Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 90:sta
  1. #1
    Lähtötilanteesta ei tietoa eli onko motoristi kaahannut vaiko puusilmäinen autoilija kääntynyt eteen.

    Lopputulos on kuitenkin selvä eli nyppäleen takaa tullut motoristi ei ollut varautunut pysäyttämään ajopeliään tien näkyvällä osuudella.

    Kyseinen tieliikennelain kohta on saanut osakseen ankaraa kritiikkiä. Osaksi aiheestakin, mutta ei sitä näemmä aivan aiheettomanakaan voi pitää.

    Laukaalla pihatielle kääntynyt auto yllätti kaksi moottoripyöräilijää Laukaalla Keski-Suomessa perjantaina iltapäivällä.

    Auto kääntyi Juha Kankkusen tieltä pihatielle, kun nyppylän takaa tullut moottoripyöräilijä törmäsi autoon ja kaatui. Takana tullut moottoripyörä törmäsi ensimmäiseen pyörään.

    Ensimmäisen moottoripyörän kyydissä ollut matkustaja loukkaantui, kun toinen moottoripyörä osui häneen.


    http://www.aamulehti.fi/uutiset....2
  2. #2
    No ainakin päälle ajaneen pyörän kuski ei ollut pitänyt turvaväliä tai ei osannut jarruttaa tai oli muuten kädetön tumpelo
    Taivas saa odottaa
  3. #3
    Lainaa (BlackCat @ Heinä. 30 2010,17:23) kirjoitti
    No ainakin päälle ajaneen pyörän kuski ei ollut pitänyt turvaväliä tai ei osannut jarruttaa tai oli muuten kädetön tumpelo
    Sitäpä juuri! Olipa ensimmäisen motoristin kaatumisen syy mikä tahansa, niin takana tullut motoristi oli puusilmä.

    Eipä silti, ei varmastikaan ole kiva ajaa edessä makaavan motoristin päälle.
  4. #4
    Öh, jos siinä on ollut se mäki, niin mitenkä sillä takaatulevalla olisi paremmat mahdollisuudet välttyä kolarilta kuin ensimmäiseltä, etenkin kun on enemmän tavaraa tiellä?
    CB1000R
  5. #5
  6. #6
    Otsikon perusteella vika oli nyt moottoripyörissä:
    Lainaa (Aamulehti @ 30.07.2010 - 16:08) kirjoitti
    Pihaan kääntyvä auto yllätti kaksi moottoripyörää
    Huonoja moottoripyöriä kun on tollain yllätettävissä. *Täytyy vaan hommata fiksumpia pyöriä.
  7. #7
    Lainaa (Thorgen @ Heinä. 30 2010,18:27) kirjoitti
    Öh, jos siinä on ollut se mäki, niin mitenkä sillä takaatulevalla olisi paremmat mahdollisuudet välttyä kolarilta kuin ensimmäiseltä, etenkin kun on enemmän tavaraa tiellä?
    Etkö ymmärrä keskustelun otsikon ja kysymyksesi "kytköstä"?

    Vastaus on tietenkin, ajamalla hitaammin ja/tai keskittymällä liikenteen seuraamiseen.

    Eivät liikenneonnettomuudet yleensä ole mitään vääjäämättömiä kohtaloon sidottuja tapahtumia. Taustalla on ihmisten virheet ja pelivaraa pitämällä voidaan virheiden fataaliutta pienentää.
  8. #8
    Lainaa (Thorgen @ Heinä. 30 2010,18:27) kirjoitti
    Öh, jos siinä on ollut se mäki, niin mitenkä sillä takaatulevalla olisi paremmat mahdollisuudet välttyä kolarilta kuin ensimmäiseltä, etenkin kun on enemmän tavaraa tiellä?
    ^ ihan niin simppelisti kuin jättämällä riittävästi väliä edellä ajavaan, jotta pystyy reagoimaan ja jarruttamaan tai väistämään. Vauhdin sovittelu tien näkyvän osan mukaiseksi on myös tärkeä homma, kuten tapaus osoittaa.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  9. #9
    [QUOTE= (pecha @ Heinä. 30 2010,18:59)]
    Lainaa Thorgen,Heinä. 30 2010,18:27 kirjoitti
    Öh, jos siinä on ollut se mäki, niin mitenkä sillä takaatulevalla olisi paremmat mahdollisuudet välttyä kolarilta kuin ensimmäiseltä, etenkin kun on enemmän tavaraa tiellä?
    ^ ihan niin simppelisti kuin jättämällä riittävästi väliä edellä ajavaan, jotta pystyy reagoimaan ja jarruttamaan tai väistämään. Vauhdin sovittelu tien näkyvän osan mukaiseksi on myös tärkeä homma, kuten tapaus osoittaa.

    Turvaväli tai ei,niin jos eka pyörä törmäs autoon kun se auto oli yllättäen nyppylän takaa edessä,niin mikä siin on sanomassa et se toinen pyörä olis voinut tulla vaikka 5 minuttia myöhemmin jos ajoneuvot jätettiin polisia varteen paikoilleen ja sama oho juttu olis tullut eteen sillekin kun yhtäkkiä on auto + pyörä nyppylän takaa tien tukkeena.

    EN sano et asia olis niin,ENKÄ sano että tässä tapauksessa auto olis heittänyt jarrut ja villku päälle samaan aikaan kun rattia käänsi,mitä on kans aika yleistä.


    Copy/Paste
    Vauhdin sovittelu tien näkyvän osan mukaiseksi on myös tärkeä homma

    Onhan se niinkin,mutta jos jokainen ajais (hällä väliä millä kulkuneuvol) tolleen niin mihinkään ei päästäis jos esimerkiks pitää varoa et jos se hirvi tulee metäst mikä on 2-3 metriä tien reunast eteen (juu,semmoinen vihreä ihmetys kasvaa hesan ulkopuolella ) ,niin ehdin pysähtyä,kun ensin lasken sen sekunnin reagoimiseen et ehdin jarrua polkee ja sen jälkeen huomaan et pakkohan sitä kulkuneuvoa työntää ja mielummin vielä pieni jarru päällä ettei liian nopeesti liikutaan *
    Sama homma kaupungeissa misä kävelytiet vieres,eihän sitä ikinä tiedä .......

    Liian hitaat,siis ne jotka ajavat selvästi alle tikkarin määrämä vauhti ovat vähintään yhtä vaarallisia liikenteessä kuin sokeat kotilokuskit jotka vaanivat kolmion takaa ja äänen kuultua ampaisevat eteen ihan vaan sen takia kun 98% ihmisistä haluaa ohi "liian hitaasti ajelevia tietukkoja".

    Järjen käyttö on sallittua ihan joka asiassa
  10. #10
    Lainaa (Adve @ Heinä. 30 2010,19:43) kirjoitti
    Järjen käyttö on sallittua ihan joka asiassa
    Niin on, ja esimerkiksi tämä tapaus kertoo siitä, mitä voi käydä jollei ole älli mukana ajossa.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  11. #11
  12. #12
    Lainaa (pecha @ Heinä. 30 2010,19:46) kirjoitti
    Lainaa (Adve @ Heinä. 30 2010,19:43) kirjoitti
    Järjen käyttö on sallittua ihan joka asiassa
    Niin on, ja esimerkiksi tämä tapaus kertoo siitä, mitä voi käydä jollei ole älli mukana ajossa.
    Kröhöm. Onneksi näin ei voi käydä meille jotka teemme aina kaikki oikein.
  13. #13
    [QUOTE= (Adve @ Heinä. 30 2010,19:43)]
    Lainaa (pecha @ Heinä. 30 2010,18:59) kirjoitti
    Lainaa Thorgen,Heinä. 30 2010,18:27 kirjoitti
    Öh, jos siinä on ollut se mäki, niin mitenkä sillä takaatulevalla olisi paremmat mahdollisuudet välttyä kolarilta kuin ensimmäiseltä, etenkin kun on enemmän tavaraa tiellä?
    ^ ihan niin simppelisti kuin jättämällä riittävästi väliä edellä ajavaan, jotta pystyy reagoimaan ja jarruttamaan tai väistämään. Vauhdin sovittelu tien näkyvän osan mukaiseksi on myös tärkeä homma, kuten tapaus osoittaa.

    Turvaväli tai ei,niin jos eka pyörä törmäs autoon kun se auto oli yllättäen nyppylän takaa edessä,niin mikä siin on sanomassa et se toinen pyörä olis voinut tulla vaikka 5 minuttia myöhemmin jos ajoneuvot jätettiin polisia varteen paikoilleen ja sama oho juttu olis tullut eteen sillekin kun yhtäkkiä on auto + pyörä nyppylän takaa tien tukkeena.

    EN sano et asia olis niin,ENKÄ sano että tässä tapauksessa auto olis heittänyt jarrut ja villku päälle samaan aikaan kun rattia käänsi,mitä on kans aika yleistä.


    Copy/Paste
    Vauhdin sovittelu tien näkyvän osan mukaiseksi on myös tärkeä homma

    Onhan se niinkin,mutta jos jokainen ajais (hällä väliä millä kulkuneuvol) tolleen niin mihinkään ei päästäis jos esimerkiks pitää varoa et jos se hirvi tulee metäst mikä on 2-3 metriä tien reunast eteen (juu,semmoinen vihreä ihmetys kasvaa hesan ulkopuolella ) ,niin ehdin pysähtyä,kun ensin lasken sen sekunnin reagoimiseen et ehdin jarrua polkee ja sen jälkeen huomaan et pakkohan sitä kulkuneuvoa työntää ja mielummin vielä pieni jarru päällä ettei liian nopeesti liikutaan *
    Sama homma kaupungeissa misä kävelytiet vieres,eihän sitä ikinä tiedä .......

    Liian hitaat,siis ne jotka ajavat selvästi alle tikkarin määrämä vauhti ovat vähintään yhtä vaarallisia liikenteessä kuin sokeat kotilokuskit jotka vaanivat kolmion takaa ja äänen kuultua ampaisevat eteen ihan vaan sen takia kun 98% ihmisistä haluaa ohi "liian hitaasti ajelevia tietukkoja".

    Järjen käyttö on sallittua ihan joka asiassa
    Tähän postaukseen täytyy sanoa, että jos se toinen pyörä olisi tullut 5 minuuttia jälkeenpäin, niin olisi minusta kovin omituista jos se alle jäänyt motoristi vielä makaisi siinä tiellä ja että kukaan ei olisi mennyt varoittamaan tulevaa liikennettä että siellä on autoja ja joku nainen tiellä makaamassa.

    Mutta tapaukseen jos kommentoi ja viisastelee, niin taitaa laki ja asetus sanoa, että takaatuleva on peräänajoissa lähes aina syyllinen, poislukien sitten tietenkin ne jampat jotka pysäköi auton keskelle tietä pimeällä.

    Ja mitä tulee tohon puolelle näkyvästä matkasta pysähtymiselle, niin sehän ei koske meitä, motoristeja, koska me olemme ylvästä kansaa mustissa nahka-asuissa ja darth vader kaltaisissa kypäröissä. Eikä turvavälitkään, ei ei, niitä pitää vain kukkahattutädit tai muuten vaan jeesustelijat.
  14. #14
    Olisko takimmainen selvinny, jos olis hypänny yli koko rojukasasta yli *

    Eikös se niin menny jonkun mielestä ??
    XV 1100
  15. #15
    liekö vaan sattumaa, mutta viime aikoina on tapahtunut tällaisia erikoisia ´2-6 motoristia joutui samaan kolariin´-tyyppisiä onnettomuuksia... onko väärä vauhti vai ryhmäajon alkeet hakusessa vai molempia, mutta jotain noissa kyllä täytyy olla pielessä, ne ei ole pelkkää ´kohtalon johdatusta´.

    Vetomiesten ah niin rakentavat "+1" sisältöiset kommentit aina piristää näitä keskusteluja.



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  16. #16

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jul 2010
    Junttilan mutka
    Lainaa (pecha @ Heinä. 31 2010,10:49) kirjoitti
    Mutta sinulta varmaan löytyy joku hiton hyvä perustelu, miksi kannattaisi vaan vaieta loputtomiin.
    Ei tarvitse vaieta, mutta ei pidä samaa mantraa aiheesta toiseenkaan jankuttaa. Aikuisia miehiä ärsyttää tapasi valistaa. Se on jotenkin "pikkulapsimaista" paapomista, vaikka usein oletkin teoriassa oikeassa. Elämää vaan eletään käytännössä...

    Aika erikoinen tapaus kyllä tämä täytyy myöntää, mutta kädettömät puusilmät ovat jo aikaa sitten "miehittäneet" myös moottoripyörämaailman.
    So What!
  17. #17
    Tuli oltua samaa pätkää katsomassa itekkin. Autoa ja pyörää on liikkeellä kuin pipoa, joten ihme jos jotain ei tapahdu. Ja monet paikalliset ja varmasti muutkin unohtaa helposti käyttää vilkkua ku tietää minne on ite menossa muutenkin. Samaan aikaa tuleee vielä ralliautoja vastaan ripa eellä menossa vasta kyseiselle EKlle ja osa normiautoilijoista kiilaa moottoripyöriä kun jonossa ei saa etuilla *



    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  18. #18
    Lainaa (Julma Ulmanen @ Elo. 01 2010,07:01) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Heinä. 31 2010,10:49) kirjoitti
    Mutta sinulta varmaan löytyy joku hiton hyvä perustelu, miksi kannattaisi vaan vaieta loputtomiin.
    Ei tarvitse vaieta, mutta ei pidä samaa mantraa aiheesta toiseenkaan jankuttaa. Aikuisia miehiä ärsyttää tapasi valistaa. Se on jotenkin "pikkulapsimaista" paapomista, vaikka usein oletkin teoriassa oikeassa. Elämää vaan eletään käytännössä...
    Kyllä se vaan niin on että, jos ei valista, niin kusipäisiä kakaroita vain tulee lisää. Lapsillekkin pitää asiasta aina muistuttaa kerta toisen jälkeen ennenkuin ne alkaa tajuamaan... ja se vaan on niin että elämisen opit kyllä tulee valistuksen ja asioiden esille tuomisen kautta ei pidä pyyhkiä maton alle
    Honda CBR1100XX
  19. #19
    Harvoin Pecha on oikeassa mutta nyt rallin aikaan oli monilta ryhmäajo aivan kateissa. Se kaksipyöräinen onnistutaan laittamaan ihan mihin tahansa kaistan osalle sivusuunnassa. Useimmiten vielä niin, että peruutuspeiliä ei ilmeisesti seurata ollenkaan.

    Mitä varovaisempi ja hitaampi motoristi, sen varmemmin on keskiviivan tuntumassa vilkuilematta taustapeileihin.

    Mielestäni noin yleisesti autojen ohittaminen on helpompaa ja turvallisempaa kuin kanssa motoristin ohittaminen.

    Koimme ystäväni kanssa olomme varsin turvattomaksi ja päätimme, että ohitamme myös kaikki motoristit, mikäli heidän nopeutensa ei ole vähintään +20kmh yli rajoitusten. Mielestäni siinä on hyvä osaavuuden ja turvallisen ajon mittari.

    Suosittelisin vaihtamaan harrastusta jos:

    1. MP:llä pitää ajaa alle rajoitusten ja/tai
    2. Vetää jonoa perässään ja/tai
    3. Olla jonossa toisena asuntoauton tms. ison objektin takana "kyttäämässä ohituspaikkaa" ja/tai
    4. Osaamatta pykältää pienempää ja/tai
    5. Ajaa letkassa kuhnimalla ja hermostuttaa autoilijat.

    Ps. Mitä ripeämpi ohitus, sen turvallisempi.
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  20. #20
    Lainaa (CebariTonni @ Elo. 03 2010,08:03) kirjoitti
    Lainaa (Julma Ulmanen @ Elo. 01 2010,07:01) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Heinä. 31 2010,10:49) kirjoitti
    Mutta sinulta varmaan löytyy joku hiton hyvä perustelu, miksi kannattaisi vaan vaieta loputtomiin.
    Ei tarvitse vaieta, mutta ei pidä samaa mantraa aiheesta toiseenkaan jankuttaa. Aikuisia miehiä ärsyttää tapasi valistaa. Se on jotenkin "pikkulapsimaista" paapomista, vaikka usein oletkin teoriassa oikeassa. Elämää vaan eletään käytännössä...
    Kyllä se vaan niin on että, jos ei valista, niin kusipäisiä kakaroita vain tulee lisää. Lapsillekkin pitää asiasta aina muistuttaa kerta toisen jälkeen ennenkuin ne alkaa tajuamaan... ja se vaan on niin että elämisen opit kyllä tulee valistuksen ja asioiden esille tuomisen kautta * ei pidä pyyhkiä maton alle *
    Aliarvioit sekä lasten muistin, että älykkyyden.
    Nimenomaan tuohon jatkuvaan jankuttamiseen tai "valistamiseen" perustuu, ettei kukaan enää ota sitä vakavasti. Lisäksi puuttuminen jokaiseen pikku rikkeeseen vaikeuttaa todellisten ja kuviteltujen riskien erottamista, mikä taas turruttaa vastaanottajaa entisestään.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  21. #21
    Lainaa (Anatooli @ Elo. 03 2010,08:31) kirjoitti
    Ps. Mitä ripeämpi ohitus, sen turvallisempi.
    Kaveri ohitti tänään ripeästi ja turvallisesti edessä kuhnineen auton. Odottelee nyt tietoa siitä, koska saa korttinsa takaisin.
    Durty Nelly's Boys
  22. #22
    Lainaa (JukiW @ Elo. 04 2010,00:29) kirjoitti
    Lainaa (Anatooli @ Elo. 03 2010,08:31) kirjoitti
    Ps. Mitä ripeämpi ohitus, sen turvallisempi.
    Kaveri ohitti tänään ripeästi ja turvallisesti edessä kuhnineen auton. Odottelee nyt tietoa siitä, koska saa korttinsa takaisin.
    Ei ollut riittävän ripeästi *
  23. #23
    Lainaa (vetomies @ Elo. 03 2010,08:33) kirjoitti
    Lainaa (CebariTonni @ Elo. 03 2010,08:03) kirjoitti
    Lainaa (Julma Ulmanen @ Elo. 01 2010,07:01) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Heinä. 31 2010,10:49) kirjoitti
    Mutta sinulta varmaan löytyy joku hiton hyvä perustelu, miksi kannattaisi vaan vaieta loputtomiin.
    Ei tarvitse vaieta, mutta ei pidä samaa mantraa aiheesta toiseenkaan jankuttaa. Aikuisia miehiä ärsyttää tapasi valistaa. Se on jotenkin "pikkulapsimaista" paapomista, vaikka usein oletkin teoriassa oikeassa. Elämää vaan eletään käytännössä...
    Kyllä se vaan niin on että, jos ei valista, niin kusipäisiä kakaroita vain tulee lisää. Lapsillekkin pitää asiasta aina muistuttaa kerta toisen jälkeen ennenkuin ne alkaa tajuamaan... ja se vaan on niin että elämisen opit kyllä tulee valistuksen ja asioiden esille tuomisen kautta * ei pidä pyyhkiä maton alle *
    Aliarvioit sekä lasten muistin, että älykkyyden.
    Nimenomaan tuohon jatkuvaan jankuttamiseen tai "valistamiseen" perustuu, ettei kukaan enää ota sitä vakavasti. Lisäksi puuttuminen jokaiseen pikku rikkeeseen vaikeuttaa todellisten ja kuviteltujen riskien erottamista, mikä taas turruttaa vastaanottajaa entisestään.
    mitä tulee tuohon liialliseen jankuttamiseen jonka johdosta kukaan ei ota enää vakavasti...

    samalla logiikalla moitti keisari Mozartin Ryöstö seraljista.."”Liian kaunista meidän korvillemme ja liikaa nuotteja, rakas Mozart.”

    hänen mielestään ihmiskorva pystyi vastaanottamaan vain tietyn määrän nuotteja illan aikana.

    taidatte olla samanlaisia asiantuntijoita alallanne toinen musiikissa, toinen kasvatustieteissä
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  24. #24
    Lainaa (Anatooli @ Elo. 03 2010,08:31) kirjoitti
    Ps. Mitä ripeämpi ohitus, sen turvallisempi.
    Tuo ei kyllä pidä paikkaansa. Turvallinen ohitus on sellainen, jossa paikka on valittu oikein, eikä vastaantulevaa liikennettä ole liian lähellä. Jos joutuu ohittamaan ripeästi, että ehtii ohi, ollaan jo kaukana turvallisimmasta mahdollisesta tavasta ohittaa. (Kannattaa myös muistaa ettei ohittaessakaan saa ajaa ylinopeutta.)
    Retired
  25. #25
    Lainaa (Anatooli @ Elo. 03 2010,08:31) kirjoitti
    Koimme ystäväni kanssa olomme varsin turvattomaksi ja päätimme, että ohitamme myös kaikki motoristit, mikäli heidän nopeutensa ei ole vähintään +20kmh yli rajoitusten. Mielestäni siinä on hyvä osaavuuden ja turvallisen ajon mittari.
    Jaa, no onpahan erikoinen ´osaavuuden ja turvallisen ajon mittari´.

    Täysin turvallistahan tämä touhu ei ole ikinä, eikä sen varmaan pidä myöskään siltä tuntua. Mutta jos kovin turvattomalta tuntuu kovin usein, niin syitä siihen varmaan kannattaa pohtia; onko kaikki vain ulkoisten tekijöiden aiheuttamaa, ja onko omassa toiminnassa kenties jotain parantamisen varaa.

    Joka tapauksessa turvallisia kilometrejä sinulle!
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  26. #26
    Lainaa (Tuppervaari @ Elo. 04 2010,01:05) kirjoitti
    hänen mielestään ihmiskorva pystyi vastaanottamaan vain tietyn määrän nuotteja illan aikana.

    taidatte olla samanlaisia asiantuntijoita alallanne toinen musiikissa, toinen kasvatustieteissä *
    Tarkkaavainen kuulija huomaa, että Mozartin musikissa on monta erilaista nuottia ja nuottiyhdistelmää, eikä se perustu yhden nuotin takomiseen esimerkiksi vuoden ajan.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  27. #27
    Myös esimerkiksi nimimerkki ´Vetomies´ on nähdäkseni täällä jauhanut myöskin aivan täsmälleen samanlaista mantraa jo lähes aikojen alusta saakka.

    Ilmeisesti vain hänen näkökantansa osuvat enemmän yksiin tiettyjen henkilöiden omien henkilökohtaisten näkemysten kanssa, jolloin siitä tuleekin jotenkin sallitumpaa? Eli samaa asiaa saa jauhaa vapaasti, kunhan ei vaan ole teidän kanssanne eri mieltä.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  28. #28
    Lainaa (pecha @ Elo. 04 2010,10:38) kirjoitti
    Myös esimerkiksi nimimerkki ´Vetomies´ on nähdäkseni täällä jauhanut myöskin aivan täsmälleen samanlaista mantraa jo lähes aikojen alusta saakka.

    Ilmeisesti vain hänen näkökantansa osuvat enemmän yksiin tiettyjen henkilöiden omien henkilökohtaisten näkemysten kanssa, jolloin siitä tuleekin jotenkin sallitumpaa? Eli samaa asiaa saa jauhaa vapaasti, kunhan ei vaan ole teidän kanssanne eri mieltä.
    Nimimerkki vetomies ei koita valistaa muita oikeanlaisesta liikennekäyttäytymisestä. Eikä muutenkaan tyrkytä omaa maailmankatsomustaan muille, kuten eräät tekevät...
    Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
  29. #29
    Lainaa (Jadexia @ Elo. 04 2010,11:25) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Elo. 04 2010,10:38) kirjoitti
    Myös esimerkiksi nimimerkki ´Vetomies´ on nähdäkseni täällä jauhanut myöskin aivan täsmälleen samanlaista mantraa jo lähes aikojen alusta saakka.

    Ilmeisesti vain hänen näkökantansa osuvat enemmän yksiin tiettyjen henkilöiden omien henkilökohtaisten näkemysten kanssa, jolloin siitä tuleekin jotenkin sallitumpaa? Eli samaa asiaa saa jauhaa vapaasti, kunhan ei vaan ole teidän kanssanne eri mieltä.
    Nimimerkki vetomies ei koita valistaa muita oikeanlaisesta liikennekäyttäytymisestä. Eikä muutenkaan tyrkytä omaa maailmankatsomustaan muille, kuten eräät tekevät...
    Oisko kumminkin pinnassa aina hieman anarkian, tai ainakin lievän järjestelmänvastaisuuden kannattamista.??


    Vaikka olenkin vapaanajattelun ja yksilönvapauden kannattaja, niin olen havainnut saman teeman korostuvan viesteissään..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Jadexia @ Elo. 04 2010,11:25) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Elo. 04 2010,10:38) kirjoitti
    Myös esimerkiksi nimimerkki ´Vetomies´ on nähdäkseni täällä jauhanut myöskin aivan täsmälleen samanlaista mantraa jo lähes aikojen alusta saakka.

    Ilmeisesti vain hänen näkökantansa osuvat enemmän yksiin tiettyjen henkilöiden omien henkilökohtaisten näkemysten kanssa, jolloin siitä tuleekin jotenkin sallitumpaa? Eli samaa asiaa saa jauhaa vapaasti, kunhan ei vaan ole teidän kanssanne eri mieltä.
    Nimimerkki vetomies ei koita valistaa muita oikeanlaisesta liikennekäyttäytymisestä. Eikä muutenkaan tyrkytä omaa maailmankatsomustaan muille, kuten eräät tekevät...
    Hänen viestinsä ovat mielestäni kuitenkin olleet lähes poikkeuksetta ladattu täyteen sarkasmia tätä systeemiä, nopeusrajoituksia, lainvalvojia, ym. epämiellyttäviksi kokemiaan asioita kohtaan... voisin tituleerata niitä vaikka "vetomiesjutuiksi" (eli samaa paria nimimerkkinsä kanssa). Ja muutama vakionikki aina säestää, mm. sinä.

    Tätäkin viestiketjua selailtuani ei vaikuttaisi siltä, että olisin ihan yksin näkemyksineni minäkään. Eli nähdäkseni tässä on vastakkain kaksi seurakuntaa, joilla on voimakkaasti toisistaan eriävät näkemykset, ja jotka kumpikin toitottavat sitä omaa "oikeana" pitämäänsä näkemystä ihan yhtä lailla.

    On huvittavaa, että yritätte sensuroida toisten mielipiteitä sillä perusteella, etteivät ne satu sopimaan yksiin omienne kanssa. Kertoo jotain lähinnä omasta keskenkasvuisuudestanne. Opetelkaa sietämään myös muiden mielipiteitä, vaikkette itse olisikaan samaa mieltä.

    Mielipiteensä esittäminen ei myöskään lähtökohtaisesti ole sama asia kuin jonkin ´totuuden´ tuputtaminen toiselle.

    ps. tämä on KESKUSTELUpalsta, ja jos kaikki olisivat aina kaikesta herttaisen samaa mieltä, ei edes syntyisi keskustelua.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen