Sivu: 3 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 131:sta
  1. #61
    Toki kaikissa vikansa... Hondalla 72tkm ilman vikoja ja siinäkin oli vain 500 kuutiota. Suzukilla 54tkm ilman suurempaa... ei edes venttiileitä tarvii säätää ja tässäkin vain 650 kuutiota... vielä pitäis enemmän ajaa, kun ei oo varaa puimuria ostaa.. Toki niissä kaikkia hienouksia on, mutta en valomuistutinta hirveämmin kehuisi... nyky pyörissä LEDit takana, joten niistä ei huolta ja etuvalotkin varmasti huomaa, jossei pala. Toi valomuistutin oli jo vuoden -86 Celicassa, etten sitä kovin nykytekniikaksi laskisi. ESA olis ihan jees...

    Edit: kirivirheet...



    GSR 600 -06
    XV 535 -92 Projekti
    ---------------------
    SV 650 S -03
    CB 500 -99
  2. #62
    K 1200 R malli alla. Ostin itselleni joululahjaksi jouluna 2005, pyörällä oli silloin ajettu 1000 km. Nyt just käytin 50 000 km huollossa. Huollot on tehty säännöllisesti ohjelman mukaan vissiin. Perään vaihdettiin viime kesänä joku tiiviste, kun öljyä tihkui vähän. Samalla siis öljytkin sinne vaihdettiin. Nyt tilasin huollon jarrupalojen ja jarrunesteen vaihdolle sekä etulaakerin vaihdolle. En voi sanoa, että olis mitään vikaa. 3 pitempää reissua heittänyt tuonne Eurooppaankin. Tietty tällä pyörällä on ajettu vain kesäsin ja nainen kuljettaa....
  3. #63
    Lainaa (BEEMARI @ Heinä. 25 2010,17:51) kirjoitti
    K 1200 R malli alla. Ostin itselleni joululahjaksi jouluna 2005, pyörällä oli silloin ajettu 1000 km. Nyt just käytin 50 000 km huollossa. Huollot on tehty säännöllisesti ohjelman mukaan vissiin. Perään vaihdettiin viime kesänä joku tiiviste, kun öljyä tihkui vähän. Samalla siis öljytkin sinne vaihdettiin. Nyt tilasin huollon jarrupalojen ja jarrunesteen vaihdolle sekä etulaakerin vaihdolle. En voi sanoa, että olis mitään vikaa. 3 pitempää reissua heittänyt tuonne Eurooppaankin. Tietty tällä pyörällä on ajettu vain kesäsin ja nainen kuljettaa....
    Eli kyllä sieltä tehtaalta ihan hyvälaatuistakin tavaraa tulee kuten tästä 50.000 km " käyttötestistä " voidaan todeta .
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  4. #64
    Lainaa (BEEMARI @ Heinä. 25 2010,17:51) kirjoitti
    K 1200 R malli alla. Ostin itselleni joululahjaksi jouluna 2005, pyörällä oli silloin ajettu 1000 km. Nyt just käytin 50 000 km huollossa. Huollot on tehty säännöllisesti ohjelman mukaan vissiin. Perään vaihdettiin viime kesänä joku tiiviste, kun öljyä tihkui vähän. Samalla siis öljytkin sinne vaihdettiin. Nyt tilasin huollon jarrupalojen ja jarrunesteen vaihdolle sekä etulaakerin vaihdolle. En voi sanoa, että olis mitään vikaa. 3 pitempää reissua heittänyt tuonne Eurooppaankin. Tietty tällä pyörällä on ajettu vain kesäsin ja nainen kuljettaa....
    Mitä oot tykänny noin niinku ajoasennoiltaan ja ajoiltaan pyörästä?
    Ilmeisesti oot kun on pitempään ollu ko. pyörä?
  5. #65
    99 uutta pyörää sadasta kulkee ensimmäiset 50.000 kilometriään ilman tarvetta vaihtaa mitään muuta kuin normaaleja huolto- ja kuluvia osia.

    Ei siis millään muotoa BMW:n mollausmielessä, mutta ekat 50 tonnia ei mielestäni kerro vielä varsinaisesti kestävyydestä juuri mitään. 100 tonnia tai 200 tonnia alkaa ehkä jo jotain kertomaan.

    Mutta pitää muistaa myös se, että pyörän, joka muuten kestäisi enemmän, saa kyllä menemään rikki myös huonosti huoltamalla, tai kusipäisesti ajamalla, ja jollain 100-200 tuhannen taipaleella noilla asioilla alkaa olla hyvin suuri merkitys.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  6. #66
    Tuo "laatu" sinällään on aika monitahoinen asia. Omat kokemukset 04 LT:stä noin 120 tkm taipaleen jälkeen:

    - takalukun meikkipeilin(!) saranatapin vastakappale murtui (tyyppivika mitä suurimmassa määrin ja osoitus huonosta suunnittelusta). Saatu takuuseen uusi ja samalla korjattu suunnittelukukkanen estämällä kuminauhalla luukun uudelleen repsahdus.

    - sivukatteiden ilmanottoaukkojen kromikoristeet ja BMW-roundelit putoilivat maantielle. Taas oikea laatuvika mitä suurimmassa määrin eli käytetty alunperin väärää liimaa noiden muovikromiosien kiinnittelyyn. Saatu takuuseen uusia osia, jotka sitten itse liimasin paremmilla aineilla.

    - pakkiavustimen (induktiivinen) pyörintäanturi lopetti toiminnan ja pakki toimi vain pätkittäin. Takuuseen erittäin avokätisesti vaihdettu pakkiin liittyviä komponentteja mutta huonolla tuurilla vialliseksi osoittautui se ketjun viimeinen lenkki. Tämä on tietysti ennenaikaisesti vikaantuneen alihankintakomponentin syy. Onko huonoa BMW-laatua - mene ja tiedä....

    - etupyörän ABS-anturi meni virattomaksi jossakin 50 tonnin huitteilla. En tiedä kuinka tyypillistä, mutta kiusallista kumminkin eli taas alihankkijan anturi meni.

    - takalaukun avauskahva ei ole ehtinyt särkyä, koska hajoaminen ehkäisty kolmannen osapuolen tekemällä korjaussarjalla. Kyseessä selkeä laatuvika (suunnittelumoka), joka on hämmästyttävästi annettu olla sinällään koko pyörän elinkaaren ajan.

    Sitten noita LT:n tyypillisimpiä ja todellakin tehtaan suunnitteluosaston piikkiin meneviä laatuongelmia (tielle jättävä perälaakeri, luistamaan äitynyt kytlkin, tai katkenneesta bensaletkun pikaliittimestä suihkunneen bensan ansiosta poroksi poltettu mopo) en ole omakohtaisesti onneksi joutunut kokemaan. Perälaakeri on suosiolla vaihdettu noin 50 tonnin välein, kytkinrempan tein itse talvella (sinällään turha homma, entinenkin oli vielä OK) ja tuo muoinen bensaliitin katkesi onneksi vahingossa Saksassa tehdyn huollon yhteydessä, ja tilalle vaihdetiin metalliset.

    - eli Bemari on tekninen kapine siinä kuin mikä tahansa muukin. Takavuosien yksinkertaiset puimurit ovat muuttuneet todella monimutkaisiksi ja paljon (vikaantuvia) komponentteja sisältäviksi ajettaviksi tietokoneiksi. "Isältä pojalle" - kokemukset tulevat harveneman tuon johdosta ihan väkisin ja saman tien käy köpelösti minkä tahansa teknisen laitteen laatumaineen.

    - eli ei se Bemun laatu liene sen kummempaa kuin muidenkaan (vastaavilla vermeillä) varustetun pyörän laatu. Ei huonompaa eikä vissiin parempaakaan.

    Mielikuvat on aina mielikuvia.

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  7. #67
    Lainaa (JTS @ Heinä. 28 2010,09:44) kirjoitti
    Lainaa (BEEMARI @ Heinä. 25 2010,17:51) kirjoitti
    K 1200 R malli alla. Ostin itselleni joululahjaksi jouluna 2005, pyörällä oli silloin ajettu 1000 km. Nyt just käytin 50 000 km huollossa. Huollot on tehty säännöllisesti ohjelman mukaan vissiin. Perään vaihdettiin viime kesänä joku tiiviste, kun öljyä tihkui vähän. Samalla siis öljytkin sinne vaihdettiin. Nyt tilasin huollon jarrupalojen ja jarrunesteen vaihdolle sekä etulaakerin vaihdolle. En voi sanoa, että olis mitään vikaa. 3 pitempää reissua heittänyt tuonne Eurooppaankin. Tietty tällä pyörällä on ajettu vain kesäsin ja nainen kuljettaa....
    Mitä oot tykänny noin niinku ajoasennoiltaan ja ajoiltaan pyörästä?
    Ilmeisesti oot kun on pitempään ollu ko. pyörä?
    Joo, oikeastaan olen kovasti tykännyt. Pikkasen tota GT:tä katellut ja koeajamassakin kävin...mutta ei ehkä vielä. Tossa ärrässä on pyörää vielä. Ketterä käsitellä, voimaa riittävästi, matka taittuu mukavasti, ajoasento mulle sopiva, matkatavaroita sopii mukaan passelisti ( mulla on sivulaukut ja tankkilaukku). Ja kun pysähtyy tankkaamaan tai muuten, tulee aina juttukavereitakin. Sopivasti persoonallinen mun makuun, sanoisin.
  8. #68
    Bmw:n laatu oli huipussa vuonna 2000 kuten monella muullakin

    Se on käännekohta jolloin kehittyvää teklogia alkoi viemään laatua laskuun kustannuksien varjolla. *







    WildStar rumble in skräddarskog

    ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
  9. #69
    Mun mielestä laatu vaan paranee joka asiassa vuosi vuodelta ja hinnatkin ovat niin älyttömän halpoja, että voi ostaa vaikka uuden joka vuosi.

    Ahistaa, kun kahteen vuoteen ei ole tehnyt mieli uutta mopoa, kun ei ole mitään mieleisempää. Pitäisköhän sitä hampaat irveessä johonkin sortua...
    Dixi et animam levavi
  10. #70
    Lainaa (j.virta @ Heinä. 19 2010,15:49) kirjoitti
    Ei ollut 80-luvun monoleverit huoltovapaita, eikä ensimmäiset paraleveritkään. Kaasuttimet kuluvat, kalvot hapettuvat ajan kanssa. Kuluvia osia nekin. Kärjellisiä sytytyksiä ei varmaan tarvitse mainitakaan. En vahtaisi 12GS:n sähköistä pensansyöttöä ja hifi sytytystä perinteiseen.

    12GS:ssä *BMW:n vetojärjestelmä kuitenkin keskimäärin kestää ~100tkm. Monessa pyörässä tässä kohtaa on pyörän laakerit vaihdettu muutamaan otteeseen (nämähän ne itseasiassa perästä poikivat) ja ketju-ratas setti useasti. Varmasti poikkeuksia löytyy suuntaan jos toiseen, mutta pidän bemarin keppivetoa ja perää sangen huoltovapaana ja luotettavana. Omastani ajattelin perän huoltaa nimenomaan tuossa 100tkm:ssa, mikäli ei ennen porsi. 60tkm on nyt mittarissa.

    Honda on onnistunut jo kohta 10 vuotta varustamaan pyöränsä toimivilla ajonestoilla että BMW:n sählääminen ei ole kovin hyväksyttävää. KTM ei ole pyöriinsä ajonestoja laittanut ja näkyy kyllä varastettujen määrässä. *Itse en ajonestosta luopuisi vaikka mahdollista olisi. Pysyy paremmin pihassa tuo sen kanssa. Hälyttimenkin pidän positiivisena asiana.

    CAN-väylästä ei ole mitään haittaa pyörässä. Väylä on mittariston, valo-ohjaysyksikön ja moottorinohjausyksikön välissä. Näihin väleihin ei oikeastaan edes pääse itse sorkkimaan, tai olisi tarvetta. Minkä ihmiset sekoittavat CAN-väyläksi BMW:ssä on *tuo valonohjausyksikkö, joka hoitaa hallintakytkimet,valot, sähkön ulosotot yms. Korvaa sulakkeet ja releet. Se että ei ole sulakkeita ja releitä on minusta positiivinen asia. Se että tupsyt sammuu 30sek koneen sammuttamisen jälkeen on positiivinen asia. Se että kytkimiltä valonohjausyksikköön menee vain vähän "hitusähkö"-johtoja on positiivinen asia. Se että mittaristo näyttää ajovalo tai jarruvalopolttomon palaneeksi on positiivinen asia, ja turvallisuusmielessä aika merkittävä, moottoripyörässä kun ei yleensä kahdennettuja valoja ole. En haluaisi tätäkään vaihtaa perinteiseen sähköjärjestelmään.

    Ennenkaikkea ongelma näiden sähkövimpaimine kanssa on etteivät ne kerro tekemisistään tarpeeksi ihmisille. Teknisesti olisi varsin helppoa tulostaa vaikka kaikki vikakoodit ja toimintatilat suoraan mittaristoon näkyville. Mutta tehdaan päätös on valmistaa 10ke testeri joka on ainut tapa saada tietoa ongelmista. Typerää. Autopuolella tästä on vähän päästy eroon kun standardi ODB väylän kautta pääsee ilmaisilla ohjelmilla ja halvoilla testijohdoilla suurimman osan tarpeellisista asioista näkemään. Autot menevät tässä edellä. 15vuotta sitten oli vaikeaa niistäkin saada diagnostiikkaa ulos. Nyt triviaalia. Eiköhän moottoripyöristäkin aika pian saada tieto helpommin ja halvemmalla ulos. Ehkä jopa suoraan näihin monitoiminäyttöihin.

    Aika vuodatus. Mutta itse en pidä BMW:n suuntausta huonona, vaikka näihin lisää "bittejä" ja hajoavia ominaisuuksia tuleekin. Uskon myös että näiden konepyörien luotettavuus on keskimäärin parantunut ja huollontarve vähentynyt sitten kultaisen 80-luvun. Sillon vaan ei ollut foorumeita johon voi mennä kiukuttelemaan jokaisesta pikkuongelmasta joka vastaan tulee Kaveripiirin 5:ssä moottoripyrässä on todennäköisesti vähemmän ongelmia kun .orgin 21000:ssa. Varsinkin kun kaveripiriin 5:stä pyörästä on korkeinta muutama BMW:tä, ja täällä on bemareiden kanssa ongelmia niilläkin joilla ei kyseistä pyörää edes ole ;)
    Todistuksesi on Wahva. Täältä tosin löytyy agnostikkojakin, joten ihan perus-seurakunnalle julistuksesi ei pudonnut. Amen.
    <p>2002-2014</p>
  11. #71
    Lainaa (sammy76 @ Heinä. 15 2010,23:18) kirjoitti
    Kertokaas nyt rehellisesti mitä mieltä olette bemarin laadusta tänä päivänä?
    Ei kai näissä tämän päivän tekeleissä enää mistään laadusta voi puhua. Viimeisen kolmen vuoden aikana 150.000 pyörää kutsuttu takaisin. Eri syitä takaisinkutsuihin löytyy ainakin 20.

    Enpä usko et mikään muu merkki on päässyt lähellekkään samaan. Vielä jos tuo suhteutetaan siihen kappalemäärään mitä hihnalta on tullut pyöriä ulos.

    Itse satun omistamaan yhden tällaisen ramadanin aikaan valmistetu superyksilön jota täytyy käydä näyttämässä pajalla vähintään kaks kertaa kesässä normaalien huoltojen lisäksi. Merkillepantavaa on että mopoon on kertynyt mittariin kolmessa vuodessa reilusti alle 30.000km.

    Voitte vaan kuvitella kuinka hatuttaa kun joku tuntematon sanoo et oot valinnu aika erikoisen merkin, mut eiks noi bemut oo aika laadukkaita?
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  12. #72
    Hyvin sanottu. Jos ennen oli pyörässä 20 osaa jotka voi mennä rikki, niitä on nyt 100. Näin se vaan on, mutta silti en itsekään vaihtaisi uutta tekniikka pois. Ei se niin hääviä ollut ennen vanhaankaan. Sen mitä itse muistan, ei 80-luvulla ajettu tällaisia määriä kilometrejäå kuin tänä päivänä. Jos moottori kesti 50.000 ennen porauksia, sitä pidettiin ihan hyvänä.

    Tuo peräasia on ehkä eniten rassannut Bemarin imagoa. Jos se hieman pehmeämmin varoittaisi ja tuho ei olisi helposti niin totaalinen, paljon vähemmän olisi itkentää. Rakenne on haavoittuva eli joku voisi sanoa että ei ole laadukkaasti suunniteltu.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  13. #73
    Lainaa (wanico @ Heinä. 29 2010,22:18) kirjoitti
    Viimeisen kolmen vuoden aikana 150.000 pyörää kutsuttu takaisin. Eri syitä takaisinkutsuihin löytyy ainakin 20.

    Enpä usko et mikään muu merkki on päässyt lähellekkään samaan. Vielä jos tuo suhteutetaan siihen kappalemäärään mitä hihnalta on tullut pyöriä ulos.
    AKEn tietokannan mukaan BMW:llä 4 takaisinkutsua 3 vuodessa. Hondalla 19.



  14. #74
    Lainaa (j.virta @ Heinä. 30 2010,10:30) kirjoitti
    Lainaa (wanico @ Heinä. 29 2010,22:18) kirjoitti
    Viimeisen kolmen vuoden aikana 150.000 pyörää kutsuttu takaisin. Eri syitä takaisinkutsuihin löytyy ainakin 20.

    Enpä usko et mikään muu merkki on päässyt lähellekkään samaan. Vielä jos tuo suhteutetaan siihen kappalemäärään mitä hihnalta on tullut pyöriä ulos.
    AKEn tietokannan mukaan BMW:llä 4 takaisinkutsua 3 vuodessa. Hondalla 19.
    Tuo AKE:n takaisinkutsu systeemi on kyllä vielä toistaiseksi vitsin asteella...
  15. #75
    Lainaa (Seikkailu_R @ Heinä. 30 2010,10:41) kirjoitti
    Tuo AKE:n takaisinkutsu systeemi on kyllä vielä toistaiseksi vitsin asteella...
    Soittelin viime viikolla bemarin jälkimarkkinointipäällikölle ja kyselin noista takaisinkutsuista. Hän sanoi että he kyllä ilmoittavat kaikki tiedot TraFi:lle. Trafilta sanottiin että he julkaisevat vain ne tiedot jotka aiheuttavat välitöntä vaaraa.

    Maailmalla on kutsuttu vajaa 15.000 kpl f800S ja ST mallia, eli käsittääkseni kaikki 06-09 pyörät takapyörän laakerin tarkistukseen. Tätä kutsua ei ole Suomessa viety läpi. Kai tuo takapyörän mahdollinen lukkiintuminen ajon aikana on niin vähäinen vaiva ettei se aiheuta toimenpiteitä.

    Tuo edellisessä viestissäni mainitsema noin 150.000 kpl perustuu englanninkielisten autolehtien lööppeihin ja Sakasan/Itävallan autoliiton sivujen takaisinkutsu tilastoihin.



    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  16. #76
    Takaisinkutsun syynä voi olla vaikka mahdollisesti käytössä rikki hankautuva virtajohdon päällyste, joka voi pahimmillaan aiheuttaa mittariston valon sammumisen. Tai sitten syynä voi olla jokin suoraan ajoturvallisuuteen vaikuttava asia, vaikkapa jarruletkun katkeaminen. Ja sitten on kaikkea mahdollista näiden kahden ääripään välillä.

    Ei niitä voida siis lähtökohtaisesti verrata keskenään laskemalla pelkästään niiden lukumääriä.

    Lisäksi myös siinä, mikä on tehtaiden suhtautumistapa tällaisissa asioissa, on suuria eroja valmistajien kesken, joten myös tämä vaikuttaa paljon siihen, kuinka paljon takaisinkutsuja tulee.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  17. #77
    Lainaa (Seikkailu_R @ Heinä. 30 2010,10:41) kirjoitti
    Tuo AKE:n takaisinkutsu systeemi on kyllä vielä toistaiseksi vitsin asteella...
    Tuskinpa niitä takaisinkutsuja vähempää on kuin tuolla.

    Joka foorumi ja tiedotusväline kirjoittaa bemarin jarruongelmista, ja jokainen moottoripyörän omistava tietää ne. Mutta äsken kantaa katsoessa näin ensimmäistä kertaa että hondalla on tämän vuoden malleja kutsuttu jarrujen takia takaisin

    Vähän kun seuraisi Toyotan ameriikan seikkailua. Yhden vian tiedotusvälineisiin pääseminen johtaa miljoonan asian korjaamiseen PR syistä. Ja jokainen korjattu asia on edellistä isommalla otsikoissa.



  18. #78
    Heitänpä oman mielipiteeni myös keskusteluun vaikka ajoittain tämä keskustelu tuntuukin huvittavalta.
    Parhaat asiantuntiat löytyy juuri aidan toiselta puolelta.

    Kuluvat osat kuuluu vaihtaa, kyllä niitä laakereita vaihdetaan moniin muihinkin laitteisiin. Muutamaan autoonkin on joutunut laittamaan !
    Yleisesti luullaan ettei pyörille ole takaisinkutsuja, yllätävän paljon niitä on, sehän kertoo vain valmistajan tahdosta pitää kiinni korkeasta laadusta.
    Jostain murtuu tanko, toisesta katkeaa jarrupoljin. Edellinen pyöränikin löytyi listalta, syy oli mahdollinen vuoto jarruissa.
    Kys. laite oli euroopassa valmistettu japsi.

    Ennen oli ennen ja nyt on nyt.......
    Ikuinen lauluhan on se että viime vuonna tuli vielä kalaa mutta tänä kesänä ei sitten mitään...
    Niin se aika kultaa muistot *



    -Matka on määränpää-

    R 1200 GS
  19. #79
    on näköjään Kawallakin 23 kpl takaisinkutsuja suomessa .

    Eikä BMW ainoa ole kenellä on esim. jarruihin liittyvä takaisinkutsu.

    VN 2000 ja ER6 malleissa on takaisinkutsu koskien jarruletkua.
    Jarruletkut saattavat hankautua puhki ja jarrut katoavat .
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  20. #80
    Onkos tuohon Bemun perälaakerin tuhoutumiseen löytynyt joku selkeä syy,se laakerihan on suht kookas ja kapea,vai onko kyseessä kokoonpanon virhe? Vai vaan alimitoitettu osa?
  21. #81
    Lainaa (rellonen @ Heinä. 31 2010,20:42) kirjoitti
    Onkos tuohon Bemun perälaakerin tuhoutumiseen löytynyt joku selkeä syy,se laakerihan on suht kookas ja kapea,vai onko kyseessä kokoonpanon virhe? Vai vaan alimitoitettu osa?
    Ei tietoa, että olis virallista syytä julkistettu.

    Oma veikkaus on, että ajetaan liian hitaasti liian isolla vaihteella, mistä seuraa kuormituspiikkejä perään. Kone vetää aika hiljasestakin vauhdista isolla vaihteella pahemmin kakistelematta.

    Tietty isompi laakeri kestäis varmasti senkin.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  22. #82
    Mitenkähän ihmeessä se perälaakeri tietää mikä vaihde siellä lootassa on päällä? Se mitä laatikossa tapahtuu on kait perälle aika tuntematonta... Ahterissahan on aina se sama välitys. Ajetaan hiljaa pienellä vaihteella tai isolla.
    <p>2002-2014</p>
  23. #83
    Nykiminen (kun ajaa hiljaa isolla vaihteella) aiheuttaa kuormitushuippuja (hakkaamista) vaikka perä ei vaihdetta tiedäkkään



    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  24. #84
    LAINAUS:
    "Ei tietoa, että olis virallista syytä julkistettu."


    Kuka näitä "virallisia" syitä julkaisee? Ainakaan BMW suomi Oy ei myönnä että f800 S/ST pyörissä olis mitään ongelmaa, vaikka maailmalta löytyy netistä tehtaan originaalit tiedotteet aiheesta.
    Omsata tapauksesta laitan tuonne aloittamaani linkkiin tietoa kun saan pajalta "virallisen" meriselityksen.

    LAINAUS
    "Oma veikkaus on, että ajetaan liian hitaasti liian isolla vaihteella, mistä seuraa kuormituspiikkejä perään"

    F800 S/ST 2006/07 malleissa oli ensin se väärin suunniteltu vetopyörä edessä ja se sai koneen "hakkaamaan" hitaasti ajettaessa ykkösellä ja kakkosella. Sitäkään osaa ei vaihdettu automaattisesti, vaan osa vaihdettiin vain kun asiakas osasi sitä vatia.



    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  25. #85
    Lainaa (e-tappi @ Heinä. 30 2010,22:06) kirjoitti
    Kuluvat osat kuuluu vaihtaa, kyllä niitä laakereita vaihdetaan moniin muihinkin laitteisiin. Muutamaan autoonkin on joutunut laittamaan !


    Yleisesti luullaan ettei pyörille ole takaisinkutsuja, yllätävän paljon niitä on, sehän kertoo vain valmistajan tahdosta pitää kiinni korkeasta laadusta.
    Aika erikoinen näkemys, jos tuo laakerinvaihto kommentti koski näitä f800 S/ST tapauksia. Se olisikin halpaa jos siinä hajoaisi kympin -satasen laakeri. Mutta nyt se ehjä laakeri syö akselin, joka taas vaihtoineen maksaa lähemmäs tonnin. Lieneekö tuo 800GS etuakseli samasta materiaalista kun siitäkin näytti maailmalla olevan takaisinkutsu.

    Jos takaisinkutsujen tarkoitus on kohentaa merkin imagoa, niin miksi sijoittajat olisivat valmiita lopettamaan koko mopojen valmistuksen? Alkaa meinaan rassaamaan jo autojenkin imagoa kun yli 80% merkin takaisinkutsuista koskee mopoja...
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  26. #86
    Laitetaan nyt ihan vertailun vuoksi tänne linkki Adacin takaisinkutsulistaan ja Aken vastaavaan.
    Valitse Adacin sivulla kategoriaksi Zweirad ja klikkaa GO

    Eihän nuokaan mitään absoluuttisia totuuksia ole mutta ehkä kuitenkin suuntaa antavia.



    Suzuki GSX 1400, Kawasaki GTR 1400
  27. #87
    Lainaa (auvinena @ Elo. 13 2010,22:24) kirjoitti
    Laitetaan nyt ihan vertailun vuoksi tänne linkki Adacin takaisinkutsulistaan ja Aken vastaavaan.
    Valitse Adacin sivulla kategoriaksi Zweirad ja klikkaa GO

    Eihän nuokaan mitään absoluuttisia totuuksia ole mutta ehkä kuitenkin suuntaa antavia.
    Näytti olevan BMW aika hyvin edustettuna tuolla listalla.
    Suomen maahantuoja ei ole varmaan koskaan kuullutkaan noista takaisinkutsuista.

    Pekka
    Pekka
  28. #88
    Saatan olla kateellinen mutta kysympä silti: Kenelle nykybemarit suunnataan? Kenties erityisesti varakkaille, tai vähintään aika mukavassa työssä oleville harrastajamotoristeille, joilla on varaa siirtää osa edullisemmaksi säästöjen takia säädetyn prätkän hinnasta huollossa maksettavaksi. Jos *ajajalla hynää riittää, kaikki hyötyvät, sijoittajat, tehdas, huolto ja varaosapalvelu. Sama suuntaus voi olla vallalla enemmän tai vähemmän *muuallakin. Karkealta työmatka-ajokilta ja kehitysmaiden 250-koon "perhekulkuneuvolta" edellytetään kestävyyttä ja helppoa huoltoa. Sellaisia työmatkapelejä ja moottoripyörämaailman "volkkareita" ei enää juuri tehdä tai markkinoida, koska autoilla ajetaan pitkälti arkiset matkat ja moottoripyörillä harjoitetaan kallista harrastustoimintaa. Voi olla niin, että *matkoilla pääasiassa moottoripyörää käyttävä elämäntapamotoristi, tai isosta lompakosta pakon edessä tai vapaaehtoisesti luopunut vähävarainen, peruskunnostavat mieluummin edullisen 1970-1980 lukujen perus-Bemarin tai uudemman yksisylinterisen enduron ja ajavat sitten 100 000 km joka sortin reissua kuin maksavat uudesta pyörästä tukevan tukun rahaa kauppaan ja reilun tukun huoltoon ja viettävät aikaa kännykkä poskella tienposkessa mekaanikkoa tai siirtoautoa odotellen. *Tästä huolimatta uudet bemut näyttävät *hienoilta ja niillä on epäilemättä varsin hauskaa ajaa, mutta samassa paketissa ei voi saada Mattikaan kaikkea *
    Ajomies
  29. #89
    Bemarit on suunnattu paremmille ihmisille. Ei tarvitse olla erityisen varakas, mutta vähintään hyvin toimeen tuleva. Huoltohinnat näissä bemareissa ovat kyllä kohtuuttoman alhaiset ja harmittavasti ei oikein mitään isompaa pääse useinkaan maksamaan.
    Dixi et animam levavi
  30.  
  31. #90
    Kolmas bemari alla. Mitä uudempi on ollut, sitä enemmän on ollut harmillisia pikkuvikoja. Viimeisin on pikkugessussa ilmennyt ohjauslaakerin "loppuun kuluminen". Onhan mittarissakin jo 20tkm * *

    Toisaalta aiemmissa mopoissa (italo+japsi) samanlaista pikkuvikaa ja suoranaista #¤%&?! merkkihuolloissa, jälkimmäistä bmw:llä vähemmän mutta onneksi on kuitenkin.
    Kaikki mikä ei tapa, niin ainakin vituttaa
Sivu: 3 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen