Tuttuun tapaan takarengas tuppaa kulumaan eniten keskeltä, ja mutkiin taitto aiheuttaa jo pientä venkoilua renkaan kallistuessa kantin yli.
Eli onko mahdollista, että muokkaisi rengasta siten, että hioisi/raspaisi tuon syntyneen kantin pois?
Pyörä takapukilla ylös, rengas pyöriin tyhjäkäynnilla (tai kaveri pitämään kaasua?) ja jollain raspilla tms. tasottaisi kantin pois.
Tyhmää? Säästöä nyt ei kauheita synny, ehkäpä muuan tuhat km lisää ikää renkaalle.
Mutta löytyykö periaatteessa estettä?
Honda CB 750 k7 (Tuutti) 1979 -> Triumph Speedmaster 2006 -> HD FXDB Streetbob 2007 -> Triumph Street Triple R 2010 -> Suzuki DR 650 R 1993
Ratapäivä ja reilulla kaasulla avauksia mutkista? Huomattavasti hauskempaa kuin raspeilla leikkiminen..
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Otahan pienet burnikset vaikkapa märällä asfaltilla, jos ahdistaa sudittaa kuivalla. Kallistele pyörää ja pidä aina hetki mahdollisimman vinossa ja heilauta nopeasti keskikohdan yli, ettei siitä kulu turhaan. Tarkista tulos välillä. Asfaltin laatu on syytä olla suht sileää ja suoraa.
Tuossa raspitouhussa lienee suuremmat riskit.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Katselinkin tuossa aiemmin noita .orgin ratapäiviä, eivät vain osu kohdalleen omien aikataulujen kanssa. Kova polte radalle on kyllä!
Kokeillaas tuota kuminpoltto-osastoa enshätään, kiitos neuvoista.
Honda CB 750 k7 (Tuutti) 1979 -> Triumph Speedmaster 2006 -> HD FXDB Streetbob 2007 -> Triumph Street Triple R 2010 -> Suzuki DR 650 R 1993
KUMINPOLTTO ON LAITONTA ja rikollista!!!!! *(mjtee @ Heinä. 13 2010,07:44) kirjoitti
![]()
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Jos ei ole mahdollisuutta käydä radalla säännöllisesti ja haluaa silti pitää kortin hallussaan, ei tuohon vaivaan ole olemassa ratkaisua..![]()
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
No voi hitto. Nyt musta taitaa tulla kriminaali. Ja menin vielä näin julkisesti ja etukäteen tunnustamaan rikolliset aikeeni.
Honda CB 750 k7 (Tuutti) 1979 -> Triumph Speedmaster 2006 -> HD FXDB Streetbob 2007 -> Triumph Street Triple R 2010 -> Suzuki DR 650 R 1993
Tätä kun harrastat yhden päivän: http://www.youtube.com/watch?v=sBrT-iuH-zY
Itse tosin suuntaisin radalle..
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Tällä konstilla olen itsenyt pari rengasta pyöristänyt ja hyvät on tullut. Tuppaa itsellä kuluu renkaat kyljestä ja keskeltä loppuun, siihen väliin jää sitten ilkeä patti joka lähtee hyvin savuna pois...(mjtee @ Heinä. 13 2010,07:44) kirjoitti
![]()
"Takapyörän kytkentä liukupyörintään!"(willik @ Heinä. 13 2010,08:21) kirjoitti
![]()
![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Onneksi täällä ei ole puhetta etupyörän kytkemisestä ilmaan.(shyhander @ Heinä. 13 2010,16:56) kirjoitti
Sitten tämä olis hyvinhyvin paheksuttavaa toimintaa!
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Lankkuun tekee sopivan loven. pyörä vaikka eturengas seinää vasten ja lankku sopivaan kohti maahan kiinni ja sitten kierroksia.
Ja taas maailma pelastuu
CBX 750 F 1985. Mittarissa 110tkm
DR 650 SE 1996. Mittari sekasin