Katso äänestykset tulokset: BMW, Yamah vaiko Honda Matkamopoksi -

Äänestäjät
216. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • BMW 1100-1200 RT

    59 27,31%
  • BMW 1200 LT

    22 10,19%
  • Yamaha 1300 FJR

    98 45,37%
  • Honda 1300 ST

    37 17,13%
Tulokset 1:stä 29:een 29:sta
  1. #1


    Mikä valintanne jos vapaasti saisitte valita, matkamopon...


    BMW R 1100-1200 RT
    BMW 1200 LT
    Yamaha 1300 FJR
    Honda 1300 ST

    -K-



  2. #2
    Kuisallanikin taisin vastata että YAMAHA
    Katsos Martta Tarzanin käsivartta.

    nyk. Z750 -2004
    ex. FZ6-S *-2006
    ex. *FZS600 -2002
    ex. AR125 -1984
    ex. Suzuki S1 -1990
  3. #3
    Yamaha, perusteluna monikäyttöisyys jota itse arvostan. Jos taas ajetaan pelkästään suoraa tietä horisonttiin niin tosta porukasta löytyy leppoisempiakin vehkeitä siihen tarkoitukseen.
    Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
  4. #4
    Ääni FJR:lle.

    On lisäksi ainut noista, joka näyttää hyvältä myös ilman sivulaukkuja eli ei tartte niitä koko ajan kuskata mukana.



  5. #5
    Noista valitsisin FJR:n.. Sporttinen ja kestävä "piano".
    Kawasaki ZZR1400SP 2016
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
  6. #6
    Äänestyksestä ehdottomasti puuttuu Bemun GT. Se olisi selkeästi vertailukelpoinen FJR:n ja Pannarin kanssa esim.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  7. #7
    Lainaa (hannu p @ Heinä. 29 2010,07:09) kirjoitti
    Ääni FJR:lle.

    On lisäksi ainut noista, joka näyttää hyvältä myös ilman sivulaukkuja eli ei tartte niitä koko ajan kuskata mukana.
    Tuo laukkuasia on totta. Mutta toisaalta esim. Pani on taas laukkuineen fiksumman näköinen, ne kun on paremmin "integroitu" kokonaisuuteen. Mutta nehän on makuasioita.
    Shadow 750 C2 --> Pan 1100 ST --> *Pan ST 1300 --> Pan ST 1300 ABS, 15.000 km/v
    Tallissa 1300 Pan European, R1 ja CB 750 Four vm 1973, sekä pari polkupyörää vm. 1980 ja 2010

    Kuivakukkahattu. Pyrkii välttämään tilanteita, joista vain vetomies luul
  8. #8
    Bemarin ottaisin, vaikka Hondamies olenkin.
  9. #9
  10. #10
    Lainaa (Fizz @ Heinä. 30 2010,08:39) kirjoitti
    Bemarin ottaisin, vaikka Hondamies olenkin.
    Ottaisin, jos annettaisiin, *mutta en välttämättä ostaisi Perustuu tosin vain mutu- ja taku-juttuihin luotettavuuden suhteen.



    Shadow 750 C2 --> Pan 1100 ST --> *Pan ST 1300 --> Pan ST 1300 ABS, 15.000 km/v
    Tallissa 1300 Pan European, R1 ja CB 750 Four vm 1973, sekä pari polkupyörää vm. 1980 ja 2010

    Kuivakukkahattu. Pyrkii välttämään tilanteita, joista vain vetomies luul
  11. #11
    jos vaihtoehdot on nää niin yammu
    Gsx 1441r
  12. #12
    Busa oli edellinen matkapyörä ja nyt Kawa GTR 1400. Bemu olis varmaan kiva, Yammu ja Honda ei sytytä.
    GTR 1400
  13. #13
    Ei pysty äänestämään.......
    Puuttuu vaihtoehtoja samassa "luokassa"

    Ottaisin ehkä BMW 1600GT jos olisin mopoa vaihtamassa.

    Honda ST, Yamaha FJR, BMW 1600GT olisi tämän hetkiset vaihtoehdot joita harkitsisin, mutta Honda ja Yamaha pudonneet kehityksen kelkasta valitettavaa mutta totta.
    ST 1300abs -05,
    ex ST 1100 -97

    http://www.panfun.fi


    "Voihan se köyhästä tuntua kalliilta"
  14. #14
    Honda 1100 xx ei huono valinta. Vuoden ajelin BMW K 1200 GT -08
    Mukava matkaratsu jolla voi ajella pitkiäkin päivämatkoja.
    Nyt vaihdoin K 1300GT :n *jossa on vieläkin parempi varustetaso.
    Jokainen onneksi voi valita omaan tarpeen mukaan pyörän..
    R 1250 RT 21
    K 1600 GT 18
    R 1200 RT LC 16
    K 1600 GT Sport 14
    K 1600 GT 13
    K 1300 GT 11
    K 1200 GT 08
    1100 XX 06
    1000 CBR 00
  15. #15
    Ääni Pannarille. Kun etsin matkapyörää BMW K75 jälkeen, ei 2000 luvun alun Bemareiden luotettavuus vakuuttanut. Yamaha oli muuten mukava, mutta ohjaustanko värisee. Päädyin Pannariin, mutta se taas kiemurtelee. Parasta se on vaan koeajaa kutakin, mieluummin kunnon lenkki (500 km) ja antaa omien tuntemusten ratkaista. Itsellehän se pyörä tulee!
  16. #16
    Ääni BMW:n K1200GT/K1300GT malleille, ajelet sitten yksin tai kaksin....
    Pyörät on tehty ................
  17. #17
    ST:tä en ole ajanut, muita olen. RT olisi matkapyörävalintani jos nyt ostaisin sellaisen.

    EDIT: K12/13GT:n kanssa en päässyt sinuiksi. Jos K-sarjaa niin S, siitä tykkään paljon ja tavallaan vertautuu siihen miksi XX:stä tykättiin niin paljon.



  18. #18
    Ducati Multistrada Touring tai Moto Guzzi Norge ? Ovat eri tyyppisiä ja kumpaakaan en ole ajanut. Mulle vaan se paino ja sitä kautta paikallaankäsiteltävyys, varsinkin pakaasien kanssa, on olennaista. Suoraa baanaa ajaa vaikka millaisella möhköllä. On siinä RT Bemussakin puolensa ja mahtunee jotenkin noihin kriteereihin.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  19. #19
    Ei voi äänestää, sillä mieluisimman MATKAmopon vaihtoehtoina olisivat ainoastaan:

    K 1300 S
    K 1300 GT
    1600 GT(L)

    Tosin keskimmäinen ja myös GTL putoaisivat pois, eli K 1300 S , tai 1600 GT.... Mahdolliset lastentaudit huomioiden - jäljelle jää vain K 13 S.

    Moottoripyörä on moottoripyörä..



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  20. #20
    Ei pysty äänestämään kun vanha kunnon vanha kunnon Keppi Suzuki puuttuu! Palvellut hyvin jo monta vuotta.
    Live every day like it's your last
  21. #21
    Norge on tyylikkäin, omaa parhaat äänet jo vakiona ja tuntuu moottoripyörältä noihin muihin verrattuna. Reilu 70 tkm takana eikä kivempaa ole vielä tuossa luokassa tehty.

    Noista mainituista tietty Bemari RT.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  22. #22
    Nuo kaikki olivat vaihtoehtona kun alkukesästä tuli vaihtamisen tarve.

    Päädyin kuukauden harkinnan jälkeen jammuun. Hetkeäkään en ole katunut. Ajoasento on hyvä(pituus 177cm), vääntö on riittävä, teho on riittävä, käsiteltävyys painosta huolimatta on erittäin hyvä.

    Tuo käsiteltävyys on tullut tarkistettua, koska oikean käden kyynärpäästä hajosi osa nivelestä kun ajoin metsään huhtikuussa. Edellinen pyörä oli Yamaha FJ1200.

    Kun heinäkuussa pääsin ajamaan, niin 8000 km tuli mittariin.

    Itse en huoli muita pyöriä kuin tuon FJR:n.


    * * * * * * * * * * *

    Tää on allekirjoitus!

    * * * * * * * * * * *
    Suzuki GS 450E (vm. 1988) -->
    Suzuki GS1100G (vm. 1983) -->
    Yamaha FJ1200ABS (vm. 1992) -->
    Yamaha FJR1300A (vm. 2008) -->
    Ei tiedä vielä
  23. #23
    Kaikki vaihtoehdot huonoja,mutta uusi BMW 1600 * Bongattu Milanossa 6.11.2010



    Kawasaki GPZ 500 -97, *Honda CBR 1000 -93, Honda CBR 1100 XX -00, Honda CBR 1100 XX -05 ,Kawasaki ZZR 1400 -07 * *
    Iron Butt *3x SS 1000, 4x SS 1600K, SS 2000K * * * * * * * * * *

    MC TOUR *

    N,EST,DK,D,A,I,HR,SLO,SK,CZ,PL,LV,LT,CH,F,SM,VA,S, SF
  24. #24
    Lainaa (mathev @ Marras. 14 2010,00:04) kirjoitti
    Kaikki vaihtoehdot huonoja,mutta uusi BMW 1600 * Bongattu Milanossa 6.11.2010
    Kas kun et turbobusaa ehdottanut.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  25. #25
    Hondan uusi CrossTourer saattas innostaa...jos tehot pysys lähes samalla tasolla kuin VFR:ssä, nyt mennään FJR:llä toistaseksi.
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  26. #26
    Yamaha mikä Yamaha.
    rengas
  27. #27
    R-sarjan bemari on kevein.
  28. #28
  29.  
  30. #29
    Mikäs vapaa valinta se on, jossa ei ole nykyistä valintaa?

    Ja ainoa oikeahan on fiilispeli eli...
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.