Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 57:een 57:sta
    Kaksi asiaa, joita BMW ei osaa tehdä: 1) Kunnollinen tuulilasi 2) satula. Melkein tekisi mieli liittää joukkoon vielä sähkökytkimet ja johdinsarjat... Niin paljon eirlaisia kytkin ja johtovikojakin on esiintynyt. Tietty listalle voisi liittää vielä perän, kytkimen, jarruputket, ABS-yksiköt ja.... (varsinainen Saksan sitikka )
    <p>2002-2014</p>
    Lainaa (C-A-D @ Elo. 25 2011,18:26) kirjoitti
    BMW ei osaa tehdä: 1) Kunnollinen tuulilasi
    No ei ne näemmä osaa muutkaan, ainakaan aftermarket puljut

Z-technik ja pari saturaista takana. Ristiriitaiset fiilikset. Välillä menee tosi hienosti ja sitten alkaa sellainen meteli kuin mattoja piiskattaisiin 10krt sekunnissa tahdilla. Pleksi taitaa olla hivenen liian löysä ja sitten kun se ottaa vapinan niin se alkaa iskeä kyperään ääntä. Tai mistäs minä tiedän. Omituinen. Joka tapauksessa EI hintansa arvoinen.

Seuraavaksi pitää kai sitten kokeilla tuota MRA irtolippaa.
    Mulla olis ylimääräinen uusi Nippy Normanin Machine Art Slip Screen -pikkupleksi.
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
    Lainaa (pokapete @ Syys. 16 2010,23:56) kirjoitti
    Onko joku kokeillut leikata sitä alkuperästä tai laittaa siihen jotain säädettäävää spoileria yläreunaan?
    Tuli kokeiltua alkuperäisen pleksin lyhentäminen.

Alkuperäisellä pleksillä oli asennosta riippumatta hirmuiset pyörteet, tärinä kypärässä ja jyrinä korvissa. Liikaa melua tulppienkin kanssa, mutta pahinta oli kypärän täriseminen.

Lyhennys poisti pyörteet ja jyrinän -- sitten kun lyhensin niin paljon että koko kypärä ja hartiat olivat vapaassa ilmavirrassa, muistaakseni tuommoiset 20 cm piti ottaa pois. Oli hyvä kunnes sattui ensimmäinen sade. Ilmavirta ja vesi kulki niin, että vesi kimposi rinnasta ylös ja siitä alakautta kypärän sisään ja visiirin sisäpintaan. Ei hyvä

Lyhennetty visiiri meni roskiin, ja tilalle Wunderlichin 2-osainen. En muista nimeä, oisko ollut Ergo. Alempana on lyhyt savunvärinen pleksi, jonka päällä pitkä kirkas pleksi. On siis kaksi erillistä pleksiä, jotka kiinnitetään ruuveilla päällekkäin. Tarkoitus on käytön/tilanteen mukaan ottaa pidempi pleksi välillä pois, mutta en oo viitsinyt alkaa ruuvailemaan, vaan on ollut molemmat paikallaan koko ajan.
    W:n pleksi on vähän pidempi kuin alkuperäinen ja vähän paremmin muotoiltu. Melu on edelleen kova, mutta ei ravista kypärää kuten alkuperäinen. Spoilerilla voisi saada hiljaisemmaksi, mutta en oo tullut hommanneeksi kun tulpilla kumminkin ana ajelen.

Lyhentämisen tein sähköpistosahalla, metalliterällä. Pari kerrosta maalarinteippiä molemmin puolin, piirrotus tussilla ja sahaus.
    Paras jälki tulee kun vetää koko vedon yhdellä katkeamattomalla liikkeellä, suht. reippaasti sahaa liikkuttaen.

GS:n pleksiongelmien perimmäinen syy lienee se, että pleksi on liian kaukana kuskista. Pleksin aiheuttama turbulenssi/pyörre muodostuu kuskin eteen. Kunnollisesti, niin että voisi ilman tulppia ajaa, ei taida korjautua vasta kuin goldwing-luokan neliömetrin kokoisella tuulilasilla, josta katsellaan läpi.

Lainaa (spiff @ Elo. 28 2011,20:08) kirjoitti
    Lyhennetty visiiri meni roskiin, ja tilalle Wunderlichin 2-osainen. En muista nimeä, oisko ollut Ergo. Alempana on lyhyt savunvärinen pleksi, jonka päällä pitkä kirkas pleksi. On siis kaksi erillistä pleksiä, jotka kiinnitetään ruuveilla päällekkäin. Tarkoitus on käytön/tilanteen mukaan ottaa pidempi pleksi välillä pois, mutta en oo viitsinyt alkaa ruuvailemaan, vaan on ollut molemmat paikallaan koko ajan.
    W:n pleksi on vähän pidempi kuin alkuperäinen ja vähän paremmin muotoiltu. Melu on edelleen kova, mutta ei ravista kypärää kuten alkuperäinen. Spoilerilla voisi saada hiljaisemmaksi, mutta en oo tullut hommanneeksi kun tulpilla kumminkin ana ajelen.

GS:n pleksiongelmien perimmäinen syy lienee se, että pleksi on liian kaukana kuskista. Pleksin aiheuttama turbulenssi/pyörre muodostuu kuskin eteen. Kunnollisesti, niin että voisi ilman tulppia ajaa, ei taida korjautua vasta kuin goldwing-luokan neliömetrin kokoisella tuulilasilla, josta katsellaan läpi.
    NO joo..
    viesti ketjussa on aikaisemmin maininta Givin Air Flow pleksistä jollaisella olen nyt pari kesää ajanut. Ei tuulen suhinoiden vuoksi tarvitse korvatulppia , ei tule vedet kauluksesta sisään,ei ravistele tuulet kypärää,ei tarvitse ruuveja irroitella jos haluaa ulomman pleksin pois eikä tarvitse viritellä lisä- spoilereita. Et jos GS:n visiiriin parannusta kerralla niin siinä se.
    Lukaise aiempia viestejä joissa lisää Givistä.
    Minulla 172 senttisellä pätkällä on omalla tuulilasilla ja lisättynä
    Adventuren alaohjaimilla lähes täydellinen ajonaatinto.
    Pyörteilyt ovat pehmeitä .
    Kun ensikertaa ajoin GS:llä oli se Adventure ja varmaan vakiolasi sekä alaohjaimet.
    Juuri ja juuri näin lasin yli tielle ja hiljaisuus oli täydellinen.

Nyt ajamisen kannalta pitäisi penkki olla etureuna ylhäällä ja takar alhaalla muuten on runat mutussa.
    Mutta jos näin teen alkaa kypärän rummutus heti .

Kaksi kysymystä ,eikun kolme.
    Onko kukaan kokeillut tuota ?
    Kokemuksia .
    Onko kukaan saanut madallettua penkin takapäätä alemmas vielä alimmasta asennosta .
    Eikö oikeasti voisi millää pudottaa koko pyörän takapäätä 4-6 cm alemmas . Nyt tuntuisi että se poistaisi minun ongelmat kaikki .
    Siis pieniähän nää on mutta täydellisyys kiinnostaisi

Triumph Tiger 800 XRX

Lainaa (jukuma @ Elo. 28 2011,20:33) kirjoitti
    NO joo..
    viesti ketjussa on aikaisemmin maininta Givin Air Flow pleksistä jollaisella olen nyt pari kesää ajanut. Ei tuulen suhinoiden vuoksi tarvitse korvatulppia , ei tule vedet kauluksesta sisään,ei ravistele tuulet kypärää,ei tarvitse ruuveja irroitella jos haluaa ulomman pleksin pois eikä tarvitse viritellä lisä- spoilereita. Et jos GS:n visiiriin parannusta kerralla niin siinä se.
    Lukaise aiempia viestejä joissa lisää Givistä.
    Mulla oli gessussa Givin Air Flow. Kaikki hyvin niin kauan kun on tyyntä ja tuuli tulee pleksiin ehjänä virtauksena suoraan edestä. Kun sivutuuli tai edessä ajava auto rikkoo virtauksen tai edessä niin alkaa sen moinen jytinä ettei sitä kestänyt erkkikään. Nyt ajelen lyhyen Wunderlichin läpyskän kanssa ja pää on taatusti puhtaassa ilmavirrassa. Kaikkein hiljaisin ratkaisu minulle. Jollekin toiselle se voi olla jokin muu ratkaisu. Kokeiltu on gessun alkuperäinen sama lyhennettynä, spoilerin kanssa, Touratechin Sport -pleksi ja siis tuo Givi.
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
    No nyt tuolla Ztechnikillä on rullailtu noin 700km. Pienemmässä vauhdissa, alle 70 se toimii ihan kuten muutkin.

Mutta mutta... Tänään erityisesti parinsadan kilsan siirtymätaipale sivutuulessa oli järkyttävä. Oli pakko pitää tauko ja kahteen kertaan säätää sitä pleksiä. Hakkasi päätä niin että oikein huono olo tuli. Ei siinä korvatulpat auta mitään jos kypärää vasten tampataan mattoja - tai siltä se tuntuu (tietämättä miltä tuntuu olla tampattava matto).

Ztechnik on äänekkyyden lisäksi liian löysä. Se vapisee aika runsaasti varsinkin autojen jättöpyörteissä. Hiljaista tuli siinä vaiheessa kun löi kypärän leukaosan kiinni tankkiin. Pitäisiköhän kokeilla tehdä muutama paineentasausreikä tuohon Zteknikkiin....

Tämä ruutu ei jää kiinni, paluu alkuperäiseen adv ikkunaan ja jos lähtisi tuosta spoileri idesta seuraavaksi virittelemään.
    Lainaa (jukuma @ Heinä. 28 2010,12:29) kirjoitti
    Mulla on hyllyssä *ko. MRA:n pleksi. En pitänyt pleksistä sillä se on alaosastaan niin kapea että pienikin sivutuuli tarraa kuskiin tosi ikävästi kiinni, eikä kypärä melukaan lakannut . *Nyt on GIVI:n Air Flow pleksi lisättynä Adventuren pienet ilmanohjaimet siihen tankin ja pleksin väliin; aikuisten oikeesti eka kertaa en moottoripyörällä tarvii korvatulppia tuulen suhinoihin. Ko pleksi on alaosastaan niin levää että siirtää melkoiset sivutuuletkin kuskista pois. Yläosan korkeuden säätö tapahtuu kääntölinkuilla ja sen voi tehdä kohtuu nopeudessakin. Metsään kun lähtee voi yläosan vetäistä kokonaan pois. Mulle 187 cm ruholle GIVI Air Flow tuntuu hyvälle.
    ps. ilman *Adveturen pieniä lisäilmanohjaimia tulee melkoisia pyörteitä kypärää 100km/h jälkeen, siis jos pleksi niin samalla ilmanohjaimet (varaosana 60e/pari).
    En ole Givi kauppias enkä saa edes provikkaa sen kehumisesta,kerron vaan omia kokemuksia. Ensimmäinen Givin pleksi viesti ohessa. huom loppu toteamus.
    Olisiko kenelläkään joutilaana GSA:n vakio pleksiä ?
    Kiinnostaisi kovasti kun se tuntui Adventuressa sopivan minulle niin hyvin.
    Triumph Tiger 800 XRX

GSA:n vakiopleksi sivuhärpäkkeillä sopii ainakin mulle hyvin (189cm) kun sen kääntää ihan pystyasentoon. 120kmh visiiri auki ilman että tuulisi naamalle.

Ja eikös tuon saa myös GS:ään jos laittaa sen tukiraudan mihin voi sitte ripustaa vaikka navin.

Tai jos jotain katu-uskottavaa haluaa niin sitte tällanen *
    -linkki-
    Life is an adventure that requires correct equipments.
    'R1200GSA
    Tommosiakaan vielä nähnyt kenelläkään.

Tuota rupellia alan autotollissa vuoleskelemaan koivunhalosta ihan ensi töikseni . Voisikohan siihen yhdistää polkupyörän dynamon niin sais sähköö jo myyntiinkin

Triumph Tiger 800 XRX

Lainaa (Oula @ Loka. 10 2011,23:06) kirjoitti
    Tuota rupellia alan autotollissa vuoleskelemaan koivunhalosta ihan ensi töikseni . Voisikohan siihen yhdistää polkupyörän dynamon niin sais sähköö jo myyntiinkin
    Life is an adventure that requires correct equipments.
    'R1200GSA
    No joo ,nyt on Adventuren orkkis tuulilasi Gessussa toiseksi ylimmässä lovessa ja aina vain hiljenee ja paranee turbulenssit .
    Seuraavana alan vielä vuoleskelemaan pleksistä
    tollaisia härpäkkeitä.
    Tuossa MV Motorraatilla on muovi aika jalossa muodossa noin kilohinnan suhteen vaikka tuleehan siinä nuo kiinnikkeet
    Näin viileämmällä kelillä käsivarret ovat viimassa ja muu yläkroppa ei niin ei lämmitin oikeen toimi tasaisesti.

Triumph Tiger 800 XRX

Lainaa Generig kirjoitti Katso viesti
    Ztechnik on äänekkyyden lisäksi liian löysä. Se vapisee aika runsaasti varsinkin autojen jättöpyörteissä. Hiljaista tuli siinä vaiheessa kun löi kypärän leukaosan kiinni tankkiin. Pitäisiköhän kokeilla tehdä muutama paineentasausreikä tuohon Zteknikkiin....

Tämä ruutu ei jää kiinni, paluu alkuperäiseen adv ikkunaan ja jos lähtisi tuosta spoileri idesta seuraavaksi virittelemään.
    Vihdoin ja viimein pääsi/muisti/sai aikaiseksi käydä Stormilla. MRA X-screen kädessä. Joskohan pyörteet poistuisi. Testi menee keväälle.
    Vihdoin ja viimein pääsi/muisti/sai aikaiseksi käydä Stormilla. MRA X-screen kädessä. Joskohan pyörteet poistuisi. Testi menee keväälle.

Moi !

Missä vaiheessa on gessun tuulilasikokeilut ?
    Mikä versio se sun Ztehnik on ?
    Itse olen ajatellut XT-Z2242 ja käyttökokemukset siitä kiinnostaa .
    Pituutta meikäläisellä 178 ja aika voimakkailta noi tuuliäänet tuntuu
    kahden nakupyörän jälkeen vaikka korvatulppia käytänkin.
    R 1200 GSA LC

Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
    Lainaa GSR600 kirjoitti Katso viesti
    Moi !

Missä vaiheessa on gessun tuulilasikokeilut ?
    Mikä versio se sun Ztehnik on ?
    Itse olen ajatellut XT-Z2242 ja käyttökokemukset siitä kiinnostaa .
    Pituutta meikäläisellä 178 ja aika voimakkailta noi tuuliäänet tuntuu
    kahden nakupyörän jälkeen vaikka korvatulppia käytänkin.
    Zteknikki (täytyy nyt vielä tarkistaa, on mielestäni Z2418) on pahvilaatikossa (hae pois) ja MRA X-screen on pultattu kiinni alkuperäiseen ADV lasiin. Säätö ja kiinnitysmekanismi on hyvä vaikka vähän ihmetystä aiheutti asentaessa. Kokemukset uupuvat vielä, yhteistä taivalta ei ole kuin 3km. Jos yhtään on ajelusäätä viikonloppuna niin kenties sitten voi enemmän sanoa.

Ztechnikiä parempi vaihtoehto ainakin minulla oli ennen tuota MRA spoileria Turhatekin spoileri, siis tämä:
    http://shop.touratech.se/SE/Catalog/...44-0750-0.html

Tuokin olisi ylimääräisenä.
    Sulla on ilmeisesti Adventure malli ?

Tämä Z2242 on tosiaan perus gessun lasia 5cm korkeampi ja leveämpi .
    Jos jollakin sellaisesta on kokemusta niin mielipiteitä otetaan kiitollisena vastaan.

Kävin hetki sitten ajamassa 150 km lenkin ja kokeilin ton vakiolasin eri asentoja.
    Täytyy kyllä sanoa että en kyllä oikein huomaa mitään ero eri asentojen välillä .
    Istuin on matalammassa asennossa ja pituutta 178 .

Kypärä ei sinänsä tärise , ainoa negatiivinen on toi kypärämelu kahteen edelliseen nakupyörään
    verrattuna. Olihan tämä tiedossa ja tulihan aikoinaan kokeiltua eri laseja FJ Yamahaan ja
    aina meni vain huonompaan suuntaan. Lopuksi asensin vakiolasin takaisin
    Viimeksi muokannut: GSR600; 20.04.2012 klo 00:36.
    R 1200 GSA LC

Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
    Lainaa GSR600 kirjoitti Katso viesti
    Sulla on ilmeisesti Adventure malli ?
    Kyllä vaan.

Uset yksilöthän ovat saaneet avun siitä että ovat laittaneet ne ADV wingletit normi gessuun.

Btw, yhtä lyhyitä ollaan eikä tuo normi adv ikkunakaan autuaaksi tee. Usko on luja tuohon spoileriin. Voi sitten pettyä enempi.
    MRA X-screen on pultattu kiinni alkuperäiseen ADV lasiin. Säätö ja kiinnitysmekanismi on hyvä vaikka vähän ihmetystä aiheutti asentaessa.
    X-creen harkinnassa mutten löytänyt asennusohjetta mistään... Pitikö klasiin porata reiät että perusmallin x-creenin sai kiinni?

Tosin myös klemmariversio löytyisi, olisikohan tuosta mihinkään:

Edit: No, asennusohje löytyi googlettamalla x-creen xcc eli homma sitä myöten selvä...
    Viimeksi muokannut: s&amp;s; 22.04.2012 klo 13:26.
    Lainaa s&s kirjoitti Katso viesti
    Pitikö klasiin porata reiät?
    En minä ainakaan mitään reikiä porannut, noilla leuoilla kiristelin paikalleen.

200km testiajoa takana. Selvästi paras systeemi tähän mennessä. Valittamista tulee silti. Tuo koko hässäkkä kiinnikkeineen painaa kuitenkin sen verran paljon, että se orkkis ADV lasi joutuu joustamaan aika tavalla. Hiekkatie ja montut voi viedä orkkiksen eläkkeelle, sen verran pahasti heiluu. Voi olla että joutuu sen TT tuen vielä hommata.
    https://lh3.googleusercontent.com/-k...9022012547.jpg

Tuollainen se on nyt .
    Adventuren klasi ja alaohjaimet ja ite vuoleskelin tuollaiset levikepalat kun Saksasta pleksille tulee kilohintaa
    5000eur/kilo
    Mutta olisihan se jalossa muodossa .
    Noilla lisävalon tukiraudoilla lasi on kiinni navin kiinnitysraudassa ja on mielestäni tukevampi kuin
    Adven oma kiinnitys .
    Tuon kiinnityksen jälkeen minulla kypärämelu loppui lähes kokonaan kun lasi ei tärise ajossa eli muuttui vienoksi huminaksi vain.
    Tietysti kypärät ovat hyvät ,eli BMW system 4 ja Bilteman systeemikypärä
    Triumph Tiger 800 XRX

Valittamista tulee silti. Tuo koko hässäkkä kiinnikkeineen painaa kuitenkin sen verran paljon, että se orkkis ADV lasi joutuu joustamaan aika tavalla. Hiekkatie ja montut voi viedä orkkiksen eläkkeelle, sen verran pahasti heiluu. Voi olla että joutuu sen TT tuen vielä hommata.
    Taidanpa sitten jatkaa katselua... Orgisklasi ei tosiaan ole jämäkintä tavaraa, lisäksi aiemman mopedin klasi lohkesi ihan itsestään säätömuttereiden kiinnityspisteiden ympäriltä joten luotto kestävyyteenkään ei ole huipussaan.
    Taidanpa sitten jatkaa katselua... Orgisklasi ei tosiaan ole jämäkintä tavaraa, lisäksi aiemman mopedin klasi lohkesi ihan itsestään säätömuttereiden kiinnityspisteiden ympäriltä joten luotto kestävyyteenkään ei ole huipussaan.
    Kyllä ne kiinnityskohdat taitaa halkeilla melkein kaikissa vehkeissä. Mutta valinta on tehtävä ja jos jotain rikki menee niin sitten käydään kaupassa. Ilmavirrassa tuo x-screen pysyy kyllä paikallaan.

Z-technik on kyllä ollut löysintä tavaraa näistä mitä minä olen kokeillut. Ja se tuli liian ylös, jalkatapeilta ajaessa tuntuu että lasi ottaa kurkkuun kiinni
    Kyllä ne kiinnityskohdat taitaa halkeilla melkein kaikissa vehkeissä. Mutta valinta on tehtävä ja jos jotain rikki menee niin sitten käydään kaupassa. Ilmavirrassa tuo x-screen pysyy kyllä paikallaan.
    Joo, mun aiempi mopedi oli siis myös GSA ja ensimmäinen jossa klasi lohkesi "itsellään"... Meinasin vaan että jos x-creen vaikuttaa liian painavalta, passaan sen suosiolla ja katselen muualta.
    Joo, mun aiempi mopedi oli siis myös GSA ja ensimmäinen jossa klasi lohkesi "itsellään"... Meinasin vaan että jos x-creen vaikuttaa liian painavalta, passaan sen suosiolla ja katselen muualta.
    Ei se itse lasi paina juuri mitään mutta ne kiinnitysleuat on ihan rautaa. Selvästi kevyempi asennus tuosta tulisi jos malttaisi/uskaltiasi ottaa poran käteen ja vetää kiinni ilman niitä leukoja. Siinä on riskinä tietty se, että sitten lasi lohkee niistä DIY reikien kohdilta.

Tajusinpa juuri, että ei se TT supportti ole kuin GS:iin joissa sitä ylempää tukea ei ole laisinkaan. Ei saa siitä apua.
  27.  
    Testasin itse myös tuon MRA:n X-screen spoilerin GSA:han. Rautaklimpit tosiaan painaa sen verran että orkkispleksi tärisee aika pahasti. Lisäksi noilla raudoilla asennettuna ei voi käyttää spoilerin pidempiä varsia, koska spoileri nousee yläasennossa liian ylös ja ala-asennossa jää liian alas. Puoleenväliin jätettäessä spoilerin ja pleksin väliin jää taas järkyttävä rako... Iman noita varsia toimii aika mallikkaasti noin 5cm pleksinjatkeena jonka kulmaa voi säätää, toimii ainakin 189cm mittaselle loistavasti. Miinusta tulee siitä että spoileri on hiukan näkökentässä ja sitä ei saa tarvittaessa laskettua alas tien päällä.

Seuraavaksi kokeiluun kiinnitys ilman noita rautakiinnikkeitä (=reikien poraus) ja asennus noilla mukana tulevilla pidemmillä varsilla. Reiät niin alas (huomattavasti alemmas kuin noilla rautaklipseillä) että kun spoilerin kääntää ylös niin se korottaa sen n. 5cm pleksiä ja vastaavasti kun sen kääntää alas, niin spoileri on pois näkökentästä ja ikäänkuin "pois käytöstä"....
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12