Sehän on aivan yhtä helppoa kuin putoavassa hississä hyppää ilmaan vähän ennen kolahtamista ja kävelee muina miehinä ulos(TripleTwin @ Heinä. 23 2010,12:02) kirjoitti
![]()
Kyllähän on jutut, no tietty kiva harjootella ponnistusta välillä *![]()
![]()
XV 1100
No prätkämiehistä Ahosen Jannehan on sitten todella hyvässä turvassa, kun voisi kuvitella löytyvän jaloista tuota ponnistusta vähän reilummin kuin tavallisella taapertajalla... hänen on varmaan täytynyt kyllä asentaa pyöräänsä vahvistetut jalkatapit, ettei ne napsahda poikki juuri kriittisellä hetkellä eli siinä ´hyppyrin nokalla´...![]()
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Samalla ku ainoa vaaratekiä on kuljettaja(polip @ Heinä. 23 2010,16:11) kirjoitti
![]()
Eipä tainnut tuo törmäystestinukke ponnistaa eikä seisoa tapeilla.(Nomad @ Heinä. 22 2010,22:10) kirjoitti
Itse ole nähnyt valvontakameran videon jossa kusni nousi seisomaan tapeille ja pyörän osuessa autoon, pyörän perä nousi ilmaan ja kuski sinkosi siitä auton yli.
Ei silti, voi ne niskat taittaa laskussakin, mutta vielä todennäköisimmin autoon törmätessä.
Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
kannattaa välttää päin ajamista. *kuulostaa melko itsestään selvältä, mutta kun katsoo turvavälejä tuolla liikenteessä, niin varsinkin kevarit ja naiset pikkucustomeilla ja scootterit pitävät jopa metrin välejä edessäajaviin autoihin, vauhdissa 60km/h:ssa.(eli mallikohtainen vaarallisuus lienee suuri pikkucustomeilla, kevareilla ja skoottereilla)
itse muistelen, että kevarille tuli pidettyä samanlaisia välejä. tilanteita oli aika paljon. luulin aina niiden johtuvan muista tienkäyttäjistä. ilmeisesti näin ei ollut, koska nykyään on tilanteita vähemmän.
kannattaa keskittyä väistämiseen / jarruttamiseen. *pyörä hidastuu niin nopeasti, että todennäköisesti kaikenlaiset hyppyvalmistelut ovat myöhässä. jos saa vaan vauhtia riittävästi pois, niin voi päästä alle ns seinäänjuoksu nopeuden, josta selviää paremmin.
oikeastaan kannattaa keskittyä siihen, että ottaa turvaväliä jos sitä saa. yleensähän sitä saa ihan ilmaiseksi.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Mie luulen että kustomit ja rentopyörät saattaapi olla huonompia kuin kyykyt koska luulisi että jos kyykyllä vetäsee vaikka betoniporsaaseen, niin kuski lentää kuin teräsmies eteenpäin ja ehtii nähdä korkeuksista oman talonsakin. Noissa muissa saattaa se ohjaustanko aiheuttaa lennon loppumisen suhteellisen aikaisessa vaiheessa.
Sanokaa mitä sanotte mutta minusta kaiken a ja o on se että autoilija huomaa mp:n. Valtavia eroja on omistamissani pyörissä. Teneren eteen tungettiin vähän väliä, BWM:n eteen muutaman kerran kesässä mutta tämän HD:n eteen ei ole kukaan ängennyt tänä kesänä, kilsoja jotain 9 t. Sanoisin että syitä on kolme - riittävän iso etukate, kolme valoa edessä (ja päällä aina) ja riittävän kuuluvat äänet. Äänistä olen huomannut että ennen kun bemarilla ajoi lintuparven ohi niin ne eivät päätään kääntäneet, nyt lähtee varikset ja naakat pientareelta ennen kuin kohdalla olen. Myös porot lähtevät, mutta suunta on milloin mikäkin. Ja autoilijat huomaavat takaa tullessani ihan eri tavalla kuin aiemmilla pyörillä...ei autoa ohittaessa ole kukaan ohitettava yrittänyt liiskata.
Heritage Softail -97 + S&S 124" (2030 CC)
tuli tuosta mieleen asia mitä en ole ennen tajunnut, että kun ajelin 954 hondalla vakioputkella, niin meinasin törmäillä lintuihin yhtenään, ihmettelin sitä silloin. painoin nyt merkille triplellä, että varikset lähtee pientareelta kuin pakoon sitä, eikä ole kyllä ollut ongelmia lintujen kanssa, kuten oli bladella. tietysti täytyy olla maaseutuvariksia, kun ei nuo kaupunkivarikset hirveesti mitään pelästy.kirjoitti
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Kannattaa myös huomioida se, että pyörällä kiinteään esteen törmätessä ei pyörän asento ole todennäköisesti se "rento" tasakaasulla ajettaessa oleva tasapainotila. Mitä suurimmalla todennäköisyydellä siihen törmäystilanteeseen tullaan aika tiukalla jarrulla, jolloin keula painuu alas ja perä nousee ylös. Tällöin myös tangon yli lentämisen mahdollisuus kasvaa, ja varsinkin jos kuski ymmärtää kevittää jaloilla itsensä tankin takaa ylös. Se on varma että kulkuset on hellänä jos ne tankkiin pamahtaa (Jossain raatokuvassa olen nähnyt jumalattoman painauman nivusten tekemänä ja muistaakseni kuskikin jäi kertomaan tarinaa tapauksesta), mutta henkikulta saattaa säästyä jos saa tähdättyä esim. sedanin takaosaan tai auton konepellin kohdalle. Toisaalta siitä olisi jo lyhyt matka onnistuneeseen väistöönkin...(jannep @ Heinä. 24 2010,01:56) kirjoitti
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Kaikki ei aina ole sitä miltä näyttää. Tankin lommo munien kohdalla ei tule munista vaan tankin venymisestä keulan/rungon taittuessa alle vetäen tankin etukiinnikkeistä tankin takaosan lommolle.(Juutana @ Heinä. 29 2010,22:18) kirjoitti
So What!