Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 148:sta
  1. #31
    Tällaiset on kaiken pahimpia

  2. #32
    Lainaa (hra1150 @ Heinä. 26 2010,08:23) kirjoitti
    Tällaiset on kaiken pahimpia

    Niinnonkii.... Pitäsköhän maalata oma vaaleanpunaiseksi...
    <p>2002-2014</p>
  3. #33
    Lainaa (Staga @ Heinä. 25 2010,21:52) kirjoitti
    Adve, harvempi jamppa ajaa tankilla maaten liikenteen seassa, myöskään tilanne jossa kuljettaja pitää havaita suoraan edestä ei ole ihan yleisimmästä päästä, jos olisi niin kyllä se peli olisi jo pelattu siinä vaiheessa.
    Kaikki väri auttaa havaitsemaan motoristin, voit toki vapaasti olla eri mieltä kuten varmasti oletkin
    Väärin.

    Mitä se väri auttaa jos se ei näy.

    Hihat ja kypärän väri saattaa jeesaa jonkin verran jos oikeesti päätä pakottaa oma näkyvyys noin paljon kannattaa ostaa neon-värinen MP (tai valkoinen) jossa on katteet ja eikä mitään hurlidurlia.

    Tai olla välittämättä vittujakaan ja ostaa just sen väriset ajovarusteet mitä haluaa tai ajaa alasti, suomi on vielä melkein ehkä vapaa maa, oma valinta.
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
  4. #34


    Bemarin katteet on sillai puuttelliset, että sääri näkyy vielä.

    Pyörän värit on tarkoin valittu taustan mukaan. Kromiosien häiritsevä välkehtiminen edellyttää huolellisuutta, niiden pinnalle muodostuvaan heijastuksenestokalvoon ei tule koskea minkäänlaisella rätillä tms.

    Teipit lampun päällä tarkastetaan aina ajoon lähdettäessä, tietty.


    *Iku



    Mitään en yritä mutta parhaani lupaan
  5. #35
    Itse ajan kyykyllä. Liiviä en käytä enkä käytä ellei pakoteta. Siitä huolimatta olen sitä mieltä, että liivit parantavat näkyvyyttä. Olipa se moottoripyörä mikä tahansa. Kyykylläkään ei ajeta maksa tankissa koko ajan. Taajamat ja muut siirtymät mennään aikas pystyssä ja siellähän sitä näkyvyyttä eniten tarvitaan.

    Laitanpa tähän linkkinä pari kuvaa PK-ajoista 22.7. Ei ole minun ottamiani vaan Pupun. Huomatkaa kuvaajan sijainti, voisi olla vaikka sivutie ja sieltä autolla tulossa...mitenkäs noi valot näkyykään? Katsokaa tuosta ekasta linkitetystä kuvasta muutama kuva eteenpäin...2706603 ja 2706604.


    Pupusen kuvat
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  6. #36
    Jos moottoripyörän kokoista esinettä ei näe, niin vika on jossain muualla kuin moottoripyörässä.
    Jos liivejä harkitaan, niin silloin se pitäisi tulla myös mopoilijoille, mönkijöille, polkupyöräilijöille, jalankulkijoille yms. tienkäyttäjille.

    Ps. Minulla erittäin keltainen Seat farmariauto. Siihen törmättiin parkkipaikalla sen takia, kun minuun törmännyt autoilija ei nähnyt minun kirkkaan keltaista autoa. Ei se keltaisuus aina auta, kun aito puusilmä sattuu vastapeluriksi.
  7. #37
    Lainaa (BadToThe Bone @ Heinä. 25 2010,23:56) kirjoitti
    Black is Black *.
    Näinhän se on. Eikä sitä voi muulla korvata.

    Vai onko neonkeltainen uusi musta?

    (Tähän voisi joku näppärä photoshopata kuvan Marlon Brandosta "Wild Ones'issa" tai
    Peter Fondasta "Easy Riderissa" tai vaikkapa Fonziesta - neonkeltainen huomioliivi päällä!!!)
    ZZR 1200
  8. #38
    noissa pupusen kuvissa erottui parhaiten iso mies FJR n päällä valkoisissa ajotamineissa.
    Itse olen laiska pesemään ajokamppeita joten tuo musta on valikoitunut sen takia väriksi, seuraavan kypärän kyllä hankin jonkun neonkeltaisen tms.

    eilen imatralta palatessa Inkeroisten suunnalla säväytti se kaveri jolla on valkoinen fjr, valkea kypärä ja valkeavartiset hanskat. hänet kyllä huomaa muutkin. (ja käsi nousee iloisesti tervehdykseen joten eihän se voinut olla oikea posliini. kuka tuntee hänet, voisi kysellä värien vaikutuksesta)
    TRX850 -96
    XT500 -80
  9. #39
    Kiitti kivoista kuvista!
    Olisitteko vielä vähän suurempina niitä saanu liitettyä



    Triumph Daytona 675 -08
  10. #40
    Lainaa (lario @ Heinä. 26 2010,09:15) kirjoitti
    kun minuun törmännyt autoilija ei nähnyt minun kirkkaan keltaista autoa. Ei se keltaisuus aina auta, kun aito puusilmä sattuu vastapeluriksi.
    Vähän samansuuntaisia havaintoja, kun ajelin viikon verran tuttuni tipunkeltaisella Goldwingillä, osumia tosin ei onneksi tullut, mutta edelleen riitti niitä, jotka osoittivat aikeita kääntyä tai tulla sivutieltä eteen. Sitä oli alkuun hieman hankala uskoa todeksi, koska jos ´ei havaitse´ tuon kokoista pyörää kirkkaankeltaisena, sitten ei taida havaita paljon mitään muutakaan!

    Mutta pointti tuossa näkyvyysasiassa lienee kuitenkin siinä, että parempi erottuvuus silti vähentää onnettomuuksien kokonaismäärää.

    Eli edelleen liikenteessä ovat he, jotka eivät mitään havaitse - edelleen motoristin tulee, kuten ennenkin, ihan ITSE varmistaa se, ettei joudu yliajetuksi, koska muihin ei voi luottaa - mutta keskiverto autoilija kuitenkin havaitsisi paremmin motoristin, joka ei ole täysin mustissa tai harmaissa.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  11. #41
    Parhaiten tähän motoristin näkyvyysongelmaan auttaisi kaikille autoilijoille määrättävä vuosittainen näkötarkastus
    ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
  12. #42
    Lainaa (_pepe_ @ Heinä. 26 2010,09:57) kirjoitti
    Kiitti kivoista kuvista!
    Olisitteko vielä vähän suurempina niitä niitä saanu liitettyä
    Ei pystynyt. Yritin kyllä, mutta ohjelma ei hyväksynyt liittämistä.

    Muista Sinäkin näkyä!
  13. #43
    Kolmion takaa tulleen kylkeen posauttaneena edelleen sitä mieltä että kotilokuskit mieltävät yksivaloiset mopoiksi sanotaan mitä hyvänsä.Vuosittaiset näöntarkastukset pakollisiksi.Televisioon kunnon tietoiskuja sekä kuvia+filmiä siitä mitä tapahtuu kun lykkää sen kotilon keulan siihen etuputkien eteen.
    K3ssu
    Intruder M1500R vm.-10
  14. #44
    Tää suomen turvallisuuskeskustelu on mun mielestä vähän vääristynyt.

    Täällä mantra on "näkykää!"
    Muualla maailmassa ,mitä oon kampanjoita huomannu,se on "katsokaa!"
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  15. #45
    Kyllä "katsominen" on se tärkein homma hengen säilyttämiseksi. Tosin ei tuosta "näkymisestäkääN" haittaa ole.

    Kun aloitin motoristin uraa joskus vuonna 2003 (tai jotain), niin yksi parhaista neuvoista joita sain oli se, että "kun pistät kypärän päähän, niin kuvittele olevasi näkymätön".

    Tuo neuvo on pelastanut monesti, kun puusilmä on yrittänyt ajaa eteen milloin mistäkin.

    Edelleen noudatan samaa sääntöä, vaikka se välillä unohtuukin.
    * * * * * * * * * * *

    Tää on allekirjoitus!

    * * * * * * * * * * *
    Suzuki GS 450E (vm. 1988) -->
    Suzuki GS1100G (vm. 1983) -->
    Yamaha FJ1200ABS (vm. 1992) -->
    Yamaha FJR1300A (vm. 2008) -->
    Ei tiedä vielä
  16. #46
    Lainaa (suzuki_GS1100G @ Heinä. 26 2010,10:54) kirjoitti
    yksi parhaista neuvoista joita sain oli se, että "kun pistät kypärän päähän, niin kuvittele olevasi näkymätön".
    Tänä aamuna viimeksi Kehä I länteen Tre-tien liittymässä tuo tuli todettua. "Joku" jossain aivokopassa sanoi jo hyvissä ajoin että tuo tulee päällä ja eikös kohta blondi tunkenutkin Volgaansa aika vauhdilla, vilkutta, suoraan eteeni. No "varoituksen" johdosta oli jo handu kaffalla ja jalka polkimella niin ei ollut kummoinen suoritus stopata mopoa niin että mamma pääsi ruåtsin kirouksensa kanssa menemään. Vaan kyllä siellä kotilon kopissa tapauksen jälkeen rupesi pää pyörimään niin että ei oikein tiennyt mitä mamma meinaa seuraavaksi. Aikansa vatkattuaan sitten arpoi Kehää pitkin seuraavalle, sisemmälle kaistalle, pois edestäni ja sinne johonkin se sitten jäi, kevyen kaffan kääntöni jälkeen
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  17. #47
    the thrill seeker Bem-Ari:n avatar
    Liittyi Feb 2009
    Pirkanmaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Aapo @ Heinä. 25 2010,22:30) kirjoitti
    Samaa mieltä AXP:n ja HiTec:n kanssa. Aina on tullut ajeltua mustissa kamoissa ja nykyinen mopokin on musta. Toissa syksynä askartelin xenonit kiinni ja ihan selvästi huomaa autoilijoiden ja muiden tielläliikkujien huomioivan paremmin. Motareillakaan harvemmin jää kukaan siihen vasemmalle kaistalle eteen kukkumaan.
    Samaa mieltä,xenon-muutossarjan asentamisen jälkeen mielestäni
    eteenkiilaamiset moottoritiellä vähentyneet selvästi ja varmaan ne kolmion takaa tulevatkin huomaavat paremmin.Pyörä ja ajovarusteet jostain syystä kaikki mustia.
    <p>Man cannot live on beer only.
    Helkama,Sachs,Tunturi,Hånda,Kawasaki;Suzukeita 5kpl,pari Kawasakia,kaksBemaria,ZZR 1400 SE,Triumph Tiger 1200 XRT,nyt 2 Kawasakia ja BMW K1300 GT.
  18. #48
    No onneksi se ei taida täällä Kekkoslovakiassakaan onnistua tuo ihmisten pukeutumisen määrääminen vrt. P-Korea mutta voi se olla tulossa. Mutta täähän on tyypillistä Kekkoslovakiaa, kun ei syyllisille voida mitään ruvetaan riivaan uhreja eli se on sun syys kun olit liikkeellä tähän aikaan ja se on sun syy kun sulla oli noi vaatteet. Siinä kun makaat romuna baanalla tulee paskalakit sanoon että "oota rauhassa me tullaan antaa sulle kohta sakot mut ensin täytyy hommaa terapeutti tolle autoilijalle."
    tapsa
  19. #49
    ^Komppaan edellistä,näinhän se on. Ei kaikki huomaa edes hälytyksessä olevaa ambulanssia, mutta vilkut ja sireenit päällä se ajaa siksi että suurin osa sen havaitsee.
    Ja ei kai nyt kukaan oikeasti väitä ettei näkyvä vaatetus lisäisi turvallisuutta, ei se edes paljoa tarvitse pilkistää sieltä katteen takaa, kun se jo lisää näkyvyyttä...mutta kun se ei sovi imitsiin että pelastusliivit päällä ajellaan,rispektihän siinä kärsii.
    Kova karju ja pyörä, sitten kokonaisuuden pilaa naurettava turvaliivi. Ei kovat jätkät liiviä käytä....vaarallinen harrastus alkaa näyttää liian turvalliselle,vaikka toden perään kyllä niitä alle ajavia autoja silti riittää ei siitä ole pelkoa....mutta jos se liivi vähentää vaikka 10 prosenttia noita alle pyrkiviä ja juurikin se tappava auto on noiden joukossa....kuka tietää....
    Itsellä ei liiviä ole, mutta kohta varmaan on....
  20. #50
    Joku se vaan tässäkin ajattelussa mättää. Mikä se on se kovan jätkän image??? Miksi siihen pitäisi puuttua?? Jos joku näyttää joltain, pahimmassa tapauksessa ihan itseltään, onko se joltain pois? Oisko se joku saavutus kun saisi määrätä miten "niiden" tulee pukeutua? "Ne aina ohittaa, niille pitää laittaa kanapojankeltaiset liivit, siinäpä leikkii kovista sitten, nih". Tähän ei kukaan voi ikinä sanoa mitään, koska "huomioväriset liivit parantavat näkyvyyttä". Noin, siinä se on taas kerran. Kuka tämän ikinä voisikaan kiistää ja jos yrittää niin on ihan varmana - kovis. Miksi tämä keskustelu kääntyy aina tähän? On tämä outoa, samaa huttua kuin "isot koneet kompensoi pientä..."

