Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 58:sta
    Kävin tänään pyöräyttään uudet michelin pilot road 2:set alle ja kävi todella paska tuuri ja takarenkaassa on joku naulan tms mentävä reikä ihan uran pohjalla! Ja kumi luonnollisesti aivan tyhjä.. Voisko joku neuvoa tyhmää ja kertoa voiko moottoripyörän renkasta etes paikata? Aattelin sitä että uskaltaako siihen paikattuun renkaaseen enää luottaa oikeen? Jos siihen vetäsee semmosen paikan esim mitä ne niihin autonrenkaisiin laittaa..
    Pistä paikka ja aja menemään, pitää paineesa tai on pitämättä.

Ei se rengas räjähdä kuten elokuvissa, että koko puoli maailmaa kuolee liekkimereen.
    Tulet saamaan osapuilleen kahdenlaisia vastauksia...

A. Heti rengas vaihtoon.
    B. Tubeless paikka paikoilleen ja ajat renkaan loppuun.
    Lainaa (Seikkailu_R @ Heinä. 22 2010,19:43) kirjoitti
    Tulet saamaan osapuilleen kahdenlaisia vastauksia...

A. Heti rengas vaihtoon.
    B. Tubeless paikka paikoilleen ja ajat renkaan loppuun.
    Tämä tuli heti mieleen kun luin kys. otsikon.
    Hehe no ei tietetenkään nii massiivinen tilanne oo sentään se räjähdys. Syö vaan miestä nii paljo tällähetkellä ku just sain renkaat pitkän oottelun jälkeen ja heti rikki! Voishan tuosta tietenkin yrittää syyttää rengas-onlineä että lähettivät rikkinäisen renkaan mutta kun ehin ajaa 30km kuitenki ennen tuota tyhjenemistä nii itellä se on täytynyt puhjeta. * Nooh revin taas huomenna takarenkaan irti ja vien sen rengaspajalle tutkittavaksi..Saavat sielä kahtoa mitä sille tehdään.

Paikkaa peliin. Kumi on muutenkin uusi niin paikka tarttuu hyvin.
    Elämä on vaarallista, siihen kuolee
    Lainaa (Kawa12 @ Heinä. 22 2010,19:45) kirjoitti
    Nooh revin taas huomenna takarenkaan irti ja vien sen rengaspajalle tutkittavaksi..Saavat sielä kahtoa mitä sille tehdään.
    Käy vaikka motonetistä tubeless-paikkkausvehkeet ja tuuppaa rompe reikään. Ei tarvi rengasta irrotella, eikä maksa paljon.
    Old Suzuki never dies, it just looks that way.
    Ehkä kuitenkin varmempi tapa ottaa rengas vanteelta ja laittaa sisäpuolelle paikka. Varmasti pitää.
    Tutkin tuossa tarkemmin rengasta ja näyttäs olevan 2 kohtaa mitkä vuotaa. Sentin välein pari semmosta 3mm levyistä viirua. Vois kyllä tuo sisäpuolen paikkahomma olla paras vaihtoehto tähän.
    Tää on tää Murphyn laki, että asiat menee vitulleen. Mulla on toistaiseksi käynyt aina niin että kun olen ostanut "uuden" (käytetyn) auton niin aina on mennyt rengas ekoina päivinä. Tuolla edellämainitulla "kamelinpaskalla olen ne korjannut.
    Mulla oli alku kesästä yhtä huono tuuri, 700 km ajetusta renkaasta rautapiikki läpi. Rengas paikattiin sisäpuolelta tubeless paikalla ja hyvin kesti niin kauan kuin pintaa oli. Lysti maksoi muistaakseni 48 €.
    Paikkaa peliin vaan, itse olen ajellut paikatulla renkailla, huomaamatta mitään eroa. Viimeisin mikä paikattiin, pyöri minun ja Mp seuraavan omistajan alla yli 10tkm ja n 2 ajokautta ennen kuin meni vaihtoon. Silloinkin syy vaihtoon oli ettei pintaa ollut enää jäljellä. Paikka kohtaakin sai oikein hakemalla hakea ennen kuin löytyi.

Jos joku ei halua ajaa paikatulla renkaalla, ostakoon uuden. Mutta kyllä nykyaikaiset paikat on hyviä kestäviä.

Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

Yamaha FJR 1300A -08
    Kesäkuussa paikkasin kesken euroturneen oman takakummin kamelinpaskalla ja hyvin on pitänyt, ajettu jo paikkauksestakin 3000km.
    Purkaan sen joutuu kumminkin...
    Taas kerran pitää antaa ääni näille tateille. http://www.stopngo.com/motorcycle.asp

Nämä eivät työnny keskipakovoimasta hitaasti ulospäin kuten kävi tuollaiselle paskalle ja asennus käy helposti ulkopuolelta.
    Multa saa halvalla 17 " 180 mm Diablon, jolla ajettu 40 km ja sitten paikattu. Odottaa irtonaisena Stadissa
    ... jotain piti muistaa
    Pistetään tähän nyt omia kokemuksia myös kehiin. Ostin uudet renkaat juhannuksen jälkeen. 9.7 Lofooteilla Leknesissä löyty naula renkaasta ja paikattiin tuolla tubeless paikalla, ei ongelmia. 16.7 löyty sitten pellin pala renkaasta ja paikkasin taas tuommosella Motonetin lakulla, jäi vuotamaan pikkusen. Tässä kohtaa vika voi olla asentajassakin. Nyt on sitten vielä noiden lisäksi paikkavaahdot renkaassa.
    Tuolla renkaalla onkin tuurit ollut kohdallaan, tähän mennessä ei ole kymmeneen vuoteen muuta tarvinnut kun vaihtaa uusia renkaita kun entiset on kuluneet loppuun.
    <br /><br type="_moz" />
    Niijoo vaihtoehto on tietysti, että voin ostaa halvalla puhenneen renkaankin.

Lupaan renkaalle nopean lopettamisen, ei kärsi paljoa.
    Lainaa (willik @ Heinä. 23 2010,08:53) kirjoitti
    Niijoo vaihtoehto on tietysti, että voin ostaa halvalla puhenneen renkaankin.

Lupaan renkaalle nopean lopettamisen, ei kärsi paljoa.
    itse voin myös vastaanottaa kyseisen renkaan.. lupaan sille hitaan ja kivuliaan kuoleman..
    omasta moposta alkaaki olla "liitu" vähä lopussa
    jokaisessa meissä asuu pieni ghostraider

zx-10r-04 ex
    dr-800s-93
    ktm duke 620 -96
    zx10-r -08
    Lainaa (willik @ Heinä. 22 2010,19:39) kirjoitti
    Ei se rengas räjähdä kuten elokuvissa, että koko puoli maailmaa kuolee liekkimereen.
    Juu ei varmaan räjähdäkään.

Tässä renkaanpaikkausasiassa on sellainen perusdilemma, että ammattimekatsu varmaan osaa arvioida, onko renkaaseen tullut reikä kooltaan ja muodoltaan sellainen, että se voidaan paikata. Sekä myös suorittaa paikkaamisen oikein.

Mutta käytännössä noita arvioidaan tienpäällä aivan itse, ja asennellaan myös paikkoja aivan itse. Silloin siinä on jo heti mukana todella paljon lisää muuttujia.

Ja sitten on vielä se seurakunta, joiden mielestä paikatuilla voi ja kannattaa ajaa esimerkiksi kolmeasataa, kun ´on ne ennenkin kestäneet´.

Se, että asiakkaat eivät noudata paikkavalmistajan ja rengasvalmistajan suosituksia tuossa asiassa, on varmastikin iso osasyy siihen, mikseivät läheskään kaikki huollot suostu asentamaan paikkoja ensinkään.

Eli: hyvin, hyvin tapauskohtaisia juttuja, joissa on hyvin vähän mitään absoluuttisia totuuksia. Ei suinkaan pelotteluna, mitään salatiedettä tuo ei ole, ja olen kyllä itsekin ajanut paikatulla renkaalla, varsinkin jos olen ollut jossain reissussa eikä vaihtokumia ole ollut lähellä.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
    Nimenomaan taas sitä pelottelua.

Jos se paikka ei pidä niin paineet ei pysy renkaassa, ei sen ihmeellisempää. Nettikirjoittelusta äkkiä voi joku ymmärtää, että tämmönen paikattu rengas on maailman yksi vaarallisimpia välineitä. Sen kanssa, kun ajaa niin koko maailma suurinpiirtein räjähtää ja kaikki kuolee. Tai sitten sitä ei kukaan asenna, kun pelätään henkesä puolesta. (silti foorumeilla pyörii esim. ite leikeltyjä jarrulevyjä ja näitä laitetaan pyöriin paikalleen hymyssä suin vaikka ovat äärimmäistä paskaa. nim. sivusta seurannut)

Tietty ainahan voi sanoa, että ajettaessa 300kmh (haha, suomessa) voi paikan pitävyys olla ongelma, tai huonolla tsägällä renkaan kudokseen tulla jotain... Äärimmäisen huonolla tuurilla. Mutta kukin tyylillään, ite oon sen verran köyhä että loppuun ajetaan tai poltetaan katuun se loppuun ja ostetaan joku uus jämä tilalle.

Tästähän tulikin kunnon provo *
    Lainaa (pecha @ Heinä. 23 2010,09:47) kirjoitti
    Tässä renkaanpaikkausasiassa on sellainen perusdilemma, että ammattimekatsu varmaan osaa arvioida, onko renkaaseen tullut reikä kooltaan ja muodoltaan sellainen, että se voidaan paikata. Sekä myös suorittaa paikkaamisen oikein.
    Jep! Mun renkaan on paikannut rengasliike, joka nimenomaan katto paikan, muodon ja koon todeten, että voi paikata, kun vaihdettiin paikalle mukana ollut uus. Olin silloin lähdössä vetäsemään 6000 km pitkin Eurooppaa, joten maksimoin varmuuden. Nyt se kumminkin on maannut kohta kas vuotta tallin nurkassa ja oon pannu aina uutta alle.
    ... jotain piti muistaa
    Lainaa (willik @ Heinä. 23 2010,10:48) kirjoitti

Jos se paikka ei pidä niin paineet ei pysy renkaassa, ei sen ihmeellisempää. Nettikirjoittelusta äkkiä voi joku ymmärtää, että tämmönen paikattu rengas on maailman yksi vaarallisimpia välineitä. Sen kanssa, kun ajaa niin koko maailma suurinpiirtein räjähtää ja kaikki kuolee.
    Huonosti asennettu paikka, taikka esim. reikä sellaisessa kohdassa, jossa rengas pääsee huomattavasti elämään ajon aikana, niin kyllä paikan irtoaminen on mahdollista. Miten se sitten vaikuttaa, riippuu taas hyvin monesta asiasta, esim. siitä, onko alla Jammu DT vai K1200LT. Eli paha on mennä yleistämään asiassa, jossa on todella monta muuttujaa mukana.

Mutta netissähän sekin onnistuu varsin kätevästi. Joten sovitaan, että mitään riskiä ei noissa kuitenkaan ole, koska sinä olet sen näin juhlallisesti meille kaikille taannut *

- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    Lainaa (pecha @ Heinä. 23 2010,11:12) kirjoitti

Jos se paikka ei pidä niin paineet ei pysy renkaassa, ei sen ihmeellisempää. Nettikirjoittelusta äkkiä voi joku ymmärtää, että tämmönen paikattu rengas on maailman yksi vaarallisimpia välineitä. Sen kanssa, kun ajaa niin koko maailma suurinpiirtein räjähtää ja kaikki kuolee.
    Huonosti asennettu paikka, taikka esim. reikä sellaisessa kohdassa, jossa rengas pääsee huomattavasti elämään ajon aikana, niin kyllä paikan irtoaminen on mahdollista. Miten se sitten vaikuttaa, riippuu taas hyvin monesta asiasta, esim. siitä, onko alla Jammu DT vai K1200LT. Eli paha on mennä yleistämään asiassa, jossa on todella monta muuttujaa mukana.

Mutta netissähän sekin onnistuu varsin kätevästi. Joten sovitaan, että mitään riskiä ei noissa kuitenkaan ole, koska sinä olet sen näin juhlallisesti meille kaikille taannut *
    Just.

Netissä asioita mitkä EI onnistu varsin kätevästi:
    - olla asiasta eri mieltä

Netissä asioita mitkä on lähes mahdotonta:
    - oma harkinta.

Asioita mitkä on tehtävä oman harkinnan mukaan:
    1. paikan irtoamisen mahdollisuus
    2. ajaako dt:llä vai bemmillä
    3. lisää syitä...

Kätevää sinällään että luotat netissä kirjoittavaan nimimerkkiin, muttet ite/ammattimiehen tekemään renkaanpaikkaukseen ollenkaan. Paikka saattaa vuotaa ja taas pääsee siihen ajatteluun että kaikki kuolee riippuen ajatko dt:llä vai bemmillä...
    Tästäkin tuli provo, mutta hyvin tuntuu uppoavan.
    http://www.pixmania.com/fi/fi/219950...etti-moot.html tällänen paketti on hyvä olla olemassa kun se rengas menee kumminkin puhki siellä korvessa.
    1600 GT
    Lainaa (willik @ Heinä. 23 2010,12:35) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Heinä. 23 2010,11:12) kirjoitti

Just.

Netissä asioita mitkä EI onnistu varsin kätevästi:
    - olla asiasta eri mieltä

Netissä asioita mitkä on lähes mahdotonta:
    - oma harkinta.

Asioita mitkä on tehtävä oman harkinnan mukaan:
    1. paikan irtoamisen mahdollisuus
    2. ajaako dt:llä vai bemmillä
    3. lisää syitä...

Kätevää sinällään että luotat netissä kirjoittavaan nimimerkkiin, muttet ite/ammattimiehen tekemään renkaanpaikkaukseen ollenkaan. Paikka saattaa vuotaa ja taas pääsee siihen ajatteluun että kaikki kuolee riippuen ajatko dt:llä vai bemmillä...
    Tästäkin tuli provo, mutta hyvin tuntuu uppoavan.
    Käsitit ihan väärin. Kritisoin vain ja ainoastaan sitä, että mennään jakelemaan jotain kovin yleispäteviä ohjeita asiassa, jossa ei ole oikeastaan mitään yleispätevää olemassa.

Suosituksia - niitä internet on aina ollut turvoksissa, ja tulee varmaan aina olemaan. Sekä päteviä että vähän vähemmän päteviä. Joku kysyy jotain asiaa, ja toinen sitten vastaa siihen - omasta näkökulmastaan.

Mutta onneksi tässä rengasasiassa on nyt selvät sävelet, koska nimimerkki "willik" henkilökohtaisesti takaa meille kaikille paikkausten hyvyyden. Aamen.
    Uskaltaakohan paikkaamattomalla, ehjällä renkaalla ajaa? Siihenhän voi milloin tahansa tulla reikä, jolloin se muuttuu yht'äkkiä yhtä vaaralliseksi kuin paikattu rengas josta äkisti irtoaa paikka. Nyt pelottaa.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
    Entä eturengas? Voiko paikata vai pitääkö kytkeä ilmaan?

hooondaaa
    itekki paikkailin viime syksynä renkaan kamelinpaskalla (tubeless paikka). Maksoi 10 e sarja muistaakseni ja kesti sen mitä rengaskin. Ja myös kovaa ajoa. Vähän paineita vaan seurailin tarkemmin.
    Kawasaki Zx6R -01

Taatusti motoristiystävällinen leirintäalue: Camping Nyyssänniemi
    Lainaa (MrEre @ Heinä. 23 2010,13:51) kirjoitti
    Entä eturengas? Voiko paikata vai pitääkö kytkeä ilmaan?

Kytke ilmaan. Heti. Ja jos pystyt niin pidä rengas ilmaan kytkettynä myös valoissa. ;)
    Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

Yamaha FJR 1300A -08
  30.  
    Noniin nyt on renkaassa paikat ja pitää ilmat vielä ainakin. Ensimmäinen reikä meni sillä tavalla millä vedetään se paikka sinne reikään ja toinen paikattiin sisäpuolelta. Nyt ei voi ku toivoa pitkää ikää renkaalle. Ensimmäinen kommentti oli oli rengaspajalla että eivät saa paikata moottoripyörän renkaita. Oikeen virallinen kielto tullut siittä. Nooh paikat siihen kuitenki sai.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen