Jarru menee pohjaan ihan tyhjää vaan! Onko palat loppu vai mistä kiikastaa?
Jos palat, niin!?
Onko vaikea homma?
Jos irroittaa palat pitääkö tehdä jotakin säätöä?
ÄLÄ NAURA vaan asialliset vastaukset! Pliis!
Yamaha FJR
Palat loppu tai ilmaa jarrussa. Kumpikaan ei vaikea juttu. Tarkista nyt nestemäärä ensimmäseksi ettei vuotoa.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt ihminen voi korjata.
Neste ok!
Sieltä löytyy joku sokka kun purkaa!?
Onko se joku spesiaali vaiko ihan normaali?
Hävettää kun on niin peukku keskellä kämmentä!
Oljyn vaihto ja tulpat saan kyllä vaihdettua. Jarrut tuntuu vaan niin tärkeiltä ettei arvaa mennä ropaan jos ei KÄSITÄ MISTÄÄN MITÄÄN!
No ohjeet löytyi netistä jo mutta kun ei ole luottoa omaan tekemiseen!
Yamaha FJR
Kiitos asiantutevasta vastauksesta ma^ko!
Tarkemmin tutkittuani nestettä oli minimaalisesti.
Nesteen vähyys johti siihen että järjestelmässä ilmaa!
Meniköhän se näi? Aattelin ihan ite!![]()
Yamaha FJR
Todennäköisesti ainakin aika lähelle
Mutta. Ei ne nesteet sieltä itsekseen karkaa, jostain vuotaa! Kumpi on märkänä, pääsylinteri (se mitä poljin liikuttaa), vai työsylinteri siellä takalevyn luona?
Jos ei vuotoa näy nyt kun systeemi on lähes tyhjä ja ilmaa täynnä, täytä se, ja ilmaa, eiköhän se vuotokin sieltä esille tule.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Jospa palat onkin loppu ja nestettä sen takia säiliössä vähän ?(ts18056 @ Heinä. 22 2010,18:51) kirjoitti
Ei ole sellaista nestejarrullista/kytkimellistä tullut vielä vastaan, missä kahva/poljin menee pohjaan sen takia että palat on loppu, kyllä se on aina merkki siitä, että järjestelmässä on ilmaa tai jompikumpi sylintereistä särki.(jr66 @ Heinä. 22 2010,19:49) kirjoitti
Tietysti, jos tuohon on laitettu joskus uudet palat ja jätetty nestepinta paljon alle alarajan, on mahdollista että on palojen kulumisen myötä pinnan laskiessa imaissut ilmaa putkistoon.
Nestepinta ei montaa milliä vaihtele uusien ja loppuun ajettujen palojen välillä.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Voisikohan tuo olla ihan siitä polkimen säädöstä kiinni...? Mulla on "pikkuveli" ja itse kun sen ostin niin vapaaliikettä otin jonkun verran pois. Jos oikeen paljon on vapaaliiikettä, niin saa aika pohjaan painaakin.
Tämä siis vain yksi vaihtoehto, ei ainoa oikea.
Helpottaisi tietää, onko yht´äkkiä tullut vika, vai jos pyörä on itselle uusi, niin pitempiaikainen ominaisuus *![]()
Siinä olet oikeassa ettei jarruihin pidä mennä ropeltamaan, jos et ole tehnyt mitään koskaan itse. Asiantunteva huoltofirma veloittaa paloista 18€ ja vaihdosta kolmisen kymppiä, jarrunestettä 6 euron edestä. Kannattaako moisen summan vuoksi lähteä harjoittelemaan?
Sitten jos vuotoa on, se todennäköisesti vuotaa sylinterien tiivisteistä ja niitä ei ainakaan kannata vaihtaa itse, sillä ne saa helposti tuhottua jollei osaa vaihtaa. Ne ovat suhteessa paloihin aika kalliit. Jos se jarruneste oli tummaa, johon lisäsit uutta, olisi ollut parasta vaihtaa koko neste uuteen. Vanha, tummunut ja vettä kerännyt neste, on paitsi turvallisuusriski myös omiaan tuhoamaan sylinterit.
Honda CB350F -72, Yamaha XJ900S Diversion -95