    Huomiovärillä maalattu kotilo jyrää

    So What?? Ja tämä edistää liikenneturvallisuutta miten? Pakataan jalankulkijat kuplamuoviin, kai autotkin pitäisi maalata standardilla huomivärillä. Sielläkin voi joku kovis yrittää päteä!


    t. Vasemman käden lapanen, selkärangaton tissiposki
    "En mää *täss syyllist kaipaa yhtikäs, Lahtist ja konekiväärii mää kaipasin"

    Clutch - The Regulator
  21. #51
    Tuosta näkymisestä tiedä.
    Jouduin uusimaan satulanpäälisen. Pyörä on valkoinen joten tein sen värisen päälisen. Nyt ei ole lähdön jälkeen tarjolla aamiaista. Siis paistetut munat ja pekoni...
    Vaalea asuna ja kypäränä helteellä (siis yli 10*c) toimii.
    virkamies
  22. #52
    Järkevämpi ois värjätä kaikki kännykät huomiovärillä, niin huomais millon se futismutsi on puhelimessa eikä kolmion takana.
    Suzuki DL1000 V-Strom
  23. #53
    Lainaa (leinoan @ Heinä. 27 2010,12:19) kirjoitti
    ^Komppaan edellistä,näinhän se on. Ei kaikki huomaa edes hälytyksessä olevaa ambulanssia, mutta vilkut ja sireenit päällä se ajaa siksi että suurin osa sen havaitsee.
    Ja ei kai nyt kukaan oikeasti väitä ettei näkyvä vaatetus lisäisi turvallisuutta, ei se edes paljoa tarvitse pilkistää sieltä katteen takaa, kun se jo lisää näkyvyyttä...mutta kun se ei sovi imitsiin että pelastusliivit päällä ajellaan,rispektihän siinä kärsii.
    Kova karju ja pyörä, sitten kokonaisuuden pilaa naurettava turvaliivi. Ei kovat jätkät liiviä käytä....vaarallinen harrastus alkaa näyttää liian turvalliselle,vaikka toden perään kyllä niitä alle ajavia autoja silti riittää ei siitä ole pelkoa....mutta jos se liivi vähentää vaikka 10 prosenttia noita alle pyrkiviä ja juurikin se tappava auto on noiden joukossa....kuka tietää....
    Itsellä ei liiviä ole, mutta kohta varmaan on....
    Toi ylläoleva ei oikein auennut mutta siin ei kai ollutkaan mitään mulle. Pointti mun viestis oli että toistaiseksi pidän henkilökohtaisena oikeutenani pukeutua niin kuin haluan. Jos vuonna -79 ostin nahkarotsin ja olen sen kanssa siit lähtien ajanu niin se on mun asiani. Yhtähyvin olisin voinut ostaa Aku Ankan merimiespuvun jos se olis vastannut tarkoitustaan.
    Se mitä yritin viestittää oli että on tää ihme systeemi: jos Jakiksen Lare ei osaa kipee puuhun niin sen sijaan et sanottais Larelle älä kiipee puuhun niin sanotaankin kaikille muille älkää kiivetkö puuhun ku Lare ei osaa.
    tapsa
  24. #54
    Kyllä puuhun kiivetessäkin kannattaa pukeutuu oranssiin huomiohaalariin ja käyttää xenon-otsalamppua ettei oravat hypi silmille.
    Ducati Monster S4R -04
    Ducati SS600 -95


  25. #55
    Lainaa (specka @ Heinä. 26 2010,10:21) kirjoitti
    Tää suomen turvallisuuskeskustelu on mun mielestä vähän vääristynyt.

    Täällä mantra on "näkykää!"
    Muualla maailmassa ,mitä oon kampanjoita huomannu,se on "katsokaa!"
    Juuri näin! Esim. Briteissä
    Honda CB600F Hornet
  26. #56

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (Midas @ Heinä. 26 2010,08:09) kirjoitti
    Lainaa (TwinTenox @ Heinä. 25 2010,23:35) kirjoitti
    Valkoisella farkkumondeolla on kyllä ihan mielenkiintoinen vaikutus aina välillä. * Mietin tossa tuon tenavan takia vielä takasivulasien ja takalasin tummennusta. Sitten vois vielä pistää ison navin kojelaudalle. *
    Hopeinen farkku RS Octaviakin toimii hyvin. Kun vielä lasit ovat tummat. * Kovasti käy edellä ajavien katse taustapeileissä. *
    Johtuiskohan siitä että Urhonkadulla asuu myös hopeinen Octavia...
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  27. #57
    Lainaa (Bem-Ari @ Heinä. 27 2010,09:23) kirjoitti
    Lainaa (Aapo @ Heinä. 25 2010,22:30) kirjoitti
    Samaa mieltä AXP:n ja HiTec:n kanssa. Aina on tullut ajeltua mustissa kamoissa ja nykyinen mopokin on musta. Toissa syksynä askartelin xenonit kiinni ja ihan selvästi huomaa autoilijoiden ja muiden tielläliikkujien huomioivan paremmin. Motareillakaan harvemmin jää kukaan siihen vasemmalle kaistalle eteen kukkumaan.
    Samaa mieltä,xenon-muutossarjan asentamisen jälkeen mielestäni
    eteenkiilaamiset moottoritiellä vähentyneet selvästi ja varmaan ne kolmion takaa tulevatkin huomaavat paremmin.Pyörä ja ajovarusteet jostain syystä kaikki mustia.
    Samaa ollut itsekkin huomaavinani. Nyt tulee vielä hyvä tilaisuus todeta tämä, kun pitää vaihtaa normipolttimo takaisin siksi aikaa kunnes uusi xenon-polttimo tulee postissa viallisen tilalle.
  28. #58
    Ikirokkariahoittelut,Pechan 1 sivun vikaa viestiä piti kompata, mutta helle sumentanut loputkin ja ketju olikin jo ties missä...
  29. #59
    Lainaa (leinoan @ Heinä. 27 2010,17:30) kirjoitti
    Ikirokkariahoittelut,Pechan 1 sivun vikaa viestiä piti kompata, mutta helle sumentanut loputkin ja ketju olikin jo ties missä...
    Mitäs tosta. Vähän mietinki et tuskin sulla mulle mitään. Häristään ku viel on kesä
    tapsa
  30.  
  31. #60
    mitenkähän on kun mulla on musta auto tummilla laseilla,pitäsköhän ajella liivit päällä jotta huomattas. jaa mut se onkin niin iso kun kulkee neljällä kumilla.mopo on kyllä valko/sini/musta ja aika hyvin on huomioitu,jotkut vaan on puusilmäisiä.
Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen