tässä hukkuvat niin hyvät kuin huonotkin asiat joutavan väännön alle ja hyötysisällön määrä alkaa olla prosenteissa.
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  15. #45
    Lainaa (Julma Ulmanen @ Elo. 05 2010,11:50) kirjoitti
    Tätä "kukkahatut" eivät ymmärrä tai halua ymmärtää. He vain laskevat teoreettisia jarrutusmatkoja ja tulkitsevat onnettomuustilastoja omaksi edukseen.
    Onko tämä jotenkin jostain pois?
  16. #46

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jul 2010
    Junttilan mutka
    Lainaa (hra1150 @ Elo. 05 2010,19:17) kirjoitti
    Lainaa (Julma Ulmanen @ Elo. 05 2010,11:50) kirjoitti
    Tätä "kukkahatut" eivät ymmärrä tai halua ymmärtää. He vain laskevat teoreettisia jarrutusmatkoja ja tulkitsevat onnettomuustilastoja omaksi edukseen.
    Onko tämä jotenkin jostain pois?
    Ei ollenkaan, mutta laskelmissa ei vain huomioida ensinnäkään tilanteen syntymisen havainnointia ja mahdollista esteen väistöä. Teoreettisissa laskelmissa este ilmestyy tyhjästä ja väistöön ei ole aikaa ja mahdollisuutta. Harvoin sellaista tilannetta oikeassa elämässä syntyy.
    So What!
  17. #47
    Lainaa (Julma Ulmanen @ Elo. 05 2010,19:35) kirjoitti
    Lainaa (hra1150 @ Elo. 05 2010,19:17) kirjoitti
    Lainaa (Julma Ulmanen @ Elo. 05 2010,11:50) kirjoitti
    Tätä "kukkahatut" eivät ymmärrä tai halua ymmärtää. He vain laskevat teoreettisia jarrutusmatkoja ja tulkitsevat onnettomuustilastoja omaksi edukseen.
    Onko tämä jotenkin jostain pois?
    Ei ollenkaan, mutta laskelmissa ei vain huomioida ensinnäkään tilanteen syntymisen havainnointia ja mahdollista esteen väistöä. Teoreettisissa laskelmissa este ilmestyy tyhjästä ja väistöön ei ole aikaa ja mahdollisuutta. Harvoin sellaista tilannetta oikeassa elämässä syntyy.
    Näkemykseni mukaan kukkahatut juurikin korostavat ennakoivaa ajotapaa ja oikeaa tilannenopeutta.

    Jarrutusmatkat tuo keskusteluun realiteettiä. Harva kun sitä oikeasti ymmärtää miten paljon maantienopeuksissa esim 10km/h nopeuden nosto vaikuttaa jarrutukseen ja väistöön. Jokainen voi tuota ihan itse kokeilla.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  18. #48
    Lainaa (Julma Ulmanen @ Elo. 05 2010,19:35) kirjoitti
    Lainaa (hra1150 @ Elo. 05 2010,19:17) kirjoitti
    Lainaa (Julma Ulmanen @ Elo. 05 2010,11:50) kirjoitti
    Tätä "kukkahatut" eivät ymmärrä tai halua ymmärtää. He vain laskevat teoreettisia jarrutusmatkoja ja tulkitsevat onnettomuustilastoja omaksi edukseen.
    Onko tämä jotenkin jostain pois?
    Ei ollenkaan, mutta laskelmissa ei vain huomioida ensinnäkään tilanteen syntymisen havainnointia ja mahdollista esteen väistöä. Teoreettisissa laskelmissa este ilmestyy tyhjästä ja väistöön ei ole aikaa ja mahdollisuutta. Harvoin sellaista tilannetta oikeassa elämässä syntyy.
    Nimenomaan HARVOIN ja se riittää syyksi..

    Riskin eliminoiminen perustuu asioiden poissulkemiseen, niin liikenteessä, työsuojelussa, jne...

    Tapahtuu käytännössä niin, että esim. nopeusrajoitus tietyssä paikassa tuntuu naurettavalta uudenkarhean kyykkypyörän selässä, mutta saattaa olla täysin riittävä -79 Taunuksen puikoissa... ;)
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  19. #49
    Tarkoitin myös kysyä, että mitä se on vetomieheltä pois, jos joku haluaa kinnata 60 rajoituksella kuuttakymppiä, vaikka objektiivisesti arvoiden kyseessä on satasen tie? Jokainen ajaa omaa fillaria, eikö?

    Yhtä hyvin voidaan kysyä mihin ihmeeseen vetomiehet tarvitsevat kukkahattujen nyökyttelyä pohjalta "pojat on poikia"? Ei mihinkään.

    Teoreettiset laskelmat on teoriaa ja neliraajahalvaus on käytäntöä. Keväällä on perinteiset maksanvaihtoviikot, kun otille alkaa tulla tuoretta tavaraa.

    Kummaa tyhjänpuhumista. Mihin katosi jännitys, seikkailu ja romantiikka?



  20. #50

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jul 2010
    Junttilan mutka
    Lainaa (Elmeri H. @ Elo. 05 2010,20:07) kirjoitti
    Nimenomaan HARVOIN ja se riittää syyksi..

    Riskin eliminoiminen perustuu asioiden poissulkemiseen, niin liikenteessä, työsuojelussa, jne...
    Jokaisen teoreettisen riskin mahdollisuuden eliminointi onkin tehnyt monesta asiasta täyttä pelleilyä. Esim. Kittilän koneeseen ei saa viedä limupulloa, koska joku terroristi saattaisi kuljettaa siinä räjähtävää nestettä ja tiputtaa koneen taivaalta. Yksinkertaisesti naurettavaa pelleilyä, kuten myös moni "turvallisuushysteerinen" asia tieliikenteessä.

    Elämästä ei saada 100 % turvallista, mutta siihen pyrkimällä saadaan stressiä ja vitutusta ihmisille. Turvallisuuteen pyrkiminen on hyvä juttu kohtuullisissa rajoissa, mutta överiksi sitä ei pidä vetää niin kuin nyky-yhteiskunnassa on monilta osin jo käynyt.
    So What!
  21. #51
    Lainaa (Julma Ulmanen @ Elo. 05 2010,22:34) kirjoitti
    Jokaisen teoreettisen riskin mahdollisuuden eliminointi onkin tehnyt monesta asiasta täyttä pelleilyä. Esim. Kittilän koneeseen ei saa viedä limupulloa, koska joku terroristi saattaisi kuljettaa siinä räjähtävää nestettä ja tiputtaa koneen taivaalta. Yksinkertaisesti naurettavaa pelleilyä
    et taida kovin hyvin kyllä seurata asioita ympärilläsi.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  22. #52

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jul 2010
    Junttilan mutka
    Lainaa (pecha @ Elo. 05 2010,23:27) kirjoitti
    Lainaa (Julma Ulmanen @ Elo. 05 2010,22:34) kirjoitti
    Jokaisen teoreettisen riskin mahdollisuuden eliminointi onkin tehnyt monesta asiasta täyttä pelleilyä. Esim. Kittilän koneeseen ei saa viedä limupulloa, koska joku terroristi saattaisi kuljettaa siinä räjähtävää nestettä ja tiputtaa koneen taivaalta. Yksinkertaisesti naurettavaa pelleilyä
    et taida kovin hyvin kyllä seurata asioita ympärilläsi.
    Haluatko ehkä tarkentaa olettamustasi?
    So What!
  23. #53
    Lainaa (hra1150 @ Elo. 05 2010,21:34) kirjoitti
    ...Kummaa tyhjänpuhumista. Mihin katosi jännitys, seikkailu ja romantiikka?
    Valitettavasti moni hiukan niukemmilla eväillä varustettu yhdistää mielessään 'jännityksen' ja 'seikkailun' laeista ja säännöistä piittaamattomuuteen.
    * Arctic Ranger *
  24. #54
    Lainaa (Julma Ulmanen @ Elo. 06 2010,12:30) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Elo. 05 2010,23:27) kirjoitti
    Lainaa (Julma Ulmanen @ Elo. 05 2010,22:34) kirjoitti
    Jokaisen teoreettisen riskin mahdollisuuden eliminointi onkin tehnyt monesta asiasta täyttä pelleilyä. Esim. Kittilän koneeseen ei saa viedä limupulloa, koska joku terroristi saattaisi kuljettaa siinä räjähtävää nestettä ja tiputtaa koneen taivaalta. Yksinkertaisesti naurettavaa pelleilyä
    et taida kovin hyvin kyllä seurata asioita ympärilläsi.
    Haluatko ehkä tarkentaa olettamustasi?
    En, koska pidän tuota aihepiirinä minkä joko ymmärtää, tai sitten sitä ei ymmärrä, vaikka joku selittäisi. Eikä sitä paitsi liittyisi yhtään mitenkään ´Tien näkyvällä osalla pysäyttämiseen´...

    Kas siinäpä muuten vetomieskingille ja kaikkien taitavien puolestapuhujalle ihan oivallinen peruskyssäri:
    pitääkö noin yleensä ja erityisesti mutkatieajossa voida pysähtyä tien näkyvällä osalla??
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  25. #55
    Lainaa (Julma Ulmanen @ Elo. 05 2010,22:34) kirjoitti
    Lainaa (Elmeri H. @ Elo. 05 2010,20:07) kirjoitti
    Nimenomaan HARVOIN ja se riittää syyksi..

    Riskin eliminoiminen perustuu asioiden poissulkemiseen, niin liikenteessä, työsuojelussa, jne...
    Jokaisen teoreettisen riskin mahdollisuuden eliminointi onkin tehnyt monesta asiasta täyttä pelleilyä. Esim. Kittilän koneeseen ei saa viedä limupulloa, koska joku terroristi saattaisi kuljettaa siinä räjähtävää nestettä ja tiputtaa koneen taivaalta. Yksinkertaisesti naurettavaa pelleilyä, kuten myös moni "turvallisuushysteerinen" asia tieliikenteessä.

    Elämästä ei saada 100 % turvallista, mutta siihen pyrkimällä saadaan stressiä ja vitutusta ihmisille. Turvallisuuteen pyrkiminen on hyvä juttu kohtuullisissa rajoissa, mutta överiksi sitä ei pidä vetää niin kuin nyky-yhteiskunnassa on monilta osin jo käynyt.
    Ei saa sanoa noin. On hyvä että on sääntö että lentokoneeseen ei saa viedä esimerkiksi lentokentän ulkopuolelta tuotuja palavia nesteitä! Niillähän voi vaikka sytyttää tulipalon vessassa. Sen sijaan tax free myymälästä ostetuilla viinoilla ei voi samaa asiaa tehdä koska...öööhh...
  26. #56
    Lainaa (pecha @ Elo. 06 2010,13:30) kirjoitti
    Kas siinäpä muuten vetomieskingille ja kaikkien taitavien puolestapuhujalle ihan oivallinen peruskyssäri:
    pitääkö noin yleensä ja erityisesti mutkatieajossa voida pysähtyä tien näkyvällä osalla??
    Asian voi kyllä samalla laajentaa jokaiseen autoilijaankin.

    Kun pimeän aikaan kaksi ajoneuvoa kohtaa, on kummankin kuljettajan mahdotonta nähtä tietä kohtaavan ajoneuvon takana.

    Näin ollen tien näkyvä osa on se osuus ajoradasta joka on näiden kahden kohtaavan ajoneuvon välissä.

    Kahden ajoneuvon lähestyessä toisiaan, tulee vaihtaa lyhyille ajovaloille. Tällöin tien näkyvä osa on noin 50 metriä. Tämä tarkoitaa sitä että Tieliikennelain mukaan suurin mahdollinen käytettävä ajonopeus reaktioaika mukaan lukien on noin 60 km/h ja talvella tätä alempi.

    Kun ajoneuvot lähestyvät toisiaan, lyhenee tien nähtävissä oleva osuus nollaan, kunnes ajoneuvot ovat sivuuttaneet toisensa. Tieliikennelain mukaan kohtaaminen tulee suorittaa käytännössä polkupyöränopeuksilla.

    TLL täysin kiistatta velvoittaa jokaista pimeällä kohtaavaa ajoneuvoa hidastamaan nopeutensa myös kohtaamistilanteessa sellaiseksi että ajoneuvo voidaan pysäyttää kohtaamisen aikana kulloinkin näkyvissä olevalla ajoradan osalla.

    Koska tämä laimilyödään jatkuvasti ja törkeällä tavalla, voimme vain lukea suru-uutisia, joissa henki on menetetty, kun kujettajat syöksyvät sokkona kohtaamistilanteessa vastaantulijan valojen ohi, näkemättä lainkaan mitä niiden takana on. Tällä tavoin on niitattu niin jalankulkijoita, pyöräilijöitä kuin mopoilijoita, törmätty traktoreihin ja työkoneisiin.

    Miten on mahdollista että TLL:ää rikotaan jatkuvasti tällä tavoin maanteillämme, eikä poliisi puutu asiaan?
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  27. #57
    Lainaa (opmdevil @ Elo. 06 2010,15:35) kirjoitti
    Ei saa sanoa noin. On hyvä että on sääntö että lentokoneeseen ei saa viedä esimerkiksi lentokentän ulkopuolelta tuotuja palavia nesteitä! Niillähän voi vaikka sytyttää tulipalon vessassa. Sen sijaan tax free myymälästä ostetuilla viinoilla ei voi samaa asiaa tehdä koska...öööhh...
    Koska lentokenttien ns Tax-Free -myymälöiden rahanteko on tärkeämpää kuin lentoturvallisuus.

    Lisäksi pitää tietenkin käyttää enintään 100 ml pakkauksia turvatarkastuksessa, koska pahat ihmiset™ eivät älyä sitä että usempi voi matkustaa, yksi käydä ostamassa kentältä vaikka litran pullon ja että pahojen ihmisten joukko™ voi sitten yhdistellä liemensä nestepommiin niistä desin purkunoista vaikkapa toaleetissa.

    Koska tätä pahat ihmiset™ eivät voi älytä, on kannattavaa laittaa miljardi ihmistä taistelemaan 100ml pakkausten kanssa, siksi että näyttää siltä että viranomainen™ tekee jotain asialle.

    Tällaista tämä maailman meno.



    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  28. #58
    Lainaa (pecha @ Elo. 06 2010,13:30) kirjoitti
    Kas siinäpä muuten vetomieskingille ja kaikkien taitavien puolestapuhujalle ihan oivallinen peruskyssäri:
    pitääkö noin yleensä ja erityisesti mutkatieajossa voida pysähtyä tien näkyvällä osalla??
    Tai pysya tiella sen nakyvalla osalla..?
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  29. #59
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Ei viddu mitä nillitystä...


    Muuten GoSpel, yksi heppu kertoi maaston sun kuvissa näyttävän enemmänkin Namibialta kuin Lothaltalta, oli itse mp-kurssilla siellä 1981, huomasi 50 patruunan lippaan R4:ssä sekä sen puisen etu-tukin... olitko ulkomaankomennuksella?
    Dirty Nasty Furriner
  30.  
  31. #60
    Lainaa (rico @ Elo. 06 2010,13:13) kirjoitti
    Lainaa (hra1150 @ Elo. 05 2010,21:34) kirjoitti
    ...Kummaa tyhjänpuhumista. Mihin katosi jännitys, seikkailu ja romantiikka?
    Valitettavasti moni hiukan niukemmilla eväillä varustettu yhdistää mielessään 'jännityksen' ja 'seikkailun' laeista ja säännöistä piittaamattomuuteen. * *
    Hmmm, tuo on vähän kaksiteräinen haulikko, säännöt on sääntöjä ja piittaaminenkin voi ola piittaamattomuutta. Jos piittaan säännöistä, en ehkä piittaa vapaudesta. En omasta enkä muidenkaan.

    Jos nostetaan kissa temppelinharjalle, voitaneen todeta, että sääntö ei ole olemassa säännön itsensä vuoksi, vaan sen ajatuksen, mikä on säännön takana. Tämän on jo myöntänyt kapitalistinenkin tiedemies.

    Tarvetta jännitykseen ja seikkailuun ilman romantiikkaa kutsutaan maamme länsiosissa synnynnäiseksi kohnoudeksi, josta ei parane. Perinteisessä mielessä ei ole olemassa aitoa jännitystä ja seikkailua ilman romantiikkaa.

    Milloin on kyseessä jännitys, seikkailu ja romantiikka klassillisessa mielessä, lähestytään tilannetta, jossa kysymyksenasettelu piittaaminen vs. piittaamattomuus menettää merkityksensä samalla tavalla kuin Hegelin tieteenfilosofian toteemisksi jämähtäneessä tutkimuksessa: "Oleminen ja ei-oleminen turvaliiveissä".
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen