terve, ihmettelen kun joillakin on kuristettu pyörä paperien mukaan 74kW vaikka todellisuudessa on täystehonen... vakuutukset on vissii paljo pienemmät mut mitäs käy jos poliisit pysäyttää ja selvii ettei pyörä ookkaan enää rajotettu...?
alle sata konia?(frostBite @ Heinä. 19 2010,20:11) kirjoitti
Saksantuontia kenties...![]()
<p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
Ex-ärrätelluni oli suomipyörä, täystehoinen, mutta otteessa jostain syystä 74kW.
1992-1994 AR125 -84
1994-1994 RD350LC -83
1994-1996 CBX750F -84
1997-1998 XJ600 -97
2000-2002 GPZ1000RX -89
2002-2003 GSX-R750R -94
2005-2006 YZF-R1 -98 R.I.P
2008-2008 TL1000R -98
2009-2009 YZF-R1 -02
2010-2010 ZX-12R -03
2011-xxxx CBR1000F -97
No sitähän se tahtoo kertoa. Siellä on kuulema joku verotus jutska minkä takia max. tehot on rajoitettu alle tuon em. arvon. Tai ainakin paperit rustattu ja jätetty 74 kw.(CJ @ Heinä. 19 2010,20:18) kirjoitti
Näyttääpähän nuo sakemannitkin osaavan poistaa kaikki kuristukset. Oma oli myös saksantuontipeli, paperit 74 kw, ja kumminkin kaikki kuristukset oli jo ihan valmiiksi saksanmaalla poistettu ja täysteho palikat vaihdettu.
Eipähän noista rivipoliisi mitään ymmärrä, eikä tuskin kovin mokomat hevosvoimat edes kiinnostakaan?
Murjaanien kuningas!
En paljoa huolta kantais. Milläs se polliisi tienpäällä selvittää, paljon niitä koneja oikeesti on![]()
![]()
Elä ja anna muiden roudata.
Voit olla huoleti. Varmasti keskimäärin käytössä on ollut vähemmän kuin 74 kW joten varaa on vielä.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Menee OT puolelle mutta en viitti tehdä uutta aihetta. Mitäs ne tykkää kun rekkarissa lukee 550 kuutioo ja pyörässä niitä kumminkin on 650Tuskin ainakaan kukaan siihen on pienempää konetta menny vaihtaan.
BMW F650GS '04
Entiset:
Yamaha TZR 125 '91 -> Yamaha FZR 600 '91 -> Suzuki SV650 '05 ->
Suzuki SV1000S '04 -> Kawasaki ZX-10R '05
Tuskinpa ne niitä alkaa mittailemaan.. Onnettomuustilanteet voi olla erilaisia, kun vakuutusyhtiö voi alkaa tarkastikin tutkimaan pyörää, mutta mitä itse yhden kolarin tiedän niin viritetty kevari ajoi eteen ajaneen auton kylkeen eikä ketään kiinnostanut onko se kevari viritetty vai ei..
Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
kun kortti riittää niin tuskin se ongelmia tuottaa eli toinen on tilanne kun kortti ei anna ajaa kun 25 kw ja onkin täysitehoinen...Saksantuonneissa näyttää näinpäin hyvin usein menevän kun siellä 50 ja 100hv on jotain vak yhtiön rajoja .
Ex suskassa oli päinvastoin tehtaan mukaan 84 hp ja otteessa 79 kw. tiedä sitten paljon lie ollut. Liikkui kyllä kivasti...
Ongelma tulee eteen tod.näk. vain ja ainoastaan kun joku toinen osapuoli joutuu pyörästä maksumieheksi. Eli jos pyörä on osallisena onnettomuudessa, epäiltynä tai asianomistajana, voi vakuutusyhtiö tutkia fillarin yllättävänkin tarkkaan. Jos siinä tapauksessa ilmenee että tehot ei vastaa rekisteriotetta niin juridisesti pyörällä on ajettu ilman liikennevakuutusta. Tienvarressa ongelmaa ei varmasti tule: mulla on pyörässä karvan yli 100kw ja niistä olen parhaimmillani käyttänyt varmaan puolet: mistä se skoda-kaksikko voisi päätellä paljonko se sun kone antaa?
Litranen sisävessa
Jonkinasteinen vakuutuspetos, jos ilmoitat väärät tehot ja saat sillä halvemmat hinnat. Vakkarilla on todennäköisesti oikeus periä takautuvasti rahat pois korotusten kera, jos huomaavat.
Mutulla veikkaisin, että onnettomuuden sattuessa eivät voi kieltäytyä korvauksista, jos vain kuristukset on poistettu. Mopo on kuitenkin tyyppihyväksytetty täysitehoisenakin EU-alueella ja näin ollen täyttää EU:n js Suomen vaatimukset.
Jos pyörän esim. mällää, niin alkaako joku oikeasti katsomaan pyörää läpi, onko siellä kuriosia paikallaan?
Eri asia toki, jos paperilla lukee 24 kW ja ajat 270km/h tutkaan, silloin lienee selvä petos tapahtunut.
Mutta jos ero normaaliin tehoon on pieni (esim. 25% ero), niin paska tuuri pitää kyllä olla jos jää kiinni?
Kuristuksenhan voi tehdä niin monella tapaa, että käytännössä pitäis penkittää että saa varmuuden onko pyörä täysitehoinen?
Todella yleistä tuntuu olevan noissa ~100kW saksantuontipyörissä että paperilla lukee 72 ... 74 kW. Onko kukaan kuullut että joku ois tuollaisesta vakuutuspetoksesta jäänyt kiinni?
Suzuki GSX1300R Hayabusa -05
Suzuki RF900R -94
^ Eipä ole ja minkäs sille voi mitä otteessa lukee.
Eikä tämmönen toista kautta ajava tumpelo alottelija edes erota onko pyörässä 100 hp vai yli ellei penkissä käy...
Terveisiä Ranskan maalta!
Täällä laki sanelee 100hp maksimiksi eli on kotipuolessa mukavata! *![]()
vtr -> pc-25 -> pegaso -> RD-04
No kuinkas monta tapausta tiedätte, missä olisi korvauksia evätty/ supistettu väärien tehoilmoitusten takia???
Meinaan aikas iso osa suomen teillä liikkuvista prätkistä on NS: viritettyjä ja kuinkahan moni niiden omistajista on käynnyt kats. konttorilla dynolapun kanssa ja ilmoittanut vak.yhtiöön uudet tehot![]()
Epäilen että ei montaa löydy edes kukkahattuosastolta....
Elä ja anna muiden roudata.
Minä tunnustan käyneeni dynottamassa pyörän ja sen jälkeen katsastusasemalla hakemassa uuden rekisteriotteen isommalla kw-lukemalla
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Riippuu varmaan hyvin paljon siitä, minkälainen mälli, ja onko joku esim. vammautunut tai kuollut ko. onnettomuudessa. Varsinkin jos on kuollut, silloin tapaukset yleensä tutkitaan hyvinkin yksityiskohtaisesti.(keitsi @ Heinä. 21 2010,02:09) kirjoitti
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Suoraselkäistä toimintaa sanon minä(jyk4 @ Heinä. 21 2010,10:38) kirjoitti
![]()
![]()
Elä ja anna muiden roudata.
4 § (24.8.1990/769)(tk100 @ Heinä. 20 2010,20:00) kirjoitti
«Vakuutuspetos»
Joka hankkiakseen itselleen tai toiselle oikeudettoman vakuutuskorvauksen sytyttää tuleen palovakuutetun omaisuuden, on tuomittava, jollei hän lisäksi vakuutuskorvauksen saamiseksi syyllisty samaa omaisuutta koskevaan petosrikokseen tai sellaisen rikoksen yritykseen, vakuutuspetoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.
Voi jeesus tätä mutuilua *![]()
No joo, kuka sen toteaa onko kurit otettu jo esim, saksanmaalla vai oletko itse ottanut. Niinkuin jo tuossa aiemmin laitoin ,että minun vasta-alkajan perstuntuma ei ainakaan sanonut yhtään mitään kun ei ko. tehoisella ole ennen ajanut niin vaikea verrata onko siellä se mitä otteesa on vai jotain muuta.
Eikä mikään laki edellytä esim. tuontipyörää penkissä käyttämään. Että maassa ,maan tavalla, täällähän ei noita 50/100 hv rajoja vakuutusyhtiöillä ole. Ja oteessa kun oli 79 kw tai 37.5 kw niin olihan se ero vuosivakuutuksessa kokonaista 70 e.
Eihän tuossa kukaan syyllisty minkäänlaiseen petokseen, jos on ostanut mopon niillä tiedoilla, mitkä otteessa on, asiasta kaiken tietäville "bona fide", eli vilpittömässä mielessä.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Laki tuppaa olemaan sellainen, että tietämättömyyteen vetoaminen ei auta, jos on pykälää mennyt rikkomaan.(aj@ @ Heinä. 22 2010,19:46) kirjoitti
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Jos ostat vehkeen niillä tiedoilla, mitä papereissa on ja vielä siltä, joka todistaa omistavansa sen ja kaikenlisäksi vehkeessä ei ole mitään epäilyttävää( mistäs maallikko sen tietää), niin pikkusen olisin sitä mieltä, ettei tässä nyt ainakaan ostajaa moitittaisi. Ymmärtääkseni ei pesukoneenkaan osto vaadi juristia. Joka tapauksessa kaikki muuttuu hovissa, turha meidän on sitä vääntää. Uudemmat kirjanoppineeet etsinevät ennakkotapauksia ja päätöksiä.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT