Kilpa-ajosta pusikkoon.
Hesari
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Tuskinpa on jäänyt ihmettelemään jos on ollut muutakin liikennettä kun on silminnäkijäkin. Aika päätöntä touhua ajaa kotilolla kilpaa prätkän kanssa ja vielä ilmeisesti ilman turvavöitä kun on lennelty pitkin poikin. Ei siinä että prätkälläkään kovin fiksua kotilon kanssa on kilpasille lähteä tulee pian niskaan kun ei sierra käännykkään tai pysähdy yhtä hyvin...
Itse asiassa Etelä-Saimaan lehtijutun mukaan motoristi palasi paikalle. Ihailtavaa toimintaa motoristista sinällään päättömän toimintaketjun jälkeen. Itsestä en tiedä jäisinkö mestoille, haluan ajatella että jäisin(vuohi @ Heinä. 20 2010,23:16) kirjoitti
http://www.esaimaa.fi/Online....4
Jos oletetaan että se loukkaantunut kaveri vaikka halvaantui ja/tai menetti työkykynsä, niin eikö olisi reilua jos sekä kotilo- että mopokuski joutuisi maksamaan ikäänkuin loukkaantuneen kaverin eläkemaksut jonkin keskiarvoeläkkeen summan verran, eli tuosahan pilataan nuoren elämä joka loppuelämänsä sitten on jollain minimi(työkyvyttömyys)eläkkeellä tms. kun ei ole mitään vielä kerinnyt omasta työstä karttua?
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Tuskin se nyt on sen mopo kuskin vika ettei tuuningtero osannutkaan ajaa? Ja itseltä ei kyllä heru sympatia pisteitä autosta ulos lenteville pölvästeille kun eivät osaa käyttää turvavöitä, se on ihan oma vika siinä kohtaa.(shyhander @ Heinä. 21 2010,10:20) kirjoitti
Eikös se ole vähän ennenaikaista laittaa mopokuskia maksumieheksi.(shyhander @ Heinä. 21 2010,10:20) kirjoitti
Silminnäkijöiden mukaan mopo yleensä kaahaa ja normaali ohitustilannekín mielletään kilpailuksi. *Johtunee siitä että mopoissa on melko kova ääni joka hiljaisessa maaseutumiljöössä kuuluu kaus ja jos se etsitty ohituspaikka löytyy siinä silminnäkijän kohdalla niin kilpailuahan se sitten oli.
Oma lunkunsa on jos mopedin kanssa osuu kulmakunnan teuvon kanssa samoille linjoille *niin silloin siitä syntyykin se tahaton kilpailutilanne kun yrität siitä riehaantuneen teuvon alta pois.
Ottamatta mitenkään kantaa moisen kilvanajon järkevyyteen, olen erittäin ilahtunut että moottoripyöräilijä kääntyi takaisin hälyttämään apua. Ryhdikästä! *![]()
Everything I'd really like to do is either illegal, immoral or fattening.
Niinpä joo. Jos minä ajelen mopolla ylinopeutta ja joku provosoituu (on joskus käynytkin) ja lähtee autolla perään samaa vauhtia ja ajaa ulos niin minunko on vika? Eiköhän tää pääty niin et auton kuljettaja on syytön koska moottoripyöräilijä aiheutti koko sotkun![]()
Sinänsä vaikea tapaus koska moottoripyöräilijä joutuu syytteeseen mut aika inhottava siitä olisi kotiinkaan mennä auttamatta ja lukea lehdestä tapauksesta. Toisaalta jos paikalle pysähtyisi useita auttajia ja itsellä ei mitään lääkärinkoulutusta niin tarviiko siihen mennä hankkimaan itselleen takuuvarmoja ikävyyksiä jos tietää ettei itsestä ole kuin katsojan rooliin.
Tuossa tapauksessa varmaan moottoripyöräilijä on tuntenut autoilijan jolloin on oikea huoli kaverista.
Hyvin sanottu. Itsekin haluan ajatella, että kyllä kääntyisin ja menisin tarkistamaan onko loukkaantuneita ja tarvetta avulle.(oltsik @ Heinä. 21 2010,08:18) kirjoitti
Se vaan, että ainakaan oman pyörän peileistä ei kovin hyvin näe mitä takana tapahtuu. Eikä ainakaan millään mutkapätkällä tuollaisessa tilanteessa varmastikaan kukaan kovin aktiivisesti peilejä kyttää. Eli voi jäädä kokonaan huomaamattakin ja luulee toisen vain luovuttaneen tai kääntyneen jonnekin.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Siinä vaiheessa kun autosta ulos lentäny istui auton kyytiin(shyhander @ Heinä. 21 2010,10:20) kirjoitti
-> Luovutti vastuun omasta turvallisuudesta autokuskille. Siinä vaiheessa kun jätti laittamatta turvavyön kiinni-> siirsi osittain vastuun itselleen. Siinä vaiheessa kun kun kotilokuski päätti lähteä kisaamaan -> hyväksyi kasvavan riskin ulosajosta ja sen seurauksista. Eli näin kun insinööri ajattelee. Minun ajatuksen juoksussa mopokuski ei ole syyllinen ulosajoon kuin korkeintaan siinä tapauksessa että on omilla toimillaan(kiilaamalla tms.) suistanut auton tieltä. Jä tästä ei uutisjutuissa ole mainintaa.
Kuskin kyllä tulisi kaivaa kuvetta loukkaantuneelle, mutta kyllähän loukkaantuneellakin on omaan peiliin katsomiseen syytä...
Samaa mieltä, auttamaan on mentävä. Oli syyllinen tai ei. Itse joudun viime viikolla tilanteeseen, jossa ajoin mopolla ja edessäni sattui autokolari. En siis aiheuttanut kolaria, mutta olin itse vaaratilanteessa, kun jouduin väistelemään irto-osia ennenkuin sain mopon seisahtumaan. Välittömästi ja juosten auttamaan uhreja. Moni auto ajoi ohi ja paikalle kerääntyi lähitaloista ja autoista siihen tölläämään viereen tekemättä mitään. Huusin siinä auttaessani muutamille, että soittaa 112, mutta kun ei mitään tapahtunut, niin piti sekin itse soittaa. Ja varmasti kaikki kyllä ymmärsivät, että tosi on kyseessä kun autosta kuului parin ihmisen valitusta ja huutoa. Ja olisivat voineet edes liikennettä ohjata, jos ei ensiapua osaa antaa. Tai rauhoitella shokissa olevia uhreja. Ei todellakaan tee mieli ajatella, että sitä itse olisi tuskissaan jumissa ja kukaan ei yritä/viitsi/uskalla/osaa auttaa. Enkä varmaan siinä tilanteessa kysyisi syyllisiä. Paikalle hieman myöhemmin tulleet ensiapuyksiköt tai poliisikin keskittyivät ensisijaisesti uhrien auttamiseen.(NOx @ Heinä. 21 2010,11:31) kirjoitti
http://img401.imageshack.us/i/18072010237.jpg/
Ihme, että kaksi autossa ollutta selvisi ilman vakavia vammoja. Auto BMW M3.
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R