VFR näyttää tyhjäkäynnillä ilman valoja 12.35V ja lähivalot päällä 12.55V. Kierroksilla (5000rpm) ei muuttunut oikeastaan mihinkään suuntaan.
Jännitesäädin vai akku vaihtoon?
Äkkiä varoittamatta tyhjentynyt uudehko akku oli yön yli latauksessa ja näytti aamulla 13.3V. 8km:n ajomatkan jälkeen näyttää pyörä sammuksissa 12.7V.
Kyllähän se äkkiä jännitteensäätäjävialta vaikuttaa
Honda VF1000F2 -85
Honda VF1100S -85
Aprilia RST Futura -01
+1. Vainaa...
<p>2002-2014</p>
Ja voipi olla että kylmänä pyörä lataa hetken ok. Ebaysta noita säätimiä saa sit halavalla jos uskallusta riittää. Ainakin mulla on toiminut OK. Löytys muuten joutavana se jännitteensäätimen liitin jos on sulanut. Ite en jaksanut odottaa toimitusta ja viritin liittimen tilalle abikot.
VFR RC36
Usko Juukelin linkkiä alempaa olevassa otsikossa "tasasuuntaaja " , voin sanoa kokemuksesta vika oli siinä 23 € palikassa
On nämä sähkövempeleet mystisiä. Akun varaus pysynyt pätkäajamisesta ja starttailuista huolimatta 12.7V, vaikka mittarin mukaan näyttäisi, että ei lataa. Korjasin ja parantelin tosin edellisten omistajien sähkövirityksiä.
Kaikki mitattu kunnon ammattimittarilla, joten virhettä sen puolesta tuskin on.
Täytyy vielä heittää koko päivän kestävä testilenkki akkua rasittavaa ajoa, niin saa jotain selkoa ja näkee jättääkö taas tien päälle, jolloin täytyy ostaa ainakin uusi jännitteensäädin.
Jätti taas tien päälle. Apuvirralla käyntiin ja ei toiminut alle 2500rpm. Jännitteensäädin ja akku vaihtoon.
Ja taas loppui lataus uudella akulla ja jännitteensäätimelläkin. Maadoitukset ja sähköliitokset kunnossa. Toimi taas hyvin 3 päivää ennen tielle jättämistä ja latasi.
Omasta mielestäni vaihtoehdoiksi jää enää viallinen laturi tai katkeava johto jossain, joka liikahtaessaan ei ota enää kontaktia... arvailuja?
Myydään 220tkm ajettu 750 VFR. Pelaa kuin unelma ja ei jätä koskaan tielle. Tee unelmistasi totta![]()
Onko laturi tuossa öljyjäähdytteinen, eli jos avaan koneen vasemman posken, niin tuleeko kaikki öljyt ulos?
Asia ei selvinnyt kahdesta eri korjausmanuaalista.
Luepppa ketju http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=lataus
Tämän avulla pitäisi kyllä ongelma kohta löytyä!
FZ1-S abs 2008
Kawasaki ER-6F abs 2009
Suzuki SV650 2000
Ongelmakohta löytyi, eli flektin sulake palanut ja kone käynyt kuumana. Siinä samassa staattori palanut ja jännitteensäädin kuollut. Osa johdoista ja liittimistäkin suli vaihtokuntoon staattorin-jännitteensäätäjän väliltä
Akun vaihdoin uuteen jo aiemmin, vaikken ole täysin varma, että menikö entinen samaan piikkiin.
Eli maadoitukset ja kaikki muu pitäisi olla nyt kunnossa ja seuraava testi näytti nollaa Ohmeja luettaessa keltaisten johtojen välillä. Varmistaako tuo nyt sitten staattorin olevan kaputt??
"Laturi
Sitten sammutat koneen ja otat tasasuuntaajan johdot irti. Nyt mittaat vastusta (Ohm) mittarin pienimmällä alueella, eli yleensä näytössä vain omega-merkki, ei etuliitettä k (kilo) tai M (mega). Mittaus tapahtuu pareittain laturilta tulevien keltaisten johtojen välillä, eli kolme mittausta. Muista laittaa Suzukin valokatkaisin päälle. Pitäisi olla 0,5 - 2,0 Ohmia. Jos ei ole niin laturi on rikki tai piuha ottaa runkoon/on poikki."
Itselläni -96 bleidissä näyttää nollaa noiden keltaisten johtojen välillä ja ääretöntä keltaisen johdon ja rungon välillä.
Hyvin lataa.
Eka staattori näytti nollaa rungon ja keltaisten johtojen välillä ja oireet olivat samat kuin Fizz:llä
Vaihdoin uuden tarvikestaattorin ja hyvin pelitti n. 5000 km. Sitten virrat loppuivat niin totaalisesti, että pyörä sammui, onneksi kotipihaan. Nyt ei virta kulkenut keltaisten johtojen välillä lainkaan.
Koppa auki ja syy löytyi, staattorilta tulevat johdot olivat kaikki poikki liitoskohdasta mistä lähtee liittemellä varustettu pitkä johto.
Olin jo hakenut uuden staattorin, en ruvennut johtoja kolvaamaan uudelleen. Nyt toimii taas hyvin, saas nähdä kuinka kauan.