Nyt on ajettu rapiat 4t ja jonkinlaista mielikuvaa on alkanut syntymään ko. laitteesta.
Pyörä on varsin hyvä matkapyörä, varsinkin nyt kun uusi variopleksi poistaa ilkeän pyörteilyt kuskin ja klasin välistä.Pisin päivämatka on ollut 913km ja eipä tuo juuri rassannut.Maalipinta on osoittautunut kehnoksi, samoin kuin jousitus kaksi päällä, sekä lisävarustepaketti hintaansa nähden.Jalkajarru on niin raskas, että se on käytännössä viraton,mutta onneksi sitä ei tarvitsekaan.Voimansiirrossa on enempi väljää,kuin vanhassa GSXF:ssä.Hyviä puolia on taas mainio ajoasento ja minulle riittävän tehokas ja vääntävä mylly.Herkästi tuo meinaa tarjota etutassua ylös *Keskituki on kerrankin loistava ja todella kevyt käyttää.Pensan kulutus on ihan asiallinen, mutta tankki saisi olla hieman suurempi ja merkkivaloa kaipaisi lisäksi.Huoltohinnat ja varaosat ovat edullisia *ja 13,5t uudesta(ylivuotisesta) 1000:sta, jossa on täysi matkavarustus on melko edullinen.ABS:t on tosi hyvä olla olemassa, mutta kun vielä oppisi käyttämään niitä tehokkaasti.Jalat ovat ihmeen hyvässä suojassa, vaikka mitään alakatetta ei olekaan.Lämpömittarin puute voi olla hyväkin asia, sillä mitä silmä ei näe, sitä ei sydän murehdi...Tärinä aiheuttaa joskus näppien puutumista, mutta on toki ihan siedettävää.
Syy tähän vuodatukseen on tietysti se, että muut kuskit kommentoisivat sitä, että näkevätkö he asiat samallalailla, kuin minä
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
32 tkm ko. pyörällä tulut ajettua josta n. 1/3 kaksi päällä.(oili @ Heinä. 16 2010,13:11) kirjoitti
Aluksi tuli tuota takajousta säädettyäkin joskus, kun ajeli kaksi päällä. Nykyään aina jäykimmässä asennossa. *Pelkät huollot tehty ilman muita korjauksia tai säätöjä. Eli huoleton on motoristin ajella.
Eli pitkälti samoilla linjoilla ollaan!
cb350 * fz6s * cbf1000
Taitaa olla vaihtelua Hondan jousitoimittajalla.(presto358 @ Heinä. 17 2010,13:42) kirjoitti
Omassani takajousi on yksin ajettaessa asennossa 2 (eli se toiseksi löysin) ja laukut pakattuna pykälää jäykemmällä. Kuskilla massaa 80kg. Jäykemmissä asennoissa takapää potki kuin muuli pienissäkin töyssyissä.
Pyörällä ajettu nyt 21tkm, joista minä 8tkm. Vielä ei mitään syytä alkaa harkita vaihtoa.
hooondaaa
Onhan se mainio yleispyörä, mukava matka-ajoon ja tarpeeksi ketterä pikkupyörittelyyn. Tuolla muuten virallinen cbf1000-ketju: cbf1000 ketju.
Viikko sitten kävin pyörähtämässä Norjassa 2755km neljässä päivässä (.org! foorumin mukaan täysi mahdottomuus), ja hyvin meni päivät aamusta iltaan cbf:n satulassa. Reilut 300 kuvaa hienoimpia Norja-maisemia jäi muistoksi, alla Geirangerin läheltä 63-tieltä. Olisi voinut vielä muutaman päivän lisääkin ajella, mutta kun oli etukäteen maksettu laivalippu paluupäivälle![]()
K1200GT & 701Enduro
Hienot maisematTuo pleksi näyttää oikein erikoisen korkealta,liekö optinen harha?
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Pleksi on Givin touring pleksi. Toimii hyvin 180-senttiselle kun penkki on keskikorkealla. Ja peilien kiinnikkeissä on käsien tuulenohjaimet, nekin toimivat yllättävän hyvin vaikka ovatkin sellaisen nyrkinkokoiset muoviläpyskät.(oili @ Heinä. 17 2010,18:41) kirjoitti
K1200GT & 701Enduro
Mulla on tälle kaudelle 23 tkm alla. Pyörä on mukava ajaa, ajoasento on hyvä, vääntöä ja voimaa riittävästi. Ajan pelkästään yksin, kuskin paino kamoineen 60 kiloa.
Ainoa mistä en pyörässä tykkää on juurikin toi jousitus. Vakiona se on suorastaan vaarallisen vaappu. Mulla vaihdettiin jäykempi ja lyhempi takajousi (pituuden takia) ja tilanne parani hieman. Tosin, en aja sellaista ajoa (matkaa) mitä varten tuon ostin vaan olen melkein siirtynyt pikamutkapätkille. Eli ei välttämättä ole pyörän vika
Jos olisin varma että pitäisin ton pyörän niin vaihtaisin siihen Öhlinsin alustan sen jäykkyyden takia, mutta koska kattelen kertyvien kilometrien vuoksi (ja sen ajotavan muuttumisen vuoksi...) vähän muita vaihtoehtoja loppukaudeksi en viitsi laittaa sitä muutamaa tonnia kiinni siihen alustaan. En kyllä myöskään ole harkinnut ostavani toista bifferiä.
Oilin kanssa samaa mieltä maalipinnasta, se on yllättävän kehno. Mitään tärinää minä en ole huomannut? Alla Metzelerin Z6 Interactit ja ensi viikolla laitan Pilot Road 2:set alle kun nuo alkavat olemaan loppu... Niitä on kovin kehuttu tohon pyörään.
Kaiken kaikkiaan tosi hyvä pyörä![]()
Mopovapaa vuosi
Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600