Tarvitsen käyttööni matalamman pyörän kuin Yamaha Diversionin ja törmäsin Kawan EN 500:seen. Miellytti lyhyellä koeajolla, mutta mikä on pyörän todellinen käyttö pitkällä matkalla? Riittääkö 34 heppaa ohituksiin ihan oikeesti ja nauttiiko pyörällä matka-ajosta?
600:nen nykyinen diversioni on ihan ok, mutta kaikissa tilanteissa jalat eivät ole ylttäneet asfalttiin...ja tuloksen jokainen tietää!
Mulla on tarjous Kawasta, joten, please - laittakaa tietoa kehiin pikaisesti!!!
Yx päällä matka-ajoon ihan toimiva laite ja sen hyvä puoli on siinä että niistä saa omansa pois vuodenkin kuluttua.lisätään vielä juuropassa ajavat pienemmillä pyörillä kuin meillä, noin yleisesti
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
Siinähän on 50 hv täystehosena,kyllä sillä jo kerkiää sopivasti. Kuusivaihteeinen loota ja pirteän koneen yhdistelmä takaa pikkucustomille aika hyvät suorituskykyarvot vrt esim virago 535 etc.
R1 07
moottori on ainakin pommin kestävä, joten mikä ettei
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
uskoisin soveltuvan ihan ok. olen sellaisella ajellut yks- ja kaxpäällä noin reilun tuhannen kilsaa ja ainakin alle 140 kmt nopeuksissa toimii kohtalaisesti ja kustomiksi jopa upeasti. syö vain vähän bensaa ja on kevyt käsitellä. matkailu on paljolti asennelaji.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Mulla oli tomonen ja 150 kilometriä kun oli ajanut niin oli perse ja alaselkä jo vaihtokunnossa. Toki tuo varmaan kuskikohtaistakin mutta itse en tolla lähtis pitempää ajelemaan. Muuten mukava peli, tosin hitaissa vauhdeissa etupää aika "levoton".
Kyselit ohituksista ja matka-ajon nautittavuudesta, itsellä ei EN500:sta ole kokemuksia, mutta 28-heppainen pikku-customi oli yhden kauden ajossa. Sen kokemuksen perusteella sanoisin, että jo ihan Suomessakin maantieajossa ohituspaikat saat katsoa hyvin, hyvin tarkkaan. Kyllä tollakin varmasti Euroopan turneen vetäisee, mutta itse en vastaavalla lähtisi kovin pitkälle. Kyllä siinä väkisinkin vähän matka-ajon letkeys karisee kun ei uskalla rekoista ajaa ohi...
Moto Guzzi Breva V850
Vespa GTS 250ie
en 500 oli käytössä muutamia viikkoja ja tuolla pärjäsi oikein hyvin. Ohi pääsee kaksi päällä myös leikiten (aina se perus autot voittaa) Itse tykkäsin pyörästä.
Hyvä ajoasento (hommaa lepuuttajat)
Syö vähän bensaa
Pienet vakuutukset
Liikkuu yllättävän rivakasti.
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti