Itsellä oli kans yli puoli vuotta pyörä myynnissä. Katsojia joku 4000 ennen ku meni. Turhia vaihtoehdotuksia tuli todella paljon ja muut vaihtojutut kaatui välirahaerimielisyyksiin. Sitten lopulta puotin pyörän hinnan alas ja siihenki vielä tinkivaraa. +teetin isonhuollon. Ja sitten se meni kaupaksi. Nooh takkiin tuli kahdessa vuodessa yli 5k euroa. Ei mitää halpaa hommaa oo harrastaminen. *Onneksi tällähetkellä on niin halpa pyörä että sillä hinta ei voi tipahtaa enää kovin paljoa.
Ota 3te hinnasta pois,
"Little dirt never hurt anybody." - MacGyver
"vrsca 1130cc & vrscdx 1250cc v2 HD"
"Maximum speed: 58 knots V6 YAMAHA"
Se on aika sama, minkä hinnan ilmoitukseen laittaa, kun kuitenkin siitä joutuu aina tinkimään.(opmdevil @ Heinä. 30 2010,18:21) kirjoitti
Vuosi sitten myin pyörää varmaan pari kuukautta ja tiputtelin hintaa alaspäin ja loppujen lopuksi se menikin kaupaksi aika persnetto hintaan, mutta pääasia, että pääsin siitä eroon.
Paria päivää myöhemmin pyörä oli taas nettimotossa myynnissä vähän isommalla hintalapulla varustettuna ja ostajan nimen eteen oli ilmestynyt tmi. Nopeasti näytti menevän kaupaksi.
Mua ei haittaa lainkaan, jos joku minua parempi kauppamies tekee tiliä ostamalla multa mopon halvalla ja myymällä sen sitten kalliimmalla, mutta olis kai nyt suoraan voinut sanoa, että on ostamassa vehjettä myytäväksi, vai ollaanko me Suomalaiset niin vittumaista ja kateellista porukkaa, että ei tehtäis kauppoja, jos ostaja on jobbari? Jotenkin jäi hiukan luihu kuva ko tyypistä, mutta samapa tuo. Yrittäminen on sallittu ja kauppa se on joka kannattaa![]()
Koko vuosi on ollut todella hiljaista. Ite myin muutamia kuukausia vanhaa pyörääni mutta ei, ihan muutama hassu kyselykin vain vaikka pyörälläni oli ajettu vain 14tkm ja hintaa alle tonnin alempana ku vastaavissa.
Lopultakin löyty joku joka tahtoi vaihtaa pyörän päikkäin mulle kelpaavaan pyörään niin kaupat synty.
Olisin kyllä toivonut rahaa pyörästä niin olis ollut enemmän valinnanvaraa uuden kanssa. Mutta nyt kävi näin. Olen kyllä ollut tyytyväinen eikä vaihto kaduta.
Buell XB12S -08
Menneet:Buell XB12S -04, KTM Super Duke 990 -08, Ducati Monster 1000DS -05, Honda CBR1000RR Fireblade -06 ,Honda CBR900RR Fireblade -99, Honda Shadow VT 750 -97
"Kunnon työvoimaa löydy mistään." = "Viddu, kun ei kukaan tuu ilmaiseksi töihin."..
M-Osta mun mopo!!!
O-Paljon maksaa?
M-No paljon!
O-En osta..
M-Mulkku..
Mulla oli pyörä nettimotossa 2,5 viikkoa "katsojia" n.125 kpl, tänään vaihtui omistaja. Pyörä oli huippusiisti saksantuonti.
Kyselyjä tulee melkein päivittäin mutta kaikilla tuntuu olevan sama ongelma, oma pitäisi saada myydyksi alta pois. Vaihdossakaan ei ole ehdotettu mitään mulle sopivaa peliä, ainakaan vielä. Mulla ei tosin ole mikään pakko päästä Hyperistä eroon...
<p>Tunturi Tiger - Honda 125 MTX - Honda 750 CBX - Suzuki GSX 750 R - Suzuki GSX 750 F - Suzuki GSX-R 600 - Suzuki GSX-R 600 kilvetön - Yamaha R6 kilvetön - Honda Fireblade 1000 - Ducati Hypermotard 1100-> ?</p>
Liian halvaksikkaan ei kannata hinnoitella, kun eninosa ostajista haluaa vaihtokauppaa. Enemmän kokemusta kelkkojen myynnistä kuin pyöristä, mutta samat säännöt pätenee.(kale @ Heinä. 31 2010,10:04) kirjoitti
Hyvä esimerkki on viimeisin kelkka mitä möin, laitoin hinnan niin alas että varmasti menee. Ja paskat pari soittajaa kyseli, että mikä siinä on vikana ku noin halpa ja ihan ehjää kampetta möin.
Otin sitten ilmoitukset pois ja parin viikon päästä uusi ilmoitus hinnassa +500. Kuukauden päästä kelkka oli myyty ja minulla pihassa auto jota en halunnut, mutta kuitenkin sain 100€ enempi käteistä mitä oli alin hinta minkä olin päättänyt + se auto missä oli vuosi ajoaikaa ja kahdet suht hyvät renkaat.
Kannataako sitten myydä suoraan vai vaihtaa riippu paljon siitä mikä vehe on kyseessä. Minun tapauksessa oli kelkka jota liikkeet ei mielellään ottaneet (vuoden vanha kilpakelkka), ja se kannatti myydä ns. alle omien. Vaihdossa hyvitys olisi ollut listahintojen mukaan suurempi mitä sain myydessä, mutta kun ostin suoraan ennakkotilauksella säästö oli selvä.
itellä kai sitte kävi tuuri kun tiistaina laitoin myyntiin ja tänään tehtiin kaupat. kaippa se riippu myytävästä pyörästäkin
Honda CBR1000RR -08
Yama FZ1-N -08
Kawa Z750 -06
Pari pyörää olen myynyt tälle vuotta ja homma on kiinni vain ja ainoastaan hinnasta. Pyöräsi pitää olla halvin luokassaan, jotta se menee kaupaksi.
Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
Minusta pyörän ei pidä olla halvin että sen saa myytyä. Jos pyörä on siisti ja kunnossa niin kyllä sen myytyä saa polkematta hintaa. Eräänä lauantaina käväisin turussa Stormin pihassa katsomassa millaisia pyöriä yksityisillä on tarjolla. Pyöriä oli viisi joista vain yksi oli pesty, sekin vain pesty, ei kunnolla puhdistettu. En ihmettele jos ei kauppa käy, kuka ostaisi moisia pelejä. Tiedän että pyörän puhdistaminen on työtä. Kun itse puhdistan pyörän niin aloitan sen irrottamalla takavanteen joka ylennsä on pyörän "likaisin" paikka. Siitä kun jatkaa takahaarukasta kohti keulaa niin helposti menee 10-12 tuntia aikaa mutta kyllä kiiltää.(Tctic @ Heinä. 31 2010,18:44) kirjoitti
Autoliikkeet kyllä pesettää sisältä ja ulkoa kaikki vaihdokit, toiset vielä myllytetään ja meikataan. Jostakin syystä ei monikaan mp-alan liike näe tarpeelliseksi puhdistaa vaihdokkejaan. En tiedä miksei tätä "vaivaa nähdä", se kuitenkin edistäisi varaston kiertoa. Uskon että perusteellinen puhdistus myös pyörissä maksaa itsensä takaisin.
Niiin yhdyn edelliseen eli hinta kohdalle niin kyl mopo haetaan,tunne arvoa ei voi myydä ....
Itse olin ostamassa mopoa keväällä ,luulin helpoksi mut eipä ollut.
oli jos jonkun moista myyjää ja yks oli ylitse muiden eli klaukkalasta hailac !
Sovittiin kantolan kanssa kaupat pe , lupas lähettää tilin nro et saan maksaa pyörän .pois Ei tullut la, su, maantai aamulla olikin mopo myyty toiselle.
Mutta onneksi löysin turust mopon ja kaupat syntyi tosi nopeesti ,vaikka omistaja oli työn takia poissa maasta kaupat onnistui eli kiitos Kimmo K![]()
![]()
komppaan edellistä. tietenkin jos tuntee olonsa onnekkaaksi ja aikaa on niin ei muuta kuin pelaamaan vaan
ja laitteen puhtauteen ja kuviin kantsii tosiaan panostaa. moni kyykky esimerkiksi näyttää takapukille nostettuna vähän ärtsymmältä. räpsii niitä kuvia vähän enämpi ja valitsee parhaat. moinen näpertely ei tietty kaikille machoille sovi, ennemmin tuupataan vekotin vaikka kevätjäille, tana
"My final offer is this: nothing"
-Il Bastardo-
No joo, jotkut kyllä jättää pyöränsä pesemättä ja sitten ajattelevat, että tietenkin se jamppa sen ostaa. Itse en ostaisi likaista pyörää tai autoa koska lian alle on helppo piilottaa ties mitä. Pyörän päälliseen puhdistukseen menee kuitenkin jollain tiskiharjalla ja rätillä se 30 minsaa kun ahkerasti hinkkaa.
Ja nettimoto lienee se suurin väylä mitä kautta moottoripyöriä myydään ja siellä on mahdollisuus myös laittaa video, käyttäkää sitä palvelua!!(fiuri @ Heinä. 31 2010,21:45) kirjoitti
Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
Mie etsin keväällä itselleni kuussatasta Cebaria, nettimoton kautta selasin vaihtoehtoja, merkille pistin kilometrit, ulkonäön (=ei kolhittua tai kaadettua), sijainti (~500 km etäisyydellä) ja hinta tietysti budjetin vuoksi. Lisäksi suuri vaikutus on myyjän kommunikaatiolla, mun tapauksessa tietoja sai ja muutoinkin juttu kulki myyjän kanssa. En ostanut todellakaan sitä halvinta vaihtoehtoa, enkä edes uusinta. Vaan hyvin pidetyn, siistin ja vähän ajetun. Kun menin kaverin kans katsomaan pyörää, se oli pesty ja vahattu, näytti siis myös hyvältä. Siihen oli myös huoltoja tehty, tiedossa oli että ketjupaketti pitää vaihtaa kesän lopulla, ja se olis nyt edessä. Muutoin ollut huolettomia kilometrejä, alla uudet kumitkin. Eihän sitä käytetyistä koskaan satavarmasti voi tietää etukäteen ja voihan tuo vieläkin yllättää. Olen ollut todella tyytyväinen valintaani tähän asti.
Mutta siis se pointti, hinta-laatu suhde kohilleen niin pitäis kaupaksi mennä. Tai sit mie vaan oon blondi ku kuvittelen niin.![]()
Yamaha XJR 1300 -05
Entinen: Honda CBR 600f -99
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Ja jotkut sanovat mun puunaavan pyötää, kun sen kerran viikossa pesen...(psi @ Heinä. 31 2010,19:58) kirjoitti
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Ilmoituksen löytää ilman linkkiäkin. Ton otannan mukaan hinnoittelu kaiken järjen mukaan aika kohdillaan. Ei auta kuin odottaa että se ostajahousuinen osuu kohdilleen tai sitten helpomman kautta ja liikkeeseen vaihtoon jos tuskin siinäkään häviää?kirjoitti
Keväällä myin oman XX:n ja tuli tehtyä se virhe että aluksi hp oli epärealistinen. Kun pyynnön laittoi kohdilleen niin alkoi puhelin soimaan ja kun oli kiire saada kaupat tosta nykyisestä Gixxeristä niin huomasin että siinäkin tiukassa hinnassa oli kuitenkin tinkivaraa...
PS. Matilla Karijoelta on ainakin optimismi kohdillaan *![]()
Tosin onhan se tuotu uutena Saksasta, ollut naisen käytössä ja erikoismaalaus...
XX -06 (2012 - 2014)
Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
GSX-R 1000 k8 (2010)
XX -08 (2008-2010)
XX -05 (2005-2008)
CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
Halpa pyörä niin ajatellaan että jotai hämärää myyjässä tai pyörä on täys pommi
Normaali hintainen pyörä niin kukaan ei osta
Kallis pyörä niin myyjä nauretaan lyttyyn
636 -06
Jep, tuo Matin pyörän hinta pisti kyllä hymyilyttämään. Jos sillä hintaa saa myytyä niin on tosi kauppamies.(MRi @ Elo. 01 2010,12:04) kirjoitti
Pitäisköhän meikäläisen laittaa ilmoitukseen, että on uutena ihan Japanista (tai missä sitten on tehtykin) asti tuotu ja pari tonnia hintaa lisää? *![]()
Siis jos halvalla pitää myydä jotta saa käsistä pois, niin mä olen aina vedonnut "perhesyihin" kun joku kyselee että miksi näin halvalla. Jokainenhan tietää, että jos muija murahtaa, niin silloin vehkeet myyntiin pujahtaa.
Tai sitten käy kuin minulla että kun on halvalla niin kukaan vaivaudu edes kyselemään hyvää peliä *(opmdevil @ Elo. 01 2010,15:16) kirjoitti
EDIT: Ja siis kuiten syy on että ei vois vähempää tällä hetkellä kilvellinen kiinnostaa
"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
Itse ostin keväällä neljännen moottoripyörän.
Ducati 600SS 1995 43 000km täysin alkuperäinen saksantuonti tuli tiistaina? myyntiin, soitin, kun hinta/kunto oli kohdallaan.
Puhelimessa ei puhuttu sanaakaan hinnasta. Kävin sunnuntaina katsomassa ja ostin pyörän.
Hinta oli 2500,00€, mutta myyjä halusi myydä sen 2400,00€, mikä ei minua haitannut. En tinkinyt enempää, kun olin pyörän nähtyäni valmis maksamaan sen 2500,00€.
Hinta ja kunto (tässä järjestyksessä) oli se mikä minut sytyttti. Ei minulla ollut mitään aikomusta ostaa toukokuussa neljättä moottoripyörää, mutta kun kohdalle hyvä sattuu, niin pitäähän se pelastaa hyvään kotiin.
Kun nyt katselee hintoja samanlaisista pyöristä, niin ei niitä oikein tahdo alle 3000,00€ löytyä.
Kaikki menee kaupaksi, kun hinta on kohdallaan.
Moottoripyöristä on tällä hetkellä ylitarjontaa ja Saksasta roudataan tänne koko ajan lisää, joka toivottavasti laskee hintoja lisää.
Ei sitä voi millään perustella, että n. 20v pyörät maksaa vielä 3000-4000€. Kyllä pyörän ikä pitää näkyä hinnassa.
Tulipa mieleeni nettimotoa selatessa, että mitenkäs toi etusivun ilmoittelu, kun välillä saattaa sama ilmoitus olla pari-kolmekymmentäkin kertaa vierekkäin ja allekkain, onko siitä joku kokenut saavansa jotain hyötyä pyöräänsä myydessään? Ainakin rahanmenoa se tietää lisää, jos se on 3e/ ilmoitus![]()
Itse pistin joskus etusivulle sunnuntaina joskus klo17 aikoihin mainoksen ja heti tuli 2 puhelua. Pyörä oli toki hieman erikoinen ja rakenneltu jolloin mahdolliset ostajat eivät sitä välttämättä olisi osanneet katsoa sieltä muiden joukosta. Eli ehkä normi hintaista tusina separia en mainostaisi mutta jos on jotain syytä mainostaa niin kannattaa kokeilla.(kale @ Elo. 03 2010,12:49) kirjoitti
Taas osittain ostajapuolen mielipide - nuo nettimoton pyynnit on kyllä aika hurjia, kun 4 vuotta vanhasta, 20 000 ajetusta pyörästä pyydetään peräti 1000 euroo vähemmän kuin ylivuotisesta uudesta.
Itse oon koittanut oman pyörän kohdalla olla realisti sen hinnasta, ja nytkin jos siihen hintaan pistäisin myyntiin niin se lienisi halvin tai toiseksi halvin (luultavasti ainakin halvin 1-kilpinen). Auton kanssa oli kokemuksia siitä, että se hinnoittelu on tosi tarkkaa - ei saa olla liian korkeaa hintaa eikä toisaalta liian matalaakaan. Lopulta ostajaehdokkaita oli ruuhkaksi asti.
Mitä mieltä jengi muuten on, mikä on tällä hetkellä hinnanalennus prosenteissa jos pyörä on 3-4 vuotta vanha ja kilsoja on toi 15-20 tonnia? Eikä mikään erikoismalli vaan tyypillinen kaukoidän ihme joita myydään paljon / vuosi?
Yamaha XJ 600 - Suzuki GSX-R 1000 K7 - Triumph Daytona 675 - Triumph Street Triple 765
Ei se ole kuin hinnasta kiinni...
Esim. Kuvan Mpmikälie möi -99 45tkm ajetun Busan 4990 hintaan ja meni ns. heti ! Lähin iältään vastaava on yksityisellä myynnissä, mutta ajettu ~70tkm ja hinta tonnin päässä. Voi olla hiukan pitempään myynnissä![]()
563+
Tältä vuodelta on kaksi kokemusta pyörän myynnistä ja myyntiajoiltaan ääripäistä. Ekan laitoin Nettimotoon heinäkuussa viime vuonna ja jo maaliskuussa sovittiin kaupoista. Toisesta tuli kaupat pian sen jälkeen kun oli kerinnyt suunnilleen vasta ajatella pyörän myyntiä. Kumpikaan ei ollut bulkkikamaa eli samanlaiset olivat vähissä jos kohta ostajatkin. Ensimmäisestä piti tinkiä hinnasta kolmannes mutta toisesta ei euroakaan. Hinta oli asetettu valmiiksi sopivaksi.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Kai tyypillinen hinnanpudotus on pyörillä jotain 10%/vuosi? Ekana vuonna ehkä enemmänkin.
Se kaupaksimeno ja sen nopeus on paljon myös tuurista kiinni, joskus vaan sattuu sopiva ostaja heti kohdalle, joskus (yleensä) ei... välimatkakin vaikuttaa, harva viitsii kovin kauas lähteä kattomaan kiinnostavaakaan pyörää.
Hintaluokka vaikuttaa tietty, kymppitonnin tai allekin pyörän osto yksityiseltä ilman mitään takuita on, no jonkinlainen riski. Liikkeet antaa takuun ja helpon rahoituksen ja ottaa ehkä vanhan vaihdossa. Sillon hintakaan ei ole niin tarkkaa, enemmän kiinnostaa kuukauslyhennys. Harvalla kun on sitä kymppitonnia irrottaa tosta vaan tililtä.
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
10% eli kymppitonnin vehkeissä noin 1000e/a. Tätähän se tuntuu olevan.(Utah @ Elo. 03 2010,16:35) kirjoitti
Liikkeestähän noita laitteita mielellään ostaa, mutta bisnestä nekin tekevät, joten hinnassa on myös tuolta varalta katetta - varsinkin, jos pyörän tulevaisuus on myyjänkin mielestä kyseenalainen. Herää myös kysymys, että mitkä viat esim jostain alle 20tkm ajetusta kolmen vuoden ikäisestä japsista menee myyjän piikkiin eikä normaalin kulumisen tai käyttövirheen piikkiin.
Eroja liikkeiden välillä varmasti on. Samoin sen suhteen, että mitä vikaa korjataan kesken ajokauden ja minkä ajan päästä missäkin suostutaan purkamaan kauppa. Ongelmansa siis liikkeestäostossakin. Selvähän se on, ettei yksityinen samaa hintaa toki "samasta pyörästä" saa.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07