Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 42:een 42:sta
  1. #31
    Lainaa (TripleTwin @ Heinä. 23 2010,12:02) kirjoitti
    Lainaa (JayL @ Heinä. 23 2010,09:37) kirjoitti
    Lainaa (TripleTwin @ Heinä. 23 2010,09:10) kirjoitti
    Lainaa (lippa @ Heinä. 23 2010,00:06) kirjoitti
    Hyppyä juuri ennen törmäystä ainakin joissakin autokouluissa ohjeistetaan. Tiedän sen myös hyvin toimineen ja sillä on vältetty kuljettajan suora osuma auton kylkeen. Eri asia sitten kuka ajattelee siinä väistämättömässä törmäys tilanteessa vielä että mitenkäs tässä nyt toimisi.
    Kyllä siinä näköjään näköjään jotain pystyy ajattelemaan.

    Aikoinaan Kuplavolkkari kääntyi eteeni. *Tajusin, että en ehdi tarpeeksi jarruttaa enkä väistää. *Jotenkin vaistomaisesti valitsin auton yli lentämisen ennenkuin sen kylkeen rysähtämisen.
    Hyppäsit siis? Kuis kävi, kerro tarkemmin.
    En tainnut varsinaisesti paljoa hypätä, mutta ainakin ehdin nousta seisomaan. *Käsi poikki, ei onneksi muuta.
    Sehän on aivan yhtä helppoa kuin putoavassa hississä hyppää ilmaan vähän ennen kolahtamista ja kävelee muina miehinä ulos
  2. #32
    Kyllähän on jutut, no tietty kiva harjootella ponnistusta välillä *
    XV 1100
  3. #33
    No prätkämiehistä Ahosen Jannehan on sitten todella hyvässä turvassa, kun voisi kuvitella löytyvän jaloista tuota ponnistusta vähän reilummin kuin tavallisella taapertajalla... hänen on varmaan täytynyt kyllä asentaa pyöräänsä vahvistetut jalkatapit, ettei ne napsahda poikki juuri kriittisellä hetkellä eli siinä ´hyppyrin nokalla´...
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  4. #34
    Moottoripyörän ainut turvalaite on kuljettaja.
  5. #35
    Lainaa (polip @ Heinä. 23 2010,16:11) kirjoitti
    Moottoripyörän ainut turvalaite on *kuljettaja.
    Samalla ku ainoa vaaratekiä on kuljettaja
  6. #36
    Lainaa (Nomad @ Heinä. 22 2010,22:10) kirjoitti
    Ei kovasti kannata kuvitella, että törmäyksessä saavutetaan jokin lentorata, jolla lennetään auton yli pienin vaurioin. Massa jatkaa kulkuaan mm. seuraavissa pätkissä.

    http://www.youtube.com/watch?v=2TJzrVZjKmc
    http://www.youtube.com/watch?v=WEjfUjd9nMc
    http://www.youtube.com/watch?v=MKfrhroTOGA

    Pikkukossina ajettiin lumen täyttämiin ojiin, ja sillon vedettiin hienosti tangon yli, kun eturengas pakeni alta.
    Eipä tainnut tuo törmäystestinukke ponnistaa eikä seisoa tapeilla.

    Itse ole nähnyt valvontakameran videon jossa kusni nousi seisomaan tapeille ja pyörän osuessa autoon, pyörän perä nousi ilmaan ja kuski sinkosi siitä auton yli.

    Ei silti, voi ne niskat taittaa laskussakin, mutta vielä todennäköisimmin autoon törmätessä.
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  7. #37
    kannattaa välttää päin ajamista. *kuulostaa melko itsestään selvältä, mutta kun katsoo turvavälejä tuolla liikenteessä, niin varsinkin kevarit ja naiset pikkucustomeilla ja scootterit pitävät jopa metrin välejä edessäajaviin autoihin, vauhdissa 60km/h:ssa.(eli mallikohtainen vaarallisuus lienee suuri pikkucustomeilla, kevareilla ja skoottereilla)

    itse muistelen, että kevarille tuli pidettyä samanlaisia välejä. tilanteita oli aika paljon. luulin aina niiden johtuvan muista tienkäyttäjistä. ilmeisesti näin ei ollut, koska nykyään on tilanteita vähemmän.

    kannattaa keskittyä väistämiseen / jarruttamiseen. *pyörä hidastuu niin nopeasti, että todennäköisesti kaikenlaiset hyppyvalmistelut ovat myöhässä. jos saa vaan vauhtia riittävästi pois, niin voi päästä alle ns seinäänjuoksu nopeuden, josta selviää paremmin.

    oikeastaan kannattaa keskittyä siihen, että ottaa turvaväliä jos sitä saa. yleensähän sitä saa ihan ilmaiseksi.



    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  8. #38
    Mie luulen että kustomit ja rentopyörät saattaapi olla huonompia kuin kyykyt koska luulisi että jos kyykyllä vetäsee vaikka betoniporsaaseen, niin kuski lentää kuin teräsmies eteenpäin ja ehtii nähdä korkeuksista oman talonsakin. Noissa muissa saattaa se ohjaustanko aiheuttaa lennon loppumisen suhteellisen aikaisessa vaiheessa.
  9. #39
    Sanokaa mitä sanotte mutta minusta kaiken a ja o on se että autoilija huomaa mp:n. Valtavia eroja on omistamissani pyörissä. Teneren eteen tungettiin vähän väliä, BWM:n eteen muutaman kerran kesässä mutta tämän HD:n eteen ei ole kukaan ängennyt tänä kesänä, kilsoja jotain 9 t. Sanoisin että syitä on kolme - riittävän iso etukate, kolme valoa edessä (ja päällä aina) ja riittävän kuuluvat äänet. Äänistä olen huomannut että ennen kun bemarilla ajoi lintuparven ohi niin ne eivät päätään kääntäneet, nyt lähtee varikset ja naakat pientareelta ennen kuin kohdalla olen. Myös porot lähtevät, mutta suunta on milloin mikäkin. Ja autoilijat huomaavat takaa tullessani ihan eri tavalla kuin aiemmilla pyörillä...ei autoa ohittaessa ole kukaan ohitettava yrittänyt liiskata.
    Heritage Softail -97 + S&S 124" (2030 CC)
  10. #40
    Lainaa kirjoitti
    Äänistä olen huomannut että ennen kun bemarilla ajoi lintuparven ohi niin ne eivät päätään kääntäneet, nyt lähtee varikset ja naakat pientareelta ennen kuin kohdalla olen
    tuli tuosta mieleen asia mitä en ole ennen tajunnut, että kun ajelin 954 hondalla vakioputkella, niin meinasin törmäillä lintuihin yhtenään, ihmettelin sitä silloin. painoin nyt merkille triplellä, että varikset lähtee pientareelta kuin pakoon sitä, eikä ole kyllä ollut ongelmia lintujen kanssa, kuten oli bladella. tietysti täytyy olla maaseutuvariksia, kun ei nuo kaupunkivarikset hirveesti mitään pelästy.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  11. #41
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (jannep @ Heinä. 24 2010,01:56) kirjoitti
    Lainaa (Nomad @ Heinä. 22 2010,22:10) kirjoitti
    Ei kovasti kannata kuvitella, että törmäyksessä saavutetaan jokin lentorata, jolla lennetään auton yli pienin vaurioin. Massa jatkaa kulkuaan mm. seuraavissa pätkissä.

    http://www.youtube.com/watch?v=2TJzrVZjKmc
    http://www.youtube.com/watch?v=WEjfUjd9nMc
    http://www.youtube.com/watch?v=MKfrhroTOGA

    Pikkukossina ajettiin lumen täyttämiin ojiin, ja sillon vedettiin hienosti tangon yli, kun eturengas pakeni alta.
    Eipä tainnut tuo törmäystestinukke ponnistaa eikä seisoa tapeilla.

    Itse ole nähnyt valvontakameran videon jossa kusni nousi seisomaan tapeille ja pyörän osuessa autoon, pyörän perä nousi ilmaan ja kuski sinkosi siitä auton yli.

    Ei silti, voi ne niskat taittaa laskussakin, mutta vielä todennäköisimmin autoon törmätessä.
    Kannattaa myös huomioida se, että pyörällä kiinteään esteen törmätessä ei pyörän asento ole todennäköisesti se "rento" tasakaasulla ajettaessa oleva tasapainotila. Mitä suurimmalla todennäköisyydellä siihen törmäystilanteeseen tullaan aika tiukalla jarrulla, jolloin keula painuu alas ja perä nousee ylös. Tällöin myös tangon yli lentämisen mahdollisuus kasvaa, ja varsinkin jos kuski ymmärtää kevittää jaloilla itsensä tankin takaa ylös. Se on varma että kulkuset on hellänä jos ne tankkiin pamahtaa (Jossain raatokuvassa olen nähnyt jumalattoman painauman nivusten tekemänä ja muistaakseni kuskikin jäi kertomaan tarinaa tapauksesta), mutta henkikulta saattaa säästyä jos saa tähdättyä esim. sedanin takaosaan tai auton konepellin kohdalle. Toisaalta siitä olisi jo lyhyt matka onnistuneeseen väistöönkin...
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  12.  
  13. #42

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jul 2010
    Junttilan mutka
    Lainaa (Juutana @ Heinä. 29 2010,22:18) kirjoitti
    Se on varma että kulkuset on hellänä jos ne tankkiin pamahtaa (Jossain raatokuvassa olen nähnyt jumalattoman painauman nivusten tekemänä ja muistaakseni kuskikin jäi kertomaan tarinaa tapauksesta),
    Kaikki ei aina ole sitä miltä näyttää. Tankin lommo munien kohdalla ei tule munista vaan tankin venymisestä keulan/rungon taittuessa alle vetäen tankin etukiinnikkeistä tankin takaosan lommolle.
    So What!
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12