Sivu: 1 / 9:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 247:sta
    Yhtäkkiä tuli hinku vaihtaa pyörää, joten siis pistin mopon myyntiin.
    Kolmisen viikkoa on nyt kulunut, saldona pari vaihtoehdotusta jotka eivät osuneet kohilleen ja yksi onneton tarjous tekstiviestillä. Ilmoitusta on kuitenkin käyty katsomassa yli 500 kertaa.
    Mites muiden kokemukset mopon myynnistä, onko heinäkuu huono aika kaupitella? Tuotteen ei pitäisi olla ylihinnoiteltu eikä siinä muutakaan vikaa ole (en laittanut linkkiä myynti-ilmoitukseen ettei syytetä piilomainonnasta )
    Eiköhän se oo tää taloudellinen tilanne kans osa syy... Mulla oli viime kesänä pyörä motonetissä ihan sopivaan hintaan, mut eipä parin kuukauden aiakana tullut ensimmäistäkään yhteydenottoa.. Eli pyöra meni sit syyskuussa vaihtoon!! Helppo tapa päästä pyörästä eroon!!
    <p>Moto Guzzi 1200 Sport</p><p>Suzuki Bandit 1250A</p><p>Suzuki Bandit 600</p>
    Kysynnän ja tarjonnan laki.
    Edullisesti jos myyt niin se menee..jos se on "normi" hintainen niin ei tarvitse myydä.
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
    Onhan tämä jo vähän loppukesää, eli paljon vaikeampaa myydä kuin keväällä jolloin ekat prätkät ilmestyy katukuvaan.
    Sitä suuremmalla syyllä pitää hinnan olla edullinen jos meinaa saada myytyä.
    Keväällä isäukon pyörä meni viikossa kun hinta oli oikea...
    Now riding:
    * KTM 690 Enduro R

Past ones:
    * KTM EXC 300
    * KTM 250 EXC Racing
    * CBR 600 F4
    * CBR 954 RR
    Itse olen myös koittanut päästä pyörästä eroon, eikä hinnassa pitäisi juuri liikoja olla ja tinkivaraakin olen vihajillut mutta, eipä tunnu auttavan.

No, samapa tuo, jos ei hyvä pyörä kelpaa.

Saa itse jatkaa naatiskelua ja kuten edellä mainittiin, niin annetaan sitten vaihdossa taas pois ja uutta tilalle.
    NYT BMW HP2 SPORT 2008
    ex BMW S1000XR
    ex Ducati Multistrada 1200 S
    ex Kawasaki ZZR1400
    ex BMW Megamoto
    Hintaa alas ja lopulta menee pyörä kaupaksi. Kovin oli nihkeää kauppa itsellänikin, vaikka pyynti oli kohdallaan. Lopulta tärppäsi, hinta suorastaan turhankin alhainen, mutta ei kai sitä tästä harrastuksesta halvalla pääse.

Tänä kesänä tuntui, että se paras myyntiaika oli juhannuksen paikkeilla. Varmaan kesälaitumella ihmisillä oli aikaa katsella pyöriä, sitä ennen oli kovin hiljaista. Tutkimuksen otantana huumaavat 2 pyörää.
    Itse sain ihan kivuttomasti myytyä viime elokuussa pyöräni pois. Hinnan tulee olla tosin hieman erilainen kuin keväällä olisi voinut olla jos siittä pyörästä haluaa oikeasti eroon.

Niin ja jos joku haluaa luopua hyvä kuntoisesta ja nopeasta kuussatasesta kyykystä "syyshintaan" niin tänne voi koittaa tyrkyttää * Tarkemmat speksit voisivat olla jotain luokkaa: uudempi kuin vm2002 ajettu alle 50tkm ja hintaa alle 6000€...

Edit: tarkoitin tuolla hyvä kuntoisella teknistäkuntoa eli saa olla ruma kuin saatana, tai melkeen pitääkin olla

Ilmeisen huonosti vetää kuluttajien välinen kauppa edelleen. Aina joissakin tapauksissa tietty kysyntä ja tarjonta sattuu kohtaamaan. Viime vuonna kesä-heinäkuun myin yhtä pyörää ja syys-lokakuun toista. Kovin hiljaista oli. Eka pyörä meni lopulta lunastukseen ja toinen vaihdossa liikkeeseen.

Liikkeissä ainakin osa pyöristä vaihtuu vikkeläänkin, liekö syynä että kaikilla on vaihtopyörä tyrkyllä ja/tai rahoituskuviot. Tuo omakin marras-joulukuussa vaihdossa mennyt pyörä meni sitten liikkeestä uudelle omistajalle aika pikaisesti.

Lainaa (vuohi @ Heinä. 30 2010,10:43) kirjoitti
    Itse sain ihan kivuttomasti myytyä viime elokuussa pyöräni pois. Hinnan tulee olla tosin hieman erilainen kuin keväällä olisi voinut olla jos siittä pyörästä haluaa oikeasti eroon.

Niin ja jos joku haluaa luopua hyvä kuntoisesta ja nopeasta kuussatasesta kyykystä "syyshintaan" niin tänne voi koittaa tyrkyttää * Tarkemmat speksit voisivat olla jotain luokkaa: uudempi kuin vm2002 ajettu alle 50tkm ja hintaa alle 6000€...
    Ei kilonen kävis
    Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
    No eipä teistä paljon lohtua ollut
    Tätä vähän pelkäsinkin, joko hinta todella alas tai sitten liikkeeseen vaihtoon. Toinen johtopäätös on se, että ilmeisesti omaansa ei kannata hinnoitella nettimoton muiden vastaavien hintapyyntöjen mukaan, koska nekään eivä ole menneet kaupaksi.
    Oottelen vielä tovin, eihän tuota pakko ole vaihtaa mutta kun järkisyyt ei nyt tässä kohdin paljonkaan paina ...
    Lainaa (kamo @ Heinä. 30 2010,10:06) kirjoitti
    Yhtäkkiä tuli hinku vaihtaa pyörää, joten siis pistin mopon myyntiin.
    Kolmisen viikkoa on nyt kulunut, saldona pari vaihtoehdotusta jotka eivät osuneet kohilleen ja yksi onneton tarjous tekstiviestillä. Ilmoitusta on kuitenkin käyty katsomassa yli 500 kertaa.
    Mites muiden kokemukset mopon myynnistä, onko heinäkuu huono aika kaupitella? Tuotteen ei pitäisi olla ylihinnoiteltu eikä siinä muutakaan vikaa ole (en laittanut linkkiä myynti-ilmoitukseen ettei syytetä piilomainonnasta * )
    Haluaisin valottaa ostajapuolen ajatusmaailmaa tässä vaikeassa asiassa...
    Toukokuussa ostin käytetyn pyörän: silloinkin myyjien ja ostajan näkemys "sopivasta hinnasta" ei ollut aina sama . Itse lähdin siitä laskelmasta, että pyörästä maksan pääpiirteissä ns. Saksanhinta + verot + noutokulut, kunto/varusteet huomioiden. Lisäksi minulla ei ollut pakottavaa tarvetta tehdä kauppaa, vanha pyörä jäi talliin joka tapauksessa. Hakemani pyörämalli ( VFR800 ) on käytännössä ollut samanlainen 1998-2001, joten vuosimallista en katsonut tarpeelliseksi paljoa "ylimääräistä" maksaa vaan kunto + hinta/laatu sai ratkaista. Em. johtuen en myöskään arvostanut "Suomi -pyörää" yhtään korkeammalle vaan kaikki olivat samalla viivalla. Ja kyllähän se oikea yksilö sitten aikanaan löytyi

Oliko hinta oikea vai väärä, maksoin kuitenkin sen mitä pyydettiin ( minustakin hinta oli siis sopiva ). Saatte arvostella itse: VFR800 vm.98, ajettu 61 tkm, ikäisekseen priima, kulutusosat OK, slipari paikalla ja orkkis mukana, Giwin 3 laukun teline ja Monokey -laukut, aikaisemmin 2 omistajaa ( toinen Saksassa ), kummastakin ajasta dokumentit. Maksettu käteishinta 4400€
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
    Lainaa (Jadexia @ Heinä. 30 2010,11:03) kirjoitti

Ei kilonen kävis *
    Kyllähän kilonenkin käy jos sattuu sopivalla hinnalla löytymään. Tarkoituksena kun olisi ostaa ihan ratakäyttöä varten pyörä jolla voisi sitten vähän kadullakin ajella. Eli tärkeimmät kriteerit ovat hyvä käsiteltävyys/alusta ja tarpeeksi halpa hinta että sen voi sitten tuhota sielä radalla ilman kaskoa
    Suomessa on tavaraa tarjolla enemmän kuin ostajia. Jos myyt tavallista peruspyörää joita on myynnissä muutama kymmen niin millä muulla saat ostajan kiinnostumaan omastasi kuin hinnalla. Tietysti moposi pitää olla hyvässä myös kunnossa. Nettimoton "katselulaskuri" kertoo että ihmisillä on aikaa katsella mitä kaupan on. Moni joka on pyörää hankkimassa odottanee syksyyn joka on edullisinta pyöränhankinta-aikaa.
    Harmi kun tuli jo hävitettyä emännän 08 zx6r alle 5 tuhatta ajettuna alle seiskan... Olis ollu sulle hyvä peli.
    HD Sgs, Te300i, 748r, 990 Adv ,Hp2 Sport, S1000rr

Ex
    Rsv Mille, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999 Xerox, F6B, Fe450, Te300 Te300i, Zx6r, Zx10r, exc450, Superduke r x2, Supermoto 950, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, Yzf R1
    Lainaa (kamo @ Heinä. 30 2010,11:32) kirjoitti
    joko hinta todella alas tai sitten liikkeeseen vaihtoon
    Yep. Tosin mulla ei edes hinnan lasku auttanut => meni liikkeeseen vaihdossa. Ja ylläri pylläri. Liikkeen hyvityshinta oli suurempi kuin mitä oli oma huutoni nettimotossa alimmillaan! Eipä ollut kovin hankala tehdä päätöstä vaihdosta
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
    Jos sitä pyörää on vaihtamassa, ei myymässä, niin mikä siinä on ettei liikkeessä voi vaihtaa?

Siisti nopea ja turvallinen vaihtoehto? (kuluttajansuoja)
    Rahoitus aukisenkin helppo järjestää.

Jos luopuu harrasteesta,(myy pyörän kokonaan pois) eri asia.

Kannatan kuitenkin yksityisten välistä kaupankäyntiäkin...

Olisko jonkinlainen mp-kirpputori mahdollista? Monelle tärkeätä nähdä sormillaan ennen kaupasta keskustelua?

Minä mistään mitään tiedä.
    virkamies
    Omani myin heinäkuun puolivälin paikkeilla, oli myynnissä noin kolmisen viikkoa. Nettimotossa katsojia kävi jotain 400 kpl, vaihtoa tarjosi kolme. Yksi tuli katsomaan ja vei sen mukanaan. Myynnissä olleista samanlaisista pyyntihinta oli toiseksi halvin. Kaupantekohetkellä vielä laskin reilusti hintaa kun kulutusosat oli puolikuntoiset. Jos eroon haluaa päästä niin turha sitä viimeistä euroa on yrittää ostajalta saada. Sitä pitää vain niellä tietty arvon putoaminen ja se siitä.
    Oma pyörä oli kanssa nettimotossa ja katsojia oli melkein 700 ennen kun meni kaupaks, sanotaan näin et oli hienoin/halvin sen merkin ja mallin pyörä. Eli jos nopeesti haluat kaupat tehdä niin melkein ilmaiseksi saa pyörän antaa tai sitten jätät myynnin ensi kevääseen suosiolla ja saat suuremman hinnan...mulla tosin kävi tuuri kun myin oman pois, sain omani vielä takas.
    Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
    Honda VTR 1000F vm 2000
    Honda cbr 600F vm 1992
    Yamaha Virago 535 vm 1999
    Niin, onhan aika kummallista, kun jotkut pyytävät käytetystä enemmän, kuin liike uudesta ylivuotisesta. Toki voi olla varusteita tms. mutta niiden hinta tuppaa myydessä kyllä jäämään aika lähelle nollaa.

Suomen markkina on ollut pitkään "kieroutunut". Ostin ekan ison moottoripyörän -98 ja tuolloin sai uuden fzs 600 jammun halvemmalla kuin 5-6 vuotta vanhan käytetyn 750:n tai 10-vuotta vanhan tonnisen.

Näin viturallaan hinnat ei enää *tänä päivänä ole, mutta silti tuntuu, että nettimoton pyynnit ovat keskimäärin reippaasti yläkanttiin. Jonkinlaisia myyjän märkiä päiväunia, josko joku hullu tulisi ja löisi vanhasta uuden hinnan käteen.
    - Heim0
    On se kumma, kun a-rapun amerikanpoika möi asuntonsa 24 tunnissa ja jonkun tonnin mopo ei mene millään, vaikka viikot kuluu. Noissa kuitenkin vähän erilainen hintarakenne ja määrä, tosin vähän erilaiset arvostuksetkin taitaa olla. *

Noista varusteista tuli mieleen, että mulle sanoi myyjä, että "onhan se hyvä, että jotain varusteita löytyy". Ei niistä mitään lisäarvoa minulle tullut vaihtotilanteessa, myyjälle varmasti pyörää myydessään. Pidin siispä kalliimmat itselläni.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
    Laitetaas jotain omia ajatuksia näin potentiaalisena ostajana.
    Tuntuu että ainakin noiden tietynmerkkisen hinnat on lähes samalla tasolla kuin kolme vuotta sitten kun nuo omat ex-pyörät myytiin. Kai nyt kolmessa vuodessa pitäisi hintojen tippua hieman enemmän ja kesäkin on lopuillaan? Eli varmasti suurin syy on myyjissä. Siitä rakkaasta rautakasasta pitäisi saada sama hinta mitä 2-3 vuotta sitten on maksettu.
    + Jos haluaa erottua joukosta kannattaa siihen ilmoitukseen panostaa. Hyvät kuvat puhtaasta pyörästa + kattava ilmoitusteksti jossa on huollot, varusteet ja muut tärkeimmät asiat mainittuna.

Tuommoisen myin joskus 2004 hintaan 4400€:
    http://www.nettimoto.com/honda/cbr/965850

Tämä lähti kolme vuotta sitten tasan 5k€:
    http://www.nettimoto.com/ducati/ss/982144

Ei mulla sitten muuta
    Lainaa (HiTec @ Heinä. 30 2010,12:43) kirjoitti
    Yep. Tosin mulla ei edes hinnan lasku auttanut => meni liikkeeseen vaihdossa. Ja ylläri pylläri. Liikkeen hyvityshinta oli suurempi kuin mitä oli oma huutoni nettimotossa alimmillaan! Eipä ollut kovin hankala tehdä päätöstä vaihdosta
    Liike monesti pystyykin parempaan hyvitykseen, koska ne ns."ilmat" on siinä ostettavassa tuotteessa.
    Ei mulla mitään sitä vastaan olisi, että menisi liikkeessä vaihtoon, välirahastahan homma on kiinni. Olen vaan iskenyt silmäni yhteen viron poikien kaupittelemaan pyörään, se on taas tietty sitten eri tarina kannattaako sille tielle lähteä laisinkaan.
    Yritetään siis vielä tovi kaupitella omaa, vaikka sitten halvemmalla hinnalla. Jos ei kaupaksi mene niin ei se maailma siihen kaadu.
    Kaikki menee kaupaksi kun hinta on oikea. Siitähän se loppupeleissä on kiinni. Tosta tinkimisvarasta. En oikein ymmärrä minkä vuoksi sanottaisiin, että on tinkimisvaraa. Eikö sitten samantien kannata laittaa hinta jolla se lähtee.

Tosiasia lienee, että yksityisen pitää hinnoitella pyörä selvästi liikkeiden pyyntihintojen alle.
    Liikkeissä suoralla kaupalla pyynnistä liukenee n. 10%.
    Ja yksityisen suoran kaupan hinnan pitää olla sen saman 10% alle liikkeen hinnan. Ostaja on valmis maksamaan kuluttajan suojasta ja mahdollisesta takuusta.
    Tällä laskennalla (n. viidenneksen alle liikkeiden keskim. pyynnin) olen aina saanut kamppeet ostettua ja myytyä yksityisesti kohtuu ajassa.
    On parempi laittaa pyynti liki minimi myyntihintaa. Edullinen pyynti lisää kontakteja. Turha tinkivara mielletään keplotteluksi tai "hakemiseksi" eikä anna uskottavaa kuvaa myyjästä.
    En esim. itse koskaan ota yhteyttä myyjään, jo ilmoituksessa lukee "Tingi". On eri asia, jos tuote myydään tarjousten perusteella. Se on OK.
    Pannaan haisemaan.
    Myin pyöräni pois alkukesästä. Mielestäni sain ihan hyvän hinnan ja myynti-aika kolme viikkoa nettimotossa. Kyllä nuo hinnat karsii ostajia ja pidentää myynti-aikaa... Järjetöntä pyytää lähes 20v vanhoista normi pyöristä 3-4 tonnia, no ainahan sitä saa kuvitella
    paskapuhetta mutta otan sen silti...
    Jotain myy tarjotaan karvalakki käsirahaks ja loput eläkkeestä..
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
    On se tuurista / sopivasta ostajastakin kiinni. Myin keväällä tuon allekirjoituksen Millen n. 12te hintaan. Yksi kiinnostunut riitti sillä kertaa. Trumppa on nyt myynnissä, mutta on oikeastaan yhdentekevää meneekö vai ei. Siihen mulla on tietty pohjahinta jota en alita.

Retired
    Lainaa (leinoan @ Heinä. 30 2010,17:39) kirjoitti
    Lainaa (HiTec @ Heinä. 30 2010,12:43) kirjoitti
    Liike monesti pystyykin parempaan hyvitykseen, koska ne ns."ilmat" on siinä ostettavassa tuotteessa.
    Näin luulisi vaan kun vertasin sen uuden alkup. pyyntiä tuossa liikkeessä vs. Nettimoton silloista tarjontaa samoista malleista, niin oli silti edullisin jo huudoltaan - ja kaupan päälle tuli vielä Givin merkkikohtainen laukkusarja

Tai sitten tämä on vain sitä itsepetosta: "Enhän vain maksanut liikaa, enhän."
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  30.  
    Hiljasta pitelee, nettimoton toisiksi halvin lajissaan + rahoituksen vaihto mahis ja ei yhtään kyselyä 2 viikkoon...
    sata viis sataa
Sivu: 1 / 9:sta 123 ... ViimeinenViimeinen