Tervehdys.
Minulla on Yamaha XJ 600 vm-87.
Ongelma on seuraavanlainen, pyörää pitää sahata helvetisti jotta sen saa vaivoin käymään, kun se käynnistyy niin kiekaisee maximi kierrokset ja sen jälkeen sammuu...
Pyörä kävi venttiilien säädössä, ja laitoin siihen purkaamolta saadun kaasuttimen jonka jälkeen se toimi hetken n. 15min mutta sammui aina ajossa kun heitin testilenkkiä...
Ennen venttiilien säätöä ja kaasuttimen vaihtoa ongelma oli sama, vaivoin käyntiin -> max. kierrokset ja mooooo sammuminen..??
Paljonko pyörä vaatii puristuksia jotta se käy kunnolla?
Kiitos avusta jo etukäteen...
Kaasareiden syngronointi saattaa auttaa mikäli et ole moista tehnyt. ja oletko kokeillut onko ne muovikurkut ehjät.
Elämä on onneksi mutkikasta
kannattaa ottaa bensanlähde jostain muualta ku omasta tankista ja kokeilla toimivuus sitä ennen. Tietty ne kurkut kannattaa katsoa ja tsekata kaasarit ettei ole likaiset. Ja uutta bensaa sinne toiseen tankkiin! Voipi olla hana paskana tai linjasto ruostetta täynnä. Ovat pahoja ruostumaan.
Bensa puolen vialta kuulostaa. Milloin vika alkoi? Onko koskaan toiminu siulla?
Ei oo minulla toiminut tosiaan kun hetken.
Nyt tarttis tosiaa saada tietää alapään ajotusmerkin sijainti että sais nokat takasin kiinni... Hioin venttiilit ja ainakin 2 sekä 3 pytyn imuvenat falskasi...
Sitä ennen koitin erillisellä tankilla, ja kaasarit olen putsannut...
Nyt toiset käyttis kaasarit kiinni...
Edittiä. Paljonkohan puristuksien pitäisi olla että tää kävis?
Ajotusmerkki löytynee kampuran päästä koneen vasemmalta sivulta? Puristukset 10,0.
Sytkäboksi tai puolat saataa myös olla rikki. Olet varmaan katsonutkin jo kaikki johdot ja liittimet läpi. Kaasarien synkkausta varten tarvitset työkalun, joka sulkee kannesta YICS-kanavat.
GSX-R1100 -96
GSX 750 F -93
Yamaha XJ-900 -84
Honda CB-500 K3 -79
Suzuki Pv 50 -82
Vain Suomessa kateus voi voittaa kiiman.
Vasemmalta löytyy joo merkkejä, mutta en löytänyt vastamerkkiä ollenkaan... Merkkejäkin oli 3kplnoh tarvitsee taas illalla sitten ihmetellä sitä.... Ei kellään olisi mitään korjaamokäsikirjaa tähän tai tietoa mistä saisi?
enpä enää muista merkkejä... mut hml kirjastosta on ainakin ennen löytynyt xj-900 kirja... merkit varmaan samat 600:ssa...
<p>kaksi pyörää ja moottori???...... ??.....?? ..... sehän on MOPO RD 125 > GS 400 > XJ 900 > F6C</p>
Tää homma ei nyt jotenki onnistu http://yfrog.com/n0valokuva0013j tuosta kun laitan T:n hieman oikealle viivan kohdalle ja ylhäältä merkit kohdille, niin kone ei pyöri...
Kun olen koittanut useampiin kohtiin, niin aina kun olen saanut silleen että kone pyörii, niin venttiileistä kuuluu aina napsahdus kun ne nousee ylös, normaalia?
Stormilta tilasin kevällä Haynesin kirjan jotain 30 e posteineen xj-600
Tulkkuskirja tuli mukana kun eihän tuo lontoo tahdo taipua